رواية حرم خالد الفصل السادس 6 بقلم شيماء ناصر
رواية حرم خالد الجزء السادس
رواية حرم خالد البارت السادس
رواية حرم خالد الحلقة السادسة
خالد: ارمو المسد*سات علي الارض
يوسف بدل ما كان هيرمي المسد*س وجهه بسرعه علي خالد وووو
خد رصاصة في صدره
خالد بص لية نظرة خلتة يخاف: انت غبي انا قولت محدش يضرب نار حطهم كلهم في البوكس واتصل بالاسعاف بسرعه….
وانت خليك فايق واتنفس على البطئ..
كلهم راحوا القسم ويوسف راح المستشفى
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
رانا: خالد لسه مجاش
فوزية وهي بتحط الاكل علي السفرة: لا قال انة هيجي متاخر زي عادتة
رانا لمحت ملك: تعالي ياحبيبتي
ملك:نعم ياماما
رانا: اي اخبار الجامعة
ملك: كله تمام
رانا: ركزي كويس علي مذاكرتك اهم حاجه المذاكرة
ملك: حاضر
رانا: اقعدي يلا علشان تاكلي..
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
شهد كانت فاتحة الاب توب وبتدور علي شغل
=يوووه لي مش لقيا حاجه مناسبة ليا كل الشغل في اماكن بعيدة كده لي
شهد اخر ما زهقت مسكت الفون واتصلت علي سما…
-الو
شهد: معاكي رقم غرام
سما: اها لي
شهد: هطلب منها تشوفلي شغل عندها
سما: بس انتي هتفهمي في شغلها ده صعب
شهد: هجرب يابنتي لزم اعمل اي حاجه العيشة في البيت ده مقرفة
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
نهلة: دول كل الفلوس من الغوايش الي بعتها
معتز: انا مبسوط انك واقفة جنبي غيرك كان اتخلا عني
نهلة بارتباك: عمي اتصل بيا وكان عايز يطمن علينا
معتز: اها وبعدين
نهلة: قالي انة مستعد يساعدنا وهيدينا فلوس علشان نخرج من ازمتنا دي بس بشرط
معتز بأستغراب: شرط اي ده
نهلة: اننا هنعتبر الفلوس الي هيدهلنا تبق مهر شهد
معتز بعصبية: وحيات امة وانتي قولتيلة اي
نهلة: اا انا مردتش
معتز: لو اتصل تاني قوليلة مش موافقين
نهلة: يامعتز فيها اي بس ده يوسف شخص كويس احسن من الغريب
معتز: بالنسبالي الغريب احسن مليون مرة من ابنة انا مستحيل اوافق علي الهبل ده
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
=احنا طلعنا الرصا*صة وهو دلوقتي في غيبوبة ولو عدا بكره ومفيش اي جديد في حالتة هنضطر نعمل عملية تاني
خالد: مروان اتصرف متخلهوش يمو*ت انا محتاجه
مروان: طيب
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
شهد راحت اتصلت بي غرام..
-االو
شهد: االوو ياغرام انا شهد المنوفي فاكراني
غرام: اها ازيك ياحبيبتي وحشتيني
شهد: وانتي كمان ليكي واحشة انا عاوزة خدمة منك
غرام: قولي ياحبيبتي
شهد: شغليني معاكي
غرام: بس انتي هتشتغلي ازاي معايا انتي لا دكتورة ولا ممرضة
شهد: غرام اتصرفي شغليني اي حاجه
غرام: طب اديني وقت افكر وهرد عليكي
شهد: اوك
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ملك كانت في اوضتها ومسكة الفون وبتتفرج علي صور شاب
ملك: هو لي مش بيعبرني في الجامعة ولا حتي بيبصلي انا حولت كتير الفت نظرة بس البعيد اهبل
الباب بيخبط
ملك اعتدلت في مكانها:اتفضل
فوزية:هتعوزي حاجه ياحبيبتي انا ماشية
ملك بأستغراب: لي راحة فين؟
فوزية: ابني هيخطب بكرة وانا هرجع البلد ولما اخلص من الخطوبة والفرح هرجع انا عارفت الهانم بي دة
ملك: بجد مبروك ياحبيبتي
فوزية:الله يبارك فيكى عقبال ما افرح بيكي
ملك: ان شاءلله هتمشي الساعه كام
فوزية:معاد القطر ٦ الصبح
ملك:توصلي بالسلامه ولو محتاجه اي حاجه قوليلي
فوزية: ميحرمنيش منك ياحبيبتي….
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
-ااسف يافندم اني ضربت نا*ر
خالد مسك سجارة وولعها وبق بينفخ بضيق: امشي من قدامي دلوقتي….
=احنا اغبياء
يحيي بيمسح علي وشه بخنقة: لزم نخرج من هنا
=اي الي بتقولة ده انت شايف احنا فين ده سجن هنخرج منة ازاي
يحيي: احنا عملنا بلاوي متلتلة اغت*صاب وسرقة ونصب وتحرش وق*تل وتجارة سلا*ح ومخدر*ات هما كده هيعدمونا
=اهدا طيب ومتقولش اي حاجه لما يسالوك… وانتوا كمان اوعا حد يقع بالسانة قدام الظابط ويحكيلة حاجه
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
بخبث: منور ياباشا… يابنات حد يجي هنا
صوفي: سيبة ليا
ايمن شدها وهمس: دلعية
صوفي: بس كده عيوني
قاعد ومخنوق من نفسة جت قعدت جنبة وبقت بتمشي اديها علي صدرة
صوفي: مالك ياحبيبي مخنوق من اي
خالد وهو بيشرب: مالكيش فية
صوفي قامت وقعدت علي حجره….
تؤتؤ ليا انت جاي عندنا عشان تدلع وانا هدلعك..
وشدته معاها علي المسرح يرقصوا..
بقت بترقص وبتميل علية.
خالد طلع رزمة فلوس من جيبة ورماه عليها
ايمن من بعيد كان مراقب الوضع
=بقولك اي انا راحة مع زبون الشقة
ايمن: اخرك بكرة وتيجي بدل ما اجيبك ومتلعبيش بدلك
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حرم خالد)