روايات

رواية حياة الفصل السادس عشر 16 بقلم شهد فؤاد

رواية حياة الفصل السادس عشر 16 بقلم شهد فؤاد

رواية حياة الجزء السادس عشر

رواية حياة البارت السادس عشر

رواية حياة الحلقة السادسة عشر

🦋حياة واياد في العربية🦋
اياد ببتسامة ويبصلها : انتي بتغيري يحياة
جياة بتوتر: ها لا طبعا
اياد ببتسامة: ونبي يعني تقنعيني ان كل العياط والزعل دا ميعتبرش غيرة
حياة بتهرب وتبص من شباك العربية : اه ميعتبرش
اياد بضحك: ماشي هعديهالك المرادي بس
******************************************
🦋في الفيلا بالاخص في اوضة سما🦋
ايمان:لميتي حاجتك يحببتي
سما: اه يماما
ايمان وتقرب تحضن سما: ام الكلية اللي بعداكي عني دي
سما ببتسامة: خلاص هانت يماما اخر ترم اهو
ايمان ببتسامة:علي خير ان شاء الله
ايمان : صح هتروحي تاني لوحدك
سما بتوتر:بصي بصراحة كدا مروان طلب مني انه يوصلني
ايمان بقلق علي بنتها: لا طبعا مروان اي وبتاع اي
سما بزعل: لي كدا يماما دا مروان كويس والله بس هو اللي مش بيظهر كدا
ايمان بعصبية: سما اسمعي الكلام بلاش مروان
سما بعند: معلش انتي يماما انا هديلة فرصة
*******************************
🦋عند رزان في اوضتها🦋
رزان قاعدة منهارة من العياط
هنا وتدخل اوضة رزان:اي يبت اياد طلعلك لي
رزان ولسا بتعيط: سبيني في حالي اطلعي برا
هنا بعصبية عليها: تصدقي فعلا علي راي جدك انا معرفتش اربي انا غلطانه اني جيتلك اصلا وسابتها ونزلت
*******************************
🦋عند حياة واياد في المكتب بتاعة🦋
اياد: اقعدي يالا عشان اقولك
حياة وتقعد: قول اتفضل
اياد ويقعد: فاكرة لما الزفتة ايناس اتهمتك انك اخدتي الورق
حياة: ايوا
اياد: ساعتها طلعت اصلا هيا اللي عملت كدا ولما سالتها من اللي قالك تعملي كدا قالت انها رزان
حياة بصدمة: اي رزان
اياد: فلما طلعتلها الصبح عشان اخد حقك مش اكتر
حياة بدموع: اياد لو كل اللي بيحصل بسبب اننا هنتجوز يبقا بلاش تتجوزني يا اياد هيا ذنبها اي يعني
اياد بتفاجي: ذنبها اي ذنبها ان هيا بوظتلي حياتي انا من حقي اعيش واحب واتحب مش اوقف حياتي عشانها
اياد ويقوم من مكانة ويمسح علي شعره: قومي يالا يحياة شوفي شغلك ولما نروح نبقا نكمل كلام
حياة قامت من مكانها وطلعت من غير ولا كلمة
***********************************
🦋عند حور والبنات في اوضتها🦋
سما بتوتر: مروان هيوصلني انهاردا
حور بتفاجي: واخيرا اللي مش بيحس حس
نور ببتسامة: طب كويس ربنا يصلح حاله
جني: طيب قولتي لمامتك
سما: قولتلها واتعصبت عليا وقالتي بلاش بس انا اصريت
سما ببتسامة: ان شاءلله ربنا هيصلحله حاله هو كويس والله بس انتو اللي مش شايفين كدا
حور ببتسامة سخرية: اه كويس بامارة لما اتهجم علي حياة
سما بصدمة: بتقولي اي
حور واستوعبت اللي قالته: مقولتش حاجه
جني وبصت لحور: انتي عارفة حور بتحب تهزر
سما بعصبية: حد يقولي اي اللي حور قالته دا
نور وبصتلهم: انا هقولها من حقها تعرف
حور بصتلها ومنطقتش
نور وحكت كل حاجه لسما
سما ببرود عكس اللي جواها : يمكن مكنش يقصد يعمل كدا عادي
حور بعصبية: هو انتي غبية ولا اي حكايتك ولا حبك عميكي دا من اول ماحياة جت وهو مش سايبها في حالها وقالنا كلنا انها دخلت دماغة
سما بعصبية: وخلاص حياة هتتجوز اياد وهو عرف يعني هيمحيها من دماغة
حور بعصبية: براحتك خليكي كدا مستنيه منه بصه وسابتهم ونزلت
*******************************
نزلت حور الجنينة تتمشي ولقت فونها بيرن وكان عدي
حور ببتسامة: الوو
عدي: ـــــــــــــــــــــــــ
حور: الحمدلله تمام وانت
عدي: ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
حور: بصراحة لسا بس انا موافقة اديك فرصة
عدي:ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
حور ببتسامة: اه والله بتكلم بجد
عدي: ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
حور: اه فاضية خلاص هستناك تكلمني بكرا يالا باي
عدي: ـــــــــــــــــــ
زياد وكان لسا داخل الفيلا وشاف حور بتتمشي وبتتكلم في الفون راح وقف وراها وسمع المكالمة كلها
حور وبتلف عشان تدخل لقت زياد واقف وباين عليه العصبيه
حور بخضه: اه خضتني يزياد واقف كدا لي
زياد بعصبيه مكتومه: دا عدي اللي كنتي بتكلميه
حور ببتسامة خبيثة: اه هو في حاجه ولا اي
زياد بعصبيه: لا مفيش فيه ازاي وانا اللي كنت جي اقولك اني نهيت كل حاجه مع مريم داانا طلعت مغفل صح
حور ببتسامة: انت عملت كدا عشان متكونش مغفل فعلا معاها لاكن انا مالي
زياد بزعل: انتي صح وسابها ودخل
حور وقعدت علي المرجيحة وفضلت تعيط
************************************
عند حياة وكانت قاعدة بتخلص في الورق مره واحده حست بدوخه ووشها قلب
ساندي وبصت لحياة: حياة انتي كويسة
حياة ومش سمعاها اصلا
جريت ساندي لاياد: اياد بيه الحق حياة
اياد بعد ماسمع ساندي بتقوله الحق جري بسرعة
اياد وشاف حياة واقعة علي الارض
شالها بسرعة وداخلها المكتب
اياد: ساندي هاتي مايه بسكر بسرعة
اياد: وقرب من حياة عشان يفوقها
حياة فوقي يحياة
جت ساندي وادت الميه بسكر لاياد
اخدها اياد وسند حياة وشربها
بدأت حياة تفوق شوية شوية
اياد بقلق: حياة انتي كويسه نروح المستشفى طيب حصلك كدا بسبب اي
حياة وتمسك ايده: اهدا انا كويسه
ساندي ببتسامة: سلامتك يحياة هروح اجبلك حاجه تاكليها
حياة ببتسامة: انا كويسة بس مش عاوزه اكل
اياد: روحي يساندي هاتي الاكل بسرعهه
ساندي: حاضر علطول وسابتهم وخرجت
اياد ببتسامة: هتفضلي علطول تقلقيني عليكي كدا
حياة بصاله ومبتسمه بس
اياد: بصي الاكل يجي تاكلي وتسمعي الكلام يااما هاكلك انا سمعاني وبعدها ادخلي ريحي شويه جوا وانا هخلص واصحيكي ونمشي
حياة ببتسامة: حاضر هاكل بس انا هقعد هنا استناك
اياد ببتسامة: تمام اللي تحبيه
بعد شويه كانت حياة اكلت واياد راح يخلص شغله بسرعة عشان يروحو وحياة قاعدة سرحانة فيه
اياد بعد شويه ولاحظ حياة اللي سرحانة فيه
اياد وقرب منها: للدرجادي انا حلو كدا
حياة ولسا سرحانة: اووي
اياد بضحك: والله
حياة ببتسامة: والله
حياة وفاقت لنفسها: اياد اناا
اياد ببتسامة: انتي اي
حياة ببتسامة: اناااا

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حياة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى