روايات

رواية الم الفراق الفصل الثامن 8 بقلم قدر مصطفى

رواية الم الفراق الفصل الثامن 8 بقلم قدر مصطفى

رواية الم الفراق الجزء الثامن

رواية الم الفراق البارت الثامن

رواية الم الفراق الحلقة الثامنة

(عديت ايام قبل العيد مابين تنظيف لين لي منزلها وعلمت أن خالتها سافرت لي سعوديه لكي تعمل عمرة علي روح زوجها المتوفي وأبيها وكان ياسين قعد لي وحدو في البيت لأن علي كان في الجيش اتي يوم الوقفه بالليل كانت لين بتتكلم مع ياسين لكن مامتها قالتلها هاتي التلفون كفايه كدا زعلت لين لأنها هي وياسين اتفقوا أنهم هيفضلوا يتكلموا لي موعد الصلاة لكن مامت لين ليها رقي تاني خدت التلفون منها راحت لين صلت قيام الليل وكانت تدعي ربنا أن يفرح قلب ياسين ويسعدوا بعد ما لين صلت بنت عمها نزلت عشان تخلي لين تكوي شعرها راحت لين كوت ليها شعرها ولين راحت كوت شويه من شعرها وجيه موعد صلاة العيد راحت لين تصلي ورجعت كلمت ياسين شويا قبل ما ينام وطلعت هي كمان تنام عشان ما نمتيش عدا ساعتين كدا وصحيت لين من النوم غسلت وشها وصلت فرضها و راحت عند ستها )
لين:ازيك ياتيتا عامله ايه
ناديه: الحمدالله ياقلبي انتي عامله ايه
لين:الحمدالله
ناديه:ياسين عامل معاكي ايه
لين:ياسين كويس اوي ياتيتا وطيب جدا وحنين بجد
ناديه:ربنا يخليكم لي بعض عارفه ياقلبي ومحترم جدا
لين في نفسها:من نحيت محترم هو محترم اوي
(كسفتك يا حازم شوف بتشكر فيك اهي هههه نرجع لي الروايه تاني)
(رن تلفون لين برقم ياسين)
لين :الووووو
ياسين:الووووو
لين:عامل اي ياقلبي
ياسين:الحمدالله وانتي ياروحي
لين: كويسه الحمدالله خرجت ولا ايه
ياسين:لاء مخرجتش خالص قعد في البيت
لين:أخرج فك عن نفسك شويا
ياسين:والله يالين مش عايز مستني البوم الي تاجي هنا فيه و تكوني مراتي
لين:أن شاء الله
ياسين:و اي اخبار التكنولوجيه معاكي
لين:تكنولوجية ايه
ياسين:يابنتي مش لسه كنا بنتكلم علي التكنولوجيه الي نعملها يوم الفرح
لين بكسوف:بطل قلة ادب ياسين
حور:في ايه يالين
لين:مافيش
حور:أما بتقولي بطل قلة ادب ليه
لين:مافيش ياسين شاف تكنولوجيه جديدا وعايز يخترعها
(سمعت لين صوت ياسين وهو بيضحك)
حور:اي هي التكنولوجيه دي
لين:ها
حور:ها ايه اي هي التكنولوجيه
ياسين:قوللها علي التكنولوجيه
لين بكسوف:بس ياسين بقا طيب ارود عليها ازاي بقا أنا
ياسين:اخترعي اي حاجة بس طلاما أنا عارف التكنولوجيه وهعملها أن شاء الله يوم كتب الكتاب (البوسه)
لين:بس بقا انت خليت وشي بقا طماطم يحج بطل قلة ادب بقا
لين:مافيش ياحور فكرة كان في جهاز أنا عايزة الي يخليكي تشوفي الناس الي علي الباب وهما مش شايفين وكدا
حور:اه حلو اوي جبي يالين
لين:أن شاء الله
ياسين:أن شاء الله ياحور و كمان اجبلها قطع غيار معاه هههههههه
لين :امشي ياسين أنا ريحا اقعد مع تيتا انت قليل الادب
ياسين:ماشي ياقلبي روحي
(نزلت لين تقعد مع ستها شويا وفتحت الوتس لقت ياسين منزل استوري اغنية عايزين نصون الوعد لو فرقنا بعد لين ضحكت عشان فرحانه أن ربنا عوضها بيه قعدت بقا مع ستها شويه و روحت روقت البيت كله عشان ياسين جي تاني يوم بعد ما خلصت وعملت كل حاجة بحب عشان هو جي وجهزت الاكل الي بيحبه كله عشان تقدر تقعد معاه براحتها مامتها بس تسوي الاكل )
(وجيه تاني يوم علي ابطالنا وياسين اتصل بالين قالها أنا تحت لين بعتت اخوها الصغير ينزل لي ياسين عشان يطلع وياسين دخل الاوضه بتاعت الضيوف دخلت عليه عبير سلمت عليه وعبير ندهت علي لين )
عبير:انتي مكسوفه ليه يابت دا انتوا بتتكلموا في التلفون و مافيش الكسوف دا وبتكلموا بعض بالساعات
(اتكسفت لين ودخلت سلمت عليه)
ياسين:عامله ايه ياقلبي
لين:كويسه
ياسين:انتي لسه بتتكسفي مني دا احنا كنا بتكلم علي التكنولوجيه امبارح
لين:اسكت ها تفضحنا
ياسين:هههههههه بحبك وانتي مكسوفه كدا وشك احمر ذي الطماطم متخافيش محدش هيفهم قصدنا علي ايه
لين:ممكن ما نتكلم في الموضوع دا عشان بجد بكسف
ياسين:حاضر اتفضلي عديتك
لين:شكرا مش عايزة
ياسين:مش هينفع لزمن تاخديهم
لين:أنا مش هاخد ولا طلبت منك فلوس
ياسين:ياحبيبتي عارف بس لزمن تاخديهم
لين:لاء مش لزمن
ياسين:ياعني امشي
لين:لاء بس مش عايزة والله
ياسين:لا تاخدي الفلوس لا امشي
لين:خلاص ماشي هاخدهم مبسوط
ياسين:ايوا مبسوط
(ياسين عمال يبص لي لين وهي مكسوفه تبص في الأرض )
ياسين:السجادة حلوة ونظيفه صح
لين:ايه
ياسين:أنا وشي هنا في السجادة
لين:ليه بتقول كدا
ياسين:اصلك مكسوفه و بصه في الأرض
لين:خلاص اهو بس بجد بكسف من نظرت عينك
ياسين:ما أنا بحبك ابص فين ياعني
لين:خلاص بص برحتك
(كل ما لين تبص لي ياسين يروح يقولها بحبك عد الوقت بسرعه حيه وقت ياسين عشان يمشي ويسافر دخلت لين لي مامتها عشان تقولها أن ياسين عايز يمشي راحت عبير بتقول يغور في دهيا زعلت لين من طريقة مامتها طلاما هي مش حبه لي خلته ياجي يتقدم لي خلتني ارتبط بيه قلب لين وجعها اوي بسبب مامتها لقت مامتها تغيرت في ثانيه قدام ياسين بينت الحب وسلمت عليه اول ما مشي راحت دخله )
عبير:وريني كدا الفلوس الي عطها ليكي
لين:اتفضلي
عبير:٥٠٠جنيه بس دول يجيبوا لبس وكمان عديه دا كل الي قدر عليه
(لين بتقول لي نفسها أنا رضيه أنا مش عايزة فلوس كفايه أنه جمبي كفايه أنه ديما خليني سعيدة مش زيكم ديما كسرين قلبي بكل حاجة بس لين ا مقدرتش تقول كدا فضلت ساكته صحبها رنو عليا عشان هما مجمعين وعايزين شوفوها راحت قعدت معاها منها أنها مبسوطه انها شافة ياسين ومنها زعلانه علي كلام امها الجارح )
ياسين:ياعني مرنتيش تطمني عليا وصلت ولا لسه
لين:معلش ياقلبي والله كنت هرن بس حصل شوية حاجات هنا كنت بعملها وكنت هىن عليك وصلت
ياسين:ايوا ياروحي وصلت أنا خلاص في الشارع بتاعنا تعرفي أن لسه ريحت ايدك في أيدي رحتها حلوة اوي عمال ابوس في أيدي طول ما أنا ماشي
لين:….
ياسين:مالك مش بتتكلمي ليه
لين:ارد عليك ازاي وانت عمال تكسف فيا كل شويا وتخليني حمرة ذي الطماطم
ياسين:انتي احمرتي طيب عايز افتح الكاميرا اشوفك
لين:لاء
ياسين:ليه
لين:بس بقا جد مكسوفه اوي
ياسين:ماشي ياقلبي خلاص وصلت البيت اهو
لين:حمدالله على السلامه يا قلبي
ياسين:الله يسلمك يلا روحي نامي انتي طبعا صحيا بدري عشان
لين:لو قولتلك اني ما نمتيش من امبارح عشان فرحانه انك جي انهاردة
ياسين:بحبك اوي يالين ربنا يخليكي ليا عمري ما اسيبك
لين:أنا بوعدك اني هفضل احبك طول عمري وعمري ما اسيبك
ياسين:وانا بردو ياقلبي يلا روحي نامي تصبحي علي خير
لين:وانت من اهلي ياقلبي
(نامت لين وصحيت بدري روقت البيت وراحت عند ستها سلمت عليهم وسلمت علي يوسف وحضنته هي معتبرا يوسف اخوها مش اكتر وهو أصغر منها قعدة معاهم شويا و روحت كلمت ياسين)
ياسين:عملتي ايه انهاردة
لين:مافيش روقت و روحت عند تيتا لقيت ولاد خالتي كلهم هناك سلمت عليهم .
ياسين:طبعا يوسف كان هناك
لين:ايوا
ياسين:وطبعا حضنتي يوسف
لين:ايوا
ياسين بغضب:كام مرة قولتلك اياكي تحضني كام مرة و قولتلك اهلك وأهله ممكن يجوزوكي ليه
لين :والله دا اخويا
(ياسين مستناش لين تكمل كلمها راح قفل في وشها رنت لين عليه وهو يقفل ترن وهو يقفل راحت رنا تاني راح فاتح)
لين:في ايه ياسين
ياسين:مافيش
لين:قولتلك أن يوسف دا اخويا الصغير وانا بحبك انت وعمري ما اعتبر يوسف ذي ما في دماغك
ياسين:لين أنا عايز انام تصبحي علي خير
لين:لاء مش هتنام
ياسين:لاء هنام يالين عشان بجد أنا متعصب ممكن اقول كلام مش هتستحملي
لين:هستحمل
ياسين:قولت لاء هنام تصبحي علي خير
لين:وانا من اهلي الخير
(لين زعلت أن ياسين كلمها بطريقه دي هي بتحبه هو وعمرها ما تفكر في يوسف غير كا اخوها وبس راحت طلعت من الأوضه كانت مرات عمها تكلمها بس لين مش معاها راحت مرات عمها زعقت لي لين راحت لين زعقت و عيطت مرات عمها زعلت لين اعتذرت منها راحت مرات عمها سمحت لين )
(تاني يوم لقت ياسين رافع حاله قال إنه هيتغير وكلام كتير راحت لين رضت عليه لا متغيرش بحبك كدا راح ياسين رد عليها لزمن اتغير راحت لين أنا اسفه مش هعمل كدا تاني ياسين قالها كل مرة تقولي كدا و لين قالت مش هتعمل ياسين سامحها وكلمها تلفون)
ياسين:الووو
لين بزعل:الووو
ياسين:خلاص متزعليش انتي عارفه اني بغير عليكي وتكلمنا في موضوع يوسف دا
لين:خلاص اخر مرة بس عشان خاطري اياك تتغير
ياسين:عمري ما هتغير ياقلبي يلا سلام اقوم اللبس عشان ريح لي الدكتور
لين بسغراب:دكتور ليه
ياسين: ما فيش
لين:مالك ياسين
ياسين: مافيش بعد ما قلنا امبارح ضربت أيدي في الحيطه كذا مرة ريح لي الدكتور عشان هي وجعاني شويه
لين بغضب:اي الي انت عملته انت بتهزر ياسين بتضرب ايدك في الحيطه
ياسين:اعمل ايه مدايق ومش لاقي حاجة قدامي اطلع عليها غضبي روحت خبطت أيدي
لين:تعالا كلمني و زعق أنا هسمع وانا سكته افتح الكاميرا وريني ايدك
ياسين:مافيهاش حاجة
لين:قولت افتح الكاميرا
(فتح ياسين الكاميرا ا)
لين:وريني ايدك
ياسين:لاء انتي عامله ايه
لين:قولت وريني ايدك
ياسين:لاء
لين:عشان خاطري وريني ايدك
ياسين:اهي
لين:هي دي الي ضربتها
ياسين:لاء التانيه
لين:طيب وريني
ياسين’ لاء
لين:قولت وريني
(بعد ما ياسين ورا لي لين ايدو وهي زعلت عشان بسببها عملت كدا )
ياسين:بصي عايزاني اسمحك اديني بوسه في خدي
لين:لاء
ياسين:انتي هتبوسي التلفون مش أنا
لين:لاء
ياسين:يلا يالين
لين:لاء
ياسين:طيب سلام
لين: هههههههه لاص راحت بعتت بوسه راح ياسين لف وسه لي الكاميرا كان البوسه جت في بوقه

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الم الفراق)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى