روايات

رواية جنون حمزة الفصل السادس 6 بقلم روما جمعة

رواية جنون حمزة الفصل السادس 6 بقلم روما جمعة

رواية جنون حمزة الجزء السادس

رواية جنون حمزة البارت السادس

رواية جنون حمزة الحلقة السادسة

…..:” انت يابني اشتغل بذمه كده بدل مطلعلك
حازم بضحك….:” يابني روح جهز نفسك وانا هخلص كل حاجه في واحد عااقل واقف مع الناس وناسي انه العريس ولازم يجهز نفسه
حمزه بفرحه…: ” لازم اشرف علي كل حاجه بنفسي ده فرحي….:” وقال بغناء _ وانهارده فرحي يجدعاااان عاوز كله يبقاا تمااااام
حازم بضحكه عاليه…:” ارحم امي العيااانه وادخل جهز نفسك وانا ياعم هشرف بنفسي
حمزه كان لسه هيرد عليه شاف الي واقف علي السلم بيشرب شاي بصله بشرر…: ” انت ياسطااا هوا انت خلصت الي في ايدك علشان تطفح شااي مش قلتلك اشتغل بذمه
الراجل بضحكه سمجه…: ” الله ياستاذ اماال اشتغل بمزااج ازااي
الراجل خلص كلامه وبص لحمزه الي بيبصله بشرر وكان لسه هينزل من مكاانه
حمزه بضحكه شريره….: ” والله ما انت متحرك ياجدع انا طلعلك
حمزه اتحرك ناحية الراجل بشرر مسكه حاززم بضحك وفضل يشد فيه
حازم بضحكه مكتومه….: ” يخربيتك هتبوظ الفرح قبل ميبداء اهمد
حمزه بشر وهوا بيبص لراجل…: ” سيبني علييه بوكس واحد بس ونبي
حازم بضحك…: ” خلاص بقاا ادخل جهز نفسك الليل هيدخل علينا ولسه مخلصناش انا هشوف الدنياا هنا
حمزه بغرور…: ” علشان خاطرك بس….لازم كل حاجه تبقاا علي اكمل وجه يلا تكييير
حمزه ساب اخوه ودخل الڤيلا علشان يجهز نفسه وحازم فضل واقف مع العمال في حديقة الڤيلا لكتمال التجهيزات علي اكمل وجه
♡•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••♡
عند رحمه في غرفه من غرف ڤيلة حمزه حواليها بنات كتير صحابها وبنات البيوتي سنتر واقفين بيجهزوها
البنوته الي بتعملها الميكاب…: ” حابه حاجه معينه ولا تسبيلي نفسك
رحمه ببتسامه…: ” عاوزه حمزه ميرفعش عينه من عليا طول الفرح
البنوته ببتسامه…: ” بس كده انتي تؤمري سبيلي نفسك بقاا
رحمه بصتلها ببتسامه ونفذت كل الي قلتلها عليه الميكاب ارتيست خلصت وديتها المرايه تشوف نفسها
رحمه وهيا بتبص لنفسها في المرايه بصدمه….: ” دي انا
البنوته بضحك…: ” اه انتي مش قولتي مش عوزاه يرفع عينه من عليكي ايه رايك وعمزتلها
رحمه بفرحه…: ” حلو اوي تسلم ايديك
البنوته بصتلها ببتسامه وقالت…: ” طب يلا قومي علشان تغيري وتلبسي فستانك وانا هساعدك….رحمه قامت علشان تلبس فستها والبنوته معاها مش سيباها علشان تساعدها
♡•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••♡
عند حمزه في غرفته كان واقف حواليه اصحاابه وهوا بيجهز نفسه وبيلبس البدله وبيحط اللمسات الاخيره زي البرفيوم وبص لصاحبه
حمزه ببتسامه…: ” هااا اي رأيكو ياااض منك ليه
صاحبه بغمزه…. “: اي يبني الشياكه دي الله يسهله ياعم
حمزه بفرحه…:” حبيب قلبي يسوولم يارافع من معنوياااتي
اسلام(سوولم)…: ” اي خدمه… الي البوفييه هيفتح امتي
حمزه بصله بقرف…: ” امشي اطلع بره يعرااا
اسلام بصحك…: ” بضحك معااك ياعريييس
صاحبهم بغمزه…: ” سيبك منه ياحمزه اي الحلاوه دي يابني انا لو بنت مش هسيبك ياحلو انت ياعسل
حمزه بشك…: ” ولاااا انت منهم ولا ايه
واحد تاني …: ” مرااد ده واحد شاااذ سيبك منه…. احنا ابنناا ميتعيبش يااض منك ليه
مراد بحزن مصطنع…: ” كل حاجه مراد ما انا كافي خيري شري اهو كنت بأدي اعجااابي الله
حمزه ببتسامه…: ” يعني هعجبها ياض يا عادل
عادل بمزاح…: ” امااال يابني ابسلوتلي ونبي معرف معناهاا بس مش مهم…انت تعجب اي حد ياحبيب اخوك
حمزه بصلهم بحب…: ” يلا حضن جماااعي وبعديها مش عاوز المح واحد فيكم لمدة سنه
مرااد بغمزه….: ” اااه ياشقي سنه بحاالها
حمزه مسك ازازة البرفيوم وحدف مراد بيها وبصله بشر
مراد بخضه…: ” هتعورني ياااض
حمزه مردش عليه وسابهم وطلع من الاوضه وهما وراه
مراد وهوا طلع وراهم بمزااح…: ” يازووومي خد بس هقولك
♡•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••♡
بره في حديقة الڤيلا التجهيزات خلصت والناس بداءت تيجي وحازم كان خلاص جهز نفسه وواقف بيستقبل الناس بترحاب واول مشاف اخو جاي عليه ووراه اصحابه وقف يبصله بحب وقرب منه وحضنه
حازم بحب…: ” كبرت ياحمزه وبقيت عريس
حمزه بحب لخوه…: ” ربنا يخليك ليا ياحازم كل ده من غيرك مالوش لازمه انت الي كبرتني واهتميت بيا
حازم بصله بفخر…: ” انت روحي ياحمزه واخويا الصغير ودنيتي كلهاا
حمزه حضنه بحب ووقفه جمب بعض يستقبلو الناس
♡•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••♡
عند رحمه خلصت ولبست فستنها وحطت اللمسات الاخيره وقاعده بتتفرج علي البنات وهما مشغالين اغاني وبيرقصو…الباب خبط ودخل حازم
حازم ببتسامه…: ” يلا ياعروسه علشان حمزه واقف تحت هيموت
رحمه ابتسمتله وقامت نزلت معاه
حازم بصلها بحب اخوي ومسك اديها علشان يقدمها لـ حمزه نزلو علي السلالم ووصله للحديقه حمزه كان واقف مستني بفارغ الصبر علشان يشفها لحد ملمحها جايه نحيته مع حازم ابتسم وبصلها بحب وقرب نحيتهم ومسك اديها وباسها واتجه ناحية طربيزه كبيره قاعد عليها المأذون حمزه قعد رحمه وقعد هوا وحازم
المأذون…: ” اين وكيل العروسه
رحمه كانت لسه هتتكلم قاطعها كلمه حازم
حازم ببتسامه…: ” انا وكيل العروسه ياشيخنا
حازم حط ايديه في ايد اخوه وبدوء كتب الكتاب وانتهي بالكلمه الشهيره ” بارك الله لكم وبارك عليكم وجمع بينكما في خير”
حمزه بصلها بحب وقرب عليها وباس راسها وضمها لـ قلبُه بعد فتره اشتغلت الموسيقي وحمزه مسك ايد رحمه وقامه يرقصه اسلو
حمزه بهمس…: ” تعرفي اني اسعد واحد في الدنيا
رحمه بصتله بحب وحنيه…: ” بحبك ياحمزه
حمزه بصلها بحب واخدها في حضنه…: ” بعشقك ياروح حمزه
♡•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••♡

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية جنون حمزة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى