روايات

رواية أحببت طفلة الفصل السادس 6 بقلم غادة رضا

رواية أحببت طفلة الفصل السادس 6 بقلم غادة رضا

رواية أحببت طفلة الجزء السادس

رواية أحببت طفلة البارت السادس

رواية أحببت طفلة
رواية أحببت طفلة

رواية أحببت طفلة الحلقة السادسة

ملك فتحت عيناها… وجدت نفسها فى مكان مظلم.. حجرة واسعه وشكلها غريب.. ظلت تنظر هنا وهناك حتى نظرت
أمامها بصدمة قائلة: كريم؟؟؟؟؟انت بتعمل ايه هنا؟!!
انت اللى جبتنى هنا؟!!
كريم: أيوة كريم ياملك.. كريم… كريم اللى حبك من أول يوم شافك فالشركه عندنا.. كريم اللى كل يوم بيحلم بيكي وبيحلم
انه يتجوزك وتكونى ليه.. كريم اللى حبك ومش هيسيبك لحد غيره ولو على جثته.. رايحه تسيبيني وتتخطبى لصاحبى..
صدقيني محمد مش هيسعدك زيى.. ومش هيخليكي مبسوطه زيى.. صدقيني هو مش بيحبك دى بيحب واحدة تانيه اسمها
ياسمين وهيتجوزها..تسمرت ملك من كلامه ثم اقترب منها وأكمل(: اتجوزيني ياملك…. جعل وجهها بين كفيه قائال..
اتجوزيني وهحققلك كل أحلامك
ملك: ابعد عنى ياحيوان ياحقير… بقا رايح تخطفنى يوم خطوبتى وتخون صاحبك.. إخصصصص… ابعد عنى..
حملها كريم ثم وضعها على السرير ممسكاً بقطعه من القماش قائلا: مانتى هتكونى ليا بمزاجك أو غصب عنك
ملك: ابعد عنى ياحيوااااااان
*عند محمد*
قائلا لنفسه
هي لما جرت سابتني فى الحته دى… ليه ياملك سبتيني ليييييييه… ثم دخل صيدليه وامسك الدكتور وضربه فى وجهه
قائال: عايز اشوف الكاميرات ف ثانيه.. انجززززز.
الدكتور: فى اييييه؟؟ انا لسة بستفتح.. ايه الاصطباحه السودة دى… انا كنت ناوي اصلى الفجر واروح انام… لكن بغبائى
قلت افتح الصيدلية شوية وياريتني مافتحتها.
محمد بعصبيه: اخلص انت هترغي..
*احضر الرجل الكاميرات ثم رأى شابا ممسك بملك حتي ان افقدت وعيها…
محمد: كريييم…كنت حاسس انه كريم
الصيدلى: انا مااااااالى
ذهب محمد راكضا وقاد سيارته بأقصى سرعه كاد ان يعمل اكثر من حادث حتي وصل الى منزل كريم
*عند ملك*
ابعد عنى ياحيوااااان.. ثم أمسكت بكوب زجاجى وضربته على رأسه حتي نزف وقبل ان تهرب شعرت بدوار حتي
وجدت احد يحاول فتح باب الغرفة من الخارج… ثم صرخت قائلة محماااااااد
دخل محمد راكضا إليها وكادت أن تسقط إلى أن حملها ووضعها فوق السرير ثم مسك كريم وعطاله علقه موت
ثم حمل ملك التى كانت فاقدة لوعيها وذهب إلى المستشفى وأخبره الطبيب ان هناك أحد ما قام بوضع لها بنج تسبب في
جعلها فقدت الوعي ونامت… ذهل محمد من كريم وما كان سيفعله لدى خطيبته وحب عمره ملك.. لكنه كان متوقع منه
مثل هذا الشئ… كان يعلم ان كريم لديه نظرات اعجاب بملك.. كان يعلم انه واضعها تحت مراقبته لفتره لكنه لم يكن
متوقع انه كان يريد أن يأذيها.. قاطع أفكاره صوت تمتمه ملك قائلة:
محم..د….. انت.. فين
محمد بلهفة: أنا جنبك وعمرى ماهسيبك لو على حياتي
ملك: ليه عملت فيا كدة ليييييه دا أنا بحبك… ثم نامت فى ثبات عميق . صمت قليلا ولم يكن يفهم ماقالت ثم تذكر أنها
اعترفت بحبه كان محمد شديد الفرحه ثم اخرج هاتفه وحدث والده ورو ٰى له ماحدث ثم أكمل قائلا انه يريد ان يقدم موعد
الزفاف اسبوع كامال ويتم العقد خلال خمس أيام بدال من اسبوعين ووافق الاب بفرحه وماهى الا دقائق وكانت والدة ملك
وشقيقتها وصديقاتها معها فى المستشفى واخبرهم الطبيب انها بخير.. وبعد قليل استيقظت ملك تحت فرحه الجميع..
نظرت إليهم بحب وفرحه عكس محمد الذى نظرت له نظرة حزن ثم استدارت بتجاهل حتى وجدت يوسف.. ونظرت له
بلهفه قائلة: كدة ياعم يوسف اتخطف وماتنقذنيش … يوسف بحب: ياجماعه لو سمحتو ممكن اتكلم شوية مع ملك
الام بفرحه: يالله يابنات نستناهم برة… كانت تعلم الحوار الذى سيدور بينهم.. جميعهم وقفو إلا محمد الذى نظر بعصبيه
قائلا… مين دول اللى يطلعو… دى خطيبتي.. اكيد مش هسيبها معاه واخرج
الاب وكأنه كان يعلم الموضوع: يالله يامحمد اسمع الكلام
محمد: مش طاااالع
ملك بعصبيه: انت عايز ايه يالاا… انا مش قلت عايزاه لوحدنا.. ثم امسكت رأسها وشعرت بدوار مجددا ثم مسك محمد
يدها وجعلها تجلس على السرير ولم يكن يريد ان يتركهم إلى أن اصطحبته ام ملك للخارج وبعد لحظات
يوسف لملك بحزن:
أنا حاسس انى متلخبط.. بصى ياملك انا ابويا اللى طلب مني اتجوزك وأخليكي تحبيني ومش عايز بنت غريبه تدخل عيلتنا
عشان الاملاك اللى عندنا ماتطلعش برة.. عشان كدة كنت بتعامل معاكى بالطريقة دى لكن لما اتخطفتى شفت حب محمد
ليكى وعرفت انكو تستاهلو بعض.. ربنا يسعدك يارب
ملك بحب اخوة: اقسم بالله ربنا يعلم غلاوتك يايوسف وانت عارف ان كل شئ قسمة ونصيب..
يوسف: عارف.. وكنت عايز قولك حاجه
ملك: خير
يوسف: أنا بحب أسماء صحبتك من واحنا عيال.. لكن لما ابويا اقنعني اني اتجوزك حاولت الف حواليكي انتي عشان
ارضيه.. لكن دلوقت الامر اختلف وعايزك تساعديني اقولها
ملك: حاضر بس كدة .. بس انا عندى شرط
يوسف بلهفة: ايه هووو؟!!
ملك: اسمع ياسيدي……..
*عند الجميع بالخارج*
الفتيات تضحك سويا
بينما محمد ينظر إلى الغرفة بعصبية: هما دول الكلمتين دا بقالهم ساعه جوووووة
الاب: اهدا شوية يامحمد… اهدا ي حبيبي ليطقلك عرق
محمد: اهدااا ازااااااى دووول….
قاطعهم خروج ملك ويوسف المتحدث قائل: انا طلبت ايد ملك وهى وافقت..ابتسمت ملك ثم اكمل يوسف قائلا: وكتب
الكتاب هيكون بعد اسبوع
محمد: نعمممممممم

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أحببت طفلة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى