روايات

رواية احببت فارس الصعيد الفصل السابع والخمسون 57 بقلم حبيبة محمد

رواية احببت فارس الصعيد الفصل السابع والخمسون 57 بقلم حبيبة محمد

رواية احببت فارس الصعيد الجزء السابع والخمسون

رواية احببت فارس الصعيد البارت السابع والخمسون

رواية احببت فارس الصعيد الحلقة السابعة والخمسون

روح: اي بنرقص ارقص ييزن ارقص
يزن: كان هيلطم روح روحي اقفي جمب ريتال هناك والطريقه الي رقصتي بيها دي انا بس الي اشوفها الله يخربيتكم خليتو الناس كلها تركز عليكم متروحيش عن عيني يروح انتي وريتال
روح: بتوتر يعني اي دي طريقه عاديه ولله طب والعيال
يزن: العيال مع نوسه والطريقه دي يحبيبتي ترقصي بيها لجوزك بس روحي اتزفتي اقفي هناك الناس بتبص ومش هقولك تاني لو غيبتي عن عيني انتي حره
روح: حاضر ومشيت وقفت جمب ريتال والاتنين كشرو وقالو لبعض علي الي حصل اما رعد ويزن ف اخدو فيروز في النص بينهم وكل واحد. بيرقص معاها شويه لغايت ما الاتنين حطو ايدهم حواليها وشالوها وهي عملت رقصه بأيديها كده ونزلت هي كانت قايله ليزن فمره انها نفسها تعمل كده ف رعد خدها وفضل يرقص معاها شويه ويحط العصايه حواليها ويضرب الارض بالعصايه وكل ده وروح وريتال واقفين بعيد ويزن اخدها من رعد ورقص معاها وحضنها كبرتي يوردتي
فيروز: دمعت مكنتش اعرف انك هتخليني اعمل الرقصه ده انا نسيت ولله
يزن: مينفعش انسي حاجه وردتي نفسها فيها وسحب سليم ورقصوه معاهم وبقو هما الاربعه وبعيد ريتال وروح عمالين يتحايلو عليهم يرقصو معاهم وهما مطنشينهم
روح: طب ولله ما انا ساكته واخدت ريتال ونادت لنوسه وطلعتها ولسحر والعيال مع الي بتشتغل مع نوسه المهم روح لمتهم وراحو اخدو فيروز وريتال وقفت وزرغطت بضمير وكانت حلوه عشان تغيظ رعد ورعد ويزن اتصدمو من الي عملوه ف اخدو سليم والرجاله ورقصو سوا وسابوهم بس عينهم كانت عليهم لانهم خايفين حد ياخدهم عشان هما لفتو النظر اووي ف روح كانت بتسقف واشتغلت اغنيه لمحمود الليثي المزيكا بتاعها تقسيم ب الوسط روح وقفت هي وريتال وبدأو يرقصو ويتمايلو بخفه والفستان كان مجسم وشكلهم كان ملفت روح مره وحده وطت ولفت بوسطها واحده واحده ورجعت ترقص عادي وريتال اول ما الاغنيه ابتدت ده كان مزيكا راحت فضلت ترقص بكتفها وتتمايل بوسطها وترقص وفيروز بتسقف وكان نفسها تصفر بس اتكسفت وكانت بترقص معاهم وزيهم ونجوي وسحر بيصقفو وبيقوللهم يوقعتم السوده بعد الفرح ريتال شدت نوسه وبدأت ترقص هي كمان بحب وفرح والاغنيه خلصت وهما تعبو ف فيروز قعدت وهما نزلو ورعد ويزن نزلو هما كمان وسليم راح قعد شويه ريتال وروح دخلو يشربو وفي كام شاب عينو عليهم وكانو داخلين وراهم ف يزن ورعد قالولهم علي فين ينجم منك ليه
الشباب: هاا كنا عاوزين ميه بس
رعد: طب يخفيف هنجبلكم الطفح وعينكم لو اترفعت فواحده هنسفكم وانتو فاهمين وعارفين انا مين ودول مراتي
الشباب: ححاضر ومشيو بسرعه ويزن ورعد بصو لبعض ودخلو وراهم روح: اه ريقي نشف وانا معتش قادره اي ده رعد ويزن من وراهم هنريحكم خالص حتي مش هنخليكم تتحركو تاني اما كسحتك يروح وانتي يريتال
روح: تفت الميه بخضه هي وريتال رررعد… ييزنن
رعد+يزن: اي شفتو عفاريت كفالله الشر
ريتال: طب عن اذنك انا بنتي بتعيط برا
روح: وانا ابني بيعيط برا
يزن: بعصبيه هو انا مش قلتلك متتحركيش هااا
روح: بخضه اهه ما انت ييزن كنت بترقص وسايبنا وبتغيظونا
يزن: في الاخر تعيطي وانا بزعل ييزن وبتزفت ييزن بصي اقولك حاجه انا تعبت منك وسابها وطلع وروح جريت وراه يزن ييزن اصبر بس
يزن: بعصبيه عجبك فرجه الناس علي وسطك الجميل يست هانم ولا جسمك لا وبترقصي بضمير وتزرغطي عااجبكك
روح: اصبر بس ييزن ولله كنا بنرقص عادي والناس بترقص ولله
يزن: تصدقي بالله انا يا هتشل يا هتشل انا اصلا متربتش ولله لما وافقت انك تلبسي قرف زي ده
روح: اهدا بس ييزن ولله
يزن: ابعدي عني وسابها ومشي
عند. رعد مسك ايد ريتال جامد قلتلك اي
ريتال: اههه ايدي ايي
رعد: قلتلك لما اقولك تقعدي تقعدي لكن ازاي متبقيش ريتال ان ما خليتي الي يسوي وميسواش يتفرج علي وسطك وهو بيروح يمين وشمال
ريتال: انا انا كنت برقص عادي ولله
رعد: حط ايدو علي وسطها وضغط جامد ولا كتفك ده انتي كنتي قمرر وبيجز علي اسنانو وبيضغط علي وسطها طب اعمل فيكي اي قوليي
ريتال:بوجع ضهري يرعد وبطني انا جرح الولاده لسه مخفش اووي
رعد: سابها بغضب انتي مشيتي ورا روح صح وزرغطي. اوووي انا ناااقص يريتااال انا ناقصص
ريتال: بخضه وحيات امي وحيات امي يرعد كنت برقص عادي ولله العظيم
رعد: بقي كده عادي ههه امال لو مش عادي مرارتي مش قادر
ريتال: طيب خلاص ولله مهتحرك
رعد: قرب منها وقال فودنها بفحيح كالافعي ده لو انا خليتك تتحركي اصلا تعرفي يريتال وانا داخل كان في شباب داخلين وراكو لو انا مكنتش جيت انا ويزن تخيلي كان هيحصل اي مكنش حد. هيسمعكم اصلا لان الاغاني شغاله
ريتال: بخوف طيب خلاص ولله يرعد مش هقوم خالص
رعد: بعصبيه بعد اي يختي بعد ما لفتي النظر برقصك وبأم الفستان ده اصل انتي ناقصه لا وحطه كحل يعني ناويه علي م9تي صح
ريتال: بعد الشر ولله لا ابدا
رعد: وهو لو لا كنتي لفتي النظر وخليتهم يبصولك كده هنعمل مشاكل يريتال بدل ميكون فرح هيبقي عزا بسببك انتي وروح وكل ده بعنادكم انتو حرين بس لما تبقي تخسريني متبقيش تعيطي
ريتال: مسكت ايدو خلاص وآلله العظيم هطلع اقعد فوق ومش هنزل بس خلاص
رعد: شال ايدها زودتوها اووي ومينفعش
ريتال: ولله خلاص اطلع فوق ومش هنزل تاني لما تخلصو
رعد: مينفعش تقعدي لوحدك تعالي يريتال ومتغيبيش عن عيني عشان اخد بالي منك
ريتال: حاضر وانت متسبنيش وانا ولله مش هتحرك خلاص ومش هيحصل حاجه
رعد: تمام وخدها وطلعو وكان ايهاب ومحمد بيرقصو مع فيروز وسليم
بقلم حبيبه محمد
بعد ما يزن مشي وساب روح روح قالت بصوت عالي يزنن
يزن: بص وراه ليكون حصلها حاجه
روح: ونبي ييزن وحيات ابنك متسبني الناس بتبصلي انا غلبانه ولله
يزن: خدها وقعدها جمب امو وقالها متحركهاش من جمبها وقعد مع الرجاله فمكان يعرف يشوفها منو رعد راح قعد ريتال جمب روح وقعد جمب يزن
ريتال: احنا زودناها اووي
روح: اه
ريتال: رعد قالي ان كان فيه.. وحكتلها وهي اتصدمت يلهوي طب الحمدلله ربنا ستر فعلاً لو كانو دخلو مكنش حد. هيسمعنا
ريتال: الحمدلله
بيمر الوقت وسليم رقص مع فيروز سلو كان مسموح ب اي كابلز يرقصو روح فضلت تتحايل علي يزن وهو قالها لا عشان محدش يبصلها وريتال كذالك….
الفرح خلص رعد اخد فيروز وقال لسليم: اوعاك تزعلها فيوم يسليم صدقني يوميها قول علي نفسك يرحمان يرحيم انت فاهم
سليم: متقلقش يرعد عمري مزعلها ولا افكر
يزن: اوعاك تفكر تعيط وردتي ولا بس يكون فعنيها ذره حزن ولله يسليم لاكون مخليك تتمني الم9ت ومهديهولكش
سليم: متقلقش ولله ييزن دي فقلبي وهحافظ عليها اكتر من نفسي
ايهاب: فرعايه الله يولدي ومشيو بعد ما سلمو عليهم ونجوي عيطت ورعد ويزن راحو يوصلوهم وريتال وروح راحو معاهم
رعد: قال لامو تاخد العيال ومشيو وراهم
ريتال: رعد
رعد: مش دلوقت يريتال اما نوصل هنتكلم كتير متقلقيش
ريتال: بتوتر حاضر
عند. يزن
بقلم حبيبه محمد
روح: يزن
يزن: مردش عليها
روح: ييزن بقي رد عليا
يزن: مردش عليها وركز في الطريق
روح: سكتت
بعد شويه وصلو فيروز وسلمو عليهم ومشيو ورعد مشي غير طريق البيت
ريتال: رعد ونبي متزعل مني انا اسفه والله
رعد: بقيتي بتاعندي زي الاول
ريتال: لا ولله ده كان فرح وبنرقص ولله بس مكنتش اعرف اني بلفت النظر ولله فكرت اني بهبل ومبعرفش ارقص
رعد: مسك الدريكسون لا بتعرفي وكانو كلهم بيتفرجي علي جسمك يريتال
ريتال: يمين بالله مكنتش اعرف اني لفت النظر بطريقه دي انا اسفه والله
رعد: مش هتفيد بحاجه
ريتال: طيب اعمل اي ولله معلش
رعد: تبطلي عناد لما اقولك حاجه تعمليها انا عمري مهأذيكي انا بحميكي من نفسي يريتال اسمعي الكلام ومتعادنيش ومتمشيش ورا كلام روح هتروحي فداهيه
ريتال: حاضر والله بس متزعلش منى بقي
رعد: ماشي يريتال
ريتال: احنا رايحين فين
رعد: مفجأه
ريتال: الله متحمسه
بعد شويه وصلو علي مكان ضلمه ورعد نزل واخد ايد ريتال الي كان شكلها تحفه ودخلو علي يخت
ريتال: بستغراب ده يخت يرعد؟
رعد: ما انا عارف ده يختك انتي يعيون رعد
ريتال: طب كويس… ايي.. قلت اي يختي انا بتاعي… لا متهزرش الله الله يرعد الله وحضنتو
رعد: ضحك وحضنها اول ما سوفتك مكنتش طايقك بس سبحان مغير الاحوال دلوقت انتي النفس الي بتنفسو انتي وبنتنا انا كل متخيل اني بقيت اب ومنك انتي مش بصدق نفسي بفضل اشكر ربنا انو بعتك فحياتك يريتال انا بحبك وهتفضلي مراتي وبنتي واختي وكل حاجه فدنيتي انا من غيرك مشهعرف اعيش ربنا يخليكي ليا والحمدلله ان ربنا عوضني بيكي
ريتال: عيطت انا الي بسكر ربنا علي الحاجه الوحيده الحلوه الي فحياتي بعد. ربنا انت…انت حياتي يرعد من غيرك انا ضعيفه بستقوي بيك انت الحمايه بتاعتي الي لما حاجه تحصلي بتحامي فيك انا مهما اتكلمت يرعد مش بعرف اعبر عن حبي ليك نفسي اعملك زي ما بتعملي
رعد: يكفي وجودك فحياتي ده بنسبالي ميجيش حاجه جمب الي بعملو… اخدها ودخلو جوه اليخت اكتر وبدات الانوار تستغل وكان شكلو خيال كان مليان ب الانوار الرقيقه ومكتوب عليه عيون الرعد ب الانوار وفيه طرابيزه ب كرسين وعليهم بوكيه ورد وبوكيه شكولاتات ريتال بصتلو ودمعت رعد اخدهم وادالها البوكيه وطلع خاتم من جيب ومسك ايدها ولبسهولها الخاتم ده قطعه واحده بس ومتصنعه لمدام رعد القط ومفيش حد. يلبس حاجه زيك انتي لازم تبقي مميزه عن الكل
ريتال: بحبك يرعد يبن القط
رعد: ابتسم لانو كان بيقولها كده اول ما قابلها وباس ايدها بعشقك يعيون رعد
ربنا: يخليك ليا يا عوض ربنا ليا بعد تعب
رعد: من النهارده مفيش تعب وباسها بحب….
رعد: يلا ندخل وهعمل اكله هتعجبك ودخلو مطبخ اليخت وقالها انو مجهز كل حاجه ومفهم يزن ومفهم امو وجايب لبس هنا ليها ودخلو غيرو وريتال لبست قميص نوم اسود قصير خفيف ورعد لبس شورت اسود قصير ودخلو المطبخ
رعد: انا بقول منطبخش ونجيب اخ للبت الي حيلتنا احسن وغمز
ريتال: بطل يرعد وتعالا يلا وضحكت
رعد: حضنها اموت انا في العيون الزرق وصاحبه العيون الزرق وجمالهم
ريتال: بصتلو بحب واموت انا في رعد ابن القط وغمزت
رعد: انا كده هترتجع عن كلامي
ريتال: ضحكت يلا يرعد بقي… بعدين رعد وقف يطبخ وهي جمبو وكل شويه يتغزل فيها ويبوسها وهي ماشيه وراه وبتنكشو
عند يزن
روح: يزن
يزن:…
روح: ييزن
مفيش رد
روح: عيطت يزن
يزن: بصلها ووقف العربيه اي
روح: بدموع مش بترد عليا لي
يزن: اصل مخي تعبان انتي هتشليني يروح
روح: بعد الشر خلاص ونبي ولله خلص ومتزعلش مني
يزن: عنديه زودتيها اووي اقولك تعملي حاجه تروحي عامله عكسها مفكراني هأذيكي هاخد منك حاجه وعنادك الي بيعصبني وفي الاخر تعيطي زي مبتعيطي
روح: عيطت مسك ايدو وقربت منو خلاص ييزن ولله معتش هعاند ومتزعلش مني وحضنتو
يزن: بادلها الحضن وطبطب عليها
روح: متزعلش منى ييزن انا بحبك اووي ولله
يزن: استفدتي اي لما عملتي كده غيؤ انك خليتي الناس تتكلم لي تخليهم يبصولك انتي ولا ريتال ولس تخلسهم يقولو كلام مش كويس ويجرحك ويجرحني معاكي لي متسمعيش الكلام انا عمري محب اني اشوفك وحشه ولا اشوف حد. يبصلك ولا حد يقول عنك كلمه وحشه انتي الي بتعاندي يروح
روح: انا اسفه ولله العظيم
يزن: حصل الخير يروح بس بعد كده اسمعي الكلام ولما اقولك حاجه تعمليها من سكات وانا عمري معمل فيكي حاجه وحشه انتي فاهمه
روح: حاضر فاهمه ولله بس متزعلش مني انا مش بحبك تزعل مني ييزن
يزن: مبزعلش منك يروح
روح: حضنتو ربنا يخليك ليا
يزن: ويخليكي ليا
روح: احنا رايحين فين
يزن: بمرح انا قلت كفايا بقي كده ونفك عن نفسنا شويه يا اختي
روح: ضحكت انا بقول كده انا كمان
بعد شويه وصلو علي مكان ونزلو
بقلم حبيبه محمد
روح: امم بحر
يزن: اممم ويخت وغمز
روح: لا جامد
يزن: خشي برجلك اليمين يغاليه ودخلو
روح: لا لا شغل فاخر مالاخر
يزن: ولسه ولسه اليخت ده بتاعك يا روح هانم وغمز
روح: يمين بالله انت راجل تمام لا وصارف ومكلف وحضنتو
يزن: فضل يضحك طب تعالي وفرجها عليه نفس يخت ريتال هاا عشان متقوليش دي اكتر ودي اقل ده غير الي محضرو لبعدين
روح: فضلت تضحك حفظتني انت هاا
يزن: اماال وشدها وادخلي غيري والبسي هنطبخ سوا
روح: خلصانه يبروو والاتنين دخلو غيرو وروح لبست قميص نوم ويزن لبس تيشيرت بقط وشورت ودخل الطبخ وشغل اغنيه ام كلثوم في يوم وليله وروح دخلت وهي بترقص وبتتمايل بوسطها علي الحانها وجيت حتت ✨نسيت الدنيا وجريت عليه✨ راح يزن حط ايدو علي وسطها وهي بتتمايل ورافعه ايدها شدها ليه وهي بترقص وضحكتلو
يزن: كمل مع الاغنيه سبقني هو وفتح ايديه
روح: كملت نسيت الدنيا وجريت عليه
وكملو غنا وهما بيطبخو بحب وروح بترقص وبتنكش فيه
بعد سنه فيروز خلفت ولد وسميته ياسين وكان كل يوم حبها هي وسليم بيزيد وسليم اشتغل مع رعد ويزن وعلاقتهم اتحسنت وعلاقه سليم وريتال وروح بقت احسن وحبهم زاد لبعض وعاشو بكل حب واستقرار ومخلتش الحياه من منغشات يزن لروح ورعد لريتال
تمت بحمد الله…

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببت فارس الصعيد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى