روايات

رواية ملاك بعالم الشياطين الفصل الأول 1 بقلم مي أحمد

رواية ملاك بعالم الشياطين الفصل الأول 1 بقلم مي أحمد

رواية ملاك بعالم الشياطين الجزء الأول

رواية ملاك بعالم الشياطين البارت الأول

رواية ملاك بعالم الشياطين الحلقة الأولى

تعريف الشخصيات❤️❤️❤️♥️
كنان عبد الرحمن الريان/هو الابن الغير شرعي لعائله الريان يتميز بالبرود القاتل يمتلك اكبر شركات في الشرق الاوسط غير انه يعمل مع المافيا فهو اكبر زعيم مافيا متخفي في شكل رئيس شركه عمره 32 عام متخرج من كليه الهندسه يمتلك ملامح جذابه حيث انه يتميز بالعيون الخضراء والبشره البيضاء والشعر الاشقر

جود صلاح الدين
فتاه مرحه هادئه بريئه تخاف يتيمه يوقعها القدر في عالم الشياطين تتميز بالبشره البيضاء والعيون الخضراء والشعر الاشقر والجسم الممشوق عندها 21 سنه لم تتعلم

كريم عبد الرحمن
الريان الابن الشرعي لعائله الريان شاب تافه غير مسؤول يعتمد على والدته في كل شيء ليس لديه شخصيه مستهتر لدرجه كبيره يكره كنان وبشده يريدوا دايما ان يكون الافضل
يتميز بالشعر الاسود والعيون الزرقاء والعضلات المفتوله خريج كليه ادب اسم 25 سنه
السيده تغريد المحمدي
الزوجه الابن الاكبر في عائله الريان وام كريم شخصيه متغطرسه ومتعجرفه تعشق ابنها حتى الجنون تبلغ من العمر 49 عاما تهتم بشكلها بشكل كبير ذات نفوذ وقوه على زوجها تكره كنان بشده وتحاول دائما ان تجرحه وتقلل منه
ملاك سميرالريان
هي بنت عم كنان وكريم شخصيه مرحه حنونه طيبه لطيفه بريئه تعشق كريم حد الجنون ولكنه يهملها عمرها 15 سنه اهلها متوفين ومتربيين مع بعض هي وكريم متزوج من منها
علشان الثروة
تمتلك جسم كيرفي وعيون باللون الاسود ذات الرموش الكثيفه في الثانويه العامه
روان عبد الرحمن الريان
البنت الصغرى في عائله الريان شخصيه متكبره مثل ولدتها تكره كنان بشده ذكيه مثل الثعلب
تحب المال وطماع تمتلك عيون السوداء وشعر اسود مثل الليل
اروى عبد الرحمن الريان اخت روان التوام شخصيه لطيفه حنونه تحب الجميع عكس اختها تماما في الشكل والطبع عندها 21 سنه تمتلك باللون الاحمر
بشره بيضاء وعيون زرقاء
ايان العمري صديق كنان المقرب وشريكه في معظم اعماله وخطيب اروى عنده 29 سنه خريج كليه الهندسه يمتلك ملامح جمحاويه وعيون باللون البني وشعر باللون البني
فيروز الهلالي صديق الطفوله كنان تعشقه حد الجنون شخصيه نرجسيه متعجرفه مغروره تحب الموضه والازياء السن 26 سنه
تمتلك جسم كيرفي وشعر باللون الاسود وعيون باللون الاخضر وبشره بيضاء
دي الشخصيات اللي معانا في الاول ولما تظهر شخصيه تاني هعرفكم عليها

…..

يعني ايه اتجوزت من غير ما تقول لي هو انا مش امك وليه حق عليك
بص في الارض بتوتر واتكلم وهو بياخد نفسه بالعافيه
انا بحبها يا ماما وما اقدرش اعيش من غيرها
انت لو شفتيها هتعجبك مش انت دايما كان حلمك اني اتجوز واحده جميله جدا عشان كلهم يقولوا ان ابنك انت خد ملكه جمال فانا اخترت جوري
لانها فيها كل المواصفات المطلوبه
بصيت له بغضب جحيمي واتكلمت بهدوء عكس ما بداخلها “تمام يا كريم اشوف العروسه الاول انا عايزه اللي انت اخترتها تكون جميله بمعنى الكلمه فاهم يا روح امك انا مش هوصيك عايزه الكل اول ما يشوفها ينبهر بيها واقدر اكيد كنان وحسره على نفسه وعلى شبابه ان هو ما يقدرش يتجوز فهمني مش كده
كريم بخبث/اللي تؤمري بيه يا ماما تعالي هي بره مستناكي اصل هي هاديه وبريئه
خرج هو ووالدته وهو بيفكر في رد فعل لمامته اول ما تشوفها نزلوا تحت شافوا بنت بسيطه واقفه بتفرك بايديها بتوتر قرب عليها واتكلم بحنيه جود
بصيت له ورفعت عينيها ليه الام اول ما شافتها انصدمت من جمالها وجسمها وبراءتها اللي باينه من عينيها قربت عليها بخبث واتكلمت بهمس
ايه القمر الحلو اللي انا شايفاه ده قولي لي يا حبيبتي هو انت اسمك ايه هو بيقول لي اسمك جوري وبيدلعك يقول لك جود عارفه يا جود انا موافقه انك تكوني ايه مرات ابني بس عايزك تفهمي من الكلمه الاولى والاخيره ليا انا وانك انت هنا مجرد عبده الرغبات ابني فاهمه ولا لا
جود حست بالخوف من نظرتها/ فهزت رأسه بالموافقه
تغريد قربت عليها وخليتها في حضنها قالت لها شاطره يا حبيبتي شكلك هتسمعي الكلام
وبعدت عنها وبصت لابنها وقالت خدها يا حبيبي شكلها بتخاف
كريم قرب منها وقال لها خلاص يا حبيبتي ما تخافيش انا معاكي واديك شفتي ماما حبيتك قوي
ان شاء الله ما فيش مشاكل هتواجه علاقتنا
جود بصوت واطي ان شاء الله
كريم بحب مسك ايدها طب يلا بينا عشان ما نتاخرش ونروح على الفيلا بتاعتنا
خرج كريم هو والدته وجود وركبه العربيه
وتوجهوا لقصر الريان
***************
في قصر الريان
تحديدا في القسم الثاني من القصر
في غرفه بطلنا جميل كنان الريان
كان بيلبس بدلته وبيرش برفانه لابس ساعته اخر موديل ونزل على السلالم بتاعه القصر
الخدم كلهم خرجوا قبل ما يمشي لازم كل واحد
فيهم ياخد اوامره منه قبل ما يروح شغله
فهو مش شخص عادي انه كنان الريان الشيطان كما يلقب نعم يا ساده وهذه هي شخصيته البرود التملك السيطره العنجفه كل هذه الصفات تحديدا في شخص واحد انه هو يهابه اكبر الرجال فهو ليس بشخص عادي من رغم صغر سنه الا انه يمتلك
اكبر شركات في الشرق الاوسط ومصانع وفلل
يعتبر من اغنياء العالم فهو الابن الغير شرعي
لعبد الرحمن الريان
قربت عليه الخدامه بخوف ايه اوامر النهارده يا استاذ كنان
كنان بغموض/ النهارده كلكم اجازه فهمت يا سالي
سالي باحترام /حاضر يا كنان بيه لو في اي حاجه ممكن تبلغني بالتليفون
كنان وهو بيلبس نظارته تمام اتفضلي دلوقتي ماشي من قدامها والكل بيبص عليه في مينهم اللي بيبص عليه بخوف واللي بيبص عليه باحترام وتقدير واللي يبص بحقد وكر نعم يا ساده شخص مثل كنان له اعداء كثيرون يتمنون موته
خرج وكان لسه هيركب عربيته لكن احد حراسه
واسمه سمير جيه عنده وهو بيجري
سمير باحترام /استنى يا كنان بيه المدام تغريد طالباك في القصر
كنان تمام روح شوف شغلك يا سمير وانا اروح عشان اشوفها
مشي كنان ودخل في الجزء الثاني من القصر
ليق العيله كلها متجمعه وتغريد واقفه في النص ولابسه فستان سهره
كنان باستغراب/ ايه اللي فكرك بيا يا يا مدام تغريد
مش انا برده الولد اللي غير شرعي
اللي مش بيطيق تشوفيه
تغريد بكرهيه/ ايوه يا حبيبي انا مش بطيق اشوفك ولا المحك حتى بس انت ما هو كنت فانت واحد من العيله ولازم تفرح لاخوك ولا انا غلطانه لانه اتجوز
كنان م/سخريه ومين بقى العروسه
تغريد وهي بتشاور على البنت اللي جنبها هي دي عروسه ابني مش حلوه
كنان اول ما ابص لها شاف بنت بريئه طيبه صغيره مش حمل المصايب اللي هتعرض لها في العيله دي
بس دخلت عالم الشياطين لازم تستحمل
كنان ابتسامه بغموض/ الف مبروك فرحت لك يا مدام تغريد عقبال ما تشيلي اولاده
تغريد اتغاظت جدا من رده هي بتكرهه حتى اللعنه بسبب اللي عمله زمان خلي جوزها يكتبه باسمه وكمان دلوقتي بقى من اغنى اغنياء العالم مش بس في البلد لا في العالم كانت بتبص لكه بكل غيظ وكره
كنان لاحظ نظراتها فرح قرب على اخوه وسلم عليه وبارك له
كريم بكر انت بجد فرحان ولا غيران مني عشان اخترت بنت احلى من اي بنت شفتها في حياتك
كنان بابتسامه جذابه/ ما تفكرش انك بتاخد حاجه انا مش عايزها اوعى في يوم تفكر انك احسن مني طول عمرك هتفضل تاخد البواقي بتاعتي سلام يا عريس
قال كلامه وخرج وساب كريم يفكر في الكلام اللي هو قاله
كريم بغضب راح اتجاه جود بغضب شديد جود قولي لي انت تعرفي كنان قبل عن كده
جود خافت من منظره/لا ما اعرفوش انا ما اعرفش حد خالص هنا غيرك انت يا كريم انت بتقول ايه
تغريد بغضب/ انت غبي ازاي تمسك مراتك كده كل ده عشان كلمه قالها كنان
كريم نوعا ما هدي بس التفكير ما بيخلص
كريم بهمسه قرب من جود وبس فوق راسها واعتذر لها وقال انا اسف يا حبيبتي غصب عني انا بكرهه خايف لا ياخدك مني زي ما بياخد كل حاجه
جود/ ما تقلقش يا كريم انا طول عمري هفضل احبك انت اللي في قلبي وبس
تغريد /كفاياكم حب ببعض يا ولاد يلا يا كريم خدها اوضتها عشان ترتاح وبالليل هعرفك على العيله كلها
كانت لسه طالعه على اوضتها لحد ما وقفها صوت
بصت وراها واتصدمت لما شافت بنت ايه في الجمال وباين عليها صغيره بالسن 15 سنه يعني
كانت لسه هتسال هي مين لكن البنت صدمتها لما سالتها
البنت مين دي يا كريم وانت ماسك ايديها ليه كده
جود انا ابقى جود مرات كريم انت مين
البنت انت بتقولي ايه انا اللي مراته انا ملاك بنت عم ومراته انت زي مراته
جود بصدمه/ الكلام ده صحيح يا كريم
كريم /ايوه صحيح دي تبقى مراتي
جود بصدمه وحزن عملت
يا ترى جود هتعمل ايه وهتقبل ان هي تبقى زوجه ثانيه ليه كريم ما قالهاش وليه تغريد وافقت على جود وايه سر ان هي تكون جميله وايه علاقه الموضوع ده بكنان كل ده هنشوفه الفصل الجاي لو لقيت تفاعل هكملها ما لقيتش خلاص

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ملاك بعالم الشياطين)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى