روايات

رواية هوس اربعيني الجزء الثاني الفصل السابع 7 بقلم نورة عبدالرحمن

رواية هوس اربعيني الجزء الثاني الفصل السابع 7 بقلم نورة عبدالرحمن

رواية هوس اربعيني الجزء الثاني الجزء السابع

رواية هوس اربعيني الجزء الثاني البارت السابع

رواية هوس اربعيني الجزء الثاني الحلقة السابعة

نهضت لبنى بحرج وعيناها دامعتان انا همشي …
لكنه امسك يدها يوقفها.
لبنى بدموع انا اسفه ..اسفه والله مكنش قصدي اجرحك.كده.
اوس شعر بغصة بصدره عندما رأى دموعها. متعيطيش ..
لبنى بشهقات انا زعلت عشان شفت صورك مع البنت ومعروفتش اسيطر على نفسي وطولت لساني اسفه..
اوس الصور متفبركه..
لبنى مسحت دموعها ونظرت اليه بصدمه انت تعرف بحكاية الصور..
اوس هز رأسه اه عرفت النهارده.
لبنى ازاي..
اوس اششش خلاص .. انسي اللي حصل لكن اتاكدي لاسني ولا مركزي يسمحلي اعمل حركه زي دي واحط نفسي بموقف بايخ زي ده..
انا لما اتجوزت عشان اعيش بسلام ماليش بالخيانه اخترتك عشان تكوني ام عيالي ومراتي مش عشان اهينك واحط من قيمتك..زي ماعملتي انتي .
لبنى بحرج اسفه..
اوس مش عايزك تعتذري احنا لما اتحوزنا بقينا واحد فهماني مينفعش اي حد فينا يقلل من التاني حتى لما يكون متعصب.
.وعلى فكره انتي لو سألتيني بهدوء كنت جاوبتك واكدتلك اني مش انا اللي بالصور لكن حضرتك فضلتي تنتقمي مني بالطريقه دي.
لبنى اسفه واالله مكنتش عارفه انا بقول اي..
اقترب منها واحتضن وجهها بكفيه ورفع وجهها لتلتقي عيناهما خلاص اللي حصل حصل احنا ننسي اللي فات ونبتدي من جديد لكن عاوزك توعديني .
لبنى اوعدك..
أوس ايوووا اي حاجه تسمعيها عني تبلغيني الاول تتاكدي مني وانا مش هكدب عليكي وهكون صريح معاكي .
ولما اعمل حاجه تزعلك قوليلي عليها وانا مش هزعلك ابدا.. اتفقنا..
هزت رأسها ليقبل جبينها بابتسامه ووضع رأسها على صدره ويدأ تتحسس جسدها والاخرى شعرت الارتباك..حتى سمعت صوت هاتفها واسرعت لتجيب..
اوقفها خليكي وردي بعدين..
لبنى بخجل دي ماما يمكن يكون في حاجه مهمه ..
اجابت على الهاتف والاخر يحتضنها ويقبلها الاخرى تحاول ابعاده بحرج لكنه مستمر بما يفعل حتى صدمت بي…
*****************
دخلت نجوى إلى منزل أوس نصار عشان تشوف لبنى واتفجأت بيد تتحط على كتفها بصت برعب شافت امير يمشي جمبها وهو حاطط يده على كتفها ابتسملها ابتسامه تخطف القلب وده اللي يميز امير ضحكته الجميله.. وهو بيقول اتأخرتي اوووي على فكره وكمان نمرتك مش معايا.
لكنه اتصدم وهي تبعده عنها بكل قوتها وصفعته صفعه قويه ورفعت سبابتها بحده اول واخر مره تلمسني كده متتعداش حدودك معايا عشان مغلطش فيك اكتر ومشت وتركته بصدمته وهو يضع يده على خده ويراقبها تبتعد بعينان متسعتان ولم يستوعب ما حدث هل حقا قامت بضربه…
******************
وبعد مضي بعض الوقت دخل مهند المنزل وهو بقمة غضبه وينادي لبنى يا لبنى..
امير في ايه مالك متعصب كده ليه ..
مهند اخوك فين..
امير فوق عايز منه اي ..
لتأتي لبنى وهي تتشبث بذراع اوس ويبتسمان ..
لبنى اسرعت الى مهند الذي صدم من مظهرهما الواضح عليه السعاده .
لبنى حبيبي وحشتني اوووي..
اوس كده ياحبيبتي هيفتكر اني مانعك تزوريهم..
مهند بقلق انتي كويسه..
لبنى ايوووا ياحبيبي مالك في حاجه..
مهند لا ابدا لكن وحشتيني وجيت اطمن عليكي.
امير ايه ياجماعه هتفضلووو واقفين كده كتيير..اتفضل يامهند
مهند لا انا همشي عشان مستعجل بس قلت اعدي عليكم اشوفكم..
لبنى ياحبيبي عشان خاطري ادخل انت كمان وحشني..
مهند معلش مستعجل لينظر الى اوس ابقوا زورونا يااوس عشان لبنى بتوحشنا..
اوس عنيا يامهند اكيد هنزوركم..وانا عندي اغلى من لبنى هي تأمر وانا انفذ..
ابتسم مهند برضى..
امير مش عارفك يااخويا وانت رومنسي كده لينظر الى لبنى انتي كده. وهو يشير بابهامه يامرات اخويا عرفتي تلينني الحديد كده ازاي..
لبني بابتسامه.اوس مفيش منه اتنين..
امير بمزاح الخمدلله عشان احنا بواحد يدوبك عارفين نتعامل معاه..
اوس بس بقى انا ساكتلك عشان مهند بس..
ودعدت لبنى اخيها وتنهدت براحه وهي تنظر لأوس بامتنان..
امير بحرج احم ..الا قوليلي هي صاحبتك فين يالبنى..
لبنى نجوى مشيت معرفش مالها كانت متعصبه اوووي …
اوس بتسأل عالبنت ليه
امير اهااا ولا حاجه انا هطلع اوضتي سلام
اوس ده ماله..
لبنى نظرت الى أوس متشكره..
أوس متشكرهه ..على ايه..
لبنى عشان ساعدتني نلم الحكايه قدام مهند وميشكش بحاجه..ماما بلغتني انه جاي هنا وكان متعصب اوووي..
اوس ده واضح عليه على فكره..وبعدين يشك بأيه هو انا ضربتك بجد لاطبعا ولا عمري هعملها الراجل اللي بيضرب الست ده ضعيف بيداري الضعف ده بالقوة اللي ادهاله ربنا..مع ان الست بسيطه اوووي ابسط حاجه تسعدها..لكن محدش عايز يفهم ده
لبنى وانت فاهمه..
اوس بضحك وهو يمسك.يدها وياخذها معه هتعرفي ده مع الوقت..
****************
مهند بانفعال الكدب يانوال مليون مره بقولك بلااش كدب…
نوال وانا كدبت عليك بأيه..
مهند بغضب مش انت بلغتيني ان اوس ضرب لبنى ومزعلها..
نوال ايووه وده اللي حصل..
مهند كدابه انا روحت هناك وكانوا بيضحكو وبيهزروا ومفيش حاجه مابينهم..
نوال بانفعال اكيد بيمثلوو عليك .انا متاكده..
مهند كدابه لبنى مش ممكن تتحمل تفضل مع حد يمد ايده عليها كفايه بقى كفايه كدب وغيره انت ايه مبتحرميش…
نوال انا فيا بغير واكدي الكلام ده ليا انا..
مهند. ….
نوال خلعت خاتم الخطوبه ماشي يامهند ماشي واهااا انا هريحك.من الكدب ده كله ..
مهند انت بتعملي ايه..
نوال ميلزمنيش حد مش بيثق بكلامي ولا يصدقني وشايفني بالشر ده..
مهند نوال متعمليش كده ..متخربيش حياتنا..
نوال حياتنا انت اللي خربتها بايدك لتضع الخاتم على الطاوله وتغادر..
اوقفها وبرجاء نوال ارجوك انا اسف كنت منفعل شويه..
ابعدت يده عنها بصمت وغادرت وهي تشعر بالراحه ترتسم على وجهها ابتسامة سعيده فهي منذ فتره تبحث عن طريقه لانهاء هذه الخطوبه..باقل خسائر ممكنه..
*****************
امير يووووه يااوس قلت مليون مره مش هشتغل معاك يااخي انا مبحش الشغل..
اوس انت لازم تتعلم الشغل انا مش هفضل وراك العمر كله..
امير معلش هبقى اتعلم بعدين..
اوس امير انا هاخد مرتني ونسافر هسيب الشغل لمين..
امير عندك اسلام..
ازس اسلام مش هيلحق على كل حاجه لوحده.
امير بقولك ايه سيبك مني وروح اتبسط مع مراتك الا قولي هتسافروا فين .
اوس بقلة حيله مش عارف لسه..
امير تحب اديك اماكن تروحولها تجنن انا زورتها..
اوس اهو ده اللي فالح بيه..
دخلت لبنى عليهم بحرج اوس نجوى بتسأل هتروح الساعه كام عالشغل بكرى..
امير نهض من مكانه باهتمام نجوى مين صاحبتك..
اوس نظر اليه بشك الساعه عشره كويس هتقابل اسلام يعلمها الشغل..
لبنى بابتسامه ماشي هبلغها وغادرت
امير واسلام ليه وانا روحت فين..
اوس بشك انت اي مش فاهمه..
امير انا اللي هعملها مقابلة الشغل يااوس..
اوس لا والله وانا بقالي ساعه بحاول اقنعك مش راضي اي اللي غيرك..
امير بكذب انا لازم اعتمد على نفسي مش ده كلامك..
اوس بضحك وهو يضع يده خلف كتف اخيه ماشي يااخويا ..
****************
كان اوس يجلس على السرير وهي ترتب اشيائها امسك يدها واجلسها على قدميه اتصلتي بمامتك وبغلتيها اننا هنسافر بكرى..
لبنى هزت راسها بخجل..وحاولت النهوض لكنه منعها وابعد خصلات شعرها وقبل عنقها وهمس بلغتيهم اننا احتمال نتأخر..
لبنى بتوتر وارتباك انا انا لازم احضر حاجتى ممكن تسبني.
اوس قبل وجنتها ماشي ياقلبي لكن الاول عايز اقولك حاجه مهمه ليضعها على السرير بجانبه وووو
***************
نجوى ياحبيبي انا النهارده عندي ليك خبر بمليون جنيه..
تامر خبر ايه.
نجوى انا هشتغل من بكرى…انت بس ادعيلي ياحبيبي
تامر..
*************
نوال لاا انا خلاص حطيته بدماغي وهوقعه..
****** هتعملي ايه يعني..
نوال كلها شهرين تلاته واوس نصار هيبقى جوزي ويسيب لبنى ..
******قادره وعارفك هتعمليه..
نوال هتشوف خليه يتبسط دلوقتي مع الست لبنى عشان اعرف اخططلهم صح…

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية هوس اربعيني الجزء الثاني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى