روايات

رواية التقاء القلوب الفصل الثالث عشر 13 حليمة عدادي

رواية التقاء القلوب الفصل الثالث عشر 13 حليمة عدادي

رواية التقاء القلوب الجزء الثالث عشر

رواية التقاء القلوب البارت الثالث عشر

رواية التقاء القلوب الحلقة الثالثة عشر

سيف شاف سلسلة مرميه على الأرض كان شايفها في إيد أمل قبل كدا وطى وشالها بصلها كويس أتأكد إنها بتاعت أمل
خبط على الباب من ثاني واستنى لحد ما الشغاله فتحت
سيف بغضب :: سعد فين وبلاش تكذبي عليا ..

الشغاله :: مافيش حد هنا إسمه سعد ..

سيف زقها ودخل بغضب حارق وهو بيزعق
سيف : فييينك ياوا*طي يازفت سسسسسعد ..

نزلت فريدة وهي متعصبه ومنزعجه من صوت سيف العالي
فريدة : إيه اللي بيحصل هنا ودا دخل هنا إزاي ..

سيف : مراتي فين ياهانم بقى تخطفوا مراتي من بيتي إنتي والو*اطي جوزك ..

فريدة : إحترم نفسك وأعرف إنت بتتكلم مع مين روح دور على مراتك في مكان تاني ..

سيف:: الظاهر إن الكلام مش هيجيب نتيجة معاكم أنا هكلم البوليس وهو اللي هيعرف يتصرف معاكم إزاي ..

فريدة : بوليس إيه بس خلينا نتفاهم من غير شوشره ..

سيف : فين أمل وإلا هتشوفي شوشره ماشوفتهاش بحياتك ..

فريدة نادت على الجارد : هات البنت اللي في المخزن ..

الجارد : تحت أمرك ياهانم ..

سيف : هتدفعوا ثمن اللي عملتوه دا غالي ولو أذيتوها أنا هحرق*كم ..

شوية والجارد دخل وهو ماسك أمل وهي بتصرخ
أمل : سيبني ياوا*طي إنت واخذني على فين ..

سيف : أمل ..

أمل بدموع : سيف إنت هنا بجد ولا أنا بحلم ..

زقت الجارد وجريت ناحيته حضنته بقوة ودموعها نزلوا
سيف : أمل إنتي كويسه عملوا فيكي حاجه في حد قرب منك ..

أمل بشهقات : سيف أرجوك خرجني من هنا دول شياطي*ن ..

سيف : اهدي ياأمل أنا هنا جنبك أوعدك إني هخليهم يتمنوا الم*وت يلا نخرج من هنا .

أمل : يلا نمشي من هنا مش عايزه ابقى هنا دقيقه واحده ..

سيف خرجها من الفيلا كانت ماسكه فيه بقوة لحد وصلوا للعربيه
سيف : حضرت الضابط تقدروا تعملوا شغلكم خلينا نرتاح من وساخ*تهم ..

الضابط : أنا بشكرك ياسيف بيه دول أكبر مجرمي*ن ..

سيف : الشكر لله لو كان بإيدي كنت قتلتهم لكن أنا واثق إن القانون هو اللي هيجيب حق مراتي ..

ركبت أمل العربية وهي بتترعش من الخوف
سيف : أمل اهدي أنا معاكي إطمني مش هيتعرضولك ثاني ..
ضمها لحضنه وبالإيد الثانية ساق العربية ..

**********************************************
غزال فضلت تمشي في الشوارع وهي مش عارفه هتروح فين ركبت أول قطر وهي مش عارفه وجهته ودموعها نزلوا غصب عنها
في ست كانت قاعده جنبها بصتلها بحزن
الست : مالك يابنتي ربنا كريم بتعيطي ليه ..

غزال : ونعم بالله أنا مش عارفه هروح فين ولا عارفه أعمل إيه ..

الست : أنا إسمي مليكة يابنتي ممكن تحكيلي حكايتك ..

غزال : هحكيلك أنا محتاجه حد احكيله مش علشان يواسيني أو يشفق عليا عايزه اتكلم علشان أخفف عن قلبي شوية ..

مليكة : أحكي يابنتي يمكن ترتاحي ..

غزال : أنا جيت على الدنيا لقيت بابا ما*ت قبل ما اتولد ويوم ولادتي ماما مات*ت أخذتني عمتي علشان تربيني مع بناتها كانت بتعاملني زي الخدامه كنت بشتغل في البيوت لحد مافي يوم حصل اللي حصل ..

مليكة : حصل ايه خلاك في الشارع ..

غزال : البيت اللي كنت شغاله فيه كانوا بيع*ذبوا واحدة وعايزين ياخذوا منها بنتها هي طلبت مني أهرب بنتها صعبت عليا أخذت البنت وهربت ولما رجعت لعمتي طردتني للشارع ..

مليكة : من إمتا وإنتي قاعدة في الشارع ..

غزال : النهاردة بس أنا اتجوزت وحكت لها كل اللي حصل معاها في قصر خالد بيه ..

مليكة : إنتي هتروحي معايا الشارع صعب عليكي وإنتي معاكي طفله ..

غزال : متشكرة لكن مش عايزه أثقل عليكي أنا هتصرف ..

مليكة : إنتي هتشتغلي معايا وهتعيشي معايا ..

غزال بفرحه : بتتكلم جد أنا مش عارفه أشكرك إزاي ..

وقف القطر نزلت غزال مع مليكة وراحت معاها لواحدة من الفلل مليكة فتحت الباب
مليكة : إدخلي ياغزال من النهاردة إعتبري البيت بيتك ..

غزال بصت للبيت كان مرتب باين عليه بيت ناس اغنياء
مليكة : اللي على اليمين دي هتكون أوضتك بالليل هبفى أقولك هتشتغلي إيه ..

غزال : أنا مش عارفه أشكرك إزاي ياست مليكة ..

مليكة : مافيش داعي تشكريني المهم الشغل ..

**********************************************
في المستشفى بيجاد كان نايم على السرير وبيهلوس
بيجاد : غزال إنتي فين غزال ..

خالد : دكتور طمني إبني ماله ..

الدكتور : إبنك بقى كويس الحمدلله في حد كان بيعطيه حبوب زي المخ*در تمنع إنه يرجع لحالته الطبيعية ..

خالد بصدمه : حبوب تمنع إنه يتعالج ..

الدكتور : أيوه لكن الحمدلله الظاهر إنه وقف الحبوب من فترة حالته بتتحسن ..

خالد : الحمدلله يارب طب ليه بيهلوس ..

الدكتور : عادي دا من التعب ..

خالد : سليم إبني خليك جنبه لحد ما أرجع ..

سليم : روح ياعمي أنا هبقى معاه إطمن ..

خرج خالد سليم قرب من بيجاد حط المخدة على رأسه وضغط عليها
سليم بح*قد : إنت لازم تم*وت يابيجاد ..

************************************************

عند غزال
غزال نيمت ملاك وغيرت هدومها وخرجت من الأوضة علشان تجيب أي حاجة تاكلها وهي ماشيه سمعت مليكة بتتكلم بعصبية مع حد وقفت تسمع
مليكة : أنا قلتلك دي للباشا هو بيحب النوع دا ..

الراجل : أنا هدفعلك أكتر الليله تكون ليا وبعد كدا هخذها للباشا ..

مليكة : البنت فاكره إنها هتشتغل شغل حلال ههههه ..

الراجل : الصراحه البنت حلوه وأنا عا*زها ليا الليله ..

مليكة : هي في الأوضه اللي على اليمين بالليل ادخل عندها ..

غزال حطت إيدها على بوءها علشان تمنع شهقاتها

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية التقاء القلوب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى