رواية امتلكت قلب الريان الفصل التاسع 9 بقلم نورة عبدالرحمن
رواية امتلكت قلب الريان الجزء التاسع
رواية امتلكت قلب الريان البارت التاسع
رواية امتلكت قلب الريان الحلقة التاسعة
ريان افندم عايز ايه..
عمار ينظر الى الداخل بقلق ليقول بارتباك وابتسامه بارده اصل سمعت صوت صريخ وقلت يمكن ريان باشا حصله حاجه جيت اطمن..
ريان لا اطمن انا بخير.
عمار ببرود تؤ تؤ انت فهمتني غلط.. مش جاي اطمن انك بخير ..انا جاي اطمن يمكن تكون وقعت من السلم واتكسرت رجلك او اتفتح دماغك..
رفع حاجبه ريان بغيظ هو لايعلم لما مازال يتحمل عمار ليقاطعهم سيف الذي اتى وقال بسخريه مبورك ياعريس ..يلااا بينا مش حلوه هتسيب عروستك لوحدها..
عمار شعر بشيء مريب ليدفع ريان بخفه عروسة مين هو في فرح هنا اخص عليك ياباشا معقوله متعزمنيش
ريان على فين يااخينا..
دخل عمار ليجد عم رايه ورايه تبكي بقهر و شفتيها تنزف ووجهها مليئ بالكدمات اسرع اليها دون وعي انتي بخير..
نظرت إليه بدموع..وخيبه
ريان بحده انت مالك بمراتي..
هذه الكلمه كانت صدمه لعمار ممراتك..ههي دي ممش الشغاله ااززاي اتتجوزوا كان ينظر الى رايه التي تتهرب من نظراته..
نفخ ريان بضيق لو سمحت اطلع من هنا ياعمار انا استحملتك كتتير اوووي..
عمار بضياع القى بنظره الى رايه التي ترجوه بان يغادر الأن ..
ونهض من مكانه فعلا انت يا ريان باشا مش طبيعي بقى بتسيب نور هانم وتتجوز الشغاله..
بعد اذنكم
وبالفعل غادر..
ودع ريان عمها وابنه وعاد اليها ليجد سيف ينظر اليها بغموض .
سيف بهدوء ممكن نتكلم لوحدنا..
ريان اطلعي يارايه اوضتك ارتاحي ..
رايه مكنتش واعيه للي بيحصل كل حاجه جت بسرعه وهي اتحطت تحت الامر الواقع..وبالفعل سمعت كلامه وطلعت اوضتها..
سيف انت اتجننت الشغاله تتجوز الشغاله..ليه..
ريان عايزني اعمل ايه اسيبهم يقتلوها ..
سيف انت عارف عملت ايه استغلت منصبك وهددت الراجل وابنه عشان الجوازه دي تتم..ريان لو في حاجه فهمني نورني اهتمامك بالبنت دي مريب جدا انت عمرك.ماكنت كده..
متقولش بتحبها عشان محدش بيحب حد باسبوع..
ريان سيب كل حاجه لوقتها..
سيف بضيق كل مااسالك تقول كده ريان انت كده بتضيع روحك..اتكلم لو في حاجه..انا ممكن اقف جمبك
ريان..
ماشي انا رايح اي فندق مش هفضل عذول مابينكم مع االسلامه..
ريان استنى والاجتماع.
سيف بسخريه اظن حضرتك مش فاضي دلوقتي ياعريس قال الاخيره وغمز له الملفات بمكتبك راجعهم ده لو فضل معاك وقت لده منتا عريس..وغادر.
******
عمار كان يغلي يريد التحدث معها فهم مايحدث اي شيء لكي تبرد النار الني بصدره كلمها كثيرا لكنها لم تجيبه..
ارسل لها رساله يخبرها بها انا عايز اشوفك حالا بسرعه..
شافت الرساله وهي تبكي ..كيف لها ان تصبح.زوجه قاتل اختها..كيف لذلك ان يحدث ابعدت الهاتف عنها ليدخل اليها ريان..
جلس مقابلا لها انتي كويسه..
مسحت دموعها وقالت بجمود كويسه لكن عاوزه ارتاح بعد اذنك..
امسك يدها لتسحب يدها بعنف وتقول بانفعال ارجوك سيبني لوحدي ارجوك..
اقترب منها ومسح دموعها متنسيش اني هفضل جمبك..
رايه زاد بكائها اخر شخص تريده ان يبقى بجانبها هو..
ارجوك لو سمحت سيبني لوحدي قالت كلماتها برجاء..
ريان بهدوء ماشي انتي نامي دلوقتي وهنتكلم بالليل..
خرج ريان من عندها وارسلت هي رساله لعمار انا مش عايزه افضل معاه ولا ثانيه كمان ارجوك ياعمار ساعدني
عمار وكانه كان مستني رسالتها..
وبسرعه رد عليها وقالها….
مساء نزلت المطبخ عندما شعرت باالجوع
لتشعر بيدين تحتضنها من خصرها ..
شهقت برعب عندما اخترقت رائحة انفها..
رايه حاولت افلات نفسها لكنه دفن وجهه بعنقها ..
ريان انتي جميله اووي.
رايه بغصه ووجع ارجوك سيبني..ارجوك..
ادارها اليه واحتضن وجهها اسيبك ليه مش انتي دلوقتي مراتي..
اغمضت عينيها بألم..ليدنوا منها واراد تقبيلها حتى همست انا طيب انا مش جاهزه ..دلوقتي انت عارف الظروف سيبني يومين واللي انت عاوزه هيحصل..
ضغط على وجنتيها باصابعه وعد..
رايه بقرف وعد يابيه..
ريان تؤ يابيه دي مش عايز اسمعها تاني انا اسمي ريان وبس..ليقبل وجنتها بهدوء ااماتها..وحررها من بين يديها
هزت راسها بعد اذنك..ومشت بسرعه لتلتقي بنور
نور بتعالي انتي اعمليلي قهوه..
نفخت رايه بضيق رغم انها سعيده برؤية نور فريان سينساها مع وجود نور ..حاضر..قالتها واتجهت الى المطبخ ثانية وهي تنظر الى ريان..
نور بدلال اسرعت واحتضنته حبيبي وحشتني..
ريان بادلها الحضن بملل وانتي كمان
نور وهي تتشبث بذراعه طب تعالي عشان عندي حجات كتيره هنتكلم فيها..
كانت نور تحدثه وتمشي معه لكن الاخر عيناه على اثرها..
حل الصباح ..
دخل سيف إلى الشاليه بغضب واتجه الى المكتب ليصدم براية تبحث فيه بين الملفات انتفضت رايه فور دخوله لكنه لم ينتظر جذبها من شعرها بغضب الملف فين انطقي..
رايه ببكاء..
سيف…
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية امتلكت قلب الريان)