رواية ملكت الحمزه الفصل الثامن 8 بقلم سندس أحمد
رواية ملكت الحمزه الجزء الثامن
رواية ملكت الحمزه البارت الثامن
رواية ملكت الحمزه الحلقة الثامنة
حمزه بعصبيه شديده: بقلكو اييي نتو تسمعوني كويس اوي ع نعيش مع بعض تمم مراتي لو حد ضايقها نا هطربق الدنيا عاللي فيها وم هيهمني نتو مين لا اخ ولا ام ولا اب ولا اخت نتو فاهمين نا قاعد هنا غصب عني بعد كل اللي عملوو فيا بس نا م زيكو وعمري مهكون زيكو وطلعت احسن منكو وجيت لاكن اللي هيتنطط علياا هجيبو نصين مفهوم
جميله بعصبيه: والله عالي جه اليوم اللي الولد يرفع صوتو على اهلو ويهددهم كمان لا وم بس كد لا ده مستعد يقتلنا ع ست الحسن بتاعتو
حمزاوي بزعيق: جميله اطلعي على اوضتك يلا
جميله بعند: لا م هطلع يحمزاوي وبعدين احنا عملنا فيك ايي ها م نتا اللي سبتنا ومشيت هو احنا كنا جينا جمبك
حمزه بسخريه ووجع: لا يا امي محدش جه جنبي خالص نتو كلكم صح ونا اللي غلط نا الابن العاق اللي بيعصيه اهلو نا عمري عمري مهنسا نتو عملتو فيا ايي ممكن ااسامح واعدي لاكن مبنساش ونتو اللي عملتو اصلا يتنسي
محمد باستفزاز: ومتنساش برضو يحمزه يحبيبي نك تربيه ملجأ ونك لا نتا ولا علي اخواتنا نتو حيالله ولاد عمنا مكنش ليهم ماؤى واحنا سترناكو اوعى تنسا يقلبي
حمزاوي بتعب ووجع: اسكتو اسكتو علي وحمزه ولادي ولادي
حمزه بوجع وخنقه: لا م ناسي يمحمد م ناسي وم ناسي برضو مين اللي رمانا بس نتا عندك حق نا اه م اخوكو ولا نا ولا علي بس على الاقل راجل وعرفت ابني نفسي نا واخويا ودي كفايه اوي
وسابهم وخرج ركب عربيتو ومشي
حازم بهدوء: بابا اطلع وراه
حمزاوي قعد عالكرسي بتعب: اه يحازم شوفو متسبش اخوك
حازم خرج وركب عربيتو ومشي وراه
حمزاوي بتعب: ليه بتعملو كد ليه
محمد بكره وحقد: ع نتو دايما تفضلهم علينا ودايما هما اللي فااول الصف واحنا وراه خالص وع برضو هما م اخواتنا وعمرهم مهيكونو اخواتنا
حمزاوي قام بتعب وراح ناحيه محمد وضربو بالقلم
حمزاوي بوجع: نتا غبي اوي يمحمد غبي ومغفل بس هتندم
محمد بدموع: منا ندمان بجد ندمان نا بكرهكو كلكو بكرهكو
وسابهم وخرج
جميله بدموع: ليه بيعملو كد يحمزاوي عملنا ايي ع يحصل فيهم كد.
حمزاوي بصرامه وحده: نتي بذات م عايز اسمع صوتك فاهمه
يامن بهدوء: بابا اهدا العصبيه م حلوه عشانك ونتي يماما اتفضلي اطلعي لو سمحتي حور خودي ماما وطلعيها فوق
حور هزت راسهت وخدت جميله وطلعت على الجناح فوق
يامن بزعل: بابا هتفضل تتعذب كد لحد امته
حمزاوي مسح على وشو بهدوء: لحد مرتاح واموت
يامن حضن ابوه وبق يمشي ايدو على ضهرو بحنيه
(يامن اكتر واحد قريب من حمزاوي اوي تحسهم اخوات وصحاب م اب وابن ودايما بيفهمو بعض وملحوظه محدش يعرف نو حمزه متجوز غير حازم وعلي بس)
……………………………………………………………….
عند جميله في الجناح
دخلتها حور وسندتها ونامت عالسرير بتعب
جميله بتعب: حور هاتي الدوا بتاعي
حور جابت شريط البرشام وجابت كوبايه ميه وعطتهوملها
حور بهدوء: ماما من فضلك ارتاحي وبلاش تشغلي بالك بايي حاجه ممكن
جميله سندت ضهرها عالسرير وقال بغل: بس نا لازم اعرفها قيمتها لازم
حور بخوف من كلام امها: ماما نتي هتعملي ايي مسمعتيش حمزه قال ايي تحت حمزه م هيرحم حد لو جه جمبها
جميله خافت تتكلم قدام حور لانو لو عملت حاجه حور هتقول للكل ف قالت بهدوء: م هعمل حاجه خلاص اهدي
حور ببعض من الراحه: طيب هسيبك ترتاحي دلوقتي
جميله بهدوء: طيب يحبيبتي روحي نتي
وخرجت حور وقفلت الباب
جميله بحقد: هتشوفي نا هعمل فيكي ايي
وقامت فتحت الباب وراحت عند جناح حمزه
………………………………………………………..
حازم كان ماشي ورا حمزه لحد موقف بالعربيه فحته مقطوعه
حمزه نزل من عربيتو وسند عليها
وحازم ركن عربيتو وراح عندو
حمزه ببرود: ايي اللي جابك ورايا
حازم طلع علبه السجاير بتعتو ومد ايدو لحمزه
وحمزه سحب سجاره وحازم ولعلو
حازم بهدوء: م اخويا وبعدين تعالى هنا نتا ليه مقولتليش نك جاي وليه جبتها معاك
حمزه ببرود: اللي حصل وبعدين نا هطلو اوي هنا كنت عايزني اسيبها لوحدها ازاي
حازم راح قعد على تابلون العربيه وفرد رجلو وقال ببرود: بس نتا كد فمشكله كبيره مراتك اهلها حاليا قالبين الدنيا عليها ولو عرفو نها فالبلد هتبقا مصيبه
حمزه ببرود: هما لو عايزنها مكنوش رموها وبعدين محدش يقدر يقرب منها دي مراتي نا وهيا سايبه ع كل من هب وداب يجي ياخدها ولا اييي
حازم بهدوء: حمزه مراتك لو عرفت نو ليا اهل م هتسكت
حمزه ببرود: ملك متقدرش تبعد عني
حازم برفض: لا يحمزه هتقدر تبعد لما تعرف نك كدبت عليها ونك فهمتها نو هيا ملهاش اهل دي كفيله تخليها تسيبك وتكرهم كمان م بس تبعد
حمزه بالم بسيط: بس نا اللي ربتها يحازم نا ونا اللي كنت ابوها واخوها ونا اللي احتوتها ونا اللي عوضتها عن كل حاجه
حازم بهدوء: طيب بس خد بالك بق من جميله ع شكلها كد م ناويه تجيبها البر ونتا عارف نها امك وغيرانه وغارت اكتر لما دفعت عنها قدامها وكمان كسرت الدنيا لما جابت سيرتها
حمزه بابتسامه: لا متلقلش نتا
حازم بتردد: حمزه نا عايز اقولك حاجه بس تهدا ومتتعصبش
حمزه بضحك: دي كلمتها هيا ديي ماشي ماشي قول
حازم بخوف: نا خطفتها
حمزه بصلو بذهول: عملت ايي يروحمك
حازم بعد عنو بخوف
حازم بحيره: كنت عايزني اعمل ايي قولي ها كانت هتتجوز غيري وم بس كد دي كانت هتهرب من البلد مني
حمزه بعصبيه: حازم اقسملك بالله يحازم لو مسبتها وخليتها تمشي لاحرمك منها العمر كلو نتا فاهم
حازم بعند: لا يحمزه لا مستحيل وبعدين دي دماغها بنت كلب ومهما حاولت معاها رافضها وهيا م بتيجي غير بالعنف اعمل ايي نا
حمزه بحده: نا قولت اللي عندي
حازم وهو بيبلع ريقو: نتا خايف لاحسن حياه تقابل ملك مراتك
حمزه غمض عيونو بغضب
حازم بهوس: بس نتا عارف نا بحبها قد ايي نا مهووس بيها نا بعشقها يحمزه
حمزه ببرود: حياه لو قابلت ملك هتبقا مصيبه يحازم فاهم هتبقا مصيبه اخر كلام سبها خليها تمشي يحازم ع منزعلش من بعض
حازم بهدوء: طيب يحمزه
حمزه نفخ دخان السجاره بغضب كبير
……………………………………………………………….
ملك كانت قاعده باسدال لونو نبيتي والطرحه كانت سايبها على ضهرها وشعرها مفرود على كتفها وكانت قاعده بتذاكر
ملك سمعت الباب بيخبك قامت لفت الطرحه ع تشوف مين
فتحت الباب ولاقت جميله واقفه
جميله بقت تبصلها من تحت لفوق
ملك بهدوء: اتفضلي يطنط
جميله بقرف: م نتي اللي تقولي اتفضل يحببتي ده بيتي وسعي كد
وزقتها ودخلت بقت تبص عالاوضه وبصت عالارض بقرف
جميله بقرف: هو ده مكانك فعلا
ملك بهدوء: حضرتك م من حقك تغلطي فيا ونا معملتش حاجه ونا هسكت ع خاطر نو حضرتك حماتي وع حضرتك اكبر مني وميصحش ارد عليكي
جميله بردح: حمات مين يعين امك لا فوقي كد يحببتي واعرفي نتي بتكلمي مين ونتي تستجري تردي عليا من اصلو دنا اقسمك نصين يبت نتي
ملك ببرود: والله فعلا حته كلمه حماتي خساره فيكي ثم ني اه اقدر ارد وعندي لسان اكبر من بيتك ده واقدر ارد واقدر اردح زي محضرتك بتردحي كد بس نتي م قدي ف نا عامله حساب لكده
جميله اتعصبت منها ومن برودها وردها عليها راحت مسكتها من شعرها وزقتها عالارض وبقت ماسكه شعرها وقاعده تهز فيها فالارض وبقت تمسح فيها الارض كلو
جميله بغل: نا بقا هعرفك مقامك يوسخه
جميله فضلت تضربها قلم ورا قلم لحد ما وشها جاب دم واحمر جامد وصوابعها علمت على وشها
جميله زقتها بعنف
وملك وقعت عالارض بتعب
جميله بانتصار: اوعي تفكري تلعبي معايا يحلوه دنا جميله العامري
وسابتها وخرجت
ملك بقت تعيط بوجع
ملك بوجع: نا عملت ايي لكل ده عملت ايي
وبقت تشهق وتعيط وصوتها بق يعلى
قعدت عالارض وضمت نفسها وبقت تعيط بوجع كبير
…………………………………………………………
عند حياه بقت تفرك فنفسها وبتحاول تعمل ايي حاجه ع تفك نفسها
لحد ما حازم دخل عليها
حياه انتفضت من مكانها وبصتلو بخوف
حازم قعد جنبها بهدوء
حياه بدموع: ارجوك مشيني ارجوك
حازم فكلها الجنزير وبق يمسحلها دموعها
حازم بهدوء: نا همشيكي وهسيبك
حياه بفرحه: بجد
حازم ببرود: نا مراقبك وعندي ناس حوالين بيتك ف ايي حركه غدر منك اترحمي على اخواتك الصغيرين
حياه بدموع وخوف: م هعمل حاجه والله بس مشيني
حازم قام ومسكها قومها وقال بهدوء: نا جبتلك لبس فالكيس ده البسيه ونا هستناكي بره فالعربيه
وسابها وخرج
وفعلا حياه غيرت هدومها ل جيبه سودا بلسيه وبلوزه طويله لحد ركبتها لونها ازرق وطرحه سودا
خلصت وطلعت لاقتو قاعد فالعربيه راحت ركبت جنبو
وهو ساق ومشي علطول
…………………………………………………………..
بالليل حمزه رجع الفيلا لاقه جميله قاعده بتشرب قهوه فالصاله وقاعده ببرود تام
طنشها وطلع على جناحو فوق وفتح باب الاوضه واتصدم من اللي شافو وووو
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ملكت الحمزه)