روايات

رواية هوس اربعيني الجزء الثاني الفصل الثالث 3 بقلم نورة عبدالرحمن

رواية هوس اربعيني الجزء الثاني الفصل الثالث 3 بقلم نورة عبدالرحمن

رواية هوس اربعيني الجزء الثاني الجزء الثالث

رواية هوس اربعيني الجزء الثاني البارت الثالث

رواية هوس اربعيني الجزء الثاني الحلقة الثالثة

لبنى بانفعال انت فاكر نفسك ايه بعمايلك دي
اوس باستغراب وانا عملت اي..
لبنى عملت ايه طول الفرح ماسكلي بالبنت وعمال ترقص معاها ولا كأنك عريس وسايب عروستك لوحدها..
اوس بضحك هو انتي بتغير والا اي..
لبنى بغييرر لا طبعا ..بغير على مين…ومن مين..لكن انت احرجتني مع صحابي..
اوس بهدوء مكنش قصدي البنت طلبت نرقص ومحبتش اكسفها
لبنى..اه مش تكسفها وتحرجني انا عادي..شكلي بقى وحش اوووي بسببك
اوس نفخ بضيق اه احنا هنقضيه نكد بقى..
لبنى لانكد ولا غيره انا هنام..
لتتجه الى الخزانه اخذت ثيابها والغضب مسيطر عليها…
اخرجت بيجامتها واتجهة الى الحمام لكنه اوقفها…
لبنى بارتباك سيبني عايز ايه.
أوس لأ ..هو انتي فاكره هتهربي بالشويتين اللي عملتيهم دول
لبنى تحاول اخفاء توترها لتصرخ به بقولك سيبني
جذبها من ذراعها بابتسامه متخفيش مش هعمل حاجه احنا ممكن نأجلها..لوقت تاني..
تتسللت يده إلى شعرها وفك طرحت الزفاف…كان يتعمد تمرير يده على عنقها ويقترب منها وانفاسه تلفح وجهها ..
لتشعر الآخرى بانفاسها تحبس لتبتعد بارتباك ههعرف اشيلها لوحدي..
أوس بساعدك بس مش هعمل حاجه يعني..
لبنى بتوتر واضح …مفيش داعي..
اوس لأ مهو انا لازم اساعدك ليضع يده على خصرها وجذبها اليه بابتسامه النهارده كنتي زي الملايكه..لكن نقصر لسانا شويه يكون احسن..ليضغط على خصرها وتتألم بخفوت وهو يهمس مش كده
حاولت التهرب لكنه كان يثبتها تحركت احدى يديه على ظهرها صعودا ليقوم بفتح الفستان بهدوء والأخرى انفاسها تتعالى بسبب قربه المفرط منها..
استيقظت على سقوط الفستان عند قدميها لتفزع برعب دفعته و انحنت ورفعت فستانها بسرعه تغطي جسدها الذي أصبح ظاهرا امامه….
اوس بضحكه مالك مش عاوزه تغيري الفستان.والا ايه
لبنى انت.انت ..انت ازاي تعمل كده..
اوس ببرود وانا عملت ايه..
لبنى أنت سافل على فكره. ده غير برودك المستفز.وهمت بالذهاب الى الحمام
اوس ببرائه مصطنعه ده ذنبي اني ساعدتك..
لتسرع الى الحمام تختبئ من نظراته المتفحصه..
تتذكرت بان ثيابها سقطت من يديها لتشتم نفسها بخفوت وتشتمه..
همست بخفوت لو سمحت..
أوس….
لبنى لو سمحت انت هناا..
لكن لا يوجد رد..
بقيت مدة قصيرة في الحمام بعد ان علمت بأنه غادر لفت جسدها بالمنشفه واخرجت رأسها تنظر يمينا وشمالا تتأكد بأنه ليس بالغرفه..
حتى شعرت بيده تجذبها إلى الخارج ..
اوس وهو يحتضنها اي الجمال ده. وقبل كتفها العاري..
لبنى أنت أنت هنا..
اوس بسخريه لا هناك..
لبنى ممممش بترد ليه ..
اوس امممممم كنت حابب اشوفك كده ليبتعد عنها ويتفحصها برغبة..لتفاجئه باحتضانه محاولة الهروب من نظراته..
همست بخفوت أنت وعدتني..
أوس انتي الللي حضناني على فكره..
لبنى عشان عشان..لتصمت ممكن تخرج لحد.ما اغير ..
اوس تؤ دي اوضتنا وانا جوزك عايزاني اخرج ليه.
لبنى بحرج لو سمحت مش هعرف اخد.راحتي..
ابتعد.عنها واستلقى على السرير ينظر اليها باعجاب ليقول ببرود مستفز .اسف لتلاحظ نظراته لها اسرعت وهي تتخبط بالاشياء بارتباك تحاول تغطية جسدها اخذت ثيابها من الارض والايد الاخر تثبت بها المنشفة..
كانت متوترة من نظراته لها .. لتشعر بانفاسه الساخنه على وجهها تحبي اساعدك..
لم تتفوه بكلمة واسرعت الى الحمام لتغيير ملابسها جلست هناك بضيق..
ياربي ع الرخامه والسفاله ده اعمل معاه ايه ده..ده غير دمه البارد..
طلعت من الحمام بعد وقت طويل وشافته نايم عالسرير وكان مغيير هدومه ومغمض عنيه..بهدوء..اتنهدت براحه وهي بتبص للاوضه بتاعته كئيبه كئيبه اوووي مفيش حاجه بالاوضه ملونه الا الشنط بتاعتها ..حتى هدومه كلها اسود ورمادي..
تنهدت واتجهت للاريكه عشان تنام هناك..لحد.ماسمعت صوته وهو مغمض عنيه تعالي نامي هنا.
لبنى بتوتر انا مرتاحه هنا..
أوس عارفه لو مجتيش هقوم اشيلك وانيمك جمبي ومش عارف بعدها هيحصل ايه ممكن معرفش اسيطر على نفسي و انفذ وعدي ليكي ..
لبنى بارتباك..لكن انا..
اوس براحتك فتح عينه وأراد النهوض لتتتجه اليه بضيق خلاص انا جايه اهوه لتقترب منه بتوتر وتجلس على طرف السرير تحاول عدم الاقتراب منه لكنه ابتسم ساخرا وجذبها اليه بسرعه واحتضنها …
وهمس بانفاسه الساخنه التي جعلت قشعريرة تسري بجسدها اهو كده احسن واعرف انام ليدفن وجهه بشعرها وينام..
لبنى بهمس ممكن تبعد مش عارفه انام..
أوس لأ قالها بهدوء… لو مش عايزه تنامي في حجات تانيه تتعمل باليوم ده ..
ليعم الصمت بالغرفة
لكنها لم تستطيع النوم حتى بزوغ الفجر غفت لدقائق..
استيقظت على قبلاته فتحت عينيها بضيق تتذكر أين هي انتفضت من مكانها لتجده يبتسم صباح الخير..
لبنى بضيق انت بتعمل ايه..
اوس بصبح على مراتي
لبنى بانفعال انت..لي قاطعهم طرقات على الباب..أوس ثواني وهننزل..
************
نجوى ازاي تعملي كده يالبنى في يوم فرحكم تنكدي عليه.حرام عليكي..
نوال والله جدعه يابنتي مش كفايه اتغصبتي عالجوازه دي ..لا وكمان عمال يرقصلي مع البنات في الفرح ولا كأنك موجوده..
نجوى بتحذيرر نووووال..
نوالل الله وانا مالي مش بنصحها..
نجوى اتكلمي في الخير او اسكتي مش ناقصاكي..
نورال لا مش هسكت انتي لازم تعلميه الادب و متسكتيش عاللي عمله معاكي ومتخليهوش يعدي…كده..ومتسليموهش نفسك لحد مايعترف انه غلط وتمرمطيه. عان ميغلطش تاني
نحوى بشهقه اي الكلام ده انتي بتحرضيها على جوزها حرام عليكي..
نوال مالكيش دعوى انتي خليكي فحالك لو فيكي خير كنت نفعتي نفسك..
نجوى صمتت باختناق..
لبنى بدفاع اي الكلام ده يانوال مش تحسبي على كلامك..
ليقاطعهن بدخوله والقى السلام ..اقترب منها وقبل رأسها معلش ياحبيبتي مضطر انزل الشركه وممكن اتأخر..
لبنى هزت راسها بضيق..
كانت نوال تراقبه بصمت..حتى غادر..
لبنى مكلمتيش مهند يانوال النهارده..
نوال لا مكلمتهوش ليه في حاجه..
لبنى لا ابد لكن انتي خطيبته ولازم تهتمي بيه الفتره دي مهند مضغوط اوووي..
نوال بتأفف حاضر ياختي هكلمه ..
نحوى وانتي مالك مش عاجبك حاجه وكل شويه تنفخي.
نوال مش نقصاكي انتي كمان انا همشي. .
لبنى على فين..
نوال هعدي على مهند مش انتي عايزه كده..
لبنى بابتسامه خدي باللك منه هو بيحبك اوووي يانوال..
نوال حاضر وخرجت نوال بسرعه..
نحوى متسمعيش كلام نوال ومتخربيش بيتك الراجل دلوقتي بقى جوزك يالبنى ومدام اعتذر منك يبقى متكبريش الحكايه..اكثر..
لبنى لا هي عندها حق بكرى ممكن يتمادى ويعمل اكتر من كده..
*************
نوال وهي تجري وراه استاذ اوس ..
وقف اوس باستغراب اتفضلي . في حاجه
نوال ممكن توصلني بطريقك..
أوس بحرج اه طبعا..
طلعت نوال معاه بالعربيه وحاولت تتقرب منه و تفتح معاه مواضيع..
نوال انت ولبنى معملتوش خطوبه وجت الجوازه بسرعه كده..
ابتسم بتكلف واشار برأسه..
نوال لبنى طيبه اووي .. على فكره واحنا استغربنا انها قبلت تتحوز بعد حكايتها مع خطيبها…
اوس….
نوال بخبث هي كانت بتحبه اوووي ..
اوس ضغط على مقود السيارة بيده ..
نوال يعني رفضت الجواز وحلفت مش هتدخل راجل حياتها تاني ابدا بعده اصلها بتحبه اوووي..
اوس بابتسامه واديها اتحلت العقده وربنا كرمنا واتجوزنا ..
نوال اه لكن
اوس اوقف السياره بغضب وووو

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية هوس اربعيني الجزء الثاني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى