روايات

رواية رسالة قدر الفصل الثاني عشر 12 بقلم لارين كمال

رواية رسالة قدر الفصل الثاني عشر 12 بقلم لارين كمال

رواية رسالة قدر الجزء الثاني عشر

رواية رسالة قدر البارت الثاني عشر

رواية رسالة قدر الحلقة الثانية عشر

تالين بصدمه’: نعم يختي؟
ليلي بشماته: ايوا والهي زي مبقولك كده انا مرات جوزك
تالين وهي مش مستعوبه الي سمعته: دا ازاي دا معلش مراته ازاي
ليلي بضحك: هو مقالكيش
تالين بخذ’لان : لا لا قال بس انا نسيت اي خدمه
ليلي بـ أستغراب: ايه؟
تالين بـ ثبات: ايوا بتتصلي لي مش فاهمه؟
ليلي بأستفزاز: عشان اقولك انه مبيحبكيش وعمره محبك اتجوزك شفقه وكان بيضحك عليكي
تالين: يحبني ميحبنيش ميخصكيش تمام
ليلي بـ ضحك: هيطلقك
تالين: خلصتي اشبعي بيه وقفلت ف وشها
ام تالين كانت بتسمع كلام بنتها ومش فهمه حاجه كانت هتتكلم لكن تالين اتكلمت قبلها
تالين: يلا يماما
-مش هتفهميني الاول اي دا
=في البيت هفهمك كل حاجه
________________________________________________
في بيت تالين))
يوسف: يبابا هما اخرو كده لي انا هتصل عليهم
محمود: مترنش هما زمانهم جايين وهيطمنونا
يوسف: طيب
محمود: اهم جم
ام تالين: السلام عليكم
محمود ويوسف: وعليكم السلام
تالين اول مدخلت وشافت ابوها جريت وحضنته وبدأت تعيط’
محمود بخو’ف وهو بيطبطب علي ضهرها: مالك يقلب بابا فيه اي بتعيطي لي
تالين كانت بتعيط* ومش بتتكلم
محمود بقلق: مالها يافاطمه
ام تالين: مش عارفه هي هتحكي لينا دلوقتي
تالين بعدت وراحت قعدت
محمود قعد جمبها: احكيلي يروح ابوكي فيه اي
تالين بدأت تحكي الي حصل في هدوء ومن غير متنزل د’معه وحده
محمود: كل دا ومعرفتناش لي لي مشاركتناش حزنك وزعلك وو’جعك من يحيي لي معرفتناش انه قالك انه متجوز لي اخدتي الموضوع هزار
تالين: مكنتش اعرف انه بجدد كنت ببقا طول الوقت حاسه ان فيه حاجه غريبه مش مرتاحه معرفتش اوصل لسبب احساسي وفي الاخر عرفت انا كنت مفكره ان ربنا خلاص عوضني وان خلاص الحياه بدأت تضحكلي طلع كل دا كدب انا تعبت* يبابا اووي
محمود: انا مش هقبل انك تبقي علي ذمته ثانيه وحده من دلوقتي انا هكلمه وهقوله يرجع يطلقك رسمي
ام تالين: استهدا بالله يمحمود عشان الي ف بطنها
محمود: واي يعني هي هتعرف تربيه واحنا هنساعدها
تالين: استني يبابا بس لما يرجع وساعتها هتفاهم معااه اانا الي هقوله يطلقني
محمود بقلق: هتعرفي
تالين: ايوا
محمود: طيب متعرفهوش انك حامل غير لما نعرف اي رده فعله لما تطلبي الطلاق
تالين: حاضر انا هدخل ارتاح في اوضتي
محمود: طيب يحببتي
تالين بعد مدخلت&
فاطمه: انا زعلانه* عليها اووي وعلي الي بيحصلها
محمود: وانا قلبي بيت’قطع علي بنتي
فاطمه: علي فكره هي بنتي زي مهي بنتك
محمود: عارف يفاطمه وانا مقولتش حاجه انا موجوع عليها هي متستاهلش كده
متستاهلش ان كل حاجه بتحبها تروح منها او متبقاش ليها
امها سابتها ومسالتش عنها واحمد خذ’لها وصحابها الي خا’نها والي استغلها وبسبب يحيي مكملتش دراستها ويحيي طلع متجوز وخا’نهاا طلع معيشها ف كدبه ربنا يريح قلبها ويقويها
فاطمه: محمود انا قلقانه عليها هي كانت هاديه هدؤها مخوفني خايفه لتعمل حاجه في نفسها وخايفه علي الي ف بطنها تعرف انها كانت هتنزله**
محمود: ومقولتليش لي
فاطمه: مكنش فيه وقت يمحمود لسه قيلالك اهو بس انا كلمتها وهي اكيد هتشيل الفكره
محمود:اما نشوف
تالين كانت ف اوضتها متردده ترن علي يحيي او لا لكن غيرت رأيها ورنت علي حور
في بيت حور))
حور كانت نايمه لكن صحيت علي صوت التلفون بيرن
حور بنعاس: الوو
تالين: حور انا محتجاكي
حور قامت قعدت واتكلمت بقلق علي صحبتها الوحيده: في اي حصل مالك
تالين: عوزاكي تجيلي ضروري
حور: طيب هقوم البس واجيلك مسافه السكه
تالين: تمام متاخريش

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية رسالة قدر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى