رواية طفلة الرعد الفصل السادس 6 بقلم دنيا محمد
رواية طفلة الرعد الجزء السادس
رواية طفلة الرعد البارت السادس
رواية طفلة الرعد الحلقة السادسة
رعد بشر: ده المكان الي تستاهلية
نيرة برعب.. ونبي سبني اروح عشان خاطري
رعد ضرب’ها ب القلم: اخرسي انتي عارفة كنتي هتعملي اي كنتي هتوديني في ستين داهية بس ملحوقة
نيرة بعياط.. ونبي ي رعد بيه سبني امشي
رعد بخبث.. لو عايزة تمشي يبقي تسمعي كلامي وتحكيلي الموضوع كله
نيرة هزت راسها برعب.. حاضر ونبي بس متأذنيش
رعد بسخرية: دنا هقرص قرصة ودن بس عشان تتعلمي تلعبي مع رعد وكمانن عايزاني اخون مراتي ياعني انتي بجحة اوي
نيرة بصدمة.. والله انا معرفش انك اتجوزت
رعد بسخرية.. لي دنا حتي ناشر الخبر
نيرة برجاء.. ونبي ما تإذيني
رامي بزعيق.. ما تتكلمي يابت هو احنا هنشحت منك
نيرة بدأت تتكلم وهي بتعيط: سليم كان بيراقبني من ونا بطلع من الشغل عندك ومرة وكلمني وعرض عليا مبلغ كبير مقابل اني اخد الاوراق واي حاجة ومعلومات تخصك واقولهاله
.
رعد بشر.. امم تمامم دلوقتي بقا انا الي عاوزك تجبيلي من عنده الورق وكل حاجة ليها دليل في شغله البطال واكمل بخبث.. ومتقلقيش انا عامل حسابي وهديكي مبلغ محترم وامنلك مستقبلك بس وشك في الشركة تاني مش عايز اشوفو
نيرة بفرحة.. ياعني مش هتحسبني.؟
رعد بخبث.. اه اومال هحبسك لي بس دانتي غلبانة
نيرة فرحت.. تمام في ظرف يومين هيكون كل حاجة عندك بخصوص سليم المحمدي
رعد فكها من الرباط وخلاها تمشي تحت مراقبة منو طبعا
رامي بتساؤول.. انت فعلا مش هتحبسها
رعد بخبث.. اتقل وشوف هعمل فيهم اي
رامي بضحك.. احبك ونت شراني كده
رعد بهدوء.. لازم ادوقهم العذاب الوان
رامي بضيق.. ومش خايف يخطف ملك ده عارف انك اتجوزتها لان حضرتك علنت كده وغير كده هو عارف الفيلا بتاعتك ف سهل يخطفها
رعد بضيق.. انا موقف حرس كتير عليها واكيد مش هيقدر يهوب ناحيتها.
رامي بتعب.. تمام ي رعد الي تشوفو
مشي رعد عشان يروح ل ملك زرامي روح بيته
عند ماجدة ونانسي (ام ملك ونانسي اختها من امها)
نانسي بخبث.. شوفتي الي حصل ي ماما
ماجدة بستغراب.. اي الي حصل
نانسي.. دي ملك اتجوزت ظابط وصاحب اكبر شركات ياعني بلعربي كده رجل اعمال
ماجدة بصدمة.. انتي بتهزري يابت؟
نانسي بضيق.. ههزر لي ي ماما
ماجدة.. طب ازاي اتجوزت بدون علمنا انا لازم اروحلها واجيبها من شعرها انا هعرفها ازاي تتجوز دون علمنا
نانسي بحقد.. انا نفسي تطلق منو ونا الي ابقي مراتو دي عايشة عيشة متحلمش بيها عايشة في فيلا وكل حاجة بيعملها ليها
ماجدة بخبث.. وهو اسمو اي
نانسي.. رعد السيوفي. ي ماما صاحب اكبر الشركات وكمان ظابط واخد رتبة فيها عالية بسبي كفئته
