روايات

رواية أحفاد المنشاوي الفصل الرابع 4 بقلم ندى الشيمي

رواية أحفاد المنشاوي الفصل الرابع 4 بقلم ندى الشيمي

رواية أحفاد المنشاوي البارت الرابع

رواية أحفاد المنشاوي الجزء الرابع

رواية أحفاد المنشاوي
رواية أحفاد المنشاوي

رواية أحفاد المنشاوي الحلقة الرابعة

مسك*ه كمال وإنه*ال عليه بالض*رب المب*رح
ميرنا : كمال سيبة يا كمال
اتى الجميع لكى يحجز بينهم وذهبت ميرنا بعي*اط وإيح*راج وذهب خلفها كمال
كمال : انا اسف يا ميرنا على الايحراج اللى عملتهولك بس انت مسمعتيش قال ايه طيب
ميرنا بعياط : ممكن ملكش دعوة بيا انا فيا لسان وكنت هرد عليه بس بأدب
كمال : طيب ايه كان ردك
ميرنا تركته وذهبت دون الاجابة على سؤاله
كمال جرى وراها ومسك*ها
كمال : الولد يوسف ده مش محت*رم انا عارف كويس علشان كده مكنتش عايزك تقر*بى من الواد ده اسف .
ميرنا : 😞 ماشي
فى الشركه المنشاوي :-
معتز : هشام عايزك تخلصلي الاوراق دى
هشام : حاضر
ذهب هشام وترك احمد يجلس مع معتز
احمد : والله احنا مش عارفين الشركة من غير هشام كانت هتبقى عاملة ازاى دا مساعدنا بطريقة فظيعة
معتز : اه فعلا المهم قولى الاسهم وصلت ل فين
احمد : …..
اخذوا يتحدثون عن الشغل
فى مكتب هشام كان يجلس وسرحان البال فى التفكير كيف سوف يقنع جده بقرار والده بإنه يعيش فى إحدى ڤيلات المنشاوي بعيدا عنهم ولماذ طلب منه هو بالذات ان يترك القصر ولكن لم يفكر كثيرا فهو من زمان متعود عن العزلة فا والده ارسلة وهو صغير الى مدرسة داخليه بأميركا وتذكر زمان كيف ذهب وكان الكل معارض هذا بإستثناء جدوه
فلاش باك :-
كان هشام عنده ١٥ سنه حينما سافر
معتز بحزم : انا قولت هيسافر ي صفاء مفيش نقاش
صفاء ببكاء : ليه بس تبعده عنى وعن اخواته
معتز : …..

 

 

 

معتز تركها ولم يجاوبها وذهب الى هشام
معتز : جهزت شنطك
هشام : ايوة يا بابا
نزلو فى الاسفل
خالد نظر الى معتز : كل حاجة جاهز لسفر هشام
معتز : تمام
خارج القصر كان يقف مروان امام البوابه وكان عمره خمس سنين
مروان : مش هتروح يا هشام وتسيبنى ابدا مش هسمحلك
هشام بدموع : معلش يا مروان علشان خاطرى ابعد خلينى اروح
مروان : مش هبعد غير لما تقولى انك مش هتسيبنى
هشام : طيب خلاص مش هسافر هروخ مشوار صغير كده
ابتعد مروان وحضن اخاه ثم ذهب هشام
مروان : كنت بتضحك عليا يا هشاام 😭😭 انا حاسس انك هتسافر
كمال : معلش ان شاء الله هيرجع قريب 😢
كانت يارا تنظر بعيدا بدموع كم تود ان تقول له لا تتركنى ولكن هو لا يسمع لاحد سوى والديه .
( حتمآ فى سر قوى للى عمله معتز هو وجده فى انهم يبعدوه عن اخوته ولكن سوف نعرفه فى الفصول القادمه 😉)
قطع شريط ذكرياته دخول السكرتيرة
هشام : نعم
السكرتيرة : مدير الحسابات عايز حضرتك ادخله
هشام : ايوة دخليه
فى كليه يارا
شهد : شوفتى الدكتور الجديد كان عامل ازاى 🥺🥺
يارا : ايوة شوفته شبه جدو
شهد : 😒😒 انا بنت …. انى اتكلمت مع واحده زيك
يارا : 😏😏 انت اللى حو*لة اعملك ايه
ميدو : برضو مش هتح*نى عليا يا يارا
يارا : 🤦🏻‍♀️🤢

 

 

 

 

ثم تركتة ومشيت
ميدو : اتقلى براحتك
وجهة كلامة لشهد
ميدو: عنيدة صحبتك دى بس عسل
شهد : عسل فى عينك اما مش طيقاك يا بارد 😡
ميدو : كفاية انها عجبانى انا
فى القصر
دخلت ميرنا ثم كمال
كمال : انت لسه زعلانة منى
ميرنا تركته وطلعت الى اوضتها
صفاء : خد هنا
كمال : نعم
صفاء : انت بتجرى ليه وراها كده
كمال : عادى حصلت حاجة كده زعلتها منى
صفاء : ما تز*عل ولا تتف*لق انت مالك دول بنات مدل*عة اصلا
كمال : خلاص يا ماما مش كل شوية الاسطوانة دى
صفاء : اسطوانة !! ماشي يا كمال صح قولى حاجة ايه اللى حصلت دى
كمال : 🤨🤨
تركها وذهب
صفاء : ايه الولاد دى يا ربى
رزان : شكلها ميرو جات انا تعبت من المذاكرة تعالى نغ*لس عليها شوية ايه رائيك 😉
مريم : اشطا😉
دخلو غرفة ميرنا ولقيها مسطحة على الفراش
طلعوا فوق السرير ونامو جمبها
ميرنا : جاين ليه من قلة السراير يعنى 😒
رزان : بيعجبنى سريرك مريح ولا ايه يا مريوم 😉
مريم : صح يا زوز 😉
ميرنا : لا انتو شكلكوا متفقين عليا وانا مش فيق*الكم خاالص 😔
رزان : مالك
ميرنا : مليش مدايقة شوية ممكن تسيبونى
رزان : اكيد لا مش هطلع غير لما اعرف
ميرنا : عادى خنا*قة حصلت بين يوسف زميلى وكمال بسببي
رزان : اممم ان شاء الله ربنا يهديه عليكى يا ميرو
ميرنا : امين
فى شركة المنشاوى
هشام : مدير الحسابات كان عندى وبيقول ان علينا ديون ولازم نسددها الشركة كده بتخسر
خالد : طيب هتصرف
هشام : لا ما انا اتصرفت
خالد : ازاى 🤨
هشام : عادى ظبط الحسابات كلها وسددت الديون من حسابى الشخصي لغايت ما الشركة ترجع زى الاول وابقا اخدهم
خالد بإندهاش : انا عاجز عن شكرك والله ابوك وعمك قاعدين زى قلت*هم
هشام : هاهاها لا متقولش كده هما عاملين اللى عاليهم
خالد : ماشي
هشام : عن إذنك
خالد : إتفضل

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أحفاد المنشاوي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى