روايات

رواية مختمرة بين يدي شيطان الفصل الرابع عشر 14 بقلم إيمان عكاشة

رواية مختمرة بين يدي شيطان الفصل الرابع عشر 14 بقلم إيمان عكاشة

رواية مختمرة بين يدي شيطان الجزء الرابع عشر

رواية مختمرة بين يدي شيطان البارت الرابع عشر

رواية مختمرة بين يدي شيطان الحلقة الرابعة عشر

عند بسنت وبسمله
بسمله :اه انا رجلي وجعتني وكمان جعانه
بسنت :طب خلاص احنا كده خلصنا يلا نروح ناكل
مالك : يلا في مطعم هناك اهو
ياسين :تمام يلا
وذهب الاربعة الي المطعم
مالك :يلا هتاكلوا ايه
بسمله :انا هاكل سندوتش برجر كبير جدا
بسنت بهمس : مفجوعة
بسمله :سمعتك علي فكره
مالك :بلاش شغل عيال
ياسين : خلصوا يلا
وطلبوا الاكل وهم يأكلون
بسمله :الفستان هيبقى تحفه عليكِ
بسنت :اه وكمان هلبس عليه ال
وقاطعها
حسام :انسه بسنت ازاي حضرتك
بسنت : دكتور حسام اهلا بحضرتك
حسام :انا كويس انتِ عاملة ايه
قاطعه
ياسين بغضب : انت مين وكمان انت مالك هي عاملة ايه
حسام : انا الدكتور بتاعها وكمان انت مين علشان تكلمني بالطريقه دي
ياسين : انا جوزها وامشي من هنا علشان مزعلكش
حسام : انت انسان مش محترم وحي
ولم يكمل كلامه بسبب الضربه التي اخذها من ياسين
ياسين : انت بتقول لمين كده يا روح امك
وضربه بالبوكس ايضا
مالك : خلاص يا ياسين يلا نمشي
بسمله : ياسين يلا علشان خاطري
وذهبوا جميعا الي السياره
بسنت : انت ايه الي انت عملتوا ده
ياسين : انتِ تخرصي خالص مش عايز اسمع صوتك
بسنت : لا
مالك مقاطعها : بسنت خلاص مش وقته يلا نروح ونتكلم في البيت
بسمله : صح يلا
وبالفعل ذهبوا جميعا الي القصر
🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂
عند ريحان ورعد
ريحان :رعد طب فاهمني في ايه
رعد : مشكله في الشغل
ريحان :طب اهدى كل حاجه هتتحل ان شاء الله
رعد :ريحان انا هوديكي للقصر دلواقتي
ريحان :ماشي
وبالفعل ذهب الي القصر
ريحان :رعد هو الحراس كتروا ليه وكمان الي كانوا ماشيين ورانا كتروا هو في حاجه
رعد :لا يا حبيبتي مفيش انتِ بس متشغليش بالك انا هروح دلواقتي الشغل ماشي
ريحان :ماشي مع السلامه
رعد :سلام
وذهب وتركها
دخلت ريحان المنزل وذهبت مباشرة الي غرفتها لتصلي
🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂
عند نور
ناديه : نور فاكره طنط سعاد
نور : اه يا ماما فاكرها
ناديه : كلمتني وعايزه مدرسة انجليزي لابنها
نور : طب انا ممكن اشوفلها مدرسة
ناديه : بس المشكله انها مش معاها فلوس الدروس
نور : ربنا معاها
ناديه : طب ما تديله انتِ يا نور
نور :انا
ناديه : اه انت بسم الله ماشاء الله عليكِ كويسه في الانجليزي
نور : طيب كلميها وخليها تبعته
ناديه : ماشي يا بنتي ربنا يباركلك يا بنتي
نور : ربنا يخليكِ يا ماما
🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂
عند رعد في المكتب
رعد بغضب : سيف انت فين طب تعالى المكتب بسرعه
وبعد فتره قصيرة جدا وصل سيف
رعد :كنت فين
سيف :انا لسه راجع من السفر حالا كنت في مصر
رعد بغضب وزعيق : انا عارف انك كنت في زفت بس يا استاذ المفروض تتابع شغلك مش سيبه كده ايه الاهمال ده
سيف : اهدي يا رعد انا هحل المشكله دي
رعد : اتفضل واياك يا سيف تهمل شغلك مفهوم الصفقه تكون لينا
سيف :مفهوم
رعد :اسمع البوص جاي الاسبوع الى جاي ومايكل طبعا مش هيسيبه خصوصا بعد النمره الي عملناها فيه عايزك ترقبلهولي ماشي
سيف :البوص وده جاي هنا ليه
رعد بشرود : هنعرف
سيف بتعجب : ماشي
رعد :سيف ده اخر تحذير
سيف :خلاص يا رعد
رعد :طب يلا امشي
ذهب سيف وتبقي رعد
🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂
صل على محمد
♡♡♡♡♡♡♡♡
عند علياء وبلال
بعد عدة ساعات فاقت علياء من اغماقها
علياء : اه راسي بتوقعني
بلال :الف سلامة عليكِ يا حبيبتي
علياء : انت بتعمل ايه هنا ابعد عني
بلال :علياء اهدي انتِ تعبانه
علياء : ابعد عني انا مش عايزة اشوفك
بلال : ايه الى انتِ بتقوليه ده
علياء بصراخ : ابعد عني متقربليش انا عايزة امشي من هنا انا تعبت والله بعبت
بلال : طب اهدي هبعد بس اهدي انا عملتلك ايه
علياء :ايه عملت ايه قول معملتش ايه انت اهنتني وضربتني واغتصبتني وقطعت هدومي انت عذبتني انا بكرهك سامع بكرهك
بلال بصراخ: عليييياء انا ساكتلك علشان انتِ تعبانه بس والله لو سمعتك بتقولي الكلمه دي هضربك بجد
علياء:طبعا تعملها مانت عملتها قبل كده كتير
بلال اقترب منها وحاول
بلال : طب اهدي ده كان كابوس انا معملتكيش حاجه
علياء : ازاي ازاي يعني كان كابوس بقولك انا عشته انت عذبتني من اول حوازنا انا مكنتش بحلم انا هتجنن ازاي يعني كابوس بلال بالله عليك لو انت بتعمل كده علشان تجنني وتنتقم لاختك فارجوك ارحمني انا معملتش حاجه
بلال : حبيبتي ايه الكلام ده انا معذبتكيش طب هنتقم لاختي ليه هي حصلها حاجه
علياء : انا هتجنن بجد مش مصدقه انا بجد مش قادرة استحمل
بلال : حبيبتي اهدي طب انتِ عايزة ايه علشان تصدقِ
علياء : اشوف اختك
بلال : تمام يا ستي هجبهالك بكره ممكن بقي تهدي
علياء : خليك بعيد
بلال : حاضر انا هروح اجبلك الاكى
علياء : مش عايزة
بلال : حبيبتي الدكتور قال لازم تاكلي
علياء : انت جبت دكتور يكشف عليا
بلال : اكيد يا روحي
علياء بضياع :ماشي
بلال ذهب ليحضر الطعام لعلياء
علياء لنفسها : انا فعلا هتجنن ازاي كل ده حلم او محصلش انا عشته انا مش فاهمه حاجه طب لو بجد حلم
قلبها : يبقي كويس وبلال طلع حنين وشكله بيحبك وتعيشي حياتك معاه وتنسي الفات ده
عقلها : انت عبيط ولا اهبل انت فاهم انت بتقول ايه لا ده مش حلم وبلاى بيعمل كده علشان يجننك
قلبها : لا مش معقول ده كان خايف علينا هيعمل كده لا ده فعلا حلم
عقلها : لو حلم يا ذكي كنا افتكرنا الي حصل قبل ما ننام صح
قلبها : صح
عقلها : يبقي تدخ الدم وانت ساكت
قلبها : ماشي يا عم
عقلها : احنا نستنا لبكره ونشوف اخته دي موجوده ولا هو بيحاول يهدينا بس وكمان انا متأكد انه عايز يجننا
علياء : معرفش بكره نعرف بس المره دي انا فعلا مش هسمحله
🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂
صل على محمد
🌺🌺🌺🌺🌺
عند ريحان
في المطبخ
ريحان :انا خايفة علي رعد اوي
زينب: متخافيش عليه يا بنتي ربنا معاه
ريحان : هو كان متعصب ومشي علي طول
زينب : طب انتِ ممكن تكلميه وتطمنِ عليه
ريحان : طب انا هطلع استريح شويه ماشي
زينب : ماشي وانا هطلع اصحيكِ علي الغداء
ريحان : ان شاءالله
وذهبت ريحان الي غرفتها
وعندما وصلت الي غرفتها
ريحان لنفسها : اكلمه طب هقوله ايه ٠٠هطمن عليه انا مراته وكمان هو بيهتم بيا لازم انا كمان اهتم بيه
وبالفعل قامت ريحان بالاتصال برعد
🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂
عند بسنت
بسنت :انا عايزة افهم انت ايه الي عملته ده
ياسين :انتِ تخرصي خالص كلها يومين وهتكونِ مراتي وساعتها هعرفك ازاي تتكلمِ مع رجاله
بسنت :ولا هتعرف تعمل حاجه علشان انا معملتش اي حاجه غلط دكتوري وبسلم عليه اي الغلط في كده
ياسين :بسنت اسكتِ احسن لك انا ماسك نفسي بالعفيه
بسنت :انتوا كده رجاله همجيه بتتعملوا مع الامور بعصبيه وقرف انا زهقت منك اوف
ياسين اقترب منا وهمس لها
ياسين :بسنت ده اخر تحذير ليكي امشي من قدامي علشان انا هنسى انك خطبتي وبنت عمي
بسنت نظرت له وجدته غاضب جدا ومنظره مخيف فركضت سريعا الي غرفتها
🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂
عند رعد
رعد بالانجليزي: كده احنا متفقين علي كل حاجه الاجتماع خلص
ووقف بكل هدوء ووقار وذهب
السكرتيره : رعد بيه في اجتماع بكره مع الوفد الالماني
رعد بجديه :تمام في اي حاجه تاني
السكرتيره : رعد بيه صفقة الادوات ا
رعد مقاطعهابحده :اي حاجه تخص الصفقة دي توديها عند سيف بيه مفهوم
السكرتيره:مفهوم يا فندم
رعد :هاتيلي كل حاجه المعلومات عن الوفد بتاع بكره
السكرتيره:تمام يا فندم
وذهب رعد الي مكتبه وجد هاتفه يرن
رعد : الو ريحان حبيبتي في حاجه
ريحان :وعليكم السلام يارعد لا مفيش حاجه بس كنت عايزة اطمن عليك انت كويس
رعد :انا كويس يا حبيبتي ورحي وقلبي ايه ده انتِ خايفه عليا
ريحان بخجل :ااه يعني مش انت جوزي و
رعد :و ايه
ريحان :وابن عمي
رعد :والله ماشي مسيرك تقوليها
ريحان :هو انت هتتأخر
رعد :اه علشان عندي شغل كتير
ريحان :ماشي ربنا معاك سلام
رعد :سلام ياقلب وروح رعد
واغلق رعد مع ريحان وهو يبتسم لانه احس بخوفها عليه هذا يعني انها ستقع في حبه
هل حقا ستقع الملاك في حب الشيطان

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية مختمرة بين يدي شيطان)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى