روايات

رواية ملك وأدهم الفصل الحادي والأربعون 41 بقلم منار همام

رواية ملك وأدهم الفصل الحادي والأربعون 41 بقلم منار همام

رواية ملك وأدهم الجزء الحادي والأربعون

رواية ملك وأدهم البارت الحادي والأربعون

رواية ملك وأدهم الحلقة الحادية والأربعون

بعد مرور 15 يوم
حمزه: مالها اديكى متلجه كدا وجسمك بيترعش كله… قالها حمزه لمليكه وهو شايله وطالع بيها
مليكه بخوف: مفيش
حمزه نزلها: وصلنا
مليكه فرقة في اديها
: هدخل اغير
حمزه قرب ورفع وشها
: في ايه مالك خايفه منى
مليكه نزلة وشها
حمزه رفع وشها تانى وتكلم بكل حنيه
: عادى يا مليكه ممكن نخليها يوم تانى
مليكه: بجد
حمزه ابتسم: هى سمعتى وحشه لدرجه
مليكه: اتا مكنش قصدى بس
حمزه ميل باسها
: ادخلى غيرى هدومك وانا هغير وجهز اكل
مليكه: حاضر
مليكه دخلت اوضة النوم
حمزه بدأ يقلع هدومه فضل بالبطلون بس ودخل المطبخ طلع كيك وفكه وعصير
عند مليكه قاعده على السرير بتوتر
: طيب اعمل ايه ما هو لو مكنش النهارده بكره اووف انا خايفه من ايه مش هو دا حمزه الى كنت بغير من البنات لمه تبصله انا هلبس وأمرى لله
*****
سليم بلفه: انا بصي هروح اعمل اكل يمكن جعانه ولا نصلى لاول لا بقولك تعالى نغير
أسيل قامت من على السرير وحضنته
: إخير يا سليم
سليم: أخيرا يا قلب سليم
أسيل بعدت: بص اول حاجه نغير ونصلي وناكل وعمل حاجه كنت هموت وعملها
سليم: هترقصيلي
أسيل: لا الرقص دا لما تبقا جاي من الجيش
سليم: مش مهم المهم هترقصيلي
أسيل: اه هرقصلك وهفصصلك سمك ورمان
سليم ابتسم وحضنها
: ربنا يقدرنى وقدر اسعدك يا حبيبتى
*****
عند إلياس طلع هدوم من الدولاب ورماه جنب الى قاعده على السرير
: قومى غيرى هدومك وعمليى لينا حاجه نكلها
نيلي مسكت الهدوم
: حاضر… وتجهت للحمام
إلياس: استني دقيقه
نيلي: نعم
إلياس قرب منها
:لفي
نيلي لفت وهو ومد ايده يفتحلها سوست الفستان
إلياس حرك ايده على بشرتها الناعمه… قرب بضعف وباسها
نيلي غمضن عنيها بخوف
إلياس قرب من ودنها وهو بيتمتم ببعض الكلام الى يطمنها وايده بتجردها من هدومها ووو
*****
زيدان بهدوء: في حاجه بتبصلي كدا ليه
ندى بدموع: انت زعلان منى
زيدان: اه زعلان يا ندى زعلان انك حته محولتيش
ندى: طيب وانا بإدى ايه اعمله يا زيدان بابا كان كل يوم يضربتى علشان ابعد عنك انت بذات
زيدان مره واحد شدها وباسها عنف.
ندى: اااه زيدان انت بتوجعنى
زيدان ايده اتجهت لهدومها وقطعتهم
ندى بخوف: زيدان
زيدان بحتياج بعد وهو بينهج
: اسكتى يا ندى
******
اسماء: تعاله يا رحيم يا حبيبي اعملك تاكل
رحيم: لا يا ماما مش جعان بعد اذنك محتاج انام.. ودخل اوضته اسما بصت عليه بحزن
مازن ضمها: انا جنبك اهو يا حبيبيتى
اسماء حضنته: ربنا يخليك ليا يا رب
في شقه انس قاعد و فاطمه في حضنه
فاطمه: الولاد كبره وتجوزوا وسبهولنا الشقه
أنس: اهو هنقعد بقا نقلب في المواجع يعني هما راحوا فين مل فقينا
فاطمه: برضو هيوحشونى
انس: طيب والغلبان موحشكى
فاطمه لفت ليه بدلع: طبعاً وحشنى.
اما آدهم فكان قصر الموضوع معا ملك
تانى يوم
حمزه ساند على ايده بيتامل مليكه
مليكه بخجل: صباح النور
حمزه ميل باسها
: من النهارده التصبيح كدا.
مليكه هزت راسها وهى بتشد الغطاء عليها بخجل
حمزه: بتعملى ايه دا كل حته متشافه فيه اربع مرات امبارح
مليكه بخجل: حمزه
حمزه ضحك وشالها
: تعالى ناخد دش
******
عند إلياس قاعد على السرير وشه بين اديه وبيدخن
نيلي شدت الغطاء عليها
: هو انا غلطت في حاجه
اتنهد وبصلها: لا يا نيلي
نيلي: طيب انت كويس
إلياس اتنهد ولف مسك وشها بين اديه
: انا مخنوق من نفسي لانى كنت ناوى معملش كدا غير بعد امتحاناتك كتر خير طنط واقفه وحطت الشرط دا وانا قبلة
نيلي: خلاص محصلش حاجه وانا مراتك
إلياس اتنهد وسند جبينه على جبينها
: ربنا بحفظك ليا يلا قومى استحمى
نيلي بخجل: انا مش قادره اتحرك
إلياس: اشيلك
*****
أسيل برقه: حبيبي حبيبي
سليم فتح عنيه بنوم
: صباح السكر
أسيل بدلع: حضرتلك الحمام والفطار ويلا علشان نفطر سوى
سليم: أسيل
أسيل: روح أسيل
سليم: بحبك
أسيل باست خده: وانا بموت فيك
*****
ندى فتحت عنيها بتعب لقيته واقف قدام المرايه بيلبس هدومه
زيدان: احسن ولا نروح عند دكتور
ندى اتنهدت: احسن
زيدان: طيب يلا علشان نزلين عند ماما
ندى: انا اسفه يا زيدان
زيدان اتنهد وقرب منها شالها
ندى: بتعمل ايه
زيدان: هنصتلح
*******
ملك: آدهم الباب بيخبط اكيد ولادك
آدهم بنوم: استغفر الله مش على الصبح كدا
ملك ضحكت: معلش انا هقوم البس وقمو افتح عبال ما تلبس انت كمان
آدهم: انا مش عارف ايه العيال الغلسه دى وهخلص منهم امتى
ملك طلعت وفتحت
: يخربيتكم حد ينزل يوم الصبحيه كدا
إلياس: جاين نصبح على الحج هو فين
ملك: في لاوضه بتعالوا يا بنات معايا المطبخ
حمزه بصوت عالى
: على فكره يا بابا دى صبحيتنا احنا مش انت
إلياس: انا كنت سامع اصوات مش تمام بليل
آدهم طلع وهو بيلبس التيشرت
: لقيتك مش راجل ومش عارف تعمله قلت اعملها انا
حمزه: دا حمرك يا إلياس
آدهم: ايه الى منزلكم يوم الصباحيه يا حمير
حمزه: احنا المغرب يا حج هنقعد معاكم شويه ونطلع
آدهم: طيب يا خويا مطولش
في المطبخ
ملك: عملين ايه يا بنات
مليكه ونيلي: الحمدلله
ملك: انتوا من النهارده بناتى زى ما هما ولادى وانا ادره بيهم وبأبوهم اي حاجه محتجينه تاخدوا رايى فيها انا موجوده ولما تحصل مشاكله بينكم وبينهم جربوا كل انواع العتاب وحاول حلوها واخر حاجه تعالوا اشكيلي الست الشاطره مطلعش سره برا فاهمين
مليكه ونيلي: فاهمين
ملك: فطرتوا اجوازكم
مليكه: ايوه
ملك: طيب يلا نعملهم حاجه يكلوها
*****
فاطمه: صباحيه مباركه يا عريس
زيدان: الله يبارك فيكى يا امى
فاطمه: صباحيه مباركه يا عروسه.
زيدان: تاعبه نفسك وطالعه ليه احنا كنا هننزل يعني هى جات على السلمتين دول.
فاطمه: انا كنت هروح لسليم كمان بس اسماء عند أسيل وهتجيبه وتيجى هنا
زيدان: اعملى عصير يا ندى
ندى حاضر… ودخلت
فاطمه: ادخل ساعد مراتك يا زيدان
زيدان: ماشي يا ست الكل
زيدان دخل المطبخ
: اسعدك
ندى: هات طبق نحط فيه كيكه
زيدان: بقا زيدان يتقله هات طبق
ندى ابتسمت: عندك اعتراض
زيدان: لا يا باشا هو انا اقدر
زيدان طلع بالعصير مع ندى لقيهم متجمعين كلهم بيضحكوا ويهزرو
انس: لا والغبي صحبك بيقولى تاخد نفس والله كنت هبهدله بس قلت خلى الفرح يعدى على خير
زيدان: هو لو يعرف انك حضرت الوا مكنش قدر يبصك حتى
أنس: والله الدخليه باظت لما واحد زى دا يبقا فيها كدا عادى
مازن: على ايامنا كان فيها برضو
انس: ما انت وآدهم صحبك دا والواد بتاع امبارح بمبيد حشارات وتتبادوا والدخليه تنضق
مازن: شكرا يا اخويا
فاطمه قاعده تبصلهم بحب
زيدان: ايه يا ماما البصه دى
فاطمه: نفسي اليوم دا ميخلصش وتفضلوا كدا جنبي
زيدان وسليم قام وحضنوها
: ربنا يخلينا لبعض يا ست الكل
رحيم باس ايد اسماء
: ويخليكى ليا يا حبيبتى
زيدان وسليم بعدوا
سليم قرب من أسيل وخدها في حضنه
سليم: بحبك بحبك بحبك
زيدان ميل على ندى من غير ما حد ياخد باله
: ليلة امبارح كانت اجمل ليله حياتى بحبك
******
ملك قاعده على كنبه هى وآدهم و سليم وحمزه قاعدين تحتيهم مليكه ونيلي قاعدين كل وحده على كرسي لوحديها
ملك صرخت لما السكينه عورتها
: هااا
كلهم قاموا بلهفه عليها
آدهم: حبيبتى
حمزه وإلياس: ماما
نيلي ومليكه: مرات عمى
آدهم: ازى اجرحتى كدا
ملك: كنت سرحانه
آدهم سرحانه في ايه
ملك: جرح صغير يا حبيبي انا كويسه والله
حمزه باس جبينها
: خدى بالك بعد كدا يا ست الكل
ملك الدموع اتجمعت في عنيها وحضنتهم
: ربنا بحفظك ليا يا رب وتفضلوا سند لبعض وليا ولابوكم
إلياس: ليه الدموع دى يا ست الكل طيب
ملك: مكنتش متخيله انى ممكن اقعد القعده دى وحوليا ولادى وزوجاتهم كدا انا فرحانه بيكم اوى
آدهم: بس خلاص اوعو اديكم كدا انا هعرف اصلحها
حمزه غمزله: خد راحتك يا باشا
ورجعوا قعدوا مكانهم
آدهم خدها في حضنه وهمس
: خلاص طيب ولا ندخل نصطلح في اوضتنا
ملك ابتسمت وبسته
: بحبك يا آدهم
آدهم: وآدهم بيموت فيكى يا روح آدهم… تمت
وبكدا تكون خلصت رويتنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ملك وأدهم)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى