روايات

رواية سهر (أم البنات) الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم إسراء محمد

رواية سهر (أم البنات) الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم إسراء محمد

رواية سهر (أم البنات) الجزء الحادي والعشرون

رواية سهر (أم البنات) البارت الحادي والعشرون

رواية سهر (أم البنات) الحلقة الحادية والعشرون

في اوضه سمير وسهر
سمير : بقولك يا سهري
سهر : قول يا عمري
سمير : فاكره صاحبتك اللي خلتيني اشغل جوزها في المطعم
سهر : اه مالها
سمير : عارفه طلعت مرات مين
سهر : مرات مين
سمير : مرات اياد
سهر بصدمه : اي
سمير : زي ما بقولك كده
سهر : طب وانت عرفت ازاي
سمير : كلمته عشان افهمه لي البنات عملت كده فتح عليا من غير ما يقصد وسمعت اللي حصل بينهم
سهر بفضول : واي اللي حصل بينهم
سمير : اياد كان عايز ياخد البنات
سهر بانفعال : بنات مين اللي ياخدهم
سمير : اهدي مراته اصلا موافقتش
سهر : وهي تطول انها تقعد مع بناتي اصلا
سمير : يا بنتي اهدي هي رفضت اصلا عشان بناتك ميتبهدلوش
سهر : ازاي يعني
سمير حكالها كل اللي حصل وانه فهم من كلامهم ان اياد كان بيشرب حش*يش وبطل بس مبقاش يخلف بسبب اللي كان بيشربه وان مراته كانت قاصده تذله بشغله في المطعم عشان طلع سهر ست مش كويسه
سهر بانفعال وصوت عالي : انا ست مش كويسه
سمير : ممكن تهدي
سهر : اهدي ازاي وانت بتقولي انه طلعني ست مش كويسه وخا*ينه
سمير : ربنا جابلك حقك منه خلاص انسي بقي
سهر : ازاي انسي وهو ممكن ياخد عيالي مني
سمير : مش هيعرف
سهر : ازاي
سمير : هيخاف بعد ما عرف ان مراته هي سبب قهرته دلوقتي وبعدين لو مشي من عندي مش هيبقى معاه اللي يعيش البنات العيشه اللي هما عايشنها وبعدين هو معندوش شقه ف دي كلها اسباب كفايه عشان نرفع قضيه وناخد البنات
سهر : وانت ممكن تعمل كل ده
سمير : اه طبعاً
سهر : لي
سمير : عشان دول بناتي زي ما هما بناتك
سهر اتطمنت من كلام سمير وهديت شويه وحضنته ونامت في حضنه
سمير قعد شويه يفكر هيعمل اي مع اياد لحد ما نام
تاني يوم
سهر صحيت لقت سمير لسه نايم بتبص في الساعه لقتها 9
فقامت تتسحب عشان سمير ميصحاش
لكن سمير
قالها : انتي بتتسحبي زي الحراميه كده لي
سهر بخضه : بسم الله الرحمن الرحيم في اي
سمير : انا اللي في اي ولا انتي اللي في اي
سهر : انا ماشيه كده عشان متصحاش
سمير : انا صاحي اصلا من الساعه 8
سهر : لي
سمير : بفكر في اللي ممكن اعمله مع اياد النهارده
سهر : هتعمل اي
سمير : انا مش هعمل هو اللي هيعمل
سهر باستغراب : هيعمل اي
سمير : يا إما مش هيجي يا إما هيجي ويزعق ويقولي انا عايز بناتي
سهر : طب وانت هتعمل اي
سمير : علي حسب فعله هيبقي رد فعلي بس اشوف فعله الاول
سهر : ربنا يستر
سمير : متخافيش البنات مش هيبعدوا عننا
سهر : اتمني
سمير : بقولك اي قومي صحي البنات وتعالوا نفطر برا ونقضي اليوم كله برا تعويض عن امبارح
سهر بفرحه : ثواني ويكونوا صاحين
وجريت من قدامه
صحت البنات ويزيد ولبسوا ونزلوا
فطروا بره وراحوا لرانيا وزيدان قعدوا معاهم شويه
ونرلوا راحوا اتغدوا
بعد الغدا
سمير : عايزين تروحوا فين
سهر والبنات في نفس الوقت : الملاهي
سمير بضحك : طب يلا علي الملاهي
عند اياد
راح المطعم
سأل علي سمير وعرف انه مجاش اتغاظ اوي
كلمه كتير مردش عليه
عند سمير وسهر
راحوا الملاهي وركبوا العاب كتير
وفضلوا يلعبوا تقريبا لحد ما الملاهي قفلت
سمير : تروحوا فين تاني
ديما : انا جوعت
ريما : وانا كمان
سمير : طب يلا نروح ناكل وبعد الاكل بقي ندخل سينما
البنات اتنططت من الفرحه
وراحوا اكلوا وبعدين دخلوا سينما
وخلصوا وراحوا اكلوا ايس كريم وبعدين روحوا
تاني يوم
سمير راح المطعم وهو عارف ان اياد هيجي عصبي
ولما لاقي اياد داخل المطعم خرج هو راح الصيدليه يقعد مع احمد بس اياد مش شافه وهو خارج
احمد : اخيرا جيت تقعد معايا
سمير : الصراحه ومن غير لف ودوران انا جاي هربان
احمد باستغراب : هربان من اي
سمير : من اياد
احمد : اياد مين
سمير : طليق سهر
احمد : وانت تعرفه منين
سمير : طلع شغال عندي في المطعم
احمد : شغال عندك ازاي
سمير حكاله اللي حصل كله
احمد : يبقي هو ده جوز صاحبتها اللي قولتلي عليه
سمير : شوفت ازاي مراته عايزه تنتقم منه
احمد : هو يستاهل الصراحه بس البنات ملهومش ذنب في اللي حصل ده كله والله
سمير : اه والله ولو كنت تشوف شكلهم يومها كان نفسي اموته بسببهم
احمد : كفايه عليه اللي بيحصله
وهما قاعدين
دخل اياد عليهم
وقال : استاذ سمير عايزك
احمد قام
وقاله : اهلا يا اياد تعالي
اياد باستغراب : احمد
احمد : طب كويس انك لسه فاكرني
اياد : يبقي انت بقي اللي جوزت سهر مراتي لسمير
سمير : اسمها اللي طلقتها غصب عنك وبعدين اسمي استاذ سمير
اياد : مين اللي قالك اني طلقتها غصب عني انا مطلقها بمزاجي
سمير : ده بإمارة انها رفعت عليك قضيه طلاق زوجته في المحكمه غصب عنك وسيبت شغلك وبيتك ومشيت عشان مترفعش عليك قضيه نفقه
اياد باستغراب : وانت عرفت منين
سمير : ابقي بس خد بالك ساعة ما حد يرن عليك انت كنسلت ولا فتحت
اياد : يعني اي
سمير : عشان فتحت عليا وانت مش واخد بالك وسمعت كل اللي حصل بينك وبين مراتك
اياد : طب سيبك من اللي حصل انا عايز بناتي
سمير : وهتاخد البنات تصرف عليهم منين
اياد : من شغل المكتب الصبح والمطعم
سمير : وانت فكرك لما تاخد البنات من امهم انا هسيبك في المطعم ثانيه واحده
اياد : يعني هتمشيني
سمير : اه همشيك ومش بس كده ده انا كمان هرفع عليك قضيه بحضانه البنات لامهم
اياد : ومين قالك ان المحكمه هتحكملك
احمد : هنجيب الجيران القدام وورق قضيه الطلاق ونجيب اثباتات ان معندكش الدخل الكافي اللي تعيش البنات بيه حياه كريمه وبعد ده كله اكيد البنات هيرجعوا لمامتهم تاني
اياد : حتي انت كمان معاه
احمد : عشان شوفت عيشتهم معاك وعيشتهم مع سمير وعيشتهم مع سمير احلي بكتير
اياد : طب هنشوف
سمير : طب نبقي نشوف يلا بقي بالسلامه عشان نعرف نقعد في رواقه
اياد سابهم وخرج محروق دمه
وبعد سنتين
اياد كان اختفي من حياة البنات وسهر
لما عرف ان سمير مش هيسيبه ياخد البنات فاختفي
سمير وسهر كانوا نايمين
فجأه سمير صحي مخضوض علي صوت سهر
سهر : سمير الحقني سمير سمير سميييييييير
سمير بخضه : في اي مالك
سهر : تقريبا بولد
سمير قام بسرعه لبس وساعدها تلبس وخدها ونزلوا المستشفي
وكلم الدكتور بتاعها عشان يحصلهم علي المستشفى
اول ما دخل المستشفى
سمير : الحقوني المدام بتولد
اخدوها منه وجهزوها والدكتور كان جه ودخل اوضه العمليات
بعد شويه سمع صوت البيبي
سمير سجد شكر لله
وبعدين الدكتور خرج
سمير : ها يا دكتور طمني
الدكتور : ……

يتبع….

لقراءة الفصل التالي :اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية سهر (أم البنات))

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى