روايات

رواية رسالة قدر الفصل السابع 7 بقلم لارين كمال

رواية رسالة قدر الفصل السابع 7 بقلم لارين كمال

رواية رسالة قدر الجزء السابع

رواية رسالة قدر البارت السابع

رواية رسالة قدر الحلقة السابعة

تالين: مكنتش مصدقه نفسها
يحيي: هفهمك كل حاجه لما نطلع من هنا يلا بس
كان ماسك ايديها بس الباب اتفتح ودخل الي صدم تالين
احمد قرب من تالين واتكلم بكرههه: بقا دا الي سبتيني عشانه قرب عليها اكتر وضر*بها بالقلم
لكن يحيي مسكه وكان لسه هيضر’به
احمد زقه وقال امسكووه كويس ونزل ف مستوي تالين الي وقعت* ع الارض من شديه الا’لم
، بقا دا يابنت الكل*ب الي مرضيتيش ترجعيلي عشانه بتحبيه صح كل دا وتالين منهار’ه ف العيا’ط ومبتتكلمش قام احمد وطلع المسدس وصوبه نحيهه يحيي
احمد وهو ماسك تالين من شعرها قال: انا هحر’ق قلبك عليه
ووجهه المسدس نحيه يحيي
احمد: لا مش همو’ته همو*تك انتي بص ليحيي وكمل كلام امو’تك انتي ولا هو انتي ولا هو انتي
يحيي: سيبها هي ملهاش ذنب هي متعرفنيش اصلا سبها بالله عليك سبها وخليها تمشي من هنا
احمد: تؤتؤ عيب يايويو يحبيب قلب حماده اسيب مين هههههههه انا مصدقت انها وقت بين ايدي انا هسيبك انت لكن هي بحركه سريعه يحيي ضر’ب الرجاله الي كانت مكتفااه وكان لسه هيضر’ب احمد لكن احمد كان ضر’به بالنا*ر
تالين: يحيي لاااا
_______$$$$$$$$$$$$$$$$$____________________
في مكان تاني)))&
ام تالين بعيا’ط: ها يمحمود عملت اي
محمود: عملت شكوه ان البنت متغيبه وقولت ع الي حصل وقالو ان لازم يعدي ٢٤ ساعه ع اختفأها عشان يقدرو يتحركو
ام تالين: ينها’ر اسود ينهار اسود يعني انا بنتي ضاعت مني كملت بعيا’ط ونبي جبلي بنتي يمحمود عشان خاطري عوزه بنتي لقيها بالله عليك
محمود اخدها ف حضنه وطبطب عليها: هنلاقيها انشاء الله متخافيش
________________________________________________
عند حور ف البيت:)))&
عادل ابو حور: يبنتي اطمنتي اي حصل
حور بعياط: ايوا يبابا كلمت عمو محمود وقال انو قدم بلاغ* ان تالين متغيبه ومستنين يعدو ٢٤ ساعه
عادل: خير انشاء الله هيلاقوها متخافيش
حور: يارب يبابا
في بيت احمد))
شوفت يامحمد ابنك عياره فلت بقا بيطلع ويغيب لنص اليل ومش عامل حساب لحد ولا محترم حد
محمد: اهدي شويه يهناء هو اكيد دلوقتي زمانه جاي ولما يجيي هتكلم معااه اكيد نفسيته تعبانه
هناء: اهو جهه كنت فين يااحمد
احمد ببرود: مكنتش كنت قاعد مع اصحابي
محمد: طيب اخرت لي
احمد: عادي يبابا قولت قاعد مع صحابي ونسينا نفسنا بس انا جيت اهو تصبحو ع خير وطلع
هناء: شايف ابنك وعمايله
محمد: معلش يهناء يحببتي فتره وهتعدي
________________________________________________
بيت تالين))&
محمود: هدي الباب بيخبط ياهدي راحت فين الوليه دي
محمود قام عشان يفتح لكن لقاا تالين ويحيي وكان شكلهم متبهدل اووي ويحيي متصاوب
محمود: حضن تالين يحببتي يابنتي اي دا اي الي عمل فيكي كده ادخلي ادخل
هدي جت ع الصوت
ام تالين: اي فيه اي تالين جريت عليها وحضنتها وعيطت: بنتي حببتي كنتي فين اي حصل فيكي وعمل فيكي كده
تالين مسحت دموعها وبصت ليحيي الي مبتسم وهو شايف الحنيه ف عيون اهلها وخوفهم عليها
تالين: اهدو طيب وانا هحكلكم كل حاجه
بصت ع يحيي وبعدين كملت وهي مبتسمه: دا يحيي زميلي ف الجامعه وليه حكايه وروايه معايا هبقي احكيلهكم لكن لمحت يحيي بيبصلها وكأنه بيقولها لا متقوليش حاجه ضحكت وكملت كلام هو الي انقذني من احمد
قاطعتها محمود: احمد مين يابنتي
تالين: احمد الي كان خطيبي يبابا هو الي كان خا’طفني انا ويحيي
وبدأت تحكي
انا كنت ماشيه برا الجامعه كنت مخنوقه بسبب اني اتخا’نقت مع دكتور الجامعه وطرد’ني عشان اتاخرت المهم كنت برا ولمحت عربيه سوده ماشيه ورايا جريت بس حد من الي كانو ف العربيه نزل وسحبني جواها بس سمعت وقتها صوت يحيي وهو بينادي عليا وبيصر’خ وكانت اخر حاجه شفتها كان يحيي وهو بيجري عليا فوقت لقيت نفسي ف مخزن قديم اووي كنت مربوطه ف كرسي ولقيت يحيي مرمي ع الارض متعور جامد حاولت افكه وعرفت وكنا طلعين انا ويحيي لقينا احمد دخل علينا يحيي حاول يفكني من ايده لانه كان مصوب مسد’س عليا لكن معرفش واحمد ضر’به بالنار ولما انا صر’خت سمعنا صوت عربيات الشرطه جت احمد جري هو ورجالته وهربو حاولت اسند يحيي لحد مخرجنا عارف يبابا ان دكتور الجامعه هو الي انقذنا لما انا خرجت هو كان خلص المحاضره وكان طالع يجيب حاجه من العربيه برا وشافني وجري عليا عشان ينقذ’ني انا ويحيي لكن معرفش الي عرفه ان يحفظ رقم العربيه ولونها وفعلا قدم بلا’غ بمحاوله خطف* وقالهم ع المواصفات وعرفو يوصللنا ف الوقت المناسب الدكتور انقذ’نا واخدنا ع المستشفى وعالج يحيي وجينا ع هنا
محمود قام من مكانه وقعد جمب تالين واخدها ف حضنه: حقك عليا يقلبي ربنا رجعك لقلبي لانه عارف اني مش هقدر اعيش من غيرك ربنا يحفظك ويخليكي لينا يارب وطبطب عليها
ام تالين عيطت وحضنت تالين: يحببتي يابنتي كنت همو’ت لو كان جرالك حاجه مفيش نزول من البيت خالص تاني سامعه
كانو بيتكلمو وناسين وجود يحيي
يحيي:عمي انا حابب اتكلم معاك شويه
محمود: اتكلم يابني براحتك
يحيي: لا علي انفراد
محمود: تمام تعاله

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية رسالة قدر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى