روايات

رواية حوريتي العنيدة الفصل الرابع عشر 14 بقلم أمنية الحبشي

  رواية حوريتي العنيدة الفصل الرابع عشر 14 بقلم أمنية الحبشي

 رواية حوريتي العنيدة الفصل الرابع عشر 14 بقلم أمنية الحبشي

 رواية حوريتي العنيدة الفصل الرابع عشر 14 بقلم أمنية الحبشي

خرج سليم من غرفة المكتب ولكن انصدم عندما وجه له ريان لكمة قوية علي وجهة فجأة
سليم بغضب/اي اللي انت عملته ده
ريان ببرود غاضب/انا اعمل اللي انا عاوزة…. وبعدين ده اللي اتفقنا عليه يا سليم… امال اي بحبها بعشقها وعاوز اتجوزها…..تتجوز عليها ياسليم
تدخل ملاك وتسمع اخر جملة وتكمل حديث ريان/لا وياريت واحدة تبقي ضرة حور الهواري… سارة ياسليم تتجوز سارة
سليم بغضب/ملاااااك ايوة انتي زي اختي الصغير بس مسمحلكيش تتكلمي علي سارة كدة… دي مهما كانت تبقي بنت خالتي
ريان/طب ليه اتجوزتها يا سليم اديني سبب واحد بس مقنع
سليم ببرود/ كنت عاوز حور تغير
ريان وهو يمسكة من تلابيب قميصه/يابني انت غبي ما انت كدة هتظلمها معاك…. انت بتحب حور لية اتجوزت سارة
سليم / انا فعلا كدة هبقي ظلمت سارة… بس انا هتكلم مع سارة واكيد هتفهم
ريان/ ياريت تعمل كدة يا سليم
سليم نظر لملاك الصامتة الحزينة/انا اسف يا ملاك بس دي بنت خالتي بردو
ملاك/سليم انا بعتبرك اخويا قبل ما اعرف اني حور تبقي اختي…. وانا بقول كدة لاني مبحبش سارة من يوم ما جت هنا وانا مش مرتحالها……
سليم/تان يا ملاك
ملاك بمرح/اسفه يا شبح
سليم وهو يجزبها داخل احضانة/قلب الشبح انتي… بلغتك اللي عاوزة تتمحي دي
ريان بغيرة كبيرة/سليم كفاية
سليم برفعة حاجب/كفاية اي
ريان وهو يجزب ملاك/روح شوف مراتك وشوف هتصلح اللي انت عملته ازاي
سليم بعدم اقتناع / طب سيب ايدها…. يلا يا ملاك
اومأت ملاك وهي تنظر لريان الغاضب ووجه محمر بشددةة
ملاك لنفسها/هو مالة ده… مالة وشة قلب بطيخ لية???? يكنش زعلان علشان حور… ولا … لا مفيش ولاا هو زعلان علشان حور
دخلت ملاك غرفتها وتركت سليم يقف امام غرفة حور يأخذ نفس عميق …. كانة سيخوض معركة داميه????
هل تظنون انه سيدق الباب ههه فانتم مخطئون فهي الان اصبحت ملك له…. فهذا اليوم الذي ينتظرة كثيراااااا
دخل سليم الغرفة وهو يبحث عنها بعينيه عنها… عن حوريتة العنيدة …. عن سبب عذاب قلبة
 سمع صوت المياه في الحمام فاستنتج انها تستحم… جلس علي طرف الفراش وعينية لا تحيد عن الباب ابدااا …. بعد قليل سمع صوت اغلاق المياه وخروج حوريتة ب…مهلاااا ما هذا يا الله ابتلع ريقة ببطئ سلحفاه… وجد حور تخرج وهي ترتدي منشفة قصير بالكاد تصل لاول فخذها وبيدها منشفة اخري تنشف بها شعرها الغزير
ثقلت انفاااسة للغاية…. واصبح يشعر بحرارة عالية في جسدة… واصبح جبينة يزفر حبات ميااه غزيرة…. وصدرة يعلو ويهبط بعنف
رأته حور وهو يجلس علي سريرها لهذة الحالة ولكن فعلت ما صدم سليم ………
فهي تجاهلتة وذهبت الي خزانتها تختار منها ثيابها
سليم/حور
حور ببرود/لو خلصت تأملك ياريت تخرج علشان البس لاني ورايا شغل
سليم بغضب/شغل اي
حور/اوعي تكون نسيت ان احنا دمجنا الشركتين مع بعض…ومتنساش اني حور الهواري اكبر سيدة اعمال في فرنسا…. ولوعقلك مصورلك انك هتعيش سي السيد وانا امينة انسي يا بابا
اقترب منها سليم بخبث/الله مش سي السيد وامينة تقول متجوزين… يعني انتي معترفة بجوزنا يا حوري
حور بتوتر/دي نقرة ودي نقرة تانية خااالص.
سليم وهو يضع يده بخفة  فهد علي خصرها/بموت فيك انت يا بتاع النقراات
حور بضعف/سليم ابعد
سليم/تؤتؤتؤتؤ مقدرش ابعد
حور بحزن/لا هتقدر علشان تروح لمراتك التانية هي بتحبك
سليم/وانتي…؟! … بالسهولة دي تتخلي عني
حور ببكاء/انتي اللي محيت حبك من قلبي يا سليم… محيتة لما خطبتها… وكسرت قلبي لما اتجوزتها بعد جوازك مني ب5 دقايق …. انا عارفة انك مبتحبنيش بس لية بتكسرني يا سليم.. اي ذنبي اني حبيتك … قولي اي ذنبي… ممكن تكون انت شايفني بنت عمك… او بنتك اللي مربيها . بس انا كنت شيفاك حبيبي وجوزي وابويا واماني وكل حاجة
سليم بألم/كنتي
حور/ابقاا بكدب لو قلت اني بكرهك دلوقتي… ابقاا اكبر كدابة لو قولت ان حبي ليك نقص ولو ذرة واحدة بس…. بس انا مش قادرة اصدق اللي حصل… قررت عني اني اتجوزك ومفكرتش انا موافقة ولا رافضة… ولا وكمان جاي بعد كل ده تتجوز عليا…. حرام انا معملتش حاجة لكل ده والله انا معملتش حاجة… مروان دمر حياتي… خد مني أغلي ما املك… وانت اماني. اتجوزتني علشان شرف العيلة… بموافقة ابويا اللي مفكرش مرتين لما قرر انه يختار اخوه ويسيب بنتة… انا تعبت واللة تعبت ،انا عارفة اني قولت الكلام ده قبل كدة بس انا بجد تعبت…. تعبت من كتر المعافرة… انا كنت بنت بعدت عن حياتي بعدت عن عيلتي.. بعدت عن اكتر شخص حبيتة واعتبرته اماني… وسافرت مع ام كل همما الخروج والفسح والجواز… كانت بتتجوز شهرين وتتطلق وبعد عدتها تتجوز شهرين وتتطلق.. ملقتش الحب خالص معاها.. عشت سنتين حزن وبكي وكل حاجة صعبة علي طفلة عندها 4 سنين… لحد ما ريان انقذني من جوز امي اللي كان عاوز يعتدي عليا … لقيته في حنيتك وطيبتك… بقا اكتر من اخ بالنسبالي.. كنت بقعد عندهم اكتر ما بقعد في فيلتي وكانت امي ولا تسأل فيااا.. كبرت وكبر حبك في قلبي وحبيت اكون ناجحة… طلبت من ريان انه يفتحلي شركة هو برأس المال وانا بالمجهود وافق مرفضش… فضلت اكبر واكبر… وانا املي اني هرجع ليك وتبقي فخور بيا بيكبر… لكن صدمتي لما عرفت انك خطبت  كسرتني وجه مروان دمرني .. جيت هنا اداوي جروحي وابدل حزني… لكن انتو عملتو جروح جديدة وجددتو حزني من الاول… انا نفسي اموت وارتاح
سليم بلهفة/بعد الشر عنك يا حوريتي
حور/ودي كمان حرمتني منها… اكتر اسم كنت بعشقة حرمتني منه
سليم بحب / هعوضك عن كل ده يا حوريتي… صدقيني هعوضك… هبدل كل دمعة بضحكة.. هخلي قلبك ينبض سعادة وفرح مش هخلي الحزن يعرف طريقك
حور/صعب لو مش من قلبك
سليم وهو يهمس امام شفتيها/ انا اصلا مفيش في قلبي غيرك
واقترب منها وقبلها علي شفتيها قبلة اودع فيها حبة لهاا كأنة يحكي لها عن مدي حزنة علي ابتعادها…. حزنة علي فراقها… كانة يعترف لها بعشقة وحبة الجارف لكننننن????????????????
________________عند ملاك في غرفتها كانت تجلس ترسم ريان فهي هويتها رسم الشخصيات الكرتونية او ممثلين
دق باب غرفتها فظنتها هنية
ملاك/ادخلي يا هنون
ولكن دخل ريان بهيبتة ووسامتة التي تخطف
ملاك بتوتر وهي تخفي الرسمة/انت اي الي جايبك هنا
ريان بغضب/جاي اتكلم معاكي
ملاك/نعم
ريان/انتي ازاي تسمحي لنفسك تحضني سليم كدة
ملاك/معليش
ريان/اي البرود ده انا بحزرك لاول واخر مرة… متحضنيش حد تان
ملاك/لية انشاء اللة… سليم زي اخويا
ريان بغضب/اديكي بتقولي زي اخوكي .. يعني مش اخوكي… يعني يقدر يتجوزك عادي
ملاك/انت اكيد مش طبيعي ده متجوز اختي وهو اللي مربيني
ريان وهو يمسك رسغها بقوووة كبيرة
ريان/ما تستفذيني ملاك احسن الكْ وإليِ
ملاك/سيب ايدي يا ريان بقااا.. وبعدين انت مالك يا اخي احضن سليم انشاللة ابوس
قبض علي رسغها بقوة تكاد تكسرة/ما بدي اسمع.. ملاك بدي اياكي تعرفي امنيح اني ما بمزح معك هلا…
ملاك/ ريان ايدي واللة هتتكسر
تركها ريان ببطئ وجد مكتن يده ازرق
ريان بأسف/انا اسف
ملاك ببكاء/اسف علي اي
لو علي ايدي يا سيدي اسفك مقبول اتفضل اطلع برة
ريان/ملاك انا بحبك
تسمرت ملاك في وقفتها… تشعر بدقات قلبها تتسارع…. تشعر بحرارة تجتاح جسدها بالكامل يالله ما هذا الشعور الغريب… تأثير كلمة من 4 حروف يفعل كل هذا …………
ولكن نطقت بسخرية واضحة/لا واللة عاوزني اعمل اي دلوقتي يا استاذ ريان اترمي في حضنك واقولك وانا كمان صح… وانسي مراتك الحامل صح
ريان بشبه صراخ/بسسسس بسسسس بقااا مش مراتي مش مراتي دي طلقتي
ملاك/مش فاهمة
ريان/انا هحكيلك
في يوم كانت حور منزلة اعلان بتدور علي سكرتير لمكتبها فجأه مروان اقدم علي الوظيفة وكان معاه ورق كتير يثبت كفاءة ويخلي اي شركة تقبل بيه وهي مغمضة…  وكمان اقنعنا انه فقير وجاي فرنسا هو واخته بعد وفاة عيلتهم… اتقبل في الوظيفة.. بس انا مكنتش مرتحلة خالص بس شغلة واتقانة كان بيخليني اسكت… بعد شهر او اتنين بدأت الشركة تقع وقعات غريبة… بسبب تاخر امضي او ملف ضايع.. وكان طبعا مروان بيخرج نفسة منها بكل سهووولة… وبسس وفي يوم عزمني انا وحور علي عيد ميلاد اخته ولما رفضنا.. قال انه ملوش غيرنا وان احنا بقينا زي عيلتة.. فعلا وفقنا وروحنا… اتفجأت ببنت وشها برئ جدااا وجميلة جداااا سيلين???? وعرفت انها اخت مروان سيلين… اتعرفت عليها يوم عن يوم بقت تجمعنا صدف غريبة شوية بس مكنتش بركز او بدقق لاني بصراحة اعجبت بيها… بعديها طلبت ايديها للجواز ووافقت واعترفت انها كمان بتحبني…. عشنا مع بعض شهور جميلة اوي. وفي يوم اصرت ان احنا نسافر وسافرت انا وهي لكن فجأة جاتلي رسالة من حور بتحكي كل حاجة حصلت معاها.. اللي وجعني اووي ان عرفت ان مراتي تبقي عاه** مروان مش اختة .. محستش بنفسي غير وانا بضربها وطلقتها ومن يومها وانا مش طايق اشوفها ????????
كانت ملاك تسمعه وتبكي علي ماحدث معه ومع اختها…….
ريان/انا بحبك يا ملاك خليكي جمبي انا حاسس ان الدنيا بتضحكلي لما انتي بتضحكي… كنت فاكر اني عمري ما هحب حد تان غير سيلين بس انتي جيتي خلتيني اكتشف اني محبتش سيلين اصلا… موافقة يا ملاك تفضلي جمبي… موافقة تتقبلي حبي. والاهم موافقة تبقي شريكة حياتي
اومأت ملاك بسعادة كبيررررة فهي تحبة ايضاااا
حملها ريان ودار بها بسعادة كبييرة
ملاك بضحك بين دموعها/♡نزلني يا ريان
انزلها ريان وهو يقول/ انا هتكلم مع حور وبعدين هتكلم مع والدك
اومأت ملاك له اقترب ريان لكي يقبلها ابعدتة ملاك بخجل/ ريان مينفعش كدة… وبعدين اطلع برة بقاا لحد يجي ويشوفك
اومأ لها ريان بابتسامة وااسعة وخرج من غرفتها وهو يتنهد بسعادة فاخيرااا ستضحك له الدنيا
غافل عن من رأتة يخرج من غرفة ملاك
سارة بشر/الله ملاك وريان طب ياتري اي رأي عمو كمال وجدو عمار في الكلام ده???????? ادعي عليكي بإيه وانتي فيكي كل العبر????????
_____________قصة العشق الجديدة????????????
كانت تقف تضحك مع فهد بشدة فهو القي عليها احدي دعباته ففهد في عملة صااارم ولكن هو مرح للغاية
هنية/ووه يا فهد وچعتلي بطني… بكفياك نكت
فهد بضحك/لا ده فيه كتير استني هقولك
مايكل بغضب/ماذا يحدث هنا
هنية/اهو چه اللي مهفهملوش حاچه واصل
فهد/ماذا تريد مايكل
مايكل/اريد الغذاء فانا جائع
فهد/هنية بيقولك مايكل عاوز الغداء علشان جعان
هنية/حاضر من عيوني
ذهبت هنية من الحديقة الخلفية للمطبخ ولكن شعرت بيد تكمم فمها ويد اخري تلتف حول خصرها وبحملها خلف شجرة كبيرة
مايكل بعربي مكسر/ اهدي
هنية بغضب/كيف تعمل اكدة يا مايكل… عيب كدة… وسع بجا وفكر تعملها تان وانا اجول لسليم بيه يطردك
مايكل بحب/انا اهبك هنيه
هنية بصدمة اغمي عليها
مايكل/تبااا
يتبع………
لقراءة الفصل الخامس عشر : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى