رواية معالجتي الفصل السابع والعشرون 27 بقلم منة عاطف
رواية معالجتي الجزء السابع والعشرون
رواية معالجتي البارت السابع والعشرون
رواية معالجتي الحلقة السابعة والعشرون
كمال بخبث…جاي اطمن عليكي
ملك …اه
كمال وهو بيقعد …متخافيش ي حلوه كلها ساعتين بس ومحدش هيقدر يمنعني وضحك وقام ومشي
ملك بعد م خرج اتفووو عليك راجل سافلللل
دخلت الداده المطبخ ووراها اميره
الداده..ايه هيا الوصفه
اميرة….انا انا نسيتها هروح اجبها واجي اصل انا كتباها
الداده…ماشي
وخرجت اميرة وطلعت علي فوق
مراد في الاوضه
مراد..فارس انا مش لاقي حاجه
فارس…طب دور تاني اكيد هتلاقي حاجه حتي لوكانت صغيره
مراد…تمام
مره واحده انفتح الباب
مراد بصدمه….مين
اميره…..هششش انا اميره
مراد…انتي ايه اللي جايبك هنا
اميرة…مش وقتو خلص ايا كان اللي بتعملو خلص بسرعه
مراد..تمام
بعد دقيقه
مراد…لقيتتتك اخيرا
مسك الورق اتصدم من محتواه
اميره…في ايه
مراد مش وقتو يلا
وخرجو بره للاوضه كل ده وتحت أنظار سوزان
سوزان…اههه ومسكت الموبايل ولسه هترن
لقت اللي مسك منها الموبايل
مراد..بتعملي اية ي سوزان
سوزان بتوتر….مش في حاجه
مراد..امممم تعالي ورايا علي المكتب
سوزان…حاضر
مشيت وراه ودخلت المكتب
مراد….اتفضلي ي سوزان
سوزان بتوتر.. في ايه
مراد…احكيلي كل حاجه
سوزان…كل حاجه ازاي يعني
مراد…انتي هتستعبطي انا عايز اعرف انتي مين وايه اللي جابك هنا والا هعرف بطريقتي
سوزان…م انتو عارفين كل حاجه ي مراد ي ابني
مراد….والله ازاي يعني طب بما اننا نعرف عنك كل حاجه مش حكيتي ليه أن بنتك اميره ولا ان جوزك رجل الأعمال ناجي
سوزان.بصدمه…انت انت عرفت الحاجات دي منين
مراد بثقه …سر المهنه اخلصي
سوزان…حاضر
وبدأت تحكي
سوزان ….انا كنت بنت عاديه مش غنيه ولا حاجه اتقابلت انا وناجي في الشركه وانا بقدم علي الشغل حبني وانا حبيته واتجوزنا رغم رفض اهله ب واحده فقيرة واتجوزنا وكانت حياتنا سعيده وخلفت اميره وحصلت شويه خلافات بعدتنا عن بعض فترة لغاية لما قابلت كمال ابوك في النادي واتعرفت عليه ومكانش في دماغي ليه اي حاجه والله بس هو بأسلوبه شدني لية زي م قولتلك وحبيتو والله وبعد فتره جوزي عرف وحصلت خناقه وهربت من البيت لانو ضربني بعد م عرف اني بكلم ابوك روحت لابوك قاللي
فلاش باك
سوزان..كمال الحقني
كمال..في ايه
سوزان..جوزي عرف بعلاقتنا وضربني وانا هربت من البيت
كمال..وانا اعمل ايه
سوزان بصدمه…انت بتقول ايه
كمال..قصدي انا مش عارف افكر دلوقتي
كمال..بصي انتي هتودي بنتك الملجأ
سوزان بصدمه..انت بتقول ايه
كمال..والا هوديكي ليه
سوزان بخوف..حاضر
كمال ..وهتشتغلي هنا خدامه علشان مش يعرف مكانك
ومن بعدها وافقت واشتغلت هنا واميره وديتها الملجأ وعيشت معاكو وهو معرفش مكاني
نهايه الفلاش باك
مراد…يولاد الك٦ل٦ب انتو عملتو كل ده
سوزان..والله يبني ربنا يشهد عليا اني حبيتكو من كل قلبي
مراد باستهزاء…اه حبتينا بمناسبه الحب وكده هو كمال بيه مش كنتي تعرفي انو متجوز
سوزان..ضحك عليا والله
مراد…والله طب مش عرفتي حاجه عن شغل كمال بيه
سوزان…لا معرفش حاجه يبني
مراد…انتي هتضحكي عليااااااا
سوزان..معرفش حاجه بس انا سمعتو من كذه يوم انو في شحنه كبيره هتيجي من بره ودي هترفعهم فوق
مراد…تمام
كل ده واميره بتسمع من بره
اميره حطت ايدها علي بوقها علشان تكتم الشهقات
وطلعت تجري علي فوق
مراد خرج والداده وراه
مراد…عارفه لو قولتي لحد او كلمتي البيه هكون دافنك بأيدي دول
وسابها وطلع علي فوق
مراد…اميره
اميره من بين دموعها..نعم ي مراد
مراد..انتي بتعيطي
اميره…..لا مفيش حاجة
قعد جمبها علي السرير
مراد..اقعدي كده
اميره..حاضر
واتعدلت
مراد..انتي سمعتي كل حاجه صح
اميره وطت راسها
مراد بابتسامه…طب انتي وطيتي راسك ليه دلوقتي وقال ليها متخافيش طول م انا جمبك اميره
اميره..نعم
مراد….عيطي
اميره حضنته وفضلت تعيط
مراد خرجها من حضنه
مراد…ايه ده كلو القميص اتبل براحه
اميره بابتسامه…هغسلو
مراد…احمي كل اللي في قلبك
اميره….يعني انا حصلي كل ده بسبب امي اللي خانت ابويا وحبت واحد تاني وكل ده ليه علشان حصلت مشاكل مراد
مراد…ايه ي روحي
اميره..لو حصلت مشاكل م بينا في يوم هتخوني
مراد …مش هيحصل
اميرة.. انا عايز اشوف ابويا
مراد…حاضر
وحضنته تاني
عند مالك في المستشفي
مريم…يلا ي ماما
مالك..يلا يست الكل
مني بابتسامه…شكرا ي حبيبي
وقامو وخرجو
مريم..ثواني بس
مالك..رايحه فين
مريم…ثواني
وراحت عند الممرضة
مريم…لو سمحتي الحساب
الممرضه ..اسم المريض
مريم…مني عبد الكريم
الممرضه..المبلغ مدفوع ي فندم
مريم..ازاي حضرتك
ممرضه..حضرتك هو مكتوب عندي هنا أن المبلغ مسدود
مريم..شكرا
وسابتهم ومشيت
مالك..كنتي فين
مريم..كنت في يلا يلا مش وقتو
ومشيو ركبو العربيه وروحو
وصلو بيت مريم
اتصدموا لما شوفو ان عبير قاعده في البيت ومبهدله البيت
عبير..حمد الله علي السلامه منك ليها يختي يلا لمو هدمتكو وامشو من البيت
مريم..اناي بتتكلمي بالطريقه دي ازاي ده بيتنا
عبير…لا بقي بيتي يختي منك ليها ويلا مش عايزين وجع دماغ يلا
مالك..انتي بتقولي ايه ي ست انتي والله حضرتك علي م اظن ان ده بيتي
عبير…….انت بتقول ايه
مالك…بقول انك لو متطلعتيش من البيت حالا هزعلك وانتي مش عارفه زعلي وحش ازي اوريكي
عبير…هتعمل اي يعني
مالك…المرادي مش هيكفيني روحك انتي وابنك الا صحيح ابنك جبس دراعو ولا ايه برههههه يلا
عبير بخوف..حاضر
وخرجت
مني شكرا ي ابني علي اللي عملتو معانا
مالك..العفو ي امي. مفيش حاجه والله
مريم..ممكن ثانية
مالك…حاضر
وراحو في البلكونه
مريم..هو حضرتك اللي دفعت مصاريف المستشفي
مالك بابتسامة.. اه انا اللي دفعتهم ليه في مشكله
مريم
..شكرااا جدا والله انا ان شاء الله هدفعهملك
مالك…انتي هتبقي مراتي ان شاء الله ف مش محتاجة شكرانيه يعني
مريم بكسوف سابته ومشيت
مالك…الله ي قلبي عليك
مني بابتسامه ..ايه ي بني حصل ايه
مالك بابتسامه…كل خير
مني …ربنا يقدم اللي فيه الخير
مالك بابتسامه…يبقي علي خيره الله
مريم..حيلك حيلك منك ليها انتو بتشقطوني لبعض ولا ايه
مالك….احترمي نفسك انتي هتبقي مراتي كمان كذه ساعه
مريم بصدمه…ساعه
مالك…اجللللللل
عند كمال بعد م خلص الشغل
كمال…ياسر
ياسر..نعم ي بيه
كمال…..جهز كل حاجه انا مش عايز غلطه لبكره
ياسر..حصل ي كبير
كمال…تمام
وقام عند البار ومسك كأس وصب وبدأ يشرب
ويغني
كمال
.وخلاص فاضل تكه هلي اخر السكه
كان ناس كتير شاكه وشوفو روحنا لفين
وبعدين بدأ يضحك
كمال بضحك…انتو مفكرين اني هسيبكو في حالكو انا هاخد حقي منكو كلكو
كمال…ده مجهز ليكو مفاجأه عناب بكره
ورجع يشرب من تاني
عند سعاد
سعاد بترن علي ملك
سعاد يلهوي يبنتي انتي فين ردي عليا يارب طمني عليها
جالها رساله من رقم غريب
فتحت محتوي الرساله اتصدمت من اللي شافته
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية معالجتي)