روايات

رواية ذات النقاب الفصل الخامس 5 بقلم آية محمد محمد

رواية ذات النقاب الفصل الخامس 5 بقلم آية محمد محمد

رواية ذات النقاب الجزء الخامس

رواية ذات النقاب البارت الخامس

رواية ذات النقاب الحلقة الخامسة

وقفنا لما العربية خبطت حلم ولكن حياة شدتها فى اخر لحظها ( ضحكت عليكوا😂)
حياة: مش تحاسب يا متخلف انت
لكن العربيه سبتهم وجريت
حياة: حلم انتى بخير فيكى حاجه
حلم: انا الحمد كويسه مفيش حاجه متقلقيش
حياة: الحمد لله فين السواق بتاعك يوصلك
حلم: جى اهو بتصل بيه
حياة: تمام
جى السواق وخد حلم وأصرت على أنها توصل حياة معاها البيت
وخلص اليوم على ابطالنا
صباح يوم جديد على ابطالنا
عند ساجد
صحى من النوم وادى روتينه ونزل يتمرن شويه فى صاله الالعاب وخلص خد شور ولبس بدله سودة وقميص أبيض وساعه رولكس وحط البرفان ونزل يفطر
على السفرة كانت حلم مستنيه ساجد
حلم: صباح الخير يا ابيه
ساجد: صباح الخير يا حبيبتى عامله اى
حلم: الحمد لله يا ابيه
ساجد: عندك جامعه النهاردة
حلم: ايواة يا ابيه
ساجد : لما تشوفى صحبتك حياة خليها تخدلى معاد مع باباها
حلم: فى حاجه يا ابيه
ساجد: هتقدملها
حلم: بجد يا ابيه
ساجد: ايواة يا قلب أبيه
حلم : حاضر تقولها
ساجد فى دماغه: والله هوريكى ايام سودة يا ست حياة
مشيت حلم للجامعه وقبلت حياة هناك
حلم: السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
حياة: وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته
حلم: اسفه اتاخرت عليكى
حياة: اتأخرتى كده ليه دى اول مرة
حلم: اصل ساجد كان بيتكلم معايا فى حاجه حاجه
حياة بأستغرب: حاجة اى دى
حلم: اصل ساجد عايز يتقدملك
حياة بصدمه: ايه😳
حلم: نفس رد فعلى
حياة: مكنش يومك يا حياة يا بنت ام حياة بقى انا اتجوز كلب البحر ده
( بعد اذنك يا حياة متقوليش على حبيبى كده🥺)
حلم: اى يا بنتى هو انا بقولك هيموتك بقولك هيتقدملك😂
حياة:استغربت الصراحه
حلم: وانا برضو لما قالى
حياة:طب ياله عشان عندنا دكتور ذياد
حلم: ياله
راحوا البنات المحاضرة وكان الدكتور لسه مدخلش
فى مكان مجهول
المجهول: وبعدين يا باشا
فارس الألفى: انا مش عارف اعمل اى أخته وكنا ها نموتها وصحبتها لحقتها
المجهول: انا عرفت يا باشا أنه هيتقدم لصحبتها إلى كانت معاها اسمها حياة والى عرفته كمان أنه بيحبها بس مش معرف حد
فارس الألفى بخبث: مسكنه اول الخيط عرفنه نقطه ضعف تانيه ليه
المجهول: طب والعمل
فارس الألفى: سيبه شويه لغايه ما يخطبها وانا اقولك نعمل اى هى مش منقبه صح
المجهول: ايواة يا باشا بس بيقولوا أن البت جامده
فارس الألفى بحقارة: تبقى بتاعتى
المجهول: شيطانا يا باشا
عند ساجد فى الأقصر
كان قاعد مع الكلب بتاعه فى الجنينه الخلفيه للقصر
ساجد: تعرف يا ماكس اخيرا هتقدملها وهتبقى بتاعتى انا بحبها اوى من زمان ومحدش يعرف حتى حلم ومصدقت اخيرا انى اتقدم بس هلعب معاها شويه كده.
عند حياة روحت
حياة: يا ست الكل انتى يا ام حياة
ليل: مالك يا ختى كل شويه لازم صوتك ده اول ما تدخلى
حياة: طب انا جعانه اووووى يا ماما يا حبيبتى
ليل: بنات مايصه صحيح ادخلى غيرى وحطى الاكل
حياة:حاضر يا ماما فين بابا
ليل: قاعد مستنيكى على العشاء
حياة: عشان فى حاجه عايزة اقولكم عليها
ليل: حاجه اى
حياة: واحنا بتاكل عقولكم
دخلت حياة خدت شور وغيرت وخرجت حطط العشاء وقعدت مع باباها ومامتها
حياة: بابا ساجد اخو حلم عايز يتقدملى
الاب والام : ايه 😳
يا ترى رد فعل أهل حياة اى
وهل هيوافقوا

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ذات النقاب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى