روايات

رواية رسالة قدر الفصل السادس 6 بقلم لارين كمال

رواية رسالة قدر الفصل السادس 6 بقلم لارين كمال

رواية رسالة قدر البارت السادس

رواية رسالة قدر الجزء السادس

رواية رسالة قدر الحلقة السادسة

البارت السادس
محمود بترجي: عشان خاطري دا رابع عريس ترفضيه بسبب او من غير بس شوفيه وبعد متشوفيه ان مرتحتيش براحتك مش هغصبك
تالين بأستسلام: حاضر
بعد اذنك هدخل اكمل مذاكره
محمود: طيب يحببتي
تالين دخلت اوضتها
________________________________________________
تالين: الو
حور: اي يتوته
تالين: بابا جايبلي عريس وعاوزني اقعد معااه
حور: طيب وفيها اي
تالين: ياحور افهمي الشخص الي بحلم بيه لسه مجااش اكيد مش هيكون عريس صلونات بالعقل
حور: طيب وفيها اي اقعدي معاه وشوفيه عشان بباكي ميز’علش وعشان متحر’جهوش وبعدين ابقي ارفضي
تالين: حاضر امري لله
-طيب بكره فيه امتحان جايه
حور: ههههههه هو حنه خالتي اكيد جايه
تالين: ماشي يختي سلام دلوقتي
حور: سلام يحببتي
________________________________________________
تاني يوم))))))
تالين: الووو حور استني نزلالك
حور: طيب ع مهلك
تالين نزلت
لولا انتي صحيتيني كان زمان راحت عليا نومه
حور: هههههه شوفتي بقا اي خدمه
تالين وهي بتجري تلحقق الباص: مش وقته هزار يلا هنتطرد
وصلو الجامعه كانت تالين وحور وقفين عند الباب
حور: ادخلي
تالين: خايفه الدكتور جوه وهيطر’دتني دا مستقصدني والهي
حور: متخا’فيش انا معاكي لو اطردتي هطلع معاكي
تالين: طيب
تالين وحور خبطو ع الباب و دخلو بهدوء
دكتور اسماعيل: استني عندك انتي وهيه
تالين وقفت والدمو’ع اتجمعت ف عنيها لانها عارفه انها هتتهزء قدام زمايلها زي كل مره
حور بصتله وقالت: نعم
دكتور اسماعيل: انتو خبطو قبل متدخلو
حور وتالين: ايوا
دكتور إسماعيل: تمام يلا برااا
حور: نعم
دكتور اسماعيل: برااا
تالين بخوف: يادكتور احنا اسفين ع التاخير اخر مره
دكتور اسماعيل بصوت عالي جدا: قولت برااااا انتو الاتنين
حور سحبت تالين الي الد’موع غرقت وشها كله يعتبر وخرجت
تالين: قولتلك انا خايفه ادخل وانتي صممتي انا مش هحضرله تاني اي محاضره
حور: حقك عليا انا هشتكي عليه
تالين: لا حرام
حور: حرام اي مش فاهمه
تالين: خلاص ياحور انا هطلع اتمشي شويه عشان اتخنقت اووي
حور: هتروحي فين
تالين: ولا مكان هتمشي بس وهرجع تاني ع ميعاد المحاضره التانيه
حور: طيب اجي معاكي
تالين: لا خليكي
حور: طيب
ف مكان تاني)))&
________________________________________________
الشخص المجهول:
-الوووو
المجهول: وصلت
-ايوا يابيه وواقف قصاد الجامعه بظبط
المجهول: حلو اوي اول متلمحها خارجه نفز ع طول
-امرك
المجهول: مستنيك
كانت تالين طلعه من الجامعه سرحانه وماشيه ع جمب اخدت بالها ان فيه عرابيه ماشيه وراها بظبط
كانت هتجري بس حد من الي كانو ف العربيه نزل وسحبها جواها فاقت ع صوت صر’يخ لحد اخر حاجه شفتها كان يحيي وهو بيجري عليها وبعد كده غا’بت عن الو’عيي
ف بيت تالين)))))&
ام تالين: الووو
حور بعياط: الوو ياطنط تالين انا مش لقياها
ام تالين بر’عب ع بنتها الوحيده: راحت فين بنتي ازاي مش كانت معاكي يحور
محمود جه جري من الاوضه للصاله وقال ب’خضه: ف اي ف اي
ام تالين بعيا’ط: بنتك ضاعت حور مش لقياها
حور: ياطنط هي كانت مدايقه وقالت هتخرج تتمشي شويه وهترجع تاني ولما غابت طلعت ادور عليها لقيت تلفونها ع الارض مكسور انا خايفه اووي عليها
محمود: طيب اقفلي احنا جاين
_______________________________________________
ف مخزن قديم))))))_&&
كانت تالين مربوطه ف كرسي
بدأت تفتح عنيها لكن حست بصد’اع ضر’ب ف دماغها لدرجه خلاها مش شايفه
تالين بو’جع: ااااه يراسي اي دا بصت ع ايديها لقيتها مربوطه لكن اخظت بالها من الي مرمي ع الارض حاولت تركز ف ملامحه لحد معرفت هو مين
تالين بصوت واطي: انت يااخ اصحيي ينهار اسود باين اننا اتخطف’نا فضلت تنادي ع يحيي لكن لا حياه لمن تنادي
حولت تتحرك بالكرسي لحد مقربت منه فضلت تحاول معااه انه يصحي لحد مفاق
كان شكله متعور’* جامد ووشه فيه جرو’ح كتيررر
ييحيي بدأيفتح عينه و اتكلم بحنيه وخوف عليها: انتي كويسه
تالين استغربت من سؤاله وهو بالحاله دي
تالين: قوم بس انا كويسه انت تعبان اووي
يحيي: مش مهم انا لازم نطلع من المكان دا بسرعه استني
يحيي قام من مكانه ولف: فكيلي ايدي بسرعه
تالين: طيب
يحيي: بسرعه قبل ماحد يجيي
تالين: بحاول اهو والهي اصبر اهو خلصت
يحيي: يلا وانا فكيتك اهو
تالين: بسرعه ونبي يااخ
يحيي بضحكه خفيفه كلها حب: يحيي اسمي يحيي
تالين بأبتسامه: طيب وانا اسمي ت
يحيي: تالين عارف
تالين باستغراب: ازاي عرفت
يحيي: عارف عنك كل حاجه
تالين: ازاي
يحيي: لاني انا هو ومكنتش عوزه اعرفك دلوقتي بس انا هو نفس الشخص الي بقالك عمر بتدوري عليه
تالين مكنتش مصدقه نفسها
يحيي: هفهمك كل حاجه لما نطلع من هنا يلا بس كان ماسك ايديها بس الباب اتفتح
ودخل الي صدم تالين
تفتكرو طلع مين

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية رسالة قدر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى