رواية عائلة المالك الفصل العاشر 10 بقلم رنا أحمد
رواية عائلة المالك الجزء العاشر
رواية عائلة المالك البارت العاشر
رواية عائلة المالك الحلقة العاشرة
في المقطم ..
كانوا واقفين كلهم بسعاده بعد انتهاء الشر جه كريم وهو بياخد نفسه بعد مافش غله في مدحت الي دفع تمن كل الي عمله ولسه هيقضي عمره كله في السجن .
مالك وهو حاضن كريم بحنان /ارتحت دلوقتي علي فكره كلهم شرفوا في السجن ومش هيخرجوا منه ابدا .
كريم بابتسامه/الحمد لله اني خدت حقي وحق مراتي وفشت غلي .
مالك بابتسامه وحنان /بس خليك جنبها فاهم مهما عملت انت لازم تكون ضهرها اتقبل منها أي حاجه فاهم .
كريم بابتسامه/فاهم طبعا دي روحي ربنا يخليك ليا ي مالك مش بس ابويا واخويا كمان عن اذنكم .
مالك بابتسامه ساحره/حبيبه قلبي عامله ايه دلوقتي ارتاحتي.
تمارا بابتسامه وهي في حضنه /طبعا مرتاحه ي مالك خدت تار ابويا وامي اهم حاجه اني في حضنك مش عاوزه حاجه تاني من الدنيا طول مانا معاك بعشقك ي مالك .
مالك وهو يقبل رأسها بعشق/وانا بموت فيكي ي ام الغالي .
**************.
في فيلا امجد …
كانت قاعده ريم بحزن شديد دخل امجد وعلي وجه ابتسامه خبيثه .
/ايه ي روحي مالك حزينه ليه كده .
ريم بحزن واشتياق /سمير وحشني اوي ي بابا اوووي كل يوم بحس اني مش قادره اعيش من غيره لحظه واحده .
امجد بنظره خبيثه/طب ومستنيه ايه أنا دلوقتي في ضهرك محدش يقرب منك أجري عليه خليه يفرح بيكي وبابنكم الي جاي .
ريم بخوف شديد/خايفه ي بابا خايفه ميسمحنيش خايفه يبعد عني ويرفضني ساعتها هموت ي بابا ده روحي من جوه .
سمير بعشق واشتياق /وانتي روحي وقلبي وعشقي الي مستحيل ينتهي ابدا وحشتيني اووووووي ي حبيبتي.
ريم بسعاده وعشق/سمير حبيبي مش مصدقه.
سمير وهو حاضنها بعشق واشتياق /لا صدقي ي حبيبتي انا في حضنك وبين ايديكي كده ي ريم هونت عليكي ي ريم تسبيني.
ريم بعشق /مستحيل تهون عليا ي مالك قلبي وروحي انا كنت بموت من غيرك بعشقك ي سمير بعشقك .
سمير بعشق /وانا بعشقك ي حبيبتي اوعدك من هنا ورايح مفيش غير سعاده انا وانتي وابننا وبس .
********************.
في الممر ..
كانت ماشيه نسرين بحزن فجاه وقفت وسمعت كلامه الي خلا قلبها يعشقه أضعاف عشقه .
ادهم بحده /الي حضرتك بتقوله ده مستحيل ي بابا أنا ليمكن اتجوز غير نسرين ابدا دي عشقي مهما حصل حتي لو عمري مخلفت ابدا أنا مش عايز غيرها .
رشدي بحده وغضب /ي عني ايه أن شاء الله اخوك بيغني بين الاطلال علي بنت الخدامه وانت كمان عايز تتدفن نفسك بالحياه هو أنا ايه مش من حقي يكون ليا حفيد وولا ايه .
ادهم بجديه /يبقا ادعلنا ي بابا ربنا يصلح حالنا ويرزقنا لكن الي حضرتك بتتطلبه ده مستحيل نسرين دي روحي عن اذنك .
خرج ادهم واتفاجا بحبيبته ودموعها الي نازله بفرحه من كلامه حضنته بسعاده وعشق.
/حبيبي ي ادهم بحبك اووي كل لحظه بحمد ربنا اني بقيت ليك .
ادهم وهو بيبص في عينيها بعشق/أنا الي بحمد ربنا كل لحظه عليكي ي حبيبتي بعشقك ي نسرين بعشقك ومش عايز غيرك في الدنيا وولادي مش هيجوا غير منك انتي بحبك .
نسرين بدموع مخلوطه بالفرحه /بعشقك ي حبيبي .
********************.
في جناح مالك وتمارا …
كانت نايمه في حضنه بابتسامه ساحره.
/ربنا يخليك ليا ي مالك مش قادره انسا أن اللحظه الي استنيها جات فاكر اول مره شوفنا بعض وحبينا بعض .
مالك بابتسامه ساحره /طبعا فاكر ي نبض قلبي لما كان وثقتي فيا وحكيتيلي كل الي في قلبك ووعدتك اني هجبلك حقك فأكره.
تمارا بابتسامه عاشقه /طبعا فاكره ووفيت بوعدك ي حبيبي حققت انتقامي من الي دمرنا وقتل ابويا وبدون خسائر اديني اهوه في حضنك وحامل منك هعوز ايه تاني بعشقك ي مالك .
مالك بعشق /وانا بموت فيكي .
*******************.
في جناح كريم وشهد…
كانت بتشوف الفيديو بدموع فرحه وهي بتشوف راجلها وحاميها وهو بيجب حقهم حق قهرتهم ووجعهم .
كريم بابتسامه وفرحه /ايه رايك ي حبيبتي فشت غلك صح هو خلاص مبقاش نافع في حاجه ده غير عمره كله الي هيقضيه في السجن ربنا خدلنا حقنا ي شهد ..
شهد اترمت في حضنه بدموع /ربنا يخليك ليا ي كريم طول عمرك اماني وحمايتي بعشقك ي كريم عمري كله كنت مستحيل الاقي زيك ابدا .
كريم وهو حاضنها بعشق /وانا بعشقك ي روح قلبي.
********************.
في فندق فخم أقام فيه محمد احتفال كبير لأولاده واولاد اخي وزوجاتهم .
مالك بابتسامه وهو حاضن تمارا /ايه ي عسل مالك.
تمارا بتعب /الواد ابن الكلب ده مش مبطل رفص .
مالك بابتسامه خبيثه/انتي فكره ابن اي حد ده ابن المالك هيطلع شقي زي أبوه بعشقك .
تمارا بعشق /بموت فيك ي مالك قلبي .
كانت قاعده ريم بسعاده قرب منها سمير بعشق .
/يااه ي ريم أنا دلوقتي بس اقدر اقول اني عايش أنا من غيرك كنت ميت.
ريم وهي تقبل يده بعشق /بعد الشر عليك ي روحي وانا والله العظيم كنت ميته من غير خلاص انسا المهم اني في حضنك بحبك .
سمير بعشق /وانا بموت فيكي ي قلبي .
كانت واقفه نسرين بابتسامه باهته قرب منها ادهم وحضنها بحب.
/روح قلبي عندي ليكي خير بمليون جنيه .
نسرين بابتسامه وامل /خير ي ادهم..
ادهم بابتسامه/دكتور باولو كلمني بعد ما شاف كل تحالاليك واشاعتك ومستنينا الاسبوع ده .
نسرين بسعاده لا توصف/بجد ي ادهم ي عني فيه امل .
ادهم وهو حضنها بعشق /اكيد ي روحي فيه امل اكيد باذن الله أن شاء الله هجيب منك دسته عيال .
نسرين بابتسامه وامل/يارررب.
عند شهد كانت واقفه بابتسامه ساحره فجاه لقت بوكيه ورد باسمها بين ايديها .
/كريم.
كريم بابتسامه وعشق /قلبه وروحه اسمك مش علي بوكيه ورد وبس ده في قلبي من جوه بعشقك ي شهد .
شهد بابتسامه عاشقه /بموت فيك ي حبيبي.
علي الجانب الآخر…..
كان واقف محمد قرب منه مالك بخفه دم .
/ايه ي كبير مفيش واحده كده ولا كده عجباك دوس براحتك فريال هانم مش موجوده أنا مش عارف ليه الي مخليهاش تيجي لا هي ولا عمي رشدي .
محمد بابتسامه/سيبك كده احسن مانت عارف هما الاتنين مفيش حاجه بتعجبهم المهم عايزك توصلني بسرعه البيت طاهر بيه هنا ومسافر بعد الحفله فياخد الملف بالمره .
مالك بجدية /طبعا ي بابا تحت أمرك اتفضل .
**********************.
في فيلا الانصاري….
كان واقف مالك بعربيته .
محمد بجديه /خليك هنا هدخل اجيب الملف واجي علطول .
مالك بابتسامه/براحتك ي بابا .
دخل محمد بس فجاه وقف كل حواسه اتشلت وهو بيسمع كلامهم .
من جناح رشدي ….
كانت فريال في حضن رشدي بسعاده .
/يااه ي رشدي أني أكون في حضنك بالدنيا والي فيها انت عارف اني عمرك ماحبيت محمد انت حب عمري كله بعشقك ي رشدي .
رشدي بنظره خبيثه/طب تعالي بقا مشبعتش منك .
فريال بضحكه عاليه/ولا انا عمري بشبع منك .
دخل محمد بكل قوه وحمود وهو بيشهر مسدسه في وجههم .
/معلش بقا أنا آسف مش هتلحقوا علشان هتقابله وجه كريم دلوقتي اكتر حاجه تشفي غليلي انكم تروحله كده هو الي هياخد حقي.
ليطلق الرصاص ليستمع مالك ليسرع الي الاعلي لينصدم مما يراه …
يتبع…..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عائلة المالك)