رواية معالجتي الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم منة عاطف
رواية معالجتي البارت الخامس والعشرون
رواية معالجتي البارت الخامس والعشرون
رواية معالجتي الفصل الحلقة الخامسة والعشرون
فارس..احنا عرفنا ان والدك انو رئيس
عصابه
مراد بصدمه…انت بتقول ايه
فارس..انا مش هينفع اتكلم معاك في حاجه تانيه الا لما اشوفك
مراد بصدمه…تمام انا مستنيك
اميره وهيا وراه..في ايه ي حبيبي
مراد ..ها لا مفيش
اميرة بشك..تمام
مراد…ماشي
اميره بمرح لقيت شغل يعم
مراد..ماشي ماشي
وراح سايبها وخرج
اميره..مالو ده
مراد نزل يتمشي في الشارع شويه وهو تايه
راح عند البحر وقعد
مراد بحزن..انا مش لاقي حد احكيلو خوفي حتي اميرتي خايف احميلها علشان مش تبعد عني ف مش لقيت حد غيرك اه انا مالقيتش حنان من والدي بس والدموع بدأت تنزل لقي اللي بيحضنه
مراد بتفاجأ..مين
اميره..انا ي روحي قلقت من شكلك وانت نازل ف جيت وراك
مراد…روحي ي اميره دلوقتي
اميره…انا مش هروح في حته الا لما تكون معايا
مراد بدموع..انا عايز ابقي لوحدي
اميره نزلت لمستواه ..تعرف ان انا لما ببقي زعلانه من حاجه باجي احكيلك علطول
مراد..ممكن تحضنيني
اميره بابتسامه وراحت حضناه وهو تبت فيها زي العيل الصغير
مراد بدموع💔…هو انا وحش للدرجادي
اميره..انت بتقول ايه ي حبيبي مفيش حد وحش في ان ربنا بيختبر صبرك ويختبر انك انت قوي ولا لا
مراد …بس انا تعبت
اميره..فصبرا جميلا استهدي بالله كده وتعالي نتمشي شويه بما ان مفيش حد في الشارع غيرنا
مراد…لا تعالي نروح
اميره..اللي تشوفو ي ضي عيوني
مراد بصلها بابتسامه وقام ومسك ايديها واتمشو
عند مالك
مالك…ماما هيا فين ملك
سعاد..راحت ي حبيبي تتمشي شويه وتشم هوي ويمكن تتأخر
مالك..انتي بتقولي ايه ي ماما انتي ازاي مش تستأذني او حتي تعرفيني
سعاد…انت بتقول ايه ي مالك هو مفيش ثقه خالص كده
مالك…استهدي بالله ي ماما انا خايف علي اختي كان مفروض تعرفيني علشان ابعت حد ياخد بالو منها
سعاد بزعل..اهو اللي حصل حصل
مالك..انا آسف ي امي والله وقبل ايديها
سعاد حضنته ..انت حبيبي وضنايا
مالك…ايه ي ست الكل مفيش لقمه هنيه كده
سعاد بضحك..انت كل همك علي كرشك
مالك بضحك..أمال ي ست الكل اعمل ايه طبيخك اليومين دول بقي نار
سعاد بضحك…ماشي ي خويا
____
عند مريم في البيت
مريم…ايه ي امي محتاجه اي مساعده
الام..لا يروحي
مريم…تعالي اسمعي معايا الماتش
الام..ماتش اي يبنتي انتي بتقولي ايه
مريم..والنبي ي حجه انا عايزه اسمع الماتش ده النهارده النهائي
الام وهيا بتقعد..وي تري مين اللي بيلعب
مريم..اكيد ي ماما الاهلي
الام..مع مين
مريم…ماتش الاهلي والوداد
انه الثأر
الام..سيبك من ده كلو
مريم…نعم ي ماما
الام…في عريس ….
مريم.. في عريس متقدملك وهو كويس وجاهز من مجاميعو
الام..ايوه يبنتي لازم تنسي
مريم..انسي ايه ي ماما انا عايزه اعيش حياتي لغايه لما ييجي الشخص المناسب بالنسبه ليا ي ماما
.الام….اللي تشوفيه ي روحي
مريم..ممكن ي ست الكل فشار بقي
الام بضحك..حاضر ي روحي وقامت تعمل الفشار
لقت مالك بيرن عليها
مريم…اوفففف هو ده وقتو
مالك..الو
مريم بضيق…ايوه
مالك…ايه صوت الدوشه اللي عندك ده
مريم…معلش ده صوت الشاشه
مالك..تمام
مريم……..حضرتك رنيت ليه
مالك….ها لا نسيت الصبح هبقي اقولك
مريم…تمام
وقفلت
مريم..ينهار دخل جون
_____
عند مالك..مالها دي
سعاد..في ايه ي روحي
مالك..مفيش ي ست الكل
سعاد ..طب الاكل جهز
مالك..أنا. جاي
سعاد..استني لما انادي والدك
مالك تمام
وراح عند السفره
متلك فتح موبايلو ورن علي ملك
مالك…الو ي ملك
ملك بتوتر..ايه ي حبيبي
مالك..انتي فين
ملك..انا هبات بره النهاردة
مالك..انتي بتقولي ايه
ملك.مجتاجه اقعد مع نفسي شويه متخفش انا في فندق
مالك..تمام يروحي عايزه حاجة
ملك..عايزه سلامتك
.
وفصلت معاه
كمال..شطوره يبت
ملك بخوف..انت هتعمل فيا ايه
كمال… متخافيش انا هسيبك النهارده وبكره يبقي نشوف وراح غامز😉
وسابها وراح البلكونه
ملك بخوف .انا عملت في نفسي ايه
كمال بضحك…كل خير ويلا ادخلي نامي علشان مش ناقص صداع والا
ملك…انا داخله انام اهو
ودخلت تنