روايات

رواية حياه صعبه الفصل السابع والعشرون 27 بقلم حور طه

رواية حياه صعبه الفصل السابع والعشرون 27 بقلم حور طه

رواية حياه صعبه الجزء السابع والعشرون

رواية حياه صعبه البارت السابع والعشرون

رواية حياه صعبه مدونة كامة
رواية حياه صعبه
مدونة كامة

رواية حياه صعبه الحلقة السابعة والعشرون

عاكف بصد=مه: اتقت,لت امي اتقت,لت
جمال: مع الاسف يا ابني اللي قت,لها هو اللي يعرف مكان ولاد عمك
عاكف: ولاد عمي & مش ولادك ما,توا انا ما بقتش فاهم حاجه
جمال :انا عايزك تتمالك نفسك وتكون قوي لان احنا في وضع ما يسمح لناش ان احنا نضعف فيه
عاكف بحز,ن: كنت دايما بقول عليها ما,تت بالنسبه لي لكن كنت بطمن لما اعرف انها موجوده لكن دلوقتي خلاص ما بقتش موجوده
جمال: الهام عمرها ما كانت موجوده جنبك يا ابني& الهام كانت عايشه لنفسها وساعدت في تد,مير العيله كلها للاسف يا ابني هي اتقت,لت علشان انا ما وصلش للحقيقه
عاكف :مين اللي بيعمل فينا كل ده &مين من مصلحته يد,مر عيلتنا بالشكل ده وعلشان ايه يعمل كل ده؟
جمال: لما اعرفه مش هر,حمه هخليه يند,م على كل اللي عمله ده
حياه تجري على عاكف بد,موع وتر,جي: خليني اشوفها عايزه اشوفها للمره الا,خيره يعاكف ارجوك
عاكف :بلاش حياه انت مش هتتحملي المنظر ده
حياه بتر,جي : ارجوكي يعاكف خليني اشوفها خليني اودعها للمره الا,خيره
جمال :وديها يعاكف وانا هفضل هنا مع علاء لحد ما يفوق لان اول ما هيفوق هو الثاني هيعوز انه يشوفها روح معاها
💫💫💫💫💫💫
في عربيه عاكف
يرن هاتف : ايوه يا احمد
احمد: رافت عايش ما ما,تش كل اللي مصطفى بيعمله ده مجرد لعبه
عاكف: انت متاكد من الكلام ده يا احمد
احمد: ايوه طبعا متاكد من كل كلمه& رافت في انجلترا هو ومراته واولاده وسافروا يوم 13/5 ده نفس اليوم اللي تم فيه تحويل 5 مليون جنيه
عاكف: طيب يا احمد اقفل انت دلوقتي وابقى اكلمك بعدين
عاكف يبص على حياه اللي كانت في دنيا غير الدنيا وكان حجر عينها اتثبت ولا تصدر اي حركه ولا صوت وكانها غير موجوده
يحط ايده على ايدها بهدوء :حياتي كويسه
حياه لا يخرج صوتها ولكن عيونها تد,مع مثل شلال يتدفق بدون توقف ولكن في صمت وبعد مرور وقت وصل المست,شفى وقفوا بالغرفه وفي انتظار التمرجي يطلع لهم الج,ثه من التلاجه عشان تشوفها
حياه تقدم رجل وترجع بالاخرى وتسحب من على وشها
الغطاءببطء: انت نايمه هنا بدون اي صوت ولا حركه في هدوء& لكن انت ما كنتيش بتحبي تقعدي في مكان هادي لاتعالى الاصوات فيه كنت تكلمني واتنغشيني
كنت بتقويني على الحياه & يلا قومي نمشي من هنا رد عليا ما تسكتيش اتكلمي زعقي لي اضر,بيني اعملي اي حاجه بس ما ترقد,يش كده& فتحي عينيك وانا هعمل كل اللي تقولي لي عليه ارجو,كي قو,مي بقي
عاكف: اهدي حياه خلاص هي ما,تت
حياه بكاء :ما تقولش ما,تت هناء هتقوم وهتمشي معايا وهنرجع على بيتنا هي وعدتني وقالت لي انها عمرها ما هتسيبني وهي بتوف يبوعدها على طول معايا
عاكف بوجع: ارجوكي ي حياه ما تعمليش كده يلا بينا نخرج من هنا يلا حبيبتي
حياه تضع دماغها بجانب دماغ هناء وتبكي وكادت ان تقع ولكن عاكف شد,ها الى حضنه وهي ما زالت تبكي ولا تتوقف
💫💫💫💫💫💫💫💫
يونس: اتاكدت زي ما قلت لك ان ما حدش يعرف موضوع حياه وعلاء قبل ما تخلص على هناء
صلاح: للاسف يا ريس في حد سبقني وخلاص على هناء
يونس: يعني ايه مش فاهم مش انت اللي مخلص عليها امال هيكون مين
صلاح: مصطفى بيه هو اللي خلص على هناء
يونس : ومصطفى علاقته ايه بهناء عشان يخلص عليها
صلاح :هناء كانت هتقول لعاكف على موضوع نيره مراته
يونس :وهو فين دلوقتي
صلاح : خرج من الفيلا واخد عربيته وطلع
يونس بنرفزه : تشوفه متلقح في انهي دا,هيه وتجيبه لي حالا
صلاح :حاضر يا ريس انت هتحضر الجن,ازه
يونس :ايوه طبعا مش لازم حد يشك فيه دلوقتي لازم كل شيء يبان طبيعي قل لي عملت ايه في التحويلات
صلاح :التحويلات كلها هتتم النهارده يا ريس
يونس :عايزاك تلم كل اللي ورانا بسرعه جمال ممكن في اي لحظه يكشفنا وانا عايز اكون جاهز له
صلاح :ما تقلقش يا ريس احنا في خلال 10 ايام هكون كل شيء خلصان
💫💫💫💫💫💫💫💫
مراد: كنت فاكر ان انا مش هعرف اجيبك
مصطفى :انت مش هتقدر تلمس مني شعره واحده
مراد:لا الشعره دي انا هسيبها ذكرى لابوك لما توحشوا يبص عليها
مصطفى : ما تنساش ان انا لسه جوز بنتك وان اللي في بطنها يكون ابني عايز تي,تم حفيده قبل ما يتولد
مراد: وحياه حفيدي اللي لسه ما شفتوش هخليك تتمنى المو,ت لكن مش هطوله لك
مصطفى: انت هتعمل ايه خليك عارف ان ابويا وعمي
جمال مش هيسيبوك لو حاولت تاذ,يني
مراد: طلال عايزه يعيش اللي باقي من عمره ما يعرفش يجيب لنفسه بقه ميه
طلال يؤمر رجالته ياخدوا مصطفى
مصطفى :انت هتعمل ايه سيبوني بقول لك سيبوني
مراد :انا هخليك يا يونس تدوق الوجع اللي انت وابنك دوقته لي لما تشوفه قدامك بيمو,ت بالبطيء

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حياه صعبه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى