رواية رسالة قدر الفصل الثالث عشر 13 بقلم لارين كمال
رواية رسالة قدر الجزء الثالث عشر
رواية رسالة قدر البارت الثالث عشر
رواية رسالة قدر الحلقة الثالثة عشر
بعد ساعه كانت وصلت حور عند تالين
فاطمه: يوسف انت يواد روح شوف مين علي الباب يولاااا ايوا استني يالي بتخبط
حور: ازيك يا خالتو
فاطمه: الحمدلله يحببتي اتفضلي تالين جوا ادخللها
حور: عن اذنك
كانت تالين قاعده سرحانه
بس فاقت من سرحانها علي الباب الي اتفتح غفله
تالين: تعالي يحور
حور: قربت وقعدت مقابل ليها علي السرير: ها احكيلي مالك انا سبت اغلي حاجه عندي وجتلك
تالين بأستغراب: اي
-النوم هههههههه يلا قولي مالك اي حصل للجميل
تالين: يحيي طلع متجوز
حور: إيه؟؟؟
تالين بـ ضحك: طلع متغيرر عليا عشان كان متجوز يحيي خاني** يا حور
=لا ثواني انتي بتتكلمي بجد
_مبهزرش طلع متجوز مراته كلمتني انهارده وقالتلي
كملت بسخريه: حتي هو قالي ههههه
حور بقلق علي صحبتها: انتي هاديه كده ازاي
تالين: خدي الكبيره بقا
حور: اي كمان
-انا حامل في الشهر التالت
=انا مش عارفه افرح ولا اواسيكي علي الي انتي فيه دا
طيب هتعملي اي
-هستناااه لحد ميجي وبعدين هطلب الطلاق مش هقدر استحمل كذبه عليا اكتر من كده
حور: تالين انتي كويسه انتي هاديه كده لي انا بدأت اخا’ف
تالين: معرفش بس حاسه ان طاقتي خلصت مفيش طاقه اني ازعل ** انا حاسه بخنقه* وقفله ف قلبي حاسه ان فيه صخره علي قلبي مش قادره اتنفس منها حاسه بكسر’ه نفس ومش قادره اعيط’ علي الاقل
حور طبطبت علي كف ايديها: تعالي في حضني يروحي
تالين اتكلمت بسرحان
انا مفيش حد في بالي ولا شاغلني دلوقتي غير احمد
حور بأستغراب: احمد؟
واي فكرك بأحمد دلوقتي
تالين: معرفش معرفش لي خطر علي بالي هو انا ممكن اكون ظلمته والي انا فيه دا بسببه
لاريـــــــن-؛ )))))))______________’
حور:يبنتي انتي عبيطه ولا تكون دي هرمونات حمل يخر’ببتك انتي متجوزه واحمد مين الي بتفكري فيه دلوقتي احمد مشييي سافر بح خلاص انسي افتكري بس هو اذاي اذاكي فوقي بقا
تالين: طيب
حور: انتي بتخديني علي قد عقلي وبتريحيني
تالين: لا
حور: يبرو’دك ياشيخه
تالين: عوزه اي طيب انتي لي مش حاسه بيااا ااااه
حور: مالك في اي
تالين: مش عارفه
حور: طيب ريحي علي السرير اكيد دا وجع طبيعي عشان الحمل
تالين: طيب
حور: بقيتي احسن
تالين: ايوا
-حور انا بفكر اكمل دراسه
حور: عوزه تعيدي اخر سنه تاني
تالين: ايوا عشان عوزه اتخرج وابقي دكتوره مش عوزه اوقف حياتي وداستي علي حد ميستاهلش
حور: تالين انتي بتتكلمي كأنك فعلا محبتيش يحيي
تالين: طيب منا فعلا محبتش يحيي لذالك مش هاممني انا هطلق منه عشان كرامتي مش اكتر وبالنسبه لابني ف هو مش هيعرف عنه حاجه خالص هربيه لوحدي عادي
حور: متاكده من قرارك
تالين: ايوا هو لي محدش مصدقني
حور: علي فكره عوزه اقولك حاجه بس متتامليش
تالين: قولي
حور: احمد كل فتره بيكلمني يطمن عليكي
تالين دمعه من عيونها نزلت
حور: لا ونبي اوعي تحني اووعي انا غلطانه اني عرفتك
تالين مسحت دمو’عها: خلاص ونبي ياحور
________________________________________________
في المانيا وبالتحديد عند يحيي))
كان خارج من الحمام وسمع صوت تلفونه بيرن
يحيي: الوو ياقلبي
ليلي: اي اخبارك اي يحياتي
يحيي: الحمدلله اخبار الولاد اي
ليلي: الحمدلله يحبيبي بخير
يحيي: الحمدلله
ليلي: انا كلمت مراتك
يحيي بصدمه: اييي انتي بتخرفي بتقولي اي
ليلي: اي بقولك كلمتها
يحيي: ايوا واتز’فتي قولتلها اي الله يخر’بيتك
ليلي: مقولتلهاش اي حاجه قولتلها اني مراتك التانيه بس عرفتها بنفسي وطلعت عرفاني
يحيي: ازاي يعني عرفاكي معلش
ليلي: معرفش قولتلها قالت انك قايلها وهي عارفه
يحيي: انا معرفتهاش حاجه
ليلي ببرود: معرفش بقا وبعدين مش انت كنت هتقولها كده كده
يحيي: طيب اقفلي اقفلي انا جاي اشوف المصيبه الي انتي حطتيني فيها دي
ليلي: سلام يحبيبي
يحيي قفل مع ليلي وحاول يرن علي تالين لكن الخط مش مجمع
يحيي: يوووووه بقا زمانها دلوقتي بتفكر في اي انا لازم انزل على مصر حالا
في بيت تالين
كانت تالين قاعده بتتفرج علي التلفزيون
تالين: ماما ماما
فاطمه: اي يحببتي
-هي الفراوله طلعت
فاطمه بضحك علي بنتها: لسه لي
تالين: نفسي هفاني علي الفراوله
-طيب اصبري هغسل ايدي من الصابون وهرن علي ابوكي يدورلك عند اي فكهاني ويجبلك وهو جاي
تالين: طيب
فاطمه وهي داخله المطبخ سمعت الباب بيخبط: شوفي مين علي الباب تلاقيه ابوكي
-حاضر
تالين فتحت الباب لكنها اتصد’مت**
يتبع…..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية رسالة قدر)