روايات

رواية احببت جميلتي الفصل السابع 7 بقلم صباح غمري

رواية احببت جميلتي الفصل السابع 7 بقلم صباح غمري

رواية احببت جميلتي الجزء السابع

رواية احببت جميلتي البارت السابع

رواية احببت جميلتي الحلقة السابعة

_البارت السابع
هو : بتحبيه
جميله بصتله باندفاع : اوي
هو : يبقي هساعدك
جميله مسحت دموعها : هتساعدني ازاي
مازن ابتسم : اعرفك بنفسي انا مازن
جميله بصتله بعدم فهم
مازن : بصي يا ستي مش انتي عاوزة رقيه تختفي خالص من حياة مراد
جميله : وانت عرفت منين مراد ؟
مازن : اسمعيني للاخر ، انا بحب رقيه ، و بدأ يلعب علي نقطه ضعف جميله ، و هي بتحب مراد و عاوزاة وانا عارف دا ، وانتي لو عاوزة تبعديها عنه هتقفي جمبي
جميله بعصبيه : لازم تبعد ، انا هعمل كل التقولي عليه
مازن مد أيديه : يبقي اتفقنا
جميله بصتله و مديت ايديها : تمام
…………….
مراد وهو لسه حاضن رقيه : رقيه اهدي انا معاكي
رقيه رفعت راسها و بصتله بدموع : محدش معايا انا لوحدي ، لوحدي يا مراد
مراد : صدقيني انا معاكي ومش هسيبك و بعدين اخد باله و بص حواليه ، هي فين جميله
رقيه : تقريبا مشيت
مراد : مشيت !! ، دي مش عارفه المكان ، ثواني و جايلك يا رقيه ، و خلي حج محمد زي ما هو ، انا مش هتاخر
**************
“بعد فترة من الوقت ! ، جميله كانت ماشيه ف وسط الضلمه ومش عارفه تروح تاني البيت ”
مراد بصوت عالي : جميله ، جميله
جميله : مراد ، انا هنا
مراد قرب عليها بخوف و حضنها : جميله انتي كويسه ، انا اسف يا حبيبتي اسف اني ماخدش بالي منك
جميله بحزن : دا عادي انك متاخدش بالك مني يا مراد ؟
مراد حضنها اكتر : حقك عليا ، اعملي فيا الانتي عاوزاة بس خليني احضنك و اطمن انك موجودة
جميله رفعت وشها بدموع متعلقه ف عنيها وهي حضناه و بصتله : مراد انت نستني ، انا قلبي وجعني اوي
“مراد مقدرش يستحمل وشها البيعشقه ، و تعابير وشها الزعلانه ،و قرب من شفايفها و طبع قبله خفيفه ، و بعدين علي خدها اليمين و طبع قبله خفيفه ، و علي الخد التاني قبله زيه ، و بدأ يوزع قبلات مختلفه علي وشها ”
مراد بصوت هادي : حقك عليا ، انا بعتذر لكل جزء منك زعل بسببي أو نزل دمعه بسببي ، انا اسف
جميله وهي تايهه حضنته : مراد انا عاوزة ابقي معاك دايما ، فاكر لما كنا سوا علي طول ؟
مراد : كانت ايام و ذكريات حلوة اوي
جميله : ينفع نبقي النهاردة سوا
مراد و افتكر رقيه و هي لوحدها : بس
و ملحقش يكمل ، جميله حطيت ايديها علي شفايفه : ، انهاردة بس ، ارجوك ، و هنا !
مراد : هنا ازاي
جميله ضحكت و قعدت ف الأرض و ريحت ضهرها و بصيت للسما : يعني كدا
مراد ضحك و حس ان فيه حاجات جواة رجعت من تاني تضحكله و نزل نام جنبها : يأستي الجميله تؤمر بيه ، تتحرق الدنيا كلها
………………..
“رقيه حسيت أن الباب بيتفتح ”
رقيه بعياط : مراد انت جيت ، اتاخرت عليا اوي ، انا مش عارفه اتصرف مع بابا
مازن : تؤ تؤ تؤ ، ماله بابا ؟
رقيه بعياط : مازن ، عاوز ايه
مازن قرب منها : هكون عاوز ايه
رقيه : حرام عليك ، حرام عليك بابا. مات و ف نفس الأوضه ، انت عاوز تعمل ايه انت اتجننت
مازن بص بجحود لحج محمد : دا الكان حاميكي مني هو و الزفت التاني ، الله يرحمه بقي
“واخد رقيه بالعافيه علي اوضتها و اعتد*ي عليها ”
***************
“ف الصباح ، مراد بيصحي من النوم و بيبص علي جميله الكانت نايمه ف حضنه و ابتسم ”
مراد : حبيبتي اصحي
جميله بنوم : سبني شوية
مراد : احنا نمنا ازاي ؟
جميله قامت فجأه : احيه نمنا ، الساعه كام
مراد و افتكر رقيه و حج محمد و بص للساعه : يانهار اسود الساعه ١٠ و لحد دلوقتي ولا عملت اجرءات الدفنه ولا حاجه
و جري مراد بسرعه علي البيت و جميله وراة
…………………
“كانت بتلم بواقي هدومها المتق’طعه و طلعت وهي بتزحف من الاوضه و بتبكي ، لحد ما وصلت لمكان باباها ، و قربت منه و باست رجله و هي بتبكي و بتتمني لو كان موجود و كان منع كل الحصل ، مراد دخل و شاف حالتها مكنش مصدق الحصل ”
مراد نزل علي الأرض و قلع الجاكيت بتاعه حاطه علي رقيه : رقيه ايه الحصل
جميله دخلت و اتصدمت معرفتش تنطق
رقيه بصوت متقطع : انت السبب ، سبتني ، سبتني يامراد وهو اغتص*بني ، اغتص*بني ، انا بم”وت بمو”ت يامراد بسببك انت ليه سبتني ، ليه
مراد مكنش مستوعب : مين عمل كدا !!
رقيه : مازن
جميله وهي بتبلع ريقها : ……….

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببت جميلتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى