روايات

رواية ذكرى الفصل الثالث عشر 13 بقلم سلمى ابراهيم

رواية ذكرى الفصل الثالث عشر 13 بقلم سلمى ابراهيم

رواية ذكرى الجزء الثالث عشر

رواية ذكرى البارت الثالث عشر

رواية ذكرى الحلقة الثالثة عشر

ذكري🖤🤍
بارت 13
شروق بدموع..انا نز”لت ابنك اللي فبطني يا حسن..عشان انت متستاهلوش……
حسن بصلها بصدمه نفسها تطلع بتهزر زعق اوي..اييي…بتقولي اي…ازاي تعملي كدا…….
شروق اترعبت منو لكن تماسكت..انت كنت فين دلوقتي…
حسن مسك شعرها..انطقي..عملتي كدا امتي..وازاي
شروق بألم..اااه…حسن سيب شعري بيوجعني
حسن قومها وماسك شعرها..انطقي والا هقت”لك انهارده….
شروق بعياط شديد..عاوز مني اي….
حسن بعصبيه شديده..انطقي عملتي اي وعملتي كدا ازاي…
شروق..حركات بنات بقا..دي حاجه سهله اوي انها تحصل..
حسن عيونه دمعت..انتي بتهزري صح..مهو اكيد بتهزري ..وبعدين انتي ازاي مش تعبانه…انتي بتكدبي٠ يشروق..ريحيني
شروق..نزلتو يا حسن….
حسن سابها وخبط الكرسي برجله..لييييي لي يشروق..دا اللي كان هيرجعلي الحياة تاني….كان هيعوضني وهيعوضك..كان هيقربنا من بعض..كان هيخليكي تحبيني…عملتي كدا لييي
شروق بعياط..عشان تفوق..تفوق وتبطل تعلق كل حاجه بتعملها غلط علي شماعة شروق….شروق هي السبب في كل حاجه صح..
حسن قرب عليها بزعيق..اااااه…انتي السبب…انتي اللي غيرتيني انا مكنتش كدا وانتي اكتر واحده عارفه
شروق بعياط..مهو عشان عارفاك بقول كدا…انت مكنتش بتسيب صلاة يا حسن…مكنتش بتشرب سيجارة واحده….مكنتش كدا يا حسن…انا اه غلطت بس انت كمان غلطت ولازم تتعاقب….
حسن..اتعاقب علي ايي
شروق..علي علاقاتك اللي بتعملها حر”ام…علي حبستك ليا طول السنين دي
حسن..وهو انتي فاكره اني مبتعاقبش..انا من زمان ونا بتعاقب علي حاجات معملتهاش ..عيشت ايام سو”دا…ربنا عوضني عنها..بس كان ديما في جرح كبير …وهو انتي يشروق…انتي هتفضلي النقطه السودا فحياتي..الوحيده اللي بحس ادامها بضعف …الوحيده اللي سبب تعاستي وقر”في…لما جالي أمل شويه انهارده انك ممكن تحبيني..انتي قت”لتي الأمل دا دلوقتي…نهيتي علي كل حاجه…انا مش عارف بتعملي فيا كدا لي..مش عاوزه تحبيني لييييي
شروق بسرعه..انا بحبك يا حسن…….انا عملت كدا عشان بحبك…زعلانه منك انك بتقر”ب من واحده غيري عشان بحبك….بعمل كل دا عشان بحبك والله بحبك…..افهم بقا
حسن الكلمة دي هديتو خالص….كلمه بقالو سنين هيم”وت ويسمعها منها فضل ساكت كدا ومقدرش يتحرك ولا يتكلم ولا يعمل حاجه.
حسن اخد علبة السجاير وخرج وقف في البلكونه…مش عاوز يفكر مش عاوز يعمل اي حاجه حاسس انو طهقان…حاسس انو رجع لنفس احساسو بتاع زمان اليأس والحزن…بس كل دا قصادو كلمة بحبك من شروق..كل دا يهون قصاد الكلمه دي….بس اتنكد اوي بسبب ابنو اللي راح ……
فضلت هي قاعده جوا تعيط ..حطت ايديها علي بطنها وقالت لنفسها..مقدرش اعمل كدا…بس انت لازم تفوق يا حسن…بتغض”ب ربنا ونا مقبلش عليك كدا..وزي مانا السبب انك تكون كدا..انا بردو هبقا السبب انك تكون كويس تاني
رامز..لي بس اي زعلك اوي كدا…..
ليان..مش قادرة اشوف البنت اللي كانت سبب في عدم ثقتي في نفسي ونا صغيره وكمان كانت بتخنقني ومفيش يوم يعدي منغير ما ترخم عليا..مش قادره اشوفها ادامي كدا…
رامز..يحبيبتي وحنا مالنا ومالها..انسي كل دا…
ليان دمعت..مش قادره انسي يا رامز..بجد كانت ايام وحشه اوي…
رامز بحنيه..تعالي يحبيبتي…..راحت ليان لرامز..قعدها في حضنو وبا”س راسها وملس علي شعرها..يلا احكي اللي انتي عاوزاه…
ليان بدأت تحكي كل حاجه كانت بتضايقها من شروق وعمها وكل حاجه تحكيها براحه فالكلام معاه…وتتكلم وتعيط وتفضفض اوي…..هو سمعها للآخر…
ليان وشها كان اتملي دموع..وكنت بتعب اوي واحس اني لوحدي يارامز محدش كان جنبي…….
رامز طبق ايده عليها اوي وقربها عليه اوي ومسح دموعها بحنيه..طب انا سمعتك للآخر…ممكن بقا تسمعيني…بصي انا عاوزك متفكريش في اي حاجه حصلت قبل كدا…كل دا كان زمان وبعدين انا كمان ونا صغير كنت ديما بحس اني لوحدي..بس ربنا عوضني عن كل دا بيكي يا حبيبتي..نفسي اكون بالنسبه ليكي بردو العوض عن اللي فات ..ولا انا بقا بحبك اكتر ما بتحبيني
ليان بسرعه..لا يحبيبي..والله انا بحبك اوي..انا بس بحب افضفض معاك برتاح فالكلام معاك….
رامز بابتسامه حنيه..ونا بقا مبسوط انك بتفضفضيلي انا….انا بحبك اوي يا ملكتي…انتي ملكتي يا ليان…..
ليان كانت مبسوطه اوي بكلامو اللي هي بتعشقه…….
خلص حسن علبة السجاير كلها تقريبا ….فونه كان جنب شروق..رن ..سمع هو الصوت وخرج لقا شروق مسكتو وردت كمان
شروق بحده..الو…انتي مين
ندي..انتي اللي مين انا عاوزه حسن
شروق بعصبيه شديده..انا مراتو..واياكي ترني عالرقم دا تاني وربنا هقت”لك..وقفلت ورمت الفون فالارض…
حسن..انتي بتعملي اي
شروق بزعيق..اسمع بقا..انت مش هتكلم ولا بنت تاني من انهارده فاهم
حسن.. ودا لي بقا
شروق بزعيق..عشان مراتك….
حسن بزعيق..مراتي اه…مراتي سبب قرفي في الدنيا……
شروق..كل دا عشان الجنين..بردو مش هتكلم غيري
حسن بزعيق..انا حر..اعمل اللي انا عاوزه….
شروق..لا مش حر….
حسن جاي ممشي من ادامها مسكتو..تعالي هنا رايح فين
حسن مخادش بالو وزقها..اتخبطت في السرير ووقت فالارض
شروق اتوجعت اوي..حسن….الحقني
حسن بصلها بسرعه بقلق شديد..مالك ….
شروق بتعب وبتفقد وعيها..انا منزلتوش يا حسن…انا لسه حامل …الحقو…
حسن بصلها بصدمه…مبقاش عارف يعمل اي…شالها بسرعه وجري عالمستشفي و…..

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي :اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ذكرى)

تعليق واحد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى