رواية حب حياتي الفصل الخامس 5 بقلم فاتن جمال
رواية حب حياتي الجزء الخامس
رواية حب حياتي البارت الخامس
رواية حب حياتي الحلقة الخامسة
بجد يابابا طيب نادي عليها نشوفها …فرح انا بجدا نفسي اشوفها من كتر كلامك عليها وصورها وهي صغيره …فارس بنرفزه فرح بطلي كلام انتي اصلا حسابك معايا بعدين ..ابوه ياله ياولاد علشان نروح البيت …فارس ياتر سجده بقت عامله ازاي لازم بكره اجي الكليه واشوفها …سجده مش عارفه اعمل اي بجد انا م عارفه أساعد محمد ازاي دلوقتي طيب اقول لمحمد اي والامتحان بتاعه انا هتجنن …فارس ياتر يا سجده ليس بتحبيني وفكراني …سجده راحت البيت لقت باباها ..بابا انت جيت عملت اي انت وعمو سعيد محمد هيطلع …ابوها متخافيش هو طلع علي ذمة القضيه بكفاله …سجده بجد طيب الحمدالله طب هو عامل اي …ابوها هو كويس بيقولك ابقي رني عليه الصبح علشان الامتحان مامتها …ياله انتي كمان روحي غيري هدومك وصلي وتعالي اتعشي سجده لا يا ماما مش جعانه انا هصلي وانام …طلعت سجده قوضتها وفضلت صحيه من كتر التفكير في فارس وعنيها مليانه دموع وفارس قاعد علي سريره وساند رأسه عليه وبيقول لنفسه امته الصبح هيجي انا عايز اشوفها وحشاني اوي وفضل يبص علي صورها وهي صغيره …الصبح سجده قومي اتاخرتي مامتها قومي ياله سجده حاضر قامت ورنت علي محمد ياله يا محمد عندنا امتحان محمد…حاضر يا سجده أنا اصلا منمتش مكنتش عارف انام كنت خايف اوي يا سجده …سجده بنرفزه انس يا محمد احنا عندنا امتحان ياله بسرعه…فرح …بتخبط علي باب قوضة فارس …فارس اصحه انت كل ده نايم هتتاخر علي شغلك فارس كان قام وخرج من بدري وراح الكليه علشان يشوف سجده وصل فارس الكليه واول ما وصل فضل قاعد في العربيه علشان يشوف هو هيقدر يعرفها والا لا …سجده ومحمد وصلو الكليه … فارس شاف سجده وقال هي البت دي علي طول فوشي ليه يارب تكون متعرفش سجده الا تكون نفس اخلاقها وكلامها …الحرس فارس قال ليهم اول ما البنت الاي اسمها سجده خالد النجم توصل ينادو عليها بصوت عالي اول ماسجده دخلت من البوابه ناد عليها الحراس بصت ليهم انت بتنادي اسمي …فارس باستغراب وفرح هي دي سجده هي دي حبيبتي ازاي دي بتحب محمد …سجده في حاجه الحرس لا مفيش حاجه اتفضلي ..سجده غريبه اول مره يقولو اسمي كدا …فارس راح داخل الكليه وفضل يبص عليها من بعيد ويقول هي دي الاي انا ربتها علي ايدي دي الاي اي حاجه كانت تحصل معاها تيجي تقولي …أبوه فارس الو يابابا انت فين فارس انا في الكليه عندك أبوه طيب كويس تعال …سجده اتفضلي يا سجده ابو فارس بيقول ليها تعالي عايزك في موضوع ….نعم يا فندم ايمن …لا فندم اي انا عمك فندم دي قدام الطلاب بيني وبينك عمي وبس …فارس خبط علي الباب ايمن ..ادخل فارس لق سجده قاعده غلي الكرسي بص ليها بشوق كان نفسه يحضنها بس افتكر انها بتحب محمد …أبوه عارف مين دي يا فارس …فارس ببرود اه عارف سجده خالد النجم ….أبوه وعرفتها ازاي فارس …اي يابابا انت ناسي اني وكيل نيابة…سجده اهلا يا فارس بيه …فارس اهلا …أبوه سجده بلغي بابا أننا جين نقعد معا شويه بعد المغرب …سجده تشرفه يا عمو ممكن استاذان …فارس وسجده معديه من جانبه حس أنه نفسه يحضنها ….راحت سجده لمحمد عملت اي في الامتحان محمد مش عارف سجده خير متخافش محمد أن شاء الله…سجده ياله بينا محمد ياله … فارس شافهم وفضل واقف يخبط أيده في الحيطه من النرفزه …مامت سجده انزلي الضيوف جم …سجده بص لقت فرح جايه معاهم يا بروده وكمان جيبها معا والله مش هنزل …خالد ازيك يا ايمن وحشني ازيك يا فارس والا يا وكيل النيابه فارس بابتسامه لا طبعا انا فارس ابنك ازيك يا مدام …الحمد الله مين دي …ايمن دي فرح بنتي بس جايه علي كبر بق وضحك …ام سجده اتفضلو ايمن امال فين ريم ومحمد …خالد ريم ومحمد نامه انت عارف ثانويه عامه.. ايمن زي فرح ثانويه …استغرب خالد ازاي فرح في ثانوي ولما جم يسافرو مكنتش مراته حامل فقال لي ايمن تعال عايزه أسألك علي حاجه اتفضل يا حبيبي هي فرح ازاي في ثانويه هي قد ريم ومحمد ايمن هي بنتي بالتبني أهلها ماتو ومراتي خدتها وربناها مع فارس …خالد طيب يا حبيبي ربنا يجزيك خير …ام فارس امال فين سجده …ام سجده مش عارفه هي كانت جايه ورايا …فارس ممكن انا اطلع اناديها …ام سجده طبعا يا حبيبي هي الاوضه بتاعتها الاي علي اليمين …فارس تمام …خبط الباب سجده ماما انا مش هنزل …فارس راح داخل وقال ليها ليه مش عايزه تنزلي مش عايزه تشوفي وشي …سجده راحت قائمه من علي السرير وحطة الطرحه علي شعرها وقالت انت مين قالك تدخل كدا …فارس قرب عليها وقال ليها عمرك مكنتي بداري شعرك مني وشال الطراحه وقال ليها شعرك يجننن من يومك وانتي زي القمر وحط أيده علي وشها وبدأ ينزل أيده علي شفيفها وهى فضلت ساكته …فارس وحشتيني با سجده وحشتيني اوي …سجده راحت بعدا عنها اه علشان كدا حبيت غيري فارس انا عمري ما حبيت حد غيرك انتي والله امال مين الاي معاك تحت دي فارس دي اختي فرح …سجده بجد يا فارس …فارس اه والله انتي الاي نسيتي فارس وحبيبتي محمد سجده…انا مقدرش احب غيرك محمد ده زي اخويا فارس قرب عليها تاني بجد …سجده بجراء حضنته…فارس راح حطت أيده علي وسطها وفضل حضنها وقال ليها بحبك يا سجده سجده وانا كمان يا فارس بحبك اوي ووحشتني اوي …فارس بعد رأسه عنها وقرب من شفيفها وباسه**ا وفضل يبوس فيها لحد ما سمع فرح بتنادي عليه فارس انت فين …بعدو الاتنين عن بعض ياله ننزل سجده راحت ماسكه أيده استنا …فارس نعم يا روحي انا عايزاك تعرف اني بحبك اوي ومكنتش مصدقه انك وكيل النيابه…فارس راح ضاحك وانا مكنتش متصور أن لسانك بق طويل كدا …سجده والله طيب تحب اوريك أن ايدي كمان بقت طويله …فارس مابلاش علشان لو اتعملت معاكي بايدي انا كمان هتزعلي مني سجده بتحدي هتعمل اي يعني راح فارس ماسك وسطها وقربها منه ونزل كتف الفستان بتاعها ونزل السوسته وهي جسمها ساب تحبي اقولك هعمل اي تاني سجده وهي مش قدره تاخد نفسها لا يا فارس مش عايزه اعرف …فارس مالك ..مش عارفه حاسه اني مش كويسه …فارس طيب ابعدي علشان كدا ممكن يحصل حاجات انا نفسي فيها …سجده انت سافل …فارس اول مره تعرفي والا اي …سجده اقفل السوسته فارس حاضر فارس اياكي تنزلي وشعرك باين …سجده استنا امسح الروج بتاعي من شفيفك …فارس تعالي امسحيه هو مش روجك انتي ….
يتبع…..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب حياتي)