رواية حب حياتي الفصل الثالث 3 بقلم شروق عبدالنعيم
رواية حب حياتي الجزء الثالث
رواية حب حياتي البارت الثالث
رواية حب حياتي الحلقة الثالثة
كريم بصدمه نعم! !!
فاتن بعصبيه ايه اللي بتجوله ده يا جدييي كريم خطيبي
الجد بعصبيه هششش مسمعش حسك تاني انقلب السحر علي الساحر يابت ولدي ولو فتحتي بوقك لكون طاردك من البيت ولا هيهمني
سعاد بعصبيه انت بتقول ايه يا عمي ازاي هتجوز دي لكريم دي لا مننا ولا من طوبنا جرالك ايه يا جح ماتردي يا نفين
نفين بحب مقدرش اقف قصاد ابوي اللي هو عايزه هيحصل وبعدين نيره دي ست البنات
فهد بابتسامه انا شايف اكده بردو
الجد خلااااص انا قررت وبكره كتاب الكتاب وبعد يومين الدخله
نيره بصدمه ايه
الجد بحب اه يابتي وهمس هتشكريني بعدين
——————————-
في مصر
مريم خير يا احمد طلبت تشوفني ليه
احمد نيره
مريم خير مالها نيره
احمد حاولي رجعيها انا هكلمها تاني واقنعها علي الاقل نتخطب
مريم بعصبيه انت مبتزهقش قولتلك انسااااها
احمد مش هنساها يا مريم نيره ليا
مريم طب خلاص خليك عايش علي حبها بجد مفيش دم عن اذنك
—————————————-
داخل القصر
كريم بصدمه جدي ايه اللي انت قولته ده
الجد ايه يا واد ولدي هتعارضني ياااك
فاتن بتمثيل عياااط قوله يا كريم قوله ان الكلام ده ميصحش واني اللي هبجي مرتك مش هي
نيره بدموع جدي بعد اذنك انا مفتحتش بوقي قدام الناس بس انا مش هتجوز كريم
سعاد اهي يا عمي حتي هي مش عايزه
الجد بعصبيه مسمعش حسك انتي وبتك واكمل بحب ولو قولتلك علشان خاطري يابتي نفسي اشيل ابن او بنت كريم قبل مااموت انا راجل كبير وايامي معدوده
نيره بدموع بعد الشر عليك يا جدي بس ابنه او بنته كمااان ياجدي بجد مش هقدر
كريم بوجع سيبها علي راحتها يا جدي خلاص ربنا يطولنا في عمرك
الجد بعصبيه انا مش باخد رايكم انا قررت خلاص وبكره كتب كتابكم وهتصل بامك واختك. يجوا بكره
نيره بدموع اللي تشوفه يا جدي
فاتن بعصبيه راحت جابتها من شعرها ونيره بتصرخ
فاتن ده انا اموتك لو خدتي واد عمي وفهد وكريم بيشلوها من تحت ايدها وكريم خد نيره منها وضربها بلقلم وقعت
جريت عليها سعاد شالتها
سعاد بتمثيل الحزن كده يا كريم كده تضرب بنت عمك علشانها طب بتي مش غلطانه بتي مقهوره من المصراويه علشان خدتك منيها
كريم بعصبيه زي ماجدي قااال صوتك انتي وبنتك مسمعوش تاني ومش هسمح لحد يتكلم نص كلمه علي نيره ولا يلمسها دي هتبقي مراااتي ومش مرات كريم الاتصاري اللي تتعامل بلطريقه دي فاهمين
سليم بحزن حقك. عليا ياخويا اختي غطلت
كريم مش انت يا سليم اللي تعتذر
فاتن بقهر يعني ايه
كريم يعني انتي وامك تعتذروا لنيره
فاتن بصدمه ايه
الجد اعملوا زي ماقال
فاتن بقهر اسفه ومشيت
كريم بحده يلا يا مرات عمي
سعاد رايحه تنطق نيره اتكلمت
نيره بدموع لا انتي زي ماما مسمحش تعتذري مني عن اذنكم وطلعت
فرح بحزن انا ريحالها
الجد روحي يابتي
وكريم طلع اوضته
نفين متاكد يا ابوي من قرارك
الجد بفرح متاكد اوي
نيفن يبقي علي بركه الله
الجد هاتي التيلفون يا نفين وهاتي وتليفون نيره ناخد رقم امها نكلمها
نفين حاضر
———————————–
في اوضه نيره بتتكلم في الفون
مريم بفرح بجد بتتكلمي بجد فرحتي قلبي كنت صح لما بعتك هناك كنت واثقه ان كريم بيحبك
نيره بعياط فرحتك ايه ده جدو جبروا عليا مش علشان بيحبني كريم بطل يحبني يا مريم
وبعدين انتي ايش عرفك اني هشوف كريم
مريم بتوتر ها بصراحه يا نيره كنت اعرف وشوفت. كريم لما جيه مع جده اخر مره وبعتك علشان انتي بتحبيه
نيره بعياااط ليه عملتي كده بس
مريم بفرح بس يا هبله احمدي ربك خلاص هيحصل اللي نفسك فيه وبعدين هتتاكدي ان كريم لسه بيحبك
نيره بدموع حتي لو مش هنسي انه جرحني
مريم حبه ليكي هينسيكي مبروك يا عروسه اخيرااا هفرح بيكي
وكان سامع كل الكلام احمد وهو مصدوم ومقهور
نيره بدموع هتيجي
مريم طبعا جايه فهد هيجي ياخدني
نيره هاتي ماما و رودي معاكي
مريم بحب عيني يلا باي
نيره باي
احمد بخبث فرح مين يا دكتوره ونفرحلك
مريم بتوتر ها لا دي صااحبتي
احمد بخبث اه ماشي واكمل في سره هروح يا نيره. الصعيد مينفعش اسيبك تضيعي مني
—————————————–
في اوضه نيره الباب خبط
نيره ادخل
فرح عروستنا الجمر
نيره بحزن عروسة اه
فرح هتعيشي عليا الدور يا نيرو ايه منا عارفه الحب اللي بينكم نسيتي لما كنتي تكلميني تليفون وتقوليلي بكره هاجي واقعد معاكم وازهقكم
نيره بدموع حضنتها ااه يا فرح فاكره بس بردو فاكره ان كريم كان بيحبني
فرح يا حبيبتي ولسه بيحبك والله عمره ما اده ريق للحيوانه فاتن دي وبيكرهاا اوي
نيره حتي لو كسرني
فرح قصدك معرفش يكسر كلمه جده زي دلوقتي
نيره مسحت دموعها تعرفي انا مستنيه اليوم ده بقالي قد ايه بس عمري ماكنت اتخيل يجي وهو مجبر علشان كلام جده
فرح بس متقوليش كده يا هبله ويلا بقي روقي كده عايزينك موزه بكره
—————————————
في اوضه كريم
زين حلو اوي بجد جدك طلع راجل بيفهم
كريم انا واثق انه شك فيا انا مكنتش بعرف امسك نفسي بصراحه وامسك غيرتي عليها
زين بضحك اشهدلك
كريم بحزن بس نيره مغصوبه عليا
زين انت مش بتقول لابسه السلسله
كريم بحزن اه بس كانت مش راضيه لما جدي قال
زين حقها يا كريم انت بقي خليها ترضي عليك مش سهل بردو اللي اتعرضتله
كريم بتنهيده يارب صحيح هتعب بس مش مشكله
———————————-
في اوضه فاتن
فاتن بعياااط وقهر شايفه ياما شاايفه جدي عمل ايه اااه هيجوزلها كريم
سعاد بغضب هنعمل ايه يعني يا فاتن سيبيه يتجوزها بس وحياه دموعك يابتي لو هوريها الويل وهيطلقها ويرجعلك راكع هنبوظ حياتهم
فاتن بدموع تفتكري ياما
سعاد بشر افتكر اوي
———————————-
في مصر
رودينا ماما تليفونك بيرن
سميه هاتي يارودي
سميه الو
الجد مساء الخير
سميه مساء النور مين
الجد معاكي محمود الانصاري كبير عيله الانصاري
سميه ازي حضرتك ياحج
الجد بخير يابتي بس ليا عندك طلب
سميه اومر يا حج انت نيره بتحكيلي عنك كتير وكمان عيلتك معروفه في الصعيد واحفادك كله بيتكلم علي اخلاقهم
الجد بحب تسلمي يا بتي ويسلم لسان نيره والله وعلشان كده انا عايز اجوز نيره لحفيدي الكبير كريم الانصاري
سميه بتعجب بلسرعه دي هي لحقت
الجد يابتي انا من زمان عايزها بس استنيت اشوف هتتعامل ازاي في بيتي وبنتك زينه البنات وانا قولت لو حضرتك مش هتعارضي كتب الكتاب بكره وهنبعت اخو كريم يجيبكم
سميه طب ونيره ايه رائيها
الجد بضحك لا يابتي نيره موافقه. متقلقيش
سميه بفرح يبقي الف مبروك يا حج وخلاص ماشي بكره ابعت العربيه
الحج بفرح تسلمي يابتي سلام
سميه سلام
رودينا في ايه ياماما
سميه بفرح اختك هتتجوز كريم الانصاااري
رودينا بفرح بجدد
سميه بفرح اه بجد
روديناا بفرح يعني هنروح الصعيد واو بجد واو لاحظه اسمه كريم الانصاري هو في كذا عيله انصاري
سميه لاطبعا عيله واحده
رودينا لنفسها معقوله من عيله سليم ياااه. لو بجد بكره هتاكد وقالت بصوت عالي يلا هحضر الشنط
سميه بضحك حضري ياختي
—————————————–
تاني يوم الصبح في القصر وتحديدا اوضه نيره
نيره بنوم ايوه ادخل
مريم ورودينا وسميه احنا جينااااا
نيره بفرح ماااما وردي مريم واحشتوني اووي وحضنتهم بجد واحشتوني
مريم بفرح انتي اكتر بجد
نيره فهد جبكم
رودينا اه
سميه بفرح مبروك يا قلب ماما
نيره بفرح حضنتها الله يبارك فيكي ياست الكل
ودخلت فرح سلمت عليهم
سميه بتحبيه يانيره
نيره عينها لمعت اوي يا ماما
فرح بضحك يابت اختشي احنا واقفين
مريم بضحك لا كله الا كريم بتضعف
رودينا طب ثواني هنزل الحمام وجيالكم اجهزي يلا
نيره اه يلا
———————————
في القصر تحت
نزلت رودينا تدور هل فعلا ممكن يكون بيت سليم ولالا
ودورت كتير لحد مالقيته في الجنينه
رودينا جريت حضنته من ضهره سليم واحشتني
سليم لفلها بدهشه روديناااا ايه جابك هنا
رودينا بضحك طبيعي اني هنا انا اخت نيره
سليم بفرح بتتكلمي جد
رودينا بضحك اه واالله اتفاجئت زيك كده بس توقعت لما جدك قال امبارح ان العريس اسمه كريم الانصاري ولما سالت ماما في عيله تاني اسمها كده قالت لا طبعا
سليم بفرح ياااه ده كده المسافااات قربت اوي
رودينا بفرح اه بجد هطير من الفرح
———————————–
في اوضه نيره
مريم بدموع قمر اووي
وكانت نيره لابسه فستان ابيض سك ماسك عليها. من عند الصدر ومنفوش لتحت وكم مطرز وكله بيلمع مع حجاب من نفس اللون وميكاب هادي اوي وكانت فعلا اميره
نيره بدموع حلوه
فرح بدموع قمررر
سميه بدموع زي القمر يا قلب ماما
رودينا اانا جيييت ايه القمر ده يا روحيييي
نيره بفرح حبيبتي دي عيونك
رودينا هو بكره الحنه
نيره بتوتر ااه
مريم ربنا يتمملك علي خير يارب
فرح يارب ويبعد عنها العقارب اللي في البيت
———————————
في اوضه كريم
زين باشا طول عمرك
كريم حبيبي يا زينو تسلملي
سليم وسع كده اظبط البدله
كريم يابني انا العريس انت متخيل
سليم ااه وانا قريب هبقي عريس
فهد ازاي يعني
سليم بضحك اصل حبيبتي طلعت اخت نيره
فهد بضحك يا راجل وانا صاحبتها
زين بضحك ايه الصدف دي
كريم بضحك خلاص كله. هيتجوز من عند نيره
زين بحب لا انا لا
كريم بخبث اومال مين يعني
زين ياراجل علي اساس متعرفش
فهد بضحك ده فرح نفسها عارفه انت باين اووي
زين اتريق اتريق
———————————
في المساء
الجد يلا يا كريم علشان نكتب الكتاب
فرح حاضر يا جدي فهد طلع يجيب نيره
في اوضه نيره
نيره بحب شكرا يا فهد انك انت اللي هتسلمني
فهد بحب يابت انتي متعرفيش غلاوتك
مريم بغيره احم احم
فهد بضحك اختي يا جاموسه مالك
نيره بضحك بتغيري مني يامريم
اخص
مريم بكسوف لا مبغيرش
رودينا. بضحك طب يلا ياختي اتاخرنا
ونازل فهد ماسك ايد نيره من علي سلم القصر
وكريم سرح فيها وفي جمالهت فحقاا كانت اميره
وقعدوا علشان يكتبوا الكتاب
وبلفعل تم كتب الكتاب وهنا علت اصوات الزغاريط والاغاني والتهاني للعرسان
وراح كريم ناحيه نيره وهي واقفه ساكته وباس راسها فرجعت لورا وهمست لو سمحت ابعد اضايق كريم لكن قرر انه هيكلمها بعدين لما يكونوا لوحدهم وهنا وصل احمد
احمد بصدمه وغل مش معقول انا اتاخرت اوووووي
ووقف يبصلهم بغل وتقدم ومد ايده لنيره
احمد مبروك يا عروسه
نيره بصدمه احمد
كريم بص ومد ايده هو واكمل الله يبارك فيك المدام مبتسلمش وبلفعل كريم تذكره فاهو دائما كان يطارد نيره ايام الكليه وكريم يكره بشده
مريم بصدمه احمد
نيره همس لمريم ينفع كده يا مريم عزمتيه ليه
مريم بصدمه والله ماقولتلوش حتي لم سالني. قولت صاحبتي مقولتش انتي
نيره تلاقيه سمعك يا فالحه
مريم بحزن اسفه بحد
نيره بس يابت متعتذريش بس ربنا يعديها علي خير
ثم طلع احمد برا القصر ووقف برا
احمد بصوته كله لا يا نيره مش هسيبك ليه انا بحببكك مش عايزه تفهميني ليه بس اعمل ايه انا لوحدي عايز حد يساعدني اخلص من كريم وتكوني ليااا وهعملها يا نيره
سمع صوت من وراه
انا هساعدك تاخد نيره
احمد لف يشوف مين اللي اتكلم
يتبع….
لقراءة القصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب حياتي)