روايات

رواية الطفله والمليونير الفصل الخامس 5 بقلم حبيبة سيد

رواية الطفله والمليونير الفصل الخامس 5 بقلم حبيبة سيد

رواية الطفله والمليونير الحزء الخامس

رواية الطفله والمليونير البارت الخامس

رواية الطفله والمليونير الحلقة الخامسة

بتمر الايام حور: بتخلص الامتحانات بتاعتها والنتيجة بتظهر كالعادة تقدير إمتياز
سليم: إما بيعرف من الدكتور نتيجة حور بيفكر يجيب لها هديه واما بيخلص شغل بيروح يلاقيها ف البلكونة بيروح ليها وإما بيحط الهديه قدام حور
حور :هههههه جايب ايه المره دي استني هخمن انا أكيد المره دي عقد جوازك صح
سليم:بيبقي مستغرب وبيقولها ال يشوف حور ال كانت بتحاول تحظرني ما يشوفش ال واقفه قدامي دلوقت
حور:بنت عمك بقا ال انت قولتلها قدام حبيبتك اطرديت اتجوزك عشان وصيه أبوكي بنت عمك ال قولتلها انا محبتش غير ميرا متدخليش ف حياتي أنتي ملكيش عندي غير مصاريفك مش دا كلامك يا أبيه وبتسيبوا وتروح علي أوضتها وبتقعد تعيط .
بتعدي ايام وكل ما سليم يحاول يكلم حور مش بتسمحلوا لحد ما ف يوم سليم بيكون ف الشركة وعنده ميتينج وناسي ملف مهم بيتصل بي حور عشان تجيبلوا الملف وبتروح الشركة الكل بيبقي عمال يبص ليها من جمال ملامحها الهاديه بتفضل ماشيه ف الشركة لحد ما بتروح السكرتيره بتسأل عن مكتب سليم وإما السكرتيره بترفض تخليها تدخل وبتقولها انه ف ميتينج مهم حور بتستني شوية بس بتزهق بتروح للسكرتيره تاني بترفض برضو حور بتتخانق معاها وبتفتح بابا المكتب وبتشوف ميرا وهي بتقرب من سليم
حور:بتبص للسكرتيره عندك حق الشغل مهم فعلا مينفعش يتأجل وبتدخل تحط الملف علي المكتب وبتخرج .
سليم:بيجري وراها يمسكها وبيطلب الامن قدامها عشان ياخدو ميرا وبيبلغهم متدخلش الشركة تاني مهما حصل
حور :خلصت ولا لسه
سليم :قصدك اي
حور:قصدي انك عمرك ما هتتغير كل الكلام دا قدام ميرا طبعا
ميرا:بتروح ناحيه حور انتي فاكره انه يقدر ينساني بسهولة كدا تبقي غلطانه
سليم:عندك حق بس دا لو كنتي موجوده ف حياتي اصلا
بعد ما الامن بياخدو ميرا حور بتسيب الشركة وتروح علي الشقة
سليم: بيخلص الشغل بتاعه وبيروح علي الشقة إما بيدخل بيسمع صوت خبط ف المطبخ ف بيدخل براحتك وإما حور بتلف بتكون ماسكة كوبايه فيها مياه سخنه بتدلق علي ايد سليم
حور:بتجري تجيب تلج وبتحطه علي ايديها
سليم:بيبقي عمال يبص علي حور وشايف قلق وخوف إما بتاخد بالها انه بيبص ليها
حور :مالك يا أبيه
سليم:لسه خايفه عليا بعد كل ال حصل
حور:بتتوتر وتقولو أخرج أقعد برا هجيب حاجة وجيالك بتخرج وبتحط علي أيديه مرهم وبعدين تقول هتفضل تبصلي كتير
سليم:ممكن تديني فرصه أصلح كل ال حصل مني مش طالب غير فرصه يا حور
حور:بتسيب أيديه وتقول الاكل ف المطبخ لو عايز تأكل ولسه هتمشي من قدامه
سليم :ورحمة عمي يا حور
حور:فرصه واحده
سليم :والله مش طالب غير فرصة
حور:اتفضل بقا يا أبيه ادخل نام عشان شغلك
بعدها بكام يوم سليم بيرجع من الشغل بيلاقي حور قاعده بتاكل بيتزا وجنبها شيبسي وبيبسي
سليم : طب انا مليش ولا أيه
حور:مش عادتك يعني يا أبيه علطول بتاكل برا
سليم:بس جعت إما لاقيتك قاعده بتاكلي
حور: طب هروح أجبلك واحده من المطبخ
سليم: لاء أنا هأكل معاكى من دي وبيمسك أيديها وبياكل الحته الي معاها بعدها الفون بتاع سليم بيرن بتظهر صورة ميرا سليم بيبص ل حور
حور: بعد ازنك
سليم:بيقفل الفون وبيجي يتكلم مع حور
حور:خلينا اخوات أحسن يا أبيه ميرا كان عندها حق مش هتنساها بسهوله دي اول حب ف حياتك برضو
سليم:هي كانت حبيبتي او كنت معتقد كدا بس انتي دلوقت مراتي واكتر واحده وقفت معايا انا عارف يا حور اني غلطت ف حقك بس صدقيني مكنتش اعرف حقيقتها وبعدين بيقولها وهو بيقرب منها انتي وافقتي تديني فرصه صح
حور: ايوه
سليم : وانا لسه بحاول أصحح كل حاجة وإما بيقرب منها اكتر بيرفع وشها من الارض وأول ما بتبص ف عينيه بيقرب منها اكتر وبيطبع بوسه علي شفايفها واول ما الفون بيرن تاني حور بتفوق بتزق سليم وتطلع تجري علي اوضتها وبتقفل الباب وبتمسك صورة سليم وتفضل تعيط لحد ما تنام
تاني يوم
حور :بتخرج من اوضتها بتروح علي المطبخ تعمل كوبايه لبن بتشرب شويه منها
سليم: بيشوفها بياخد منها كوبايه اللبن وبيقول دي بتاعتي علفكرة وبيمسكها ويشرب باقي الكوبايه وبعدين الفون بيرن تاني
حور: بتمسك الفون بتاع سليم وترد
ميرا:عايزه سليم
حور:بترد بدلع سليم مش فاضي ونصيحة مني يا أبله متحاوليش عشان خلاص مش هينفع المره دي انا كلمتك المره الجايه ربنا يعلم بقا هعمل اي وبتقفل
سليم: بيبقي مبسوط وعايز يضحك بس بيمسك نفسه
ميرا: بتبقي متعصبه اوي ومش طايقه نفسها
إما سليم بيروح الشركة بيلاقي شريف دراعه اليمين ف الشغل
شريف :حد يسيب القمر دا ويمشي مع المزه
سليم :بتتكلم علي مين يا شريف
شريف :القمر الي جتلك من فترة هنا ودخلت المكتب وانت مع ميرا
سليم :بيتعصب ويقول ل شريف أحسن تنساها خالص ومتجبش سيرتها تاني عشان منخسرش بعض يا شريف.
بتعدي فتره الاجازه بتاعت حور بتخلص وبترجع الكليه تاني بتروح كل يوم عادي وبترجع البيت تقعد تتكلم مع امل شويه وتزاكر شويه
سليم :بيبقي راجع من الشغل تعبان بيدخل ينام وبينسي ان ف شغل مهم لازم يتسلم ف الميتينج مع العملاء والميتينج بيبقي اون لاين اما شريف بيرن
حور:بترد عليه وبتعرف منه كل حاجة وبتحضر الشغل وبتراجع كذا ملف علي اللاب وبتعمل الميتينج من غير كاميرا بتشرح كل حاجه علي ورقه وبصوتها بس بتقدر تنجح الصفقه بتبقي مهمه جدا بالنسبه ل سليم .
تاني يوم
حور :بتصحي من الفجر تصلي وتقعد تزاكر شويه عشان بيبقي عندها امتحان ف المحاضره الاجابات بتاعتها بتبقي نموذجية مع أنها مش بتبقي مزاكرك كويس بس بتقدر تنجح ف الماده و بترجع البيت .
سليم:ف الشركة شريف بيقولو انه خد الصفقة بيبقي مستغرب
شريف :حور هي ال عملت الميتينج امبارح لاما عرفت ان الصفقة دي مهمه بالنسبه ليك طريقة كلامها وشرحها الكويس اقنعت العملاء بالصفقة برغم ان كلامها عن الشغل كان بسيط بس ف نفس الوقت نموذجي جدا زي ما تكون بقالها سنين ف الشغل.
سليم: بيقعد كتير يفكر ازاي كان بيعملها كدا أزاي بعد المعاملة والكلام الي يجرح ويكسر هي لسه معايا وساعدتني ولسه بتساعدني .
سليم :بيرجع الشقه بيقعد يتكلم مع حور وبيشكرها علي ال عملته بخصوص الصفقة
حور: أقل حاجة أعملها معاك
سليم:طب بخصوص ال حصل بينا ولسه هيكمل
حور:ياريت تنسي ال حصل اعتبره محصلش خالص
سليم:وهو بيبص ليها ازاي عايزاني أنسي أحلي حاجة حصلت بينا يا حور أنتي تقدري تنسي حاجة زي دي.
حور:أنا مسحت اليوم من حياتي اصلا
سليم:بصدمة لدرجادي وبعدين بيقولها ماشي وبعدين بيقولها اي رايك تساعديني ف الشغل وانتي ف الشقة هنا زي ما عملتي
حور: لاء كفايه امبارح
سليم: انتي هتساعديني ف حاجات بسيطة مش هشغلك علطول ساعه او ساعه ونص مش اكتر .
العملاء الي بيتعاقدو مع سليم بتكون ميرا شريكتهم وطبعا محدش بيبقي عارف إما العملاء بياخدو معاد تاني ف الشركة بيبدوء الميتينج من غير حور سليم بيبعت عربيته بالسواق عشان يجيب حور
سليم:بيقعد يتكلم مع العملاء شويه
ميرا :بتاخد حور علي جنب وبتقولها أنا بقا هعرف أخد حقي منك دلوقت وهتطلعي برا الشركة وبتلاقي ميرا بتطلع سكينة🔪 من الشنطة وبتجرح أيديها وبتقعد تسرخ وبتمسك أيد حور وتحط السكينه🔪ف أيديها عشان يبان ان حور الي جرحتها وطبعا العملاء بيخرجوا وبيبقوا مصدومين من الي حصل وحور من الي حصل مش بتبقي قادره تتكلم كل الي بتقدر تقولو لي سليم انها معملتش حاجة.

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الطفله والمليونير)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى