رواية هوس اربعيني الجزء الثاني الفصل الثامن 8 بقلم نورة عبدالرحمن
رواية هوس اربعيني الجزء الثاني الجزء الثامن
رواية هوس اربعيني الجزء الثاني البارت الثامن
رواية هوس اربعيني الجزء الثاني الحلقة الثامنة
ابتعدت عنه لبنى بضحكه خجله واكملت بخجل يدوب نلحق نحضر حجتنا..
اغمض عينيه بضيق ماشي يالبني ماشي لكن افتكري كلها كم ساعه وهنكون لو حدنا وساعتها مفيش حجج وهروب تاني..
شعرت بالارتباك واحمرت خجلا. من مجرد التفكير بذلك .
********************
في اليوم التالي ..
امام شركة النصار
تامر بضيق كان لزمته ايه الشغل ياحبيبتي ..
نجوى مينفعش اسيبك تتحمل كل المصاريف لوحدك انت تعبت معايا كتيير لحد ماخلصت كليه لازم اكون جمبك دلوقتي ونشيل عن بعض..
تامر مش عايزلك البهدله ياحبيبتي. ..
نجوى عشان خاطري ياتامر متخربش فرحتى ..انا مبسوطه عشان اشتغلت..
تامر ماشي ربنا يوفقك ..قبل جبينه وهمس لها خدي باللك من نفسك ولو احتجتي حاجه كلميني ..
اشارت براسها بابتسامه. وركب سيارته وغادر..
واتجهت نجوى لتدخل الشركه ولم تلاحظ من ينظر اليها بغيظ..
يحدث نفسه تستشرف عليا وهي مقضياها والله لاربيها..
عشان تحرم تغلط مع امير نصار..ليسرع ويدخل معها المصعد نظرت اليه بقرف ولم تتكلم..
امير خلع النظارة ورمقها من راسها الى اخمص قدمها بقرف…مين الي عمال يبوسك في الشارع كده..
نجوى وانت مالك..
أمير مش المفروض تحافظي على مظهر الشركه اللي بتشتغلي بيها ياانسه..
نجوى بحده خليك ف حالك وبلاش تتدخل بيا فتح باب المصعد لتهم بالمغادره لكنه جذبها واغلق المصعد..متنسيش نفسك وافتكري كويس انتي بتكلمي مين..كان يحاصرها في الزاويه
نجوى بحده سيب ايد بقولك سبني..
لكنه كان يقترب منها اكثر يريد تقبيلها وهي تتحرك بعشوائه بين يده حتى صفعته مع فتح باب المصعد واسلام كان يقف مصدوم ممما يحدث..
نجوى ولم تلاحظ اسلام قلتلك شيلني من نفوخك يابن الناس وبلاش تطلع جناني عليك اكتر ..
لتغادر بانفعال ونظرت الى اسلام الذي يراقب الموقف بصمت..
امير بغضب استني هناا ..
لكنها تجاهلته واكملت طرقها..بسرعه
اسلام اي اللي بيحصل هناا..
امير بغضب مفيش ..واراد اللحاق بها لكن اسلام اوقفه بهدوء متنساش انت مين بالشركه دي واحمد ربنا اني الوحيد اللي شفت الموقف ده..
سبني يا اسلام دي فاكره نفسها مين..
اسلام بلاش تصغر نفسك قدام الموظفين .
امير محاولا ان يهدئ ماشي ..ياسلام لكن والله لاربيها والله لعلمها الادب..
******************
لبنى ياااااه واخيرا وصلنا انا تعبت اووووي بالسفريه دي..
اوس وهو يقترب منها والله تعبتي انتي اصلا طول الطريق نايمه..
لبنى بكدب اه انا لمى بسافر بتعب … هنام بقى..
اوس بضحك احنا بنستعبط والا ايه..
لبنى ببرائه مصطنعه مش فاهمه..
اوس وهو يجذبها اليه مفيش نوم انا مصدقت وبقيني لوحدنا..
لبنى انت انت بتعمل ايه..
اوس اشششش
لبنى اوس ابعد اننت …. انا..
اوس خلاص جبت اخري منك وصبرت كتييرر عليكي ..
لبنى بارتباك وحرج اووووس عشا…لكنه اسكتها بقبلة ويده تتحسس جسدها بجرأة وووووو
*************
طرقت نجوى الباب ودخلت..
اسلام وامير كانا يجلسان في المكتب..
كانت تنظر الى امير بقرف
نظرت نجوى الى اسلام السلام عليكم استاذ اوس بلغني اجيلك النهارده..
اسلام وعليكم السلام بلغني اوس بده اتفضلي…وضعت الملف الخاص بها امام اسلام..
كان امير يرمقها بنظرات حاده وتهديد
اسلام وهو يتفحص ملفها ماشاء الله واضح من ملفك مش محتاجه توصيه..
نجوى بخجل متشكره..
امير انتي متجوزه
نجوى وانت مالك..
اميرر بغضب بنت انتي اتكلمي معايا باحترام انا مديرك هنا..
امسك اسلام يده اهدى ياامير..مش كده
اسلام معلش يااحنا لازم نتاكد من ده عشان الشغل والمرتب. عشان كده امير بيه..سأل
نجوى حضرتك الملف بتاعي واضح فيه اني مش متجوزه..
امير طب مخطوبه والا ايه .
نجوى بضيق لا ولا مخطوبه ..
امير امال مين اللي وصلك النهارده..
نجوى وانت مالك بحياتي حضرتك ليك بالشغل وبس..حياتي الخاصه متخصاكش..ولو السؤال ده واكل عقلك اوووي اللي وصلني تامر اخويا..الكبير..
امير براحه وضيق انا خلصت اسأله يااسلام كمل انت..بقى
اسلام همس له لا والله بجد خلصت..
نجوى حضرتك انا دلوقتي هشتغل او لا..
اسلام مد لها الملف..ونادى مساعدته وامرها بان تاخذ نجوى وتعلمها الشغل….
وامير يخطط لشيء مااا
***********
وصلت نوال بيتها وكان مهند مستنيها بعربيته
مهند نواالل..
نوال انت بتعمل ايه هنا..
مهند انا اسف صدقيني مكنش قصدي ازعلك..سامحيني انا بحبك ومعرفش اعيش من غيرك.
نوال ……..
يتبع…..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية هوس اربعيني الجزء الثاني)