روايات

رواية اخت بلا رحمه الفصل الثاني 2 بقلم آية عرفات

رواية اخت بلا رحمه الفصل الثاني 2 بقلم آية عرفات

رواية اخت بلا رحمه الجزء الثاني

رواية اخت بلا رحمه البارت الثاني

رواية اخت بلا رحمه الحلقة الثانية

قمر /لا يا بابا انتو مش هتستلفو واله حاجه
قمر دخلت علي شمس
قمر /انت ازاي بتكلمي ابوكي كده
شمس/ عندك كلمه حلوه قوليه مش عندك اتفضلي اطلعي بره
قمر /انتي محتاجه الفستان النهارده
شمس /اه علشان هلبسه بكره في فرح اخوكي
قمر /طب ابوكي واخوكي مس معاهم فلوس
شمس/ معرفش بقا انا ليا الفستان يجيلي النهارده
قمر /خلاص يا شمس خدي الفستان بتاعي البسيه وانا هلبس اي حاجه
شمس/ كويس حطي الفستان علي السرير واطلعي بره
قمر طلعت بره اوضت شمس ودخلت اوضته وفضلت تعيط
وفجاه اخوه احمد دخل عليه
احمد/ قمر حبيبتي ممكن تكويلي البدله الي هحضر بيه فرح اخوكي بكره
قمر /سيبهالي يا احمد وانا هكويهالك
احمد /اي ده انتي بتعيطي
قمر/ لا ده عيني وجعاني شويه
احمد/ عليا بردو في اي
قمر /مفيش يا احمد
احمد/ اكيد شمس زعلتك
قمر/ لا مش زعلتني
احمد /طب احلفي كده
قمر /خلاص بقا يا احمد
احمد /يبقا مزعلكي
احمد بصوت عالي
احمد /شمس انتي يبت
شمس/ براحه شويه في اي بتعالي صوتك ليه
احمد /انتي عملتي اي في اختك
شمس/ هكون عملتلها اي يعني ضربته بالنار
احمد/ اتكلمي عدل بدل ما اضربك
محمد دخل عليهم
محمد/ في اي صوتكم عالي ليه
شمس/ اخوك عايز يضربني
احمد /دي بترد عليا
محمد /خلاص عدو اليوم ده علي خير
احمد /ماشي وحيات امك يا شمس لربيكي
بعد كام ساعه
احمد/ قمر
قمر /نعم اعملك تاكل
احمد/ لا تعالي وهاتي الاب توب الشهاده بتعت الثانويه بتعتكم ظهرت
قمر /بجد
شمس/ وانت فرحان كده ليه اختك دي اخرها معهد ده لو طالتو
احمد/ هنشوف
احمد كتب رقم جلوس شمس وكانت جايبه 86في المايه
شمس/ الله عليا شوف يبني المجموع بتاعي عسل والله من يومي انا كده هدخل تربيه اكتب بقا رقم جلوس المحروسه خلينا نضحك
احمد كتب رقم جلوس قمر وكانت جايبه 99في المايه
احمد /الله اكبر اي الحلوه دي
شمس/ اي ده ده ظلم دي فشله مبتعرفش حاجه ازاي هتدخل طب
احمد /صفي نيتك ربنا يحلي دنيتك
قمر /الحمد لله يارب حلمي اتحقق
شمس /حلم اي يابت انتي ده انتي فشله قال دكتوره قال
احمد /انا هنزل اضرب نار
احمد نزل يضرب نار ويفرح مع اصحابه
قمر /الف مبروك يا شمس مجموعك كويس جدا والله وانشالله من نجاح لنجاح ديما
شمس /انتي بتتريقي عليا طب والله لربيكي
شمس رمت كبايه الميه في وش قمر
قمر/ انتي ليه عملتي كده
شمس/ علشان انتي بتتريقي عليا
قمر/ والله ما انا قصدي اتريق انا بعمل كده علشان متزعليش علي العموم ربنا يسمحك
وفجاء الحاج مصطفي دخل
مصطفي/ الف مبروك يا قمر يا بنتي انشالله هتكوني اجمل دكتور في مصر كلها
قمر/ الله يبارك فيك يا بابا
مصطفي/ الف مبروك يا شمس يبنتي
شمس/ بعد اي بقا يا حاج ما حضرتك لزم تبارك لحبيبة قلبك الاول وبعد كده شمس دي بقا ارضيها بكلمه
مصطفي /انا يبنتي الله يسمحك
شمس/ انتو خنقتوني وزهقتوني انتو اي مبتحسوش
شمس دخلت اوضته
تاني يوم بليل الكل بيلبس علشان الفرح
قمر مش لاقي حاجه تلبسه خصوصا اني هدومه كلها قديمه وتقريبا معندهاش هدوم قرارت تدخل لشمس تستلف منه لبس تلبسو في فرح اخوه خصوصا انه عندها لبس كتير
قمر دخلت علي شمس وكانت لبسه فستان الي اشترته من اسبوعين بالف جنيه وركنه الفستان الي قمر ادتهواله
قمر/ ممكن يا شمس تديني الفستان الي ادتهوالك امبارح اروح بيه الفرح وارجع اغسلوه وادهوالك تاني
شمس/ انتي اتهبلتي انتي عايزني البس مكانك
قمر /انا كل هدومي قديمه ومعنديش حاجه البسه
شمس/ انا دخلي اي انا البسيه اي حاجه انا مالي لكن لبسي مش هتحطيه علي جسمك قمر خرجت من الاضه وهي زعلانه ومش عارفه تلبس اي لانه كانت من اسراء فقيره ومش عندها لبس
قمر دخلت ولبست حاجه قديمه جدا وخرجت ووصلو القاعه الناس عماله تبص لقمر ولبسه
قمر وقفه جمب شمس بتستقبل الناس لحد ما وصل عم العروسه امجد وابنه زين
شمس/ اهلا استاذ امجد حضرتك منور
امجد/ ده نورك يا شمس المهندس زين ابني خريج كليه هندسه
زين/ اهلا وسهلا بحضرتكم ممكن تعرفونه بنفسكم
شمس/ انا شمس في اولي كليه تربيه ودي قمر توامي
زين /في كليه اي يا قمر
شمس/ اتفضلو علي التربيزه
شمس خدتهم علشان ميعرفوش انه في كليه طب وتكون اعلي منها
الكل في انتظار العروسه قمر واقفه لوحدها وزين كان ورها شمس دخله علي قمر
شمس/ انتي واقفه كده ليه
قمر/ مستنيه العروسه والعريس
شمس/ انتي مش شايفه نفسك انتي كده هتشبهيني انتي ناسيه انينا شبه بعض واي البس ده انتي هتفضلي كده زباله اقعدي بعيد عن الفرح بلاش قرف
زين سمع كل الكلام ده وعجبه جدا قمر لانه لو وحده تانيه كانت ردت علي اخته لكن هي سكتت وفعلا بعدت عن الفرح وقعدت لوحدها بعيد عن الفرح
……..

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية اخت بلا رحمه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى