رواية حرم خالد الفصل الرابع 4 بقلم شيماء ناصر
رواية حرم خالد الجزء الرابع
رواية حرم خالد البارت الرابع
رواية حرم خالد الحلقة الرابعة
انتي غبية
شهد: لو سمحت ساعدني
خالد خرج: مالك… بس لما بص وراها وشافهم فهم وبص ليها بنظرة صارمة… طلعي في العربيه
وجاب المسد*س من العربية
=الحق سبتنا ورحتلة شكلنا مش ملين عنيها
-خلينا نمشي احسن ده معاه مسد*س
خالد: في حاجه يانجم
لف بالعربية بسرعه ومشي خالد رجع للعربية بتاعتة
بزعيق: وانتي اي علاقتك بالاشكال دي
شهد: انت بتزعقلي لي هما كانوا بيضايقوني
خالد بص ليها من فوق لتحت: شكلك مدي علي محترمة اومال الاشكال ولاد***ماشين وراكي لي
شهد: انا بس فكرت انهم هيسعدوني
خالد بسخرية:امممم ما هما هيسعدوكي فعلا معاهم حق انهم يمشوا وراكي يابطل😉
شهد بعدم ارتياحية: انت قليل الادب علي العموم مش عاوزة منك حاجه سلام… وكانت هتفتح الباب بس قطعها خالد
-اتنيلي خليكي ولا هيرجعوا يضايقوكي تاني
شهد بضيق: يبق بطل تعلي صوتك عليا وتزعقلي كل الحكاية اني كنت عاوزة توصيلة علي البيت وملقتش تاكس
خالد: بيتك فين
شهد: وانا اقولك بتاع اي اصلا … انت بس سبني علي المدخل برة وانا هكمل
خالد: وانا مش مهتم اعرف بيتك فين
شغل العربية ورجع تاني…
شهد: عارفة انك هتزعقي انا في الطريق والله
نهلة: بقالك ساعه بتقولي الكلام ده انجزي بدل ما اجي اجيبك
شهد: حاضر….
خالد: اتفضلي ياهانم
=متشكرة… شهد نزلت من العربية وراحت موقفة تاكس
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
معتز: بقالها كتير برة اتصلتي بي صحبتها
نهلة: اتصلت بيها وقالتلي انها المفروض تكون وصلت…
دقايق ونهلة راحت فتحت الباب
=كنتي فين
شهد بارتباك: الطريق كان زحمة ياماما اسفه
نهلة كانت هتتعصب عليها…
معتز: انتي كويسة
شهد: اها يابابا كويسه
معتز: طب يلا روحي غيري هدومك
شهد: حاضر..
نهلة: ده بدل ما تعرف هي اتاخرت لي كل دة
معتز: متضغطيش عليها كده كانت مع صحبتها بقالها كتير مخرجتش اهدي شويه هي كويسه قدامك اهي
شهد دخلت الاوضة وهي متوترة: الحمدلله الحمدلله ان الليلة دي عدت علي خير انا كنت هقع في مصيبة… وبعدين افتكرت الي انقذها منهم
شهد وهي مخنوقة: قلة ادب حتي هو كمان قليل الادب
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
خالد كان وصل القصر… حدف المفاتيح.. اركن العربية
-حاضر ياباشا
دخل خالد القصر لينصدم بي…
-اكرم انت هنا لي!! امي كويسه صح
اكرم: هي بس تعبت علشان مبتخدش العلاج بشكل منتظم
خالد راح بسرعه طلع السلم وراح الجناح
=انتي كويسه
ملك:الدكتور اداها حقنة وهي نايمه دلوقتي متخفش ماما كويسه
خالد بعصبية: دي مش امك… انتي بنت مرات ابويا وبس متنسيش نفسك فاهمه مش كل شويه هعرفك
ملك بحزن خدت بعضها وخرجت
خالد راح قعد جنبها علي السرير… وبق بيملس علي شعرها بحب
فوزية: لحد امتا هتفضل تتخانق معاها كده
خالد:الاهم امي متخلهاش تخرج تاني واهتمي باكلها اكتر
فوزية: حاضر يابني
خالد خرج وبصوت عالي: انتتتت يازفت
-نعم ياباشا
خالد بعصبية: فين البية
-في مكتبة
خالد راح المكتب وفتح الباب…. مش معقول برودك ده بدل ما تروح وتشوف امي وتطمن عليها
زين قفل الاب توب الي قدامة… احترم نفسك يالا انت بتكلم ابوك
خالد بضحكة سخرية: اابويا اهاا الي مش فاضي لي اي حاجه غير الشغل وبس انت ناسي مين الي كانت بتقف جنبك واستحملت بلاويك دلوقتي مش قادر تطلع تطمن عليها
زين:كله تمثيل يومين وهي هتكون زي الحصان
خالد خرج و مهتمش لي كلامة وسابة ومشي
فوزية: ياحبيبتي اهدي
ملك: هو لي بيعاملني كده
فوزية: طب امسحي دموعك
ملك: كل ما بيشوفني بيتخانق معايا انا مليش ذنب ان ابوة اتجوز امي….
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
خالد راح يفش غلة في التدريب
بينما شهد كانت قاعدة في البلكونة متضايقة من الي حصل معاها
نهلة: حبيبتي اقفلي البلكونة ويلا روحي نامى
شهد بتنهيدة: حاضر
راحت اوضتها وقعدت علي السرير… مسكت تلفونها
شهد اي الرسايل دي كلها… راحت بعتت رسالة
(نسيت والله اعرفك اني روحت)
سما ردت بي رساله
(ولا يهمك بس امك اتصلت بيا وقلقتني معاها)
شهد
(متقلقيش انا كويسه الحمدلله)
سما
(الحمدلله تصبح على خير ياقلبي)
شهد
(وانتي من اهل الخير)…
شهد راحت وكتبت رسالة على جروب
_ الأمر الوحيد الذي نجحنا في الإعتياد عليه هو التظاهر بأن كل شيء على ما يرام😔💔✨
قفلت تلفونها ونامت
خالد كان خلص تدريبة وراح ياخد دش ملا البانيو ونزل فية… الماية تلج بس جسمة اتعود علي كده… مسك الفون وكان فاتح انستا لقي رسايل من بنات كتير مهتمش لي حاجه وقفلة وراح فتح الفيسبوك وبيقلب فية ظهر قدامة «الأمر الوحيد الذي نجحنا في الإعتياد عليه هو التظاهر بأن كل شيء على ما يرام😔💔✨»
خالد: مش ده نفس اسم الجروب بتاع امبارح … خالد ساب الفون من ايدة وغطس في البانيو…
شهد كانت قلقانة ومعرفتش تنام وبقت بتفكر..
خايفة اقول لي بابا اني عاوزة اشتغل ويرفض طب اعمل اي… لزم اخد ورقي واقدمة في كذا شركة ولو اتقبلت هقولة
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حرم خالد)