روايات

رواية حياة الفصل السابع عشر 17 بقلم شهد فؤاد

رواية حياة الفصل السابع عشر 17 بقلم شهد فؤاد

رواية حياة الجزء السابع عشر

رواية حياة البارت السابع عشر

رواية حياة الحلقة السابعة عشر

اياد بعد شويه ولاحظ حياة اللي سرحانة فيه
اياد وقرب منها: للدرجادي انا حلو كدا
حياة ولسا سرحانة: اووي
اياد بضحك: والله
حياة ببتسامة: والله
حياة وفاقت لنفسها: اياد اناا
اياد ببتسامة: انتي اي
حياة ببتسامة: انااااا موافقة يااياد
اياد بتوهان: موافقة علي اي
حياة ببتسامة: موافقة اتجوزك
اياد بفرحة: بتتكلمي بجد
حياة ببتسامة: اه بتكلم بجد
اياد ببتسامة وهيقرب يحضنها
حياة بكسوف: اياد لو سمحت ابعد
اياد ببتسامة: قريب يحياة هقرب ومش هبعد
حياة ببتسامة وكسوف: انا هقول لجدو انهاردا ومكنتش هقولك بصراحة بس معرفتش امسك نفسي ومقولكش
اياد ببتسامة حب ليها: اتاكدتي امتي انك موافقة
حياة وسرحت: انهاردا علي الفجر
اياد ببتسامة: ازاي احكيلي
حياة ببتسامة: اصل يعني صليت استخارة وبعدها نمت وشوفت زي رؤيه اننا بنتجوز ولابس البدله وانا لابسه الفستان
اياد ببتسامة: الله علي الجمال والحلاوة كنت حلو
حياة ببتسامة: كنت زي العسل بجد
اياد بضحك: والله مافي عسل غيرك يالا يحياة نروح عشان متهورش
∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆
صحيت حور من النوم وجهزت نفسها ونزلت تعدي علي البنات قبل ما تنزل
عدت حور علي جني ودخلت لقت الكل هناك
حور ببتسامة: ازيكو يشباب
الكل: تمام
جني: اي رايحة فين علي الصبح
حور ببتسامة: رايحة انزل مع عدي
نور بغمزة: العب مين عدي دا
حور ببتسامة: معيد في الجامعة بتاعتي
جني بزعل: طب وزياد
نور وسما: زياد ماله
حور وبصت لجني باصه نارية: مالوش
نور ومش مصدقاها: متقولي يحور في اي
حور بزهق: انا ماشيه ابقي احكيلهم بقا
∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆
وطلعت حور من الاوضة لقت زياد في وشها
حور بصاله وساكتة
زياد ويفحص وشها ولبسها: نور فين
حور ببرود: جوا
زياد: طب فاضيه ولا
حور بنفس البرود: بيتكلمو
زياد بتفهم: طب خلاص انتي رايحة فين طيب
حور: هيهمك في اي يزياد
زياد باهتمام: بيهمني كل حاجه عنك يحور
حور بضحكة سخريه: بعد اي يزياد متاخر اوي الكلام دا
زياد بزعل: يمكن
حور: رايحة اقابل عدي
زياد بزعل: لي دلوقتي بقا موجود عدي ماكان زمان مش موجود
حور ببتسامة: يمكن عشان دا الوقت اللي المفروض يظهر فيه
زياد بعصبيه وزعل من اكتشافة لحبه ليها متاخر: عن اذنك يحور وسابها ومشي
حور بزعل: مكان من الاول ولا لازم نضيع من ايديكو
∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆
جني وحكت كل حاجه ليهم
نور بزعل: اخويا دا مغفل والله
سما بزعل: عشان كدا كانت متعصبة مني ساعتها
جني بزعل: عشان هيا مش عوزاكي تمري باللي مرت بيه
نور: طيب هيا بتحب عدي دا
جني: هيا لسا محكتليش علي موضوع عدي لما تيحي نبقا نسالها
سما وتقوم من مكانها: طيب هبقا اكلمكو لما اوصل
وتحكولي اللي حصل هروح اجهز انا عشان السفر
جني ونور: طيب لما تخلصي متنسيش تيجي تسلمي علينا
سما وتبعتلهم بوسه في الهواء: حاضر باي
∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆
حياة واياد وصلو الفيلا ونزلت حياة تستني اياد عشان يركن لقت حد بينادي اسمها
مروان ورا حياة: حياة
حياة بخوف وترجع ورا
مروان بزعل: لوسمحت متخافيش مني انا جي اعتذرلك
حياة ومش مصدقاه: لا انت بتكدب عليا
مروان بزعل باين: والله العظيم ما بكدب انا بتكلم بجد انا اسف علي اللي عملته انا مكنش قصدي اعمل كدا والله
في ثانيه كان اياد ورا مروان ومسكه وكان لسا هيضربه: انت اي اللي موقفك مع حياة
حياة وحست بصدق كلام مروان: اهدي يااياد مروان كان بيعتذرلي بس
اياد ومش مصدق: مين مروان يعتذر
مروان ويبعد ايد اياد: انا عارف اني غلطت بس مكنش قصدي ان الموضوع يوصل لكدا انا اسف مره تانيه واتمني تسامحيني يحياة وتتعاملي معايا زي زياد وحمزة
حياة ببتسامة: وانا مسمحاك يمروان وبقيت زيهم فعلا
مروان ببتسامة: شكرا جدا ياحياة ربنا يخليكي
اياد بغيرة وسحب حياة: يالا يحياة
∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆
عند سما بعد ما خلصت لبس وجهزت شنطتها ووقفت في البلكونة شويه لقت مروان واقف بيتكلم مع حياة
سما اتعصبت ودخلت اوضتها تاني
∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆
مروان بحرج من اللي عمله اياد بس محطش في دماغة واكتفي ان حياة سامحتة ومفيش حاجه هتكون عائق ان شاءلله وطلع يشوف سما عشان يسافرو
∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆
دخلت حياة واياد
حياة ببتسامة: انا هطلع لجدو تيجي معايا
اياد ببتسامة: يالا
وطلعو الاتنين للجد وخبطو ودخلو
الجد ببتسامة: حبيبت قلبي تعالي
حياة ببتسامة وتجري تحضن جدها: وحشتني يجدو
الجد ببتسامة: وانتي اكتر يحبيبة جدك
اياد بغيرة: جدو ايدك من عليها
الجد بضحك هو وحياة: انت اتهبلت ولا اي يااياد انا جدها فوق يالا
اياد ويقرب منهم: ولو يجدو شيل ايدك بس
حياة بضحك: وتقرب اكتر من جدها وتبوسه علي خدة: لو مش عاجبك اطلع بره
اياد بعصبيه وبصه ناريه لحياة: ماشي يحياة هوريكي
الجد ببتسامة: ها يحببتي كنتي عاوزه تقوليلي اي
حياة وتعدل نفسها وببتسامة: جدو انا موافقة اتجوز اياد
الجد بفرحة: بتتكلمي بجد يحياة ولا الواد دا غصبك
حياة ببتسامة: لا يجدو اياد ملوش دعوه انا بتكلم بجد
الجد ببتسامة: مبروك ياض يااياد
اياد ببتسامة: الله يبارك فيك يجدي علي الخميس ها انا مش هستني اكتر من كدا
حياة بكسوف: لا طبعاا لسا بدري
الجد ببتسامة: اياد عندو حق يحياة خير البر عاجله يبنتي وان شاء هتلحقي تخلصي كل حاجه وانت يااياد فيلا بتاعتك تمام والفرح هيكون هنا تمام شوفو الديزاينر اللي هيزبط الدنيا تمام
حياة ببتسامة: انا اللي هعمل فرحي بايدي
الجد ببتسامة: اللي تحبيه يحببتي
اياد بجديه: اه يجدي وهاخد حياة ونروح نشوفها برضو عشان لو حابة تضيف حاجه
الجد ببتسامة ويقوم من علي سريرة: طب علي خيرة الله
هنزل انا بقا عشان نقول للجماعة
حياة وتروح جمب اياد: تمام يجدو
∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆
طلع مروان ولسا هيخبط علي باب اوضة سما لقاها طلعت
مروان ببتسامة: خلصتي يسما
سما ومشاعرها متلغبطه: اه بلاش يمروان توصلني انا هروح لوحدي عادي
مروان بجديه: تاني يسما انا قولت كلمتي مش هقولها تاني هاتي شنطتك يالا
سما باستسلام: اتفضل
مروان ببتسامة ويشيل الشنطة : يالا
سما وتقفل اوضتها: يالا
∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆
وصلت حور للمكان اللي قالها عدي عليه
حور وشافت عدي وراحت تقعد: اتاخرت عليك
عدي ببتسامة: ولو اتاخرتي استناكي عمري كلو
حور ببتسامة: يبكاش
عدي ببتسامة: مش بكاش والله بتكلم بجد
حور ببتسامة: حبيت قبل كدا
عدي: مين فينا محبش يحور بس الفرق يكون الحب مع الشخص الصح مش المشكله في الحب
حور بسرحان: انت صح
∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆
نزلت سما ومروان ولقو الكل متجمع
الجد: تعالي يسما انتي ومروان
سما باستغراب وتكلم مروان: يارب استر
مروان ببتسامة: هيسترها ان شاءلله
الجد بصوت عالي وابتسامة: الخميس الجاي فرح اياد وحياة
الكل بارك ليهم معدا رزان اللي كانت متوقعة كدا هيا وامها
الجد: سما حاولي تيجي قبل الاربع ماشي
سما ببتسامة: حاضر يجدو انا هستاذن عشام هسافر
الكل: تروحي وترجعي بالسلامه خلي بالك من نفسك
سما ببتسامة: حاضر عن اذنكو وطلعت هيا ومروان
∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆
ركبت سما ومروان العربية
سما بغيرة وبصت لمروان: زعلت عشان هتتجوز
مروان:؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حياة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى