روايات

رواية ورده القصر الفصل الأول 1 بقلم بسملة عمرو

رواية ورده القصر الفصل الأول 1 بقلم بسملة عمرو

رواية ورده القصر الجزء الأول

رواية ورده القصر البارت الأول

رواية ورده القصر الحلقة الأولى

اي يا ماما البيت الحلو والكبير دا
دا بيت الباشا احمد يقلب ماما انا جبتك معيا علشان بس بتخافي تقعدي لوحدك وانا بقيت اخاف اسيبك لوحدك تاني بس ونبي يقلب ماما متطلعيش برا الاوضه علشا اكل عيشنا ميتقطعش
حاضر يا ماما دخلت ورد مع مامتها القصر.
ورد ورد انتي فين يبنتي نعم يماما كنتي فين مش انا قولتلك اوعي تطلعي برا المطبخ أو حد يشوفك
زهقت يا ماما من المطبخ دا
معلش يحبيبتي اقعدي هنا علشان محدش يزعق فينا بس
ورد بتافف حاضررر
عايده اعمليلي كبايه قهوه من فضلك
حاضر يا هانم
مين دي يا ماما دي مرات الباشا احمد ي ورد ست طيبه و سكره اويي هتحبيها
هروح اعمل القهوه اقعدي هنا ماشي
ممكن اقعد ف الجنينه شويه
بس يبنتي مش هخلي حد يشوفني ولله
ماشي بس تعالي بسرعه
حاضر
ورد كانت قاعده في الجنينه بتلعب خبطت في حد ايدا ايدا مين مين انتي يا سكر
انا انا و سابته و طلعت تجري
هشام مين دي هو بقي ف اطفال عندنا وانا معرفش
بعد بضعه ايام اتسحبت ورد في منتصف اليل علشان تطلع للجنينه فجاء لقيت حد مسكها يمامااااااا
هشام بس بس اسكتي وطي صوتك و أخدها للجنينه برا
مين انتي بقا و ازاي عايشه معنا هنا ومحدش يعرف
ورد بتلعثم وخوف و بدأت تعيط هشام اهدي اهدي بس متعيطش مش هعملك حاجه ولله بس قولي مين انتي
انا ورد بنت عايده الشغاله جيت مع ماما علشان مينفعش تسيبني في البيت لوحدي بعد ما بابا توفي
انتي بنت الداده عايده “ايوا
“طيب يستي متخفيش مش هقول لحد والحمدلله أن انا ال شوفتك
وعد مش هتقول لحد خالص “يستي وعد كلمتي واحده انا
ابتسمت له ورد و قالته وانت اسمك اي يا عموو
اردف هشام ضحكأ عموو ايي انا لسه صغير انتي عندك كام سنه
12سنه اممم انا اكبر منك ب6سنين يستي قوليلي هشام بس اتفقنا ؟ اممم حاضر همشي علشان ماما ابتسمت لها هشام بايي يا ورد
انتي في سنه كان بق ي ست ورد
انا أولي اعدادي وانت
وعلي كدا شاطره يا ورد انا تالته ثانوي يستيي
ايوا شاطره جدا في المدرسة الميس بتقولي يا دكتوره ورد
ابتسم هشام و قالها اجمل دكتوره ولله
اردفت ورد له ابتسامه جميله شكرا همشي انا علشان ماما
ورد و هشام بقيو صحاب و بقيو يتقابلو في الجنينه كل يوم بليل
تاني يوم الصبح استيقظت ورد علي صوت ولدتها اصحي يا ورد هتتاخري ع المدرسه حاضر يا ماما صحيت ورد و جهزت علشان تروحي المدرسه وهي طالعه اردف شخص بصوت عاليي اقفيييي عندك خافت ورد و وقفت لفيي وشك علياااا مين انتي انا انا ورد بنت عايده الشغاله اردف بصوت هادي تعالي يا ماما متخفيش و نادم ع عايده تعالي هنا دي بنتك عايده بخوف ايوا يا باشا طيب ليه مقولتيش انك هتجبيها معاكي الشغل خوفت من استاذ مهند ي باشا مهند ملهوش حكم في القصر دا ملكي انا وبعدين هو مسافر دلوقتي متخبيش بنتك تاني و خليها تلعب زي ما هي عايزه ابتسمت له عايده شكرا جدا يا باشا شكرا لحضرتك
الباشا احمد تعالي يا سكره انتي رايحه فين بقا
ورد رايحه المدرسه
اممم تعالي هوصلك معايا
عايده لا يا باشا دا كتير علينا هي بتروح لوحدها
نظر لها بأطراف عينه مش بحب اكرر كلامي مرتين هااا
ذهبت ورد مع الباشا احمد الي المدرسه
ورد بقيت تلعب و تتجول ف القصر بدون خوف
هشام ورد تعالي هنا
ورد وهي بتجري عليه هشام وحشتني اويي
هشام بضحكه حلوه وانتي كمان يا وردتي
ايوا كدا سمعت أن بابا وافق انك تعيشي معنا في القصر
اه عمو احمد طيب اوييي
قوليلي بقا عامله اي ف المذاكره و المدرسه
كويسه جبت كله ممتاز
شطوره يا حبييتي خليكي شاطره عل طول علشان لما تكبري هتجوزك يا وردتي”
بعد كام سنه ورد وهي طالعه من القصر خبطت في واحد طويل اوي
مش تحاسبي يا حيوانه
احترم نفسك انت ال اعمي مش شايف
خلع مهند نضارتو اووف اي الاقمر ال واقف ادامي دا
لا اعمي و قليل الادب كمان
مز**ه بس لسانها طويل
نظرت له ورد نظره استحق*ار و مشيت
مهند يا احمد رجع ابني حبيبي
مامااااا حبييتي عامله اي يا ست الكل وحشتيني اويي
وانت كمان يحبيبي
يلا اطلع ارتاح و سلم ع اخوك و انزل علشان نتغدأ
حاضر يحبييتي
ع الغداء
هشام حمدالله ع السلامه يحبيبي نورت مصر ولله
دا نورك ولله ي شوش
الحج صااحب القصر وصلل اهووو
يولد يا بكاش دلوقتي بقيت الحج فينك كل السنين دي
انت عارف ي بابا بلاد برا و ال بيحصل هناك مكنتش بقدر انزل
نورت يحبيبي بيتك
طيب مش هناكل بقا انا واقع من الجوع
اردفت ولدته لسه بنستنا ورد تيجي بناكل سوأ
ورد ورد مين ديي
هشام بنت داده عايده الله يرحمها
ايدا داده عايده ماتتت
قال بحزن ايوا من تلت سنين وورد بنتها عايشه معنا
ورد سلامو عليكوو يا اهل البيت
ازيك ي حبيبتي عامله اي انهارده ف اول يوم للجامعه ليكي
ايدااااااا الي ال جابك هنا انتيي
ورد بصدمه انت جيت هنا ورايا كمان

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ورده القصر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى