روايات

رواية ذات النقاب الفصل الرابع 4 بقلم آية محمد محمد

رواية ذات النقاب الفصل الرابع 4 بقلم آية محمد محمد

رواية ذات النقاب الجزء الرابع

رواية ذات النقاب البارت الرابع

رواية ذات النقاب الحلقة الرابعة

صباح يوم جديد على ابطالنا ومنهم الفرحان ومنهم الزعلان ومنهم إلى بيجهز خطط للانتقام
عند بطلتنا صحيت كا العادة بالشبشب ابو وردة وأدت فرضها وقرأت قران والاذكار ولبست هودمها عبارة عن دريس واسع بيبى بلو ونقاب نفس اللون وكوتش ابيض وكانت جميله
خرجت لقت باباها مستنيها على الفطار
حياة: بابا يا بابا يا حته سكرة
الاب : روح قلب بابا عامله اى يا حبيبتى
حياة : الحمد لله فى نعمه
الاب: يارب دايما يا حبيبتى بس اى الاقمر والحلوة دى انتى رايحه الجامعه
حياة: ايواة يا بابا عندى محاضرتين النهاردة
الاب: ربنا معاكى يا دكتورة
حياة: يارب
الام ليل ده كله كانت بتحضر الفطار فى المطبخ
خلصت حياة فطرها ونزلت من البيت رايحه الجامعه وهى بتعدى الطريق كانت عربية هتخبطها
حياة: مش تحاسب يا غبى انت
نزل صاحب العربيه
المجهول : انتى إلى غبيه وبتتكلمى فى التلفون مش بصه قدامك
حياة: هو انت
ساجد: يابنتى انا مش حظرتك مشوفكيش قدامى ولو صدفه
حياة: وانا اعملك اى يعنى هكون برقبك وهموت واشوفك يا خويا
ساجد: طب اتكلمى معايا عدل بدل ما امك تلبس عليكى اسود
حياة: انت واحد قليل الادب😡
ساجد: وانتى واحده مش محترمه وابعدى بقى كفايه اصطبحت بوشك ده😡
حياة: يعنى هو انا اصطبحت بالقمر يا خى😏
ومشيت حياة وسبتها هيموت ويولع فيها وركب عربيته وراح الشركه وهى راحت الجامعه
فى الجامعه
حلم: اى ده كله يا بنتى اتأخرتى كده ليه
حياة: اسكتى ونبى مش هتبقى انتى واخوكى الرخم ده
حلم: ساجد ماله يابنتى عملك اى تانى
حياة: كان هيخبطنى بالعربيه لا ومش عجبه كمان واحد متخلف
حلم: حياة لحظى انك بتتكلمى على اخويا
حياة: اسفه يا حلم مكنتش اقصد🥺
حلم: حصل خير وياله يا ختى عندنا الدكتور زفت مراد
حياة:يلهوى انا مش عايزة اشوف وشه بعد إلى حصل
حلم: تعالى ياستى نحضر وفكك منه
حياة: طب ياله
فى الشركه عند ساجد
ساجد: ياسمين
ياسمين: نعم يا ساجد بيه
ساجد: فين مازن
ياسمين: فى مكتبه
ساجد: طب خليه يجى
ياسمين : حاضر يا فندم
دخل مازن كالعادة من غير ما يخبط
ساجد: انا مش قولتلك يا زفت انت تخبط الباب اى مش بتفهم😡
معتز: مالك يسطا اى إلى معصبك كده
ساجد: الزفته حياة صاحبه حلم
مازن بأعجاب: مالها حلم
ملحوظه( مازن بيحب حلم من زمان بس خايف يقولها يكون خاين لصحبه ومستنى الفرصه ويتقدملها)
ساجد: انا بقولك حياة صاحبه حلم تقولى مالها حلم
شكل البنات طيرت عقلك
مازن: علفكرة انا بطلت الموضوع ده بقالى اسبوعين
ساجد: اى التغير ده فى مزة وله اى
مازن : اسكت يا ساجد الله يخليك
ساجد: المهم عرفت حاجه عن فارس الألفى
مازن : لا محدش يعرف عنه حاجه من ساعه ما كسبته فى الصفقه الأخيرة وسكوته ده مش مريحنى
ساجد: اكيد بيخطط بحاجه مفكر انى هسكتله على إلى حصل زمان يبقى بيحلم
مازن: طب وهتعمل اى
ساجد: هقولك………………
مازن: يابن الجنيه وهتعمل ده امتى
ساجد: انا سيبه يفكر ويخطط برحته بس هيجى الوقت وانتقم منه
عند البنات بعد ما خلصوا الجامعه
حلم : بقولك يا حياة تعالى معايا المول اجيب حاجه
حياة: عايزة تجيبى اى
حلم: اصل الصراحه قررت البس النقاب
حياة: بجد
حلم: اه والله
حياة: بجد فرحتينى اوى ربنا يحفظك يارب
حلم: حبيبتى
راحوا يجيبوا الحاجه وخلصوا وهما مروحين عربيه خبطت حلم
ياترى اى إلى هيحصله ده إلى هنعرفه البارت الجاى

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ذات النقاب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى