روايات

رواية احببتها للمرة الاولى الفصل الأول 1 بقلم رحمة محمد

رواية احببتها للمرة الاولى الفصل الأول 1 بقلم رحمة محمد

رواية احببتها للمرة الاولى الجزء الأول

رواية احببتها للمرة الاولى البارت الأول

رواية احببتها للمرة الاولى الحلقة الأولى

وقف احمد وضحك وقال
انا اسف مينفعش تخطب واحده مخطوبه
اتكلم
مخطوبه اي بقا يااحمد ده النهارده كتب الكتاب
بصتله وفتحت بقها وقالت
نعم انت بتقول اي انا مش مخطوبه
وبصت علي اللي اتكلم وقالت
وانت مين وكتب كتاب مين اللي بتقول عليه
قامت امها وقفت
احمد انت بتقول اي ومين الشاب ده
اهدي ياعمتو والله ده هيكون جوز هنا
اصحاب هنا كانوا معجبيين اوي بالشخص ده وفرحانيين اوي وبيتهامسوا وبيضحكوا
كان بيبوصلهم ببرود
انت بتقول اي ياخالو احمد شكله اتجنن فعلا
انت مين انت عشان تحدد هتجوز مين
قولتلك انا اخوكي الكبير
اتكلمت ام هنا
انا اسفه يامعتز ياابني واسفه لحضرتكم انكم جيتوا علي الفاضي بس زي ماانتوا شايفين البنت ده خطيبها
ازاي ياطنط بس ده يكون خطيبها قوليلي لو هو مهددك بحاجه
هنا مسكت ايده صدقني يامعتز انا مش عارفه ماما وبتقول اي ولا احمد بيقول اي
مسك ايديها جامد وقال وانا مش هسيبك
ماما بابا اتفضلوا امشوا
بس ياابني
لو سمحتوا
كان بيبوصلهم وفي نار في قلبه شد ايد معتز جامد من علي هنا
وبالفعل اهل معتز خرجوا وهنا استاذنت اصحابها واللي كان موجود عشان يشوفوا حل طبعا اصحابها كانوا معرضيين بس مشيوا بعد محيلات معاد رانسي فضلت موجوده وهنا كانت محتجاها
اتكلمت ام هنا
انا فضيت البيت اهو فهمني يااحمد بقا اي الحوار ومين ده
مسك ايد هنا وشدها عشان تكون وراه
مفيش هنا هتكون مراتي
بعدت عنه مرات مين ياجدع انت، انت اتجننت
انت مين هنا خطيبتي ازاي اصلا تمسك ايديها
كان في حد قلبه بيغلي من كلامه
وقف جمبه وقال جمب ودنه بهمس
انا كابوسك الاسود
فرحنا بكره ياعروسه جهزي نفسك
سلام
مشي بكل برود
عمتو هكلم هنا كلمتين علي انفراد
ها عاوز اي مين الشخص ده
اتكلم بتوتر
هنا اسمعيني انتي هتتجوزيه
ليه
ضحي عشان اخوكي
ضحكت
لا انا مش بضحي عشان حد
هناااا
اي يااحمد فهمني طيب
هتفهمي في الوقت المناسب كل اللي هتفهميه اننا كلنا هنبقي في خطر لو مش اتجوزتيه
بلعت ريقها بخوف
انا خوفت أنا مش فاهمه حاجه
مسك ايديها وبعد كده بعد ايده عنها بسرعه وقال
صدقيني انتي اختي انا مش هسلمك لواحد عارف انو هيأذيكي بالعكس هو هيحميكي
يحميني من اي في اي
بوصي انتي هتتجوزي واحنا هنسافر
اااه ياواطي هتسبني لوحدي
بوص هو اي واحده تتمني انها تبقي مراته الصراحه هو مز
بس انا لا
ضرب كف ايده علي التانيه
لاحول ولاقوة الابالله
انتي عندك خال عبيط يابنتي
انت بتشتم خالو
يالهوي منك لله هناااا خلص الموضوع ولا انتي عاوزه اكلمك بالوش التاني
واي اللي يخليني اقبل اتجوز واحد لسه شيفاه من ١٠دقايق
كده
تصدق اني حبيته اصلا
ليه هيبه كده ولا لما وقفني ورا ضهره
اهه بدانا شغل بتاع ١٨سنه كل ماتشوفي حد انا حبيته يااحمد
اتكلم بعصبيه
انتي هبله يابت
بالله عليك متقلبش عشان مقلبش انا كمان وكمان شويه هنض، رب بعض
هتتجوزيه
ماشي وامري لله
رزعت زغروطه
اسرع حب وجوازه في مصررررر يااميييييي
اتكلم احمد بيأس في سره
ربنا يسترها عليكي ياهناا
امها كانت معترضة ومعتز مكنش فاهم حاجه
ورانسي كانت فرحانه
معتز انا اسفه بجد علي تعبك معايا وجيتك ليا تسلم انك مرفضش طلبي وجيت بس زي ماانت شايف صحبتك هتبقي عروسه بكره
اتكلم بضيق
هنااا انتي مستوعبه انتي بتقولي اي
اه يامعتز
ادخلت رانسي
خلاص يامعتز انا حاسه انها هتبقي جوازه فله ده عريس لقطه قمر الصراحه ياااه ياهنا هتبقي اول عروسه في الشله
سابهم معتز وهو مش فاهم حاجه
ازاي تتجوز بالسرعه ديه ومين ده واحمد كلمها في اي وهنا مش بتواقف بسهوله علي كلام اي حد وبتعاند اشمعنا المره ديه
مشي معتز ورانسي مشيت بعديه بنص ساعه
وخالها مكنش ليه دور في الكلام هو عارف انو ابنه استحاله يفرط في هنا ويجوزها لشخص مش كويس وهو عارف اي الموضوع بالظبط
هنا
نعم ياخالو
عاوزك تعرفي انك هتساعدي العيله كلها
انا مش فاهمه قصدك اي
اتكلم بسخريه وضحك
هساعدكوا في اي ليكون حد هيق، تلكوا
غمض خالها عينه وخد مراته وعياله اللي لسه مصدومين ومشيوا
طب اي يااحمد هتجهز ورق الجواز امته وكده وفستان الفرح والله ماهتجوز من غيره وعاوزه ميكب ارتست وصح هتجوز فين بقا
اتكلمت بضحك
ابقي ابعتلي اللوكشن
انا حاسك واخده الموضوع بهزار
حاسس مش متأكد انتوا كلامكوا غريب واكن حد جاي لكوا ومهددكوا
يعني.. ي. يعني ا
خلاص انا قولتلك اعجبت بيه انا صدقت الحب من اول نظره وبعدين الحب بيجي بعد الجواز بس قوله يفرد وشه عشان بيخوفني
ولا اقولك هقوله انا
……………….
جيه اليوم وفعلا كل حاجه كانت متظبطه وكانوا شكلهم حلو اوي
قبل مايكتبوا الكتاب قالتله
صح اسمك اي
اتكلم بهدوء
هتعرفي واحنا بنكتب الكتاب
كانوا بيكتبوا الكتاب واحمد كان موكلها
وقعت وهو وقع
وقرأت اسمه بصوت عالي
داغر
ابتسم ببرود
خلص الفرح بس اشكال الناس اللي كانوا في الفرح غريبين كلهم لابسين اسود وتحسوهم قتا، ليين ق، تله
واستغربت اكتر انو معتز مجاش ولا عيلته وكمان انو داغر معندهوش عيله
روحوا البيت اللي كان كبير وقيم
اول مادخلت كانت بتتلفت يمين وشمال
هو انت حرامي ياداغر
اتكلم باستغراب
ليه يعني
اصل البيت كبير اوي
اي مين ديه
ديه الخدامه
والله شكلك حرامي
اتكلم جمب ودنها بهمس
لا انا زعيم مافيا وقاتل…………….. يتبع
#اغرمت_بالقاتل ٢♡
لايك وكومنتات كتير
Rahma Mohmed Mohmedعشاق الروايات ⁦✨📖🖋️
Top contributor
·
4 days ago
·
ينفع كده ياعلي متعزمش مراتك علي فرحك ده انا حتي هفرحلك يعيوني
مين ديه ياعلي
اتكلم بتوتر: ديه م.. مراتي ميرا
اييييه انت بتغفلتي وبتتجوز عليا
اتكلمت ميرا
تؤتؤ هو مغفلني انا وبيتجوز عليا
طلقني ياعلي انا مش هستحمل يكون عندي ضره
لا ياشروق انا مش هطلقكك انا بحبك
جت امها وابوها حوليهم والمعازيم كانوا بيتهامسوا سوا
في اي ياشروق مين ديه
اتكلمت بدموع
ديه مراته ياماما البيه كان مغفلني
اتكلمت ميرا ببرود
ازيك ياطنط اوه قصدي ياام ضرتيي
ابو شروق مسك علي من ايده وخده علي جنب
اي ده انت كنت بتضحك عليا
والله ياعمي انا بحب شروق
بتحبها وتكون متجوز عليها طب ازاي
انا وميرا جواز صلونات وانا محبتش غير بنتك وشاريها
صدقني هتعيش في بيت لوحدها زي ماكنا متفقين
علييييي ياعلييييي
تعالا ياحبيبي
اتكلمت بضحكه خبيثه
نسيت اقولك مش انا حامل ياروحي
……..

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببتها للمرة الاولى)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى