روايات

رواية بعت نفسي الفصل الحادي والأربعون 41 بقلم نسرين

رواية بعت نفسي الفصل الحادي والأربعون 41 بقلم نسرين

رواية بعت نفسي الجزء الحادي والأربعون

رواية بعت نفسي البارت الحادي والأربعون

رواية بعت نفسي الحلقة الحادية والأربعون

جا الدكتور مع مليكه بعد ماشرح ليها كل حاجه عن الادويه
دخلو الغرفه وساعدوه يقعد علي الكرسي المتحرك
وابتدا الدكتور يشرح ليه اهميه الدوا وازاي يتصرف
طلعو من المستشفى
ورحيم شايف مليكه مش علي بعضها
قرب من اكرم
**رحيم هي مالها ؟؟
**اكرم بص ليها وشاف وشها اصفر
خايفه ما هي عارفه انها رايحه جهنم برجليها ولا انت رأيك ايه يا جدي ؟
رحيم ماردش
ركبوه في العربيه ورا وجنبو مليكه
وقدام رحيم مع السواق
طول الطريق وهي قلبها بيضرب بسرعه جدا وحاسة بخوف كبير وايديها بتترعش كانت عايزه تقولهم انا مش حاكمل
ادهم بص ناحيتها وعرف هي بتفكر في ايه
**ادهم لو مش عايزه تكملي قولي هنا وانزلي
هي فضلت تبص عليه من غير كلام
**رحيم هو دخول الحمام زي خروجو خليها معاك اهي خدامه بي بلاش
السواق صعبت عليه اوي الغلابه بحسو بي بعض
من غير ما تحس نزلت دمعه من عينيها مسحتها بسرعه
وصلو القصر
اتفتحت بوابه كبيره جدا ودخلت العربيه
مليكه بصت من الشباك لاقت مساحه كبيره مليانه ورد وفي وسط نافوره كبيره حاجه ولا في الخيال
وقفت العربيه
نزلو منها شافت طقم كبير من الخدم كلهم لابسين يونيفورم في الازرق
وعصمت و كامليا واقفين عند الباب
اكرم بسرعه جاب الكرسي المتحرك وقعد ادهم عليه وراح من ناحيه الجنينه علشان ماينفعش يطلع السلم
وصلو غرفه او جناح كبير دخلو من البلكونه الكبيره دخلو جوه
مليكه بي انبهار بتشوف كميه الغني الفاحش
صحيت من سرحنها علي صوت رحيم
**رحيم ماتشوفي شغلك
**مليكه حاضر
وراحت عندو تعدل ليه المخدات علي ضهرو وهو بيتألم
من كثر الالم اول ما قربت منو علشان تغطيه زقها بكل حر الوجع وقعت جنب السرير علي ذراعها المكسوره
حس بي اللي عملو لما سمع
انين وجعها
**مليكه اااااااااااه يا دراعي
فضلت ثواني تتوجع وهي علي الارض
راح ليها اكرم بسرعه ساعدها تقوم
رحيم كان مستنكر من عملت ادهم مش لدرجه دي
اما ادهم كان بي بص ليها بعصبيه عايزها تمشي
كل دا تحت عنين عصمت و كامليا اللي كانو مبسوطين اوي اوي
**كامليا بدلع حمدالله على السلامه يا دومي نورت القصر
**ادهم الله يسلمك
**عصمت كلنا معاك يا حبيبي لحد ماتقوم علي خير

**ادهم شكرا يا عمتو
**كامليا هي الزفته دي حاتفضل هنا يا جدو وشاورت علي مليكه ؟؟!
مليكه كانت لسه ماسكه دراعها اللي بيوجعها اكثر من وجع نفسها وقلبها وكرامتها اللي اتبعترت في الارض قدام الكل
**اكرم طيب يا جماعه نسيبو يرتاح شويه
طلعو كلهم
اكرم راح عند ادهم
**اكرم براحه عليها وعيب وحرام اللي عملتو ومتنساش إن هي كمان دراعها مكسور ووقعت عليه وكفايه انها بتحركو كثير علشان تساعدك
وطلع
مليكه كانت واقفه في مكانها مش عارفه تعمل ايه
كل اللي كانت بتفكر فيه انها نفسها تترمي في حضن امها اللي وحشتها اوي اوي
فضلت تدور بعنيها علي الحمام لحد ماشافت الباب وراحت عليه اول ما دخلت قعدت علي الارض بتعيط
اما هو مش عارف ليه اهانها قدام الكل كده
عصمت دخلت القصر مع كامليا
**عصمت شوفتي عمل فيها ايه دلوقتي مهمتك تدلعي عليه شويتين حب وسهوكه لحد ما يطلقها ويتجوزك
**كامليا مبسوطه اوي اوي انا كنت مفكره انو بحبها
**عصمت يحب مين واحده زي دي لا حلوه ولا حاجه بنت معفنه عاش معاها يومين هي دلوقتي خدامه بس عندو.
مليكه بعد 10 دقائق من العياط
مسحت وشها بي مياه
وطلعت كا انو مافيش حاجه وهو متاكد انها كانت بتعيط من عينيها الحمرا
**مليكه بعد اذنك وقت الدوا
طلعت القرص واداتهولو مع كبايه مياه
ادهم اخد الدواء
**ادهم انا عايز انام شويه
**مليكه حاضر
ونزلت السرير الطبي كان سرير كبير
**ادهم عايز اغير هدومي
**مليكه حاضر
فتحت الدولاب طلعت ليه بنطلون بيتي مع تيشورط في الاسود
وقربت منو
حطتهم علي السرير
**ادهم اقفلي باب البلكونه وستاير واقفلي كمان الباب بي المفتاح
عملت كل دا من غير ماتتكلم او تبص ليه
راحت الحمام وجابت تشت عليه مياه سخنه وفوطه
وابتدت تمسح ليه جسمو وغيرت ليه
وهو متابع بتعمل ايه وعايز يشوف ادا هي حاتقرف منو ولا لا
و مستغرب من كميه الهدوء اللي فيها هي عامله جبس لي دراعها المكسور والمفروض متحركوش بس هي شالت الدرع اللي المفروض تلبسو
خلصت
**مليكه تؤمر بي حاجه تانيه يا ادهم بيه؟؟
رفعت عينيها ليه مستنيه ردو
هو كان بي بص لعنيها وعرف انو كسرها من جواها
**ادهم اطفي النور
راحت طفت النور وقعدت في الضلمه مش عارفه تعمل ايه
راحت علي كنبه وفردت نفسها عليها دقائق ونامت
بعد ساعتين
صحي ادهم
**ادهم مليكه انت فين ؟؟
**مليكه نعم
راحت ولعت النور وفتحت الستائر
**ادهم انا جيعان قوليلهم يحضرو الغدا
**مليكه بتوثر انا مش عارفه اروح فين واسأل مين !؟
ادهم اخد موبايل واتصل علي اكرم
بعد شويه جات الشغاله خبطتت علي الباب واداتهم صنيه كبيره عليها الاكل بس مليكه لاحضت إن الاكل يكفي لواحد بس
ساعدتو يقعد شويه علي السرير
وابتدت تاكلو
وهو كان عاجبو الوضع رغم هي اللي محتاجه حد ياكلها دخل رحيم من غير ما يخبط وشافها بتاكلو
**رحيم لما تخلصي روحي المطبخ عند الشغالين تتغدي معاهم
مليكه سكتت ماردتش هو في اهانه اكثر من كده
**رحيم انا بكلمك ما بترديش ليه؟؟
**مليكه انا اسفه حضرتك
كملت مع ادهم لحد ما هو قال ليها انو مش عايز
و اداتو الدوا
**رحيم خودي الصنييه وروحي المطبخ عايز اتكلم مع حفيدي
بقولك ماحدش يعرف انك مراتو الخدم عارفين انك الممرضه بتاعتو
هنا مليكه رفعت عينيها علي ادهم اللي ما علقش بي ولا كلمه
خدت الصينيه وطلعت
**ادهم ليه يا جدي؟؟
**رحيم علشان تعرف مقامها كويس
**ادهم هي عارفاه كويس مش كفايه عصبيتي عليها
**رحيم لو هي صعبانه عليك كده طلقها
**ادهم أنا قولتلك اني مش قادر اعمل كده ومحتاج ليها جنبي و مش حطلقها
**رحيم انا مسغربك انت اهانتها قدام الكل وزقتها علي دراعها المكسور من غير شفقه ولا رحمه ودلوقتي تقولي انا محتاج ليها
**ادهم عمرك ما حاتفهمني يا جدي وبعدين ازاي الخدم يعرفو انها الممرضه ولما تنام معايا في النفس الاوضه حايقولو ايه؟؟
**رحيم هو انت عايزها تنام معاك هنا لا فوق لنفسك انا خليت الخدم يجهزو الاوضه اللي جنبك
**ادهم انا ماقدرش ابعد عنها و مابعرفش انام الا في حضنها افهم بقا ولما بتعصب غصب عني من الوجع اللي بحسو ومن الدوا اللي باخد وزي ما شوفت هي ولا قالت حاجه واحترمتني قدامكم لو وحده مكانها كانت بهدلتني
انا مش حاسمح لي حد يهينها ومافيش اكل مع الخدم روح عندها جيبها لو سمحت
***************************
انا مش حسأل لكم حريه التعبير

====================================

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية بعت نفسي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى