روايات

رواية عشقت زين الرجال الفصل السادس 6 بقلم ضحى ابراهيم

رواية عشقت زين الرجال الفصل السادس 6 بقلم ضحى ابراهيم

رواية عشقت زين الرجال البارت السادس

رواية عشقت زين الرجال الجزء السادس

رواية عشقت زين الرجال
رواية عشقت زين الرجال

رواية عشقت زين الرجال الحلقة السادسة

الساعه 3:00
– لاااااااااااااا زييييين متسبنيش لاااااااااا
صحي زين علي صوت زعيق وصويت من اوضه ضحي قام جري وفتح النور وراح لاقي ضحي نايمه وبتعيط
– انتي شكلك بتحلم ضحي ضحي حببتي ردي عليا اصحي بقاااا متقلقنيش عليكي ردي
وفجأة خدها في حضنه وقعد يهدي فيها وهي صحيت بس بتعيط وماسكه فيه جامد
– متسبنيش يا زين
– اهدي يا حببتي انا جمبك اهدي مش هسيبك خلاص متعيطيش بقااااااااا كانوا عايزين يقتلوك
– اهدي مفيش حاجه انا جمبك اهو دا كابوس
ضحي فضلت في حضنه وماسكه فيه وبتعيط وبتقوله
– متسبنيش متسبنيش
وراحت في النوم
زين لما حس انها نفسها انتظم عرف انها نامت جه يوم لقاها ماسكه فيه فضل جمبها وهو حاضنها
– مش هسيبك هافضل جمبك لاخر لحظه في عمري
وفضل قاعد جمبها بس راحت عليه نومه
جه الصبح والشمس طلعت
وفي عز ما زين نايم ومرتاح لقي الصويت اللي اشتغل

 

 

 

– اعااااااااااااااااااا انت بتعمل اي هنا
– اي في اي
– انت بتعمل اي هنا
– نعم يا اختي هو انا كل شويه هصحاااا علي صويت قطعتيلي الخلف يخرم جيبك
– متغيرش الموضوع اي اللي جابك هنا
– يا بنت الحلال انتي مش كنتي بتحلمي بكابوس امبارح وانا جيت صحيتك وهديتك وجيت اروح اوضتي مسكتي فيا وقولتي متسبنيش
– طب متعرفش انا حلمت بايه
– مش عارف بس انتي قولتي ان في ناس كانوا عايزين يقتلوني
– انا اسفه يا زين تعبتك معايا
– لا ولا تعب ولا حاجه يا ريت تنادي عليا كدا علي طول
– نعم
– لا مفيش بس مكنتش اعرف انك بترتاحي في حضني اووي كدا انتي نمتي علي طول
– عارف يا زين اول مره اعرف انك قليل الأدب كدا
– تسلمي كلهم بيقولولي كدا
– نعم يا اخويا هما مين دول
– اصحابي البنات
– هااار اسوح بنات
– قصدي الجدعان متفهميش غلط
– طب قوم يا زين انا عايزه البس واروح الجامعه
– هوصلك وبعدين انتي قمر ليه كدا علي الصبح
– قوم يا زين من هنا
خرج زين وضحي افتكرت الحلم لانها بتحلم بيه كل شويه بقالها فتره
– كنت مستغرب انا ليه نمت في حضنك عشان اول مره احس بالامان معاك انا كنت ماسكه فيك خايفه تروح مني مش هاقدر اعيش صدقني من غيرك انت روحي يا زين
قامت ضحي لبست ونازله وخرجت هي وزين وركبوا العربيه وراحوا الجامعة
– متمشيش هاجي اجيبك
– مش عايزه اتعبك
– جدي موصيني عليكي مش اكتر

 

 

 

– تمام سلام
بعد ما زين مشي
– هو ماله بيتقلب ليه في ثانيه اما نروح نشوف الجدول
وهي ماشيه خبطت في واحد
– اااه
– انا اسف
– لا ولا يهمك حصل خير
– طب انتي كويسه
– اه تمام
– انتي لسه جديده هنا صح
– اه انا دفعه اولي هندسه بس مش عارفه اجيب الجدول ولا اعرف المدرج فين
– طب ممكن تخليكي هنا ثانيه وجاي
– استني طيب انا مش فاهمه حاجه
هو مشي وبعد دقيقتين رجع
– اتفضلي يا ستي ادي الجدول بتاعك والمدرج بتاعك في المبني دا الدور التالت اول مدرج علي ايدك الشمال
– شكرا ليك جدا مش عارفه اردلك جميلك دا ازاي
– اعتبريه اعتذار عن الخبطه عن اذنك
– اتفضل وثانكس تاني مره ياااا
– اسمي مازن
– وانا ضحي تشرفت بمعرفتك عن اذنك
طلعت ضحي المدرج وكانت اول محاضره واتصدمت ان الدكتور اللي هيديهم هو مازن
ابتدا الشرح وعنيه جت في عنيها فضحكلها
بعد المحاضره
– ازيك انا منه
– هاي وانا ضحي
اتعرفوا علي بعض وخدوا موبيلات بعض
بعد المحاضرات ضحي وهي خارجه من الجامعه لقت مازن خارج
– ازيك يا ضحي
– واقفه كدا ليه لوحدك
– مستنيه ابن عمي هيوصلني
– لو محتاجه ممكن اوصلك

 

 

– لا ثانكس
في عز كلامهم جه زين وخرج من العربيه وشاف ضحي وهي واقفه وبتبتسم لمازن والدم غلي في عروقه
– اي مش يلا
– زين اعرفك دكتور مازن الدكتور بتاعتنا ودا زين ابن عمي يا دكتور
زين جه يسلم علي مازن ضغط علي ايده جامد
– تشرفنا يا دكتور
– دا شرف ليا عن اذنكم
وروحوا وزين متعصب
اول ما وصلوا البيت لقوا الانوار مقفوله
جه زين يفتح النور لقوا المفجاة
– اعاااااااااا فريحه وحشاني يا دزمه
وجريت ضحي وحضنت فريحه وقعد يصوتوا بفرحه
– اقسم بالله عيله مجنونه
وووووووووووووووووو

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقت زين الرجال)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى