رواية عشق تحت ظل القمر الجزء الثاني الفصل الثالث 3 بقلم إيمان رأفت
رواية عشق تحت ظل القمر الجزء الثاني الجزء الثالث
رواية عشق تحت ظل القمر الجزء الثاني البارت الثالث
رواية عشق تحت ظل القمر الجزء الثاني الحلقة الثالثة
ثم فتح الباب فجاءة وظهر رجل قصير للغاية اشبه بالقزم ف توقف الرجل عما يفعل وترك ايمان ونظر للارض خشوعا لهذا القزم ويقول: ازيك يا ماهر بيه
قال ماهر بعصبيه: انت بتعمل اي يا عين امك
الرجل بتوتر: دي واحده كده عجبتني وكنت عايز
وهنا ضربه ماهر بالقلم: وميحلاش الحاجة الي انت عايزها الا في وقت التسليم يا غبي ثم نظر الي تلك الواقفة التي تضع يدها علي فمها تكتم ضحكه
تناست ايمان الذي حصل من قليل وانفجرت في الضحك وتقول: هوا انت الي بيغنولك ازاي بس يا شبر ونص ههههههههه لا مش مصدقه ولا انت الي بيقولولو الضحكه دي يا ناسو كوتي كوتي يا خلاصو حفاضة جود كير هههههههههه مش قادره ابطل
وهنا نظر لها بعصبيه وثم اقترب ببطئ شديد وهدوء قاتل: فعلا ليك حق وينظر للرجل ويقول: اربطها وكتفها وسيبها ل بليل هحب اوي ابقي معاكي بليل
يا وردتي
ايمان وهيا تحاول ان تكون قوية وبصوت اوشك علي البكاء: اناااا مبقتش اخااف زي الاول انا بقولك اهو انا بقيت اخاف اكتر من الاول ينهر اسود بص بقولك اي سيبني امشي وانا مش عايزة حق الاوردر وانا هسيب ام الشغلانه بنت الجزمة دي الي جيبالي الفقر
ضحك ماهر وقال: انا فعلا هتسلي اوي ثم غمز وذهب
وهنا اقترب لها الرجل مره اخري ف اخرجت ايمان من جيب الجاكيت شئ ثم رشت بوجهه وقالت ب افتخار
: شكرا يا سوبر ميرو الحمدلله سمعت االحلقه كامله
وهنا يصرخ الرجل بوجع من عينه وهنا لاحظت ايمان ان فرصة نجاتها كبيرة وتركته لتتجه نحو الباب فيتضح ان الباب مغلق فتنظر للرجل وكاد ان يري وكانت علي ملامحه غضب شديد ثم قالت بخوف قليل: استهدي بالله يا وحش الكون في الحظات دي بيظهر البطل عشان ينقذ البطلة بنت الفقريه بس مفيش بطل هنا غيري اعمل اي اعمل اي
وهنا لاحظت ايمان مزهرية بعيدا قليل ف امسكتها والقتها علي الرجل حتي وقع مغشي عليه
وقالت ايمان: عشان بعد كده تشكو في قدراتي يا حبه حمير والله انا خسارة في حقوق الانسان
وامسكت مزهرية اخري عندما سمعت احد يقترب من الباب ووقفت وهيا مستعده علي وضع الهجوم
……………………….
عند كنان الذي كان يستعد للهجوم علي المنزل الذي يحتوي علي احد رجال الزعيم والذي يحمل اهم الاوراق لتهدف به الي السجن مدي الحياة
واقترب من الباب ثم قام بفتحه بقوة لتقع مزهرية فوق رأسه ليري هذه البلهاء الذي رأها في الصباح ويقول وهو علي وشك الاغماء: اشوف فيكي يوم يا بعيدة وهب ووقع
ايمان بفزع: قوم يا بطل مصر مصر محتجاك انا احاول اشيلك كده. ونطلع وجاءت لتحملة ثم وقعت عليه لثقل جسمه بسبب عضلاته
ايمان بوجع: يخربيت الواحد لما تبهدله الايام ليه يا مصر بتيجي عليه كده اعاااااااااااا
ثم يفوق الرجل الذي في العصابه ليقترب من ايمان دون ان تلاحظ وعيناه مليئه ب الشر ليقوم بوضع منديل يوجد به منوم ليغمي عليها ليقترب عليها ليحملها ثم وجد من يمنع يده ويقول بعيون جحيميه: فكر بس تلمس ايدايها وانا اقطعلك راسك واحرقها
ليرتعب الرجل من نظرته وكلامه بشده
ليقوم بأطلاق رصاصه علي قدمه
واخذ الاوراق الذي يحتاجها وحمل ايمان علي كتفه
وخرج
……………………………………..
في الناحيه الاخري في بيت ريان الذي يقوم حسام بمسكه وعدي الذي يمسك ولاء
ولاء ب ردح: بقولك اي يا حيليتهاااا بقي انت كل شوية تمسكلي البت امل تبوس فيها في الصااالون انا لااا اسمح يا حبيبييي والله ابلغ عنكو الاداب
ريان بعصبيه: واقسم ب الله لو مسكتك يا ولاء الكلب لاعلقك زي زمان فاكرة ولا تحبي اوريكي
ولاء بسخرية: يمي يمي يمي خااف يا عيد
وبعد خمس دقائق
ولاء: حقك عليا يا غالي احيات عيالك نزلني
بص والله انا هقولك الحقيقه البت امل الي واقفة تضحك جمبك دي كانت بتقولي علي المواعيد الي كنت بتبوسها فيها في الصالون وانا غلبانه بقا وانت عارفني ف كنت هعمل خير واجبلكو اتنين لمون بس كده يا باشا
عدي: ريان اخويا حبيبي وانا ذمب امي اي عشان تعلقني
ريان ببرود لا يليق غير به: عشان فكرت في يوم تتجوز بنت المجانين دي بقا انا ريان تدردحيلي يا ولاء ماشي ماشي انا بقا هوريكو الطاووس الاسود تاني
ولاء: حقك عليا يا يا. ريان
ريان بتسليه: ريان بيه
ولاء بعصبيه: حقك عليا يا ريان بيه
ريان ليستفزها: ريان بيه باشا
ولاء: متقرفنيش يخربيت اهلك
ريان: هتقوليها 200 مرة علي قله ادبك دي
ولاء: بقولك اي ولااااا اصحي بدل ما طلع عين اهلك دلوقتي انت متعرفنيش
بعد دقيقتين
ولاء: حقك عليا يا ريان باشا بيه للمرة ال 200
وهنا جاء اتصال من مكتب ريان وذهب ريان ليرد
ثم انصدم وقال بعصبيه وعيون جحيميه وهوا يجز علي اسنانه: مااارك
مارك: مرحبا ريان هل تتذكرني عزيزي
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق تحت ظل القمر الجزء الثاني)