رواية معاقة لكن أعشقها الفصل التاسع عشر 19 بقلم آلاء
رواية معاقة لكن أعشقها الجزء التاسع عشر
رواية معاقة لكن أعشقها البارت التاسع عشر
رواية معاقة لكن أعشقها الحلقة التاسعة عشر
الحلقة التاسعة عشر
أتمني تنال إعجابكم
في إيطاليا
في المساء
جاسر:بس قبل ما نخرج لازم نعمل حاجة
نرمين:ايه
جاسرجاب مليكانات شبه نرمين واسر واية ولابسين نفس لبسهم
جاسر:لازم نحط دول مكانكم علشان الحراس اللي بيراقبوا الكاميرات ما يستغربوش من اختفائكم ويشكوا في حاجة
نرمين:طب وهنعمل كده ازاي
جاسر: اولا روحي هاتي ايه وآسر هنا وبعدين انا هطلع واحاول اعطل الكاميرات لمدة خمس دقائق في الخمس دقائق دول هنكون حطينا المليكانات و هربنا
نرمين:طب ما هما لما يلاقوا الكاميرات اتعطلت هيشكوا
جاسر:لا متخافيش الجهاز ده هيبين لهم إن العطل من عندهم هما
نرمين اومأت رأسها بمعني ماشي وراحت جابت ايه وأسر وجاسر وسامح ثبتوا حاجة بين شباك نعمة ونرمين عبارة عن خشبة علشان يعرفوا يعدوا ويوصلوا لشباك نعمة سامح اخد الولاد وعدي بيهم اما جاسر طلع وعطل الكاميرات وحط المليكانات ومكانهم ورجع الكاميرات وخرج هو ونرمين
في منزل نعمة
جاسر:احنا لازم نتحرك دلوقتي
نرمين:طب هنخرج ازاي والحراس برا
سامح:ما تخافوش سيبوا الموضوع ده علينا
نرمين هتعملوا ايه
جاسر وسامح لبسوا مسكات علي وشهم علشان ملامحهم مش تبان وفتحوا الباب وخرجوا
جاسر وهو متخن صوته شويه ولبس لبس واحد كبير:لو سمحت تعرف دكتور قريب من هنا علشان مراتي تعبانة وعايزة دكتور بسرعة
الحارس:لا يا حج مش عارف
وفي ثواني طلع جاسر وسامح بخاخات مخدر وخدروا الحراس ومن حسن حظهم إن أحمد مش مركب كاميرات علي الباب
بعد ما خدروهم أخدوا نعمة ونرمين والولاد ونزلوا وراحوا المطار
في مطار روما
جاسر:أول ما توصلوا مصر هتلاقوا عربية هتوصلكم القصر وأنتي يا حجة نعمة تقدري تقعدي في شقتي لحد ما تشوفي مكان تقغدي فيه
نعمة:والله يا ابني ما عايزة اتقل عليك
جاسر:لاء متقوليش الكلام ده أنتي ليكي فضل كبيير بعد ربنا طبعا في إننا نوصلهم
نعمة:لا يا أبني لا فضل ولا حاجة ده واجبي
سماح:يلا قبل ما الطيارة تفوتكم
نرمين لجاسر:مع السلامة وأرجوك طمني وخلي بالك من نفسك أخمد أول ما يعرف مش هيسكت
جاسر:ما تخافيش المهم أنتوا توصلوا بالسلامة
نرمين ونعمة والولاد أسر وأية دخلوا علشان يركبوا الطيارة بعد ما مشيوا
سامح:يلا بينا
جاسر:مش عارف ليه قلبي مش مرتاح
سامح:ما تخافش رجالتنا معاهم ولو حصلهم حاجة هيبلغونا
جاسر:ربنا يستر علي اللي جاي
سامح وجاسر طلعوا من المطار ليبدأوا خطوتهم القادمة
🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿
✍Alaa Mohamed✍
🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿
في المصحة
شادي:اااااه مش قادر خرجوني من هنا
حسن بيتكلم بصعوبة ومش قادر يستحمل بس بيحاول يبقي قوي:لاء يا شادي لازم نستحمل لازم
شادي:مش قادر همووووت
الدكاترة جايين وهما بيجروا لما سمعوا صوت صراخ شادي
الممرضين مسكوا شادي علشان يدوه مسكن للألم وبعد ما أخد المسكن سيطر عليه النوم ونام
الدكتور لحسن:أنت كويس
حسن اومأ برأسه بنعم
الدكتور:ياريت تفضل مستحمل كده
كده هتخف أسرع لو أخدت مسكن مش هيفيدك وهتخف ببطء لازم تتغلب علي نفسك
حسن اومأ له برأسه بكلمة نعم
الدكتور: بالشفا إن شاء الله
بعد ما خرج الدكتور
حسن طلع حبوب كانت معاه وبلعها قبل ما حد يشوفه
حسن فلاش باك
قبل ساعتين حسن كان في الحمام وبيرجع وكان بيتوجع كان بينهار وبيعرق بطريقة رهيبة في الوقت ده دخل عليه ممرض
الممرض:ايه ده مالك شكلك تعبان أوي وقرب من ودنه وبهمس أمسك الحباية دي وهتبقي كويس
حسن اخدها منه وبلعها وهدي
حسن:أنت عملت كده ليه
الممرض:يعني أشوفك بتتعذب وأسيبك
حسن:وأنت بتعمل مع الناس كلها هنا كده
الممرض:مفيش حد بيخرج من المستشفي الا وهو مدمن أكتر من الأول كمان
حسن:وأنت ليه مش عايزنا نخف
الممرض:يا باشا أنتوا لو خفيتوا احنا هناكل منين احنا فقراء وده أكل عيشنا ويدوبك الفلوس اللي بناخدها بتعيشنا بالعافية ولو وقفتوا وخفيتوا احنا هنجوع والبلد دي هيبقي فيها مجاعة أنت عارف إن ربع شباب البلد بيشتغلوا الشغلانة دي وبيسترزقوا منها ولو أنتوا خفيتوا هنجوع يا باشا
حسن:طب وليه ما أنت شغال اهو في المستشفي وممرض وأكيد بتقبض من المستشفي
الممرض بسخرية:بقبض كام يعني ٢٠٠ جنيه اللي بيرموهم في وشي كل أول شهر ولما أعيش حياتي بالمتين جنيه أعيش أمي وأبويا وأخواتي منين ها تقدر تقولي
حسن:عندك حق
الممرض:اتفضل
حسن:ايه ده
الممرض مد ايده بشريطين برشام:اتفضل يا باشا دول هدية مني ليك
حسن:لا مش عايز
الممرض:أمسك بس هتحتاجهم
حسن بضعف أخدهم منه بعد ما الشيطان اللعين وسوس له طبعا
حسن طلع فلوس من جيبه وأعطاها له:انا هخدهم منك بس مش ضعف مني لا انا حابب أساعدك بس اتفضل
الممرض:كتر خيرك يا باشا
حسن:بالنسبة لشادي لو لقيتك أديت له حاجة هفضحك في المستشفي كلها سامعني
الممرض:مش هديله بس ليه
حسن:هو لازم يخف لازم علي الأقل حياة واحد فينا تكون كويسة
الممرض:مش مقتنع بس ماشي
الممرض خرج وحسن خرج وراه بشوية
باك
حسن بيبص علي شادي
حسن:انا أسف بس أنت لازم تخف علشان تساعدني انا كمان أخف أنت لازم تقوم وتقف علي رجلك أرجوك أنا اللي قويتك وقلتلك لازم نروح ونخف ونرجع نشتغل ونقف علي رجلينا ونثبت نفسنا بس انا فشلت وضعفت لكن مستحيل أسيبك تفشل وهساعدك لحد ما تخرج وتقف علي رجليك
Stop
مع السلامة
يتبع…..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية معاقة لكن أعشقها)