رواية الأسد الإمبراطور الفصل الثاني عشر 12 بقلم زهرة اللوتس الجزار
رواية الأسد الإمبراطور الجزء الثاني عشر
رواية الأسد الإمبراطور البارت الثاني عشر
رواية الأسد الإمبراطور الحلقة الثانية عشر
نبدا بسم الله الرحمن الرحيم ❤❤
🌹🌹🌹🌹
مالك. يعني اي كوكبنا في خطر
ومين ارماد دول
جو. ارماد دول يبقو اهلي وشعبي
ال كان لازم اني احطمهم بس جان اتهمني بالخيانه العظمه والملك امر بقتلي بلعنه النوم الخالد
كيارا. مش انت بتقول انه اخوك طيب لي يعمل كدا
جو. قعد وبدا يحكي اخوه عمل كدا لي
فلاش
دايو. ديكر فاضي شويه
ديكر. نعم دايو في حاجه
دايو. بخزن. دلوقت الملك تانج وبنتو هيرجعو مجرتهم وامريتا انا حبتها كتير ونفسي انها تعيش في ارماد ماد حياتها
ديكر. طيب هنعمل ايه ماقدرش إن اقول للملك روح انت وسيب بنتك هنا
دايو. في طريقه واكيد تانج مش هيمانع
ديكر. بتوجس. اي هيا
دايو. نخطب امريتا لجو
ديكر. جو هو جو بيحبها
دايو. انا شاكه في كدا
ديكر. دايو. دا شك مش تاكيد
دايو. بس انت كلم الملك في العشا وامريتا وجو هيكونوا موجودين ومن وجوهم اكيد هنعرف
بعد الحاح كتير من دايو وافق ديكر انه يكلم تانج
❤❤❤❤
رجعو امريتا وجو بعد يوم طويل مليان ضحك ولعب
جو. دلوقت عل اوضتك عل طول مفيش كلام مع حد
امريتا. دا امر بقا
جو. ببرود. امممم اعتبره كدا
امريتا. هيجيلي يوم هموت فيه من برودك دا
جو. حط ايده عل بوقها. بعد الشر متقوليش كده تاني
امريتا. ابتسمت وطالعت عل اوضتها عل طول وهو برضو طالع عل اوضته
بس كانت في عيون 👀بتراقبهم بحب
ودي كانت دايو وديكر
. شوفت مش قولتلك
ديكر. تمام هكلم تانج انهارده
🌹🌹🌹
عل ماىده الطعام
🌹🌹🌹
ديكر. تانج يشرفني ان اطلب ايد الاميره الجميله امريتا لابني جو
تانج. طبعا موافق بس راي امريتا هو الاهم دعنا نسالها
كانت امريتا في عالم تاني مش مصدقه هي في حلم ولا لا
تانج. امريتا موافقه عل جو
امريتا بخجل. نعم ي ابي
ديكر. لقد اصبحتي الان اميرة ارماد ايدا
الكل. باركو ليهم معاد جان
دايو. جان مش هتبارك لخوك
جان خرج من القصر كله بغضب
دايو. مالو جان ي جو
جو. مش عارف مالو هروح اشوفه في اوضته
راح له بس ملقهوش
وهو بيدور عليه في القصر شاف اوضتها راح ليها وساب الباب مفتوح
دخل من غير مايخبط
امريتا. مش تخبط
جو ببرود. اخبط لي دي اوضته مراتي
امريتا بضحك. مراتك مره واحده
جو. طبعا يعني مابتحسيش اني بعتبرك مراتي من زمان
امريتا. قربت منه مش مصدقه اني هبق مراتك
جو. لا ي عمري صدقي
دايو كانت واقفه عل الباب وبتسمع ليهم
بس حبت تغلس عليهم شويه
دايو. واي كمان ي عم الحبيب
للفو وراهم شافوها واقفه وبتضحك عليهم
امريتا بعدت بخجل. ملكه دايو
جو في سره. هو دا وقته ي ماما ثم كمل. خير 🙂جلالت الملكه
دايو. كنت جايه اوري امريتا الفساتين عشان الفرح وانتفضل اخرج بره
جو ببرود. للا هنقي سوي
دايو. بره وشورت عل الباب
جو. يعني بنطرد يعني
دايو. شطور روح شوف لبسك يلا
جو خرج وراح اوضته ودايو هيا وامريتا كانوا بنقو سوي
اليومين ال قبل الفرح كانو بيجهزوا فيهم وكل دا وجان مش موجود خالص
الكل من في ارماد كان فرحان لان اميرهم هيتجوز
لحد ماجه يوم الفرح
دخل جان القصر لقاه متزين غضب اكتر
راح جان سرق اعظم اسوار في الكواكب الاسواره دي بتدمج المجرات مع بعض ولها قوه كبيره وحطتها في اوضة جو وابتسم بشر
دخل جو اوضته لقا جان موجود
جو. جان انت مختفي فين
جان بشر. قولت اخليلك الجو مع امريتا
جو. انت اهبل انت اخويا يعني مش عاوز تكون معايا في يوم فرحي
جان. بغضب بس داره. انا اسف اخي
جو بحب خضنه. لا تعتزر اخي
جان كان بيخضه وبيبتسم بشر
جان. هروح اشوف العروسه اكيد زعلانه مني ورجعلك
جو. ماشي
مشي جان وهو كان ماسك نفسه بلعافيه عشان ميق.. تلش اخوه
راح عن امريتا خبط ودخل
دايو. جو بطل حركاتك دي قولت ممنوع تدخل
جان. انا مش جو دا انا
دايو. حبيبي بحسبك جو وبعدين كنت فين الفتره ال عدت دي يروحي
جان. كنت مع صحابي بنحتفل بفرح اخويا
دايو. ماشي
جان. امال فين امريتا
امريتا وهيا طالعه من الحمام بعد ماجهزت
كانت شبه الاميرات بتوع ديزني
جان. وقف متنح لها ومن جوه بيقول. انتي ليا يا امريتا
امريتا. جان ماما اي رايكم
دايو. قمر يروحي
جان. جميله جدا يا امريتا دا جو دايما محظوظ
وهما بيتكلموا سمعو صوت ديكر بيزعق راحو له وجان مشي وراهم بخبث
ديكر. الاكرونيت اتسرقت
الجميع. بصدمع. ازاي
دايو. دور تاني اكيد في اي مكان
ديكر. ددورت في القصر كلو ملهاش اثر
تانج. طيب دور تاني دا اخطر سلاح ازاي يضيع كدا دا اكيد اتسرق
جان. بابا دورت في غرف الامراء
يمكن حد خدها وعانها هناك مثلا وانه عارف انه احنا مش ممكن ندور في غرفنا
جو. جان معه حق
ديكر. امر الحرس يدوروا في كل الاوض وجات اوضه جو
وكانوا الحرس بيدوروا فيها لحد مالقو الاسواره هناك
ديكر. بصدمه. انت ي جو
جو. مش مستوعب ازاي جات عندو
دايو. شوف كاميرات المرقبه الخاصه بلقصر
اكيد مش جو مستحيل
ديكر. امر الحرس انهم يجيبو الكاميرات وبلفعل لقو جو بس دا كان جان مش جو ودا مقدروش يميزوا لان جو وجان بينهم شبه كبير جدا ومحدش يقدر يفرقهم عن بعض
ديكر. ها ي دايو صدقتي ابنك خاين خان اهله
دايو. مستحيل ابني مايعملش كدا
جان بشر. اكيد ي بابا مش جو صح ي جو
جو. كان في عالم تاني
امريتا كانت بتعيط بس وازاي يوم فرحها من حيببها يحصل كل دا
تانج. ديكر الفرح اتلغي
امريتا وجو بصوله بصدمه
امريتا. بابا انت بتقول ايه
تانج. بقوة. ال سمعتيه انا مستحيل اجوزك لواحد خاين
امريتا بعياط. لا يابابا مش تعمل فيا كده
تانج. مسك ايديها واخدها وكان ماشي بس هيا سحبتها منه
امريتا. انا بحب جو ووثقه انه ميعملش دا كلو
عمو ديكر اتكلم مع بابا
دايو وقعت بنهيار وامريتا راحت مسكتها
ديكر. انحكم عليك بالخيانه العظمه
دايو بصريخ. لا لا يا ديكر دا ابننا
ديكر. الحكم هيتنفز وال هينفزوا جان
جان بتصنع بصدمه. انا يابابا
ديكر. اه وسابهم ومشي
جان كان بيبص عليه بانتصار وفي سره. اخيرا دمرتك
وسابه ومشي
وقع جو بعدها عل الارض وقعد يعيط
🌹🌹🌹🌹
جه وقت تنفيذ الحكم
🌹🌹🌹🌹
كان هيترمي بيها في وسط شعب ارماد ال مش مصدقين إن جو يعمل كدا
جان متصنع الحزن عل اخوه. وكان ماسك3 اسهم 🏹 ال في اللعنه وهيرميه بس امريتا وتنزو ططالعو في الوقت المناسب وبس جان كان رما الاسهم جه واحد في امريتا وواحد في تنزو وواحد في جو
ووقعو التلاته مع بعض
ودا كلو تحت صدمه الجميع
1.سهم امريتا ال كانت في لعنه عقاب جو
اما الاسهم الاتنين التانين واحد بيحول لاالي
ودا بتاع تنزو
والتالت بيفقد القوه ودا بتاع جو
ومع اجتماع الاسهم التالته بتنقل بره مجرت ارماد عشان كدا هما انوجدوا عل الارض
بااااك
عشان كدا جان كان مفكرنا موتنا
لحد ملقنا اسد وانقذنا وقوتي اتفرقت عليكم
الكل كانو بيعيطو عشانوا وازاي اخوه يعمل فيه كدا
منة. اكيد انا معاك وهناخد حقكم وهنرجع امريتا للحياه تاني
الكل. مش انتي لواحدك احنا فريق وهننقذ كوكبنا وهنرجع الحقوق لصحابها
منة. بستغرب. امال حور وزين فين
كريم. زين تعبان شويه متخفيش عليه
منة بخوف. ززين تعبان وجريت عليه
زين رد عليا مالو مش بيرد لي واي الدم دا
لازم ناخده علي المستشفى
تنزو. انا اقدر اساعده
منة. بسرعه لو سمحت
تنزو. اصدر اشاعه من جسمه خففت الجروح كلها وقام زين
زين بتعب. ح حور
حور. انا هنا ي زين الف سلامه عليك
منة اترمت في حضن 🫂زين وقاعدت تعيط
زين. انا كويس ي قلبي
مالك في اللحظه دي كان هيموت من الغيره وكان نفسه يمسك زين يرنو علقه بس ال فيه مكفيه
مالك. ببتسمه وراح حضنه جامد. الف سلامه عليك
زين ببتسمه ووجع من خضن مالك. الله يسلمك بس براحه شويه
وكلهم اطمنو عل زين وراحو اوضهم
منة كانت خرجه تشرب بس لقت جو قاعد في الصاله
. في حاجه انت قاعد كدا لي
جو. لا مفيش بس افتكرت امريتا
منة. ربنا اكيد هيجمعكم سوي
واكيد اللعنه دي هتتفك
جو. يارب
منة. هو انا ممكن اسالك سؤال
جو. اكيد
منة. هيا العنه دي هتتفك ازاي
جو. بطرقتين الاوله الاسد الامبراطور ياما دمار ارماد
منة. امم وانت اختارت الاوله
جو. هز راسه
منة. طيب هو انت متاكد ان الاسد الامبراطور دا حد فينا اناومالك واشمعنا احنا مش حد تاني من الفريق
جو. لان الوشم ال عل ايدكم دا هو بتاع الاسود بس والوشم دا مظهرش لحد تاني من الفريق
منة. تمام 👌انا هقوم انام
جو. وانا كمان
كانت راحه اوضتها لقاتو في وشها
منة. خير
مالك. كنتي بتكلمي الواد دا لي
منة بصتله وسابته ومشيت ووهو كان واقف عل نار
وبعدين راح اوضته ونام
ومع الصباح تظهر احداث جديده ووو
يتبع……
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الأسد الإمبراطور)
فين بقية الروايه؟