ماجدة بخبث.. يبقي انا هقلب الطربيزة عليها واخليها تطلق منو بس لازم تظهري قدامه
نانسي بخوف.. تفتكري حكتلو حاجة علينا والي كنا بنعمله فيها
ماجدة هزت راسها ب لا.. لا طبعا ي نانسي ملك دي بتخاف من خيالها
نانسي بشر.. هو لو لسه مدخل’ش عليها يبقا احنا كده خطتنا هتنجح
ماجدة بضحك.. لا ي حبيبتي ختي لو دخل عليها خطتنا هتنجح برضو
نانسي بتفكير.. طب وحنا نعرف منين
ماجدة بخبث: احنا هنخش البيت عادي ونقولهم هنبات معاكم وكده عشان نفسنا نشوف ملك بس لما هو ينزل الصبح هنجيب شوية ستات ويكشفوا عليها
نانسي بصدمة.. يلهوي ي ماما انتي تفكيرك ده اي
ماجدة بضحك.. عيب عليكي وساعتها لما نشوف بقا هي بنت ولا لا وهنقرر نعمل اي خطة
نانسي بتساؤول.. ك افرض معرفناش نعمل كده
ماجدة بخباثة.. يبقي هنعمل الخطتين فيها
نانسي بحب.. شكرا ي ماما انا بحبك اوي بس يارب يطلقوا بسرعه وتغور فداهية عشان ميبقاش قدامو غيري
ماجدة.. متقلقيش همشيهالك بسرعه
وضحكوا علي افكارهم الشياطنية
عند ملك ورعد
ملك بحب.. حمدلا ع سلامتك كويس انك رجعت بس برضو متاخر
رعد بشوق.. معلش ي حبيبتي كان عندي شوية شغل بخلصه
ملك بفرحة.. بجد انا حبيبتك
رعد بضحك.. وروحي كمان ي ملوكتي
ملك حضنتو بحب ورعد دفن وشه في شعرها بحب وبيطبطب عليها بحنان
رعد بتساؤول.. اكلتي؟
ملك.. لا قولت مش هاكل غير لما تكون معايا
رعد بغيظ.. بعد كده ي ملك تاكلي عشان صحتك واصلا انتي ضعيفة ولازم تاكلي
ملك بحب.. حاضر يلا بقا ناكل
رعد غير هدومه وراح مع ملك ياكل
وبعد شوية خلصوا اكل وطلعو اوضتهم
ملك.. رعد نا تسرحلي شعري
رعد بحب.. عيوني ي قلبي
ملك ابتسمت بحب ورعد سرح ليها شعرها وهو مبسوط بانها بتحبو وهو شايف ده في عيونها
رعد بتساؤول.. بتحبيني ي ملك
ملك هزت راسها ب اه وقالت.. ايوة بحبك لانك حنين عليا وبحسك كاني بنتك وبتحميني من الناس الوحشة وبتجبلي كل حاجة نفسي فيها
رعد حضنهاا.. ونا كمان بحبك يملوكتي انتي طفلة الرعد
ملك بضحكة طفولية.. طفلة اي انا عندي ١٩ سنة
رعد بحنان.. طفلة برضو هتفضلي طفلة ف عيوني وفي قلبي
ملك قامت وقفت من كسوفها وراحت قدام المراية وقالت: التسريخة شكلها حلوة اوي
رعد قرب من ورا ضهرها وشدها عنده حضنها وهو بيشم رقبتها بتلذذ ريحتها الطفولية الي بتسحره
وشعرها الجميل الناعم الي يصل لبعد ضهرها
ملك بكسوف.. رعد عيب كده
رعد بصوت هادي وجميل.. انتي مراتي عادي
ملك غمضت عنيها بحب
وكان رعد عمال يبوس خدها بحب
ملك كانت مكسوفة وفجأة قاطعو لما تلفون رعد فضل يعمل اشعارات كتير تدل علي الرسايل
مسك رعد فونه ولقي صور ل ملك وشاي حضنها وصور تانية زيها لملك
رعد بغضب جحيمي: اي ده؟؟
ملك بخوف.. مش انا ي رعد والله و..
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية طفلة الرعد)