روايات

رواية حب حياتي الفصل الثامن عشر 18 بقلم شروق عبدالنعيم

رواية حب حياتي الفصل الثامن عشر 18 بقلم شروق عبدالنعيم

رواية حب حياتي الجزء الثامن عشر

رواية حب حياتي البارت الثامن عشر

رواية حب حياتي الحلقة الثامنة عشر

نيره بنفس الفرح والحماس جاهزه
وفرقعت اللبونه هي وكريم واللي في نفس اللحظه الشباب اطلقوا الصاوريخ للون الازرق والبينك سوا معلن عن ولد وبنت 🌸🔵🌸🔵🌸🔵🌸🔵🌸🔵🌸🔵🎉🎉🎉🎉🎉✨
نيره بفرح ودموع ولد وبنت
كريم بفرح حضن نيره ولف بيهت وسط الاغاني والزينه
كريم بفرح كبير وهو حاضن نيره بجد مش مصدق نفسي ايه القمر ده ولد وبنت مره واحده بجد انا مفيش كلام يوصف فرحتي انتي بجد من يوم مادخلتي حياتي وانتي حلتيها يا نيره وحققتيلي كل احلامي
نيره بفرح وانااا بجد مبسوطه اووي
كريم الحمدلله ربنا يخليكم ليا وتقومي انتي وهما بالف خير يارب
نيره بحب وفرح ياااارب
فرح شوفتي بقي انها مفاجاه قمر وحضنتها
نيره بفرح دي قمرين
رودي ياااه هبقي خالتو لولدروبنت خبطه ياااه بجد
مريم مبروك الف مليون مبروووك يا حبيبي
زين مبروك يا صاحبي ربنا يقومها لينا بالف خير يارب هي وحبايب عمو
كريم بحب الله يبارك فيكم يا حبيبي عقبال مانفرح بعيالكم
الجميع يارب
الجد مبروك يابتي مبروك يا كريم يا ولدي فرحتو جلبي والله
نيره بحب باست ايده ده كله من دعاك يا جدي والله
كريم بغمز دعاه.هو وبس ماشي ماشي
نيره باحراج كررريم بس
كريم بضحك ماشي ياستي هسكت خالص الله. واكمل يبارك فيك يا غالي
وباقي افراد العيله باركتلهم في فرح وسعاده وقضوا يوم حلو
———————————-
في المساء
زين اتحدي كريم انه بيعرف يطبخ احسن منه وكانوا بيهزروا في جو من المرح فا زين صمم يوري كريم انه طبخه حلو بردو وان في رجاله اهو طبخها حلو
زين بحب بصي يابت يا فروحه طعم الفراخ انا اللي طابخها وربنا انا جامد علشان متتحدانيش تاني يا كريم اديني عملت احلي فراخ اهو
كريم بضحك عاااش بصراحه ابهرتني
فرح. بضحك تسلم ايدك يا حبيبي بس بقالي كتير اوي من ساعه جوازي كارهه اافراخ ومش طيقاها بجد
نيره ده ليه كده يا حبيبتي
فرح عادي مش حباها
نيره انتي ممكن تكوني حامل
زين بفرح نعم حامل
نيره بحب اه يا زين ممكن انا كنت بقرف بردو وعلي كلامك حامل من زمان كمان
زين بفرح لا ده احنا نروح نتاكد
فرح بحزن يا حبيبي متفرحش اوي ممكن مكونش حامل
نيره بحب لا شكلك حامل انا هتصل بمني تشوف قولتيلي من اول جوزاك يعني بقالك 3 شهور تعبانه كده ??
فرح اه. يعتبر من اول اسبوع كده يعني 3 شهور
زين بتذكر بت يا فرح
فرح بتعب امممم
زين بهمس انتي عمرك ماقولتيلي انك في ايام عادتك
فرح باحراج وبصوت عالي نسبيا ماتحترم نفسك يا زين
زين بضحك يابنت الجزمه كنت بوسوسك في ودنك فضحتي نفسك
كريم بضحك كلنا سمعنا جتك ستين خيبه مراتك ومتعرفش عنها حاجه
نيره باحراج اتلم يعني انت اللي تعرف
كريم بغمز انا عارف كل حاجه
نيره زغدته بايدها كريم اتلللم
كريم بضحك حاضر خلاص
وبعد شويه مني جات وكشفت
مني ازاي متعرفيش
فرح بقلق خير يا دكتوره
مني انتي حامل في الشهر التالت يابنتي
فرح بصدمه نعم ااتالت
زين بفرح بتتكلمي بجد
مني بحب اه الف مليون مبروك وحملك كويس اوي
كريم بفرح الحمدلله وحضن اخته وباركلها وكل العيله فرحتلها
زين بفرح وضحك الحمدلله يارب انتي قربتي تولدي ومنعرفش انك حامل يانهار ملوش ملامح
فرح بحب الحمدلله وفعلا مكنتش بتيجي انا غبيه اوي بس موضوع كريم شغلنا كلنا
كريم بضحك جتك نيله يا زين
زين كريم متعصبنيش
كريم بضحك ياشيخ اتنيل 3 شهور مش حااسس
زين يا كريم الواحد دماغه مش فيه الما حصل موضوعك ده وانت غبت 3 شهور كمان فا الواحد مكنش فيه.تفكير لاي حاجه تاني الايام كانت شبه بعضها بجد
كريم بضحك علي الاقل انت محستش بفتره ااحمل الاولي دي رخمه اما انا كنت في عذاب والله
نيره بابتسامه وهتفضل رخمه ياروحي
كريم. بضحك يابت اسكتي احسنلك
نيره سكت اهو انا تعبت اصلا اوي هطلع انام يلا باي يا جماعه
—————————————-
في اوضه نيره وكريم
نيره وهي بتقلع ااكوتش ده كان يوم متعب بشكل
كريم اه بس بجد حلو
نيره حطت ايدها علي بطنها اكملت حلو طبعا
كريم تعالي اساعدك وقلعها الكوتش
نيره بحب باست راسه تسلملي يا غالي
كريم بحب حبيبتي عادي ولا اي حاجه واكمل منتي حلوه اهو ارضي عني بقي
نيره بضحك انسي ااكللام ده
ودخلت ااحمام غيرت هدومها لقميص موف حملات قصير
وكريم غير لبنطلون بيتي كعادته وملبسش التيشرت وقاعد علي السرير ماسك الفون
نيره هتنام ?
كريم رفع عينه ليها
واكمل باعجاب ايه ااحلاوه دي
نيره بحب ميرسي عايزه انام بقي
كريم تعالي نامي وسعلها فدخلت نيره نامت في حضنه
كريم بضحك طب نايمه في حضني ليه بقي
نيره بحب مش جوزي وحلالي براحتي
كريم بحب اممم جوزك في الحضن بس
نيره اممم بس
كريم بضحك طيب نامي نامت عليكي حيطه
نيره ضربته بخفه في صدره وضحكت ونامت
—————————————
تاني يوم الصبح علي الفطار
الجد بحب ربنا يديم لمتكم يا حبايب جلبي
كريم بحب ويخليك لينا يا حبيبي
زين صح يا كريم مش هتروح الشاليه السنه دي
كريم بتذكر اه نشوف ونروح كام يوم
نيره شاليه ايه
كريم شاليه في الساحل
البنات في نفس واحد عااايزين نروح
الجد بضحك وديهم يا كريم
كريم بحب عيني حاضر عايزين امتي
نيره بفرح دلوقتي
كريم برفع حاجب دلوقتي
زين بضحك يا عم يلا دلوقتي دلوقتي ادينا خلصنا فطار
كريم بتنهيده طيب هحجز انا طياره خاصه وانتوا اطلعوا جهزوا الحاجه
البنات بفرح في ثانيه هنخلص
وطلعت كل واحده اوضتها تحضر حاجتها
وبعد ماجهزوا وهيمشوا
نفين بحب خلي بالك من نفسك ومراتك واخواتك يا كريم
كريم بحب في عيني متخافيش
سميه خلي بالك من نفسك يا نيره حملك يابنتي خ رايحه تقول ( خطر )
كريم بمقاطعه بص لحماته ففهمت
كريم حاضر هتخلي بالها من نفسها يا مااما حاضر
ومشيوا
—————————————–
في الطياره
نيره بوجع ااه اااه
كريم بقلق مالك يا نيره
نيره بتعب لا عادي يا حبيبي العيال بيضربوني بس باين عليهم اشقيه بجد
زين بضحك هيطلعوا لمين يعني ده ابوهم كان خاربها
كريم بضحك انا يا حيوان طب لما ننزل هربيك
فرح بضحك لا كله الا جوزي
زين قلب جوزك انتي
كريم. بضحك استني عليا ده انا هموتك انتي جوزك
نيره بتعب هنوصل امتي
كريم بحب خلااص قربناا
————————————–
بعد ساعه في شاليه الساحل
زين هتنزلوا البحر امتي
كريم شوف انت عايز امتي نرتاح ولا ننزل دلوقتي
سليم ننام وننزل علي الضهر كده يكون مفيش حد. في البحر الطياره تعبتني الصراحه كده كده جينا بدري
زين خلاص تمام
كريم ماشي
نيره زينو ابقي قولي صح طريقه الفراخ عظمه اوي
زين من عيوني يا قمر
كريم بعصبيه متحترم نفسك يا زين
زين بضحك ياعم ايه اختي
كريم بحده حتي لو
زين بضحك طيب ياعم اسفين يا باشا
————————————
في اوضه نيره وكريم
كريم بعصبيه قولتيلي عايزه ايه بقي من زين
نيره حبيبي زين اخويا ونا هو بنهزر عادي
كريم بعصبيه ولو اخوكي نفسه انا مبحبش الطريقه دي يا نيره
نيره بدلع حطت ايدها علي رقبته ايه يا كيمو مالك متعصب. كده ليه
كريم بقولك ايه الحركات دي انا فاهمها
نيره طب خلاص الحق عليا جايه اصالحك ورايحه تمشي
كريم شدها وقربها ليه وحط ايده علي وسطها رايحه فين
نيره بتوتر ها هغير اوعي
كريم بهيام فيها مش انتي بداتي يا حلوه اانقلب السحر علي الساحر
نيره بحب اوعي يا كريم
كريم وهو باصص في عنيها تؤتؤ بزمتك عايزاني اوعي
نيره بحب اااه
كريم اومال مش شايف كده ليه
نيره بحب طب اوعي وبتزقه بخفه
كريم باسها انا اسف يا نيره اسف بجد
نيره بدموع طيب خلاص منا سامحتك
كريم بحب طب والعقاب
نيره وهي باصه في عينه ماله العقاب
كريم فضل يقرب منها لحد ما وقعت علي السرير وقرب منها وبص في عنيها واكمل العقاب يا نيره اللي قولتي عليه
في اوضه فهد
فهد مالك يا مريم في ايه
مريم تعبانه اوي يا فهد بجد بطني هتتقطع
فهد بخوف طب تعالي نشوف نيره يمكن معاها مسكن.ولا حاجه اكيد جابت يعني
مريم بوجع تلاقيهم نايمين
فهد بخوف يلا بس تعالي نشوف
عند كريم
نيره وهي باصه في عينه هكمل عقابي
كريم وهو شايف في عينها الكدب وابتسم. همس متاااكده ?
نيره وهي باصه في عينه اااه
والباب خبط فاتخضت نيره
نيره ايه ده قوم افتح
كريم بحب سيبك منهم خليكي معايا هيفكرونا نمنا هيمشوا ده انا ماصدقت بترضي عني
وسمعوا صوت فهد ومريم تعبانه
نيره بخوف لالا اوعي اقوم اشوفها مريم تعبانه
كريم بنفاذ صبر طب قومي
كريم حاضر حاضر جاي ولبس التيشرت وفتح
نيره بخضه مالها يا فهد مريم
فهد بخوف معرفش يانيره معرفش
كريم بقلق طب حاسه بايه
مريم بطني بتتقطع مش قادره
نيره سندتها طب تعالي معايا اسمكي اعملي ده ودخلت بيها الحمام
وبعد شويه طلعت
نيره بحب مبروك يا فهد مريم حامل بس علشان لسه في الاول
فهد بفرح بتهزرييي
مريم جريت حضنته. لا بجد ياحبيبي بجد
كريم بفرح حضن فهد مبروك ياخويا
فهد بقلق طب بطنها واجعاها ليه كده
كريم عادي عادي في الاول كده
نيره بحب اه متقلقش
فهد بفرح معلش قلقتكم يلا يا مريم
كريم بضحك ولا يهمك بس لو بنت لابني علطول
فهد بحب احنا نطول ناخد ولد كريم الانصاري مره واحده
كريم حضنه وانت اخو كريم مش اي حد بردو مبروك يا حبيبي
فهد بحب يبارك فيكي يا غالي ونشوف عيالك يارب
ومشيوا
كريم وهو بيقرب من نيره
كريم بحب كنا بنقول ايه
نيره بضحك كنا بنقول اني مش هتنازل عن العقاب واني نعست يلا ياروحي ننام
كريم بصدمه ننام
نيره بضحك اه ياروحي يلا تعالي علشان انام في حضنك شوف بحبك ازاي
كريم بغيظ اوووي بتحبيني اوووي وخدها في حضنه وابتسم علي جنانها ونام
في اوضه سليم
سليم بتعيطي ايه يارودي
رودي وهي بتسمح دموعها ايه لا كويسه يا حبيبي
سليم. باص في عينيها مش قولنا لما ربنا يريد هيحصل
رودي بعياط كلهم اتجوزوا زينا وهما حملوا وانا لا
سليم يا حبيبتي ده نصيب ودي اراده ربنا هنعترض قولي بس يارب كده حرام
رودي بحزن واالله انا فرحنالهم بس نفسي ابقي زيهم
سليم بحب باس راسها هتبقي واالله وهتشوفي وهيجننوكي وهتقولي يارتني ماخفلت
رودي بابتسامه تفتكر يا سليم
سليم بحب افتكر يا قلب سليم
بعد ماصحيوا وهينزلوا البحر
في اوضه كريم ونيره
كريم ايه ده
نيره ماله
كريم مش حكايه ماله هو اصلا مايو اسلامي مش مبين جسمك بس لبستي ليه مايوه بحر
نيره علشان انزل هو ده سؤال
كريم اممم لا ياحبيبتي مفيش نزول
نيره بدموع ده ليه انشاء الله
كريم علشان انتي حاااامل هو انا هعيد كلامي كتير
نيره بدموع اشمعنا انت تنزل
كريم بعصبيه وعلي ايه. ولا تزعلي مش هنزل خالص وغير هدومه ولبس هدوم خروج عادي
نيره بدموع بجد اومال انا جيت ليه
كريم بعصبيه تغيري جو مش تنزلي المايا اتجننتي ولا ايه
نيره بعصبيه مش كل حاجه تعلي صوتك وتحكمات
كريم بعصبيه اكبر نيرررره لمي لسانك علشان واالله انا ماسك نفسي بلعافيه عليكي صوتك لو علي انتي حورا فاااهمه
نيره بخوف فاهمه
كريم ويلا اخلصي غيري علشان نتزفت ننزل وفعلا نيره غيرت ولبست دريس ابيض ونزلت مع كريم
زين ايه مالكم ملبستش ليه يا كريم
كريم مش نازل هفضل مع الهانم علشان مصممه تنزل وهي حامل في الخامس اتجننت
فهد مينفعش يا نيره ااكلام ده
زين اه يا نيره كريم صح ما مريم وفرح مش هينزلوا
نيره بعصبيه ودموع خلااااااص اديني سكت كفياكوا رغي بقي
كريم بعصبيه مسك دراعها انتي ازااااي تعلي صوتك وانا واقف انتي اتجننتي 100 مره اقولك صوتك ده ميعلااااش بدل واالله ماحلف ماتتحركي من البيت
نيره دمعت في سكوت ومردتش
سليم نزل ايه يا جماعه في ايه
كريم بعصبيه مفيش كلام فاضي كله عند وخلاص
سليم طب اهدوا ويلا
وفعلا كلهم راحو علي البحر ونزلوا معادا مريم وفرح ونيره وكان معاهم كريم
كريم لاحظ ان نيره عينها فيها دموع وسرحانه
كريم ايه اللي واخد عقلك
نيره ———
كريم بحده طب انا مش بتكلم
نيره نعم
كريم راح جمبها وعدل وشها ليه حقك عليا انا والله خايف عليكي
نيره بعياط اي حد بيحمل عادي بس انت مأفور اووي يا كريم بعترف بتخاف عليا بس لدرجه تزعقلي علي كل غلطه ده لا بجد
كريم بوجع بصي يا نيره انا هقولك الحقيقه اللي خبيتها عليكي كتير اوي خوفا عليكي وعلي نفسيتك
نيره بخوف في ايه يا كريم
كريم بدموع انتي تعبانه وااحمل صعب عليكي ولو حصل اي اهمال وسقطتي مش هتعيشي بعد الشر عليكي. ولو عيشتي مش هتخلفي تاني
نيره بصدمه وعياااط ايييه
كريم حضنهااا اهدي اهدي خلاص احنا فاضلنا 4 شهور ونخلص وحبايبنا يجوا بالف خير
نيره بعياط ازاي تخبي عليا ازاي يا كريم طب تعرفني علشان اهتم بنفسي اكتر
كريم بدموع حبيبتي منا علشان كده بزعقلك وبخاف عليكي اوي وقلبي بيكون هيتخلع لو اتعرضتي لاي حاجه انا مخلتكيش تهملي بس قولت نفسيا بلاش تعرفي
نيره بعياط بس حقي اني كنت اعرف
كريم باس راسها خلاص بقي حقك عليا اضحكي بقي يابت ماقولنا هانت وهتجيبي 2 قمرات نسخه منك
ايلين بحب وهي بتسمح دموعها لا عايزاهم زي كريم
كريم عيون كريم
نيره بحب بقولك ايه صورني علي المسطبه دي اللي وسط البحر
كريم بس دي عاليه اوي ومنها للبحر بلاش منها
نيره معلش يا كريم هتصور وهمشي علطول
كريم حس انه لو رفض يبقي بيزودها عليها اوي وكل طلب يقول لا
كريم بحب طب تعالي
وفعلا راحت نيره وكريم بيصور فيها
كريم حس بنغزه في قلبه
كريم نيره يلا ياحبيبتي انا قلقت
نيره حاضر يا حبيبي جايه
وفي نفس اللحظه الموجه جات عاليه ورشت مايه كتير علي المسطبه ونيره اتزحلقت
كريم بخوووف جري عليها نيررره نيررررره حاااااسبي
لكن ملحقش يمسك نيره ووقعت في البحر
بس استب يا ترا نيره هتفقد اولدها ولا اي الي هيحصل ولا هيا هيحصلها حاجه اي ياتره

يتبع….

لقراءة القصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب حياتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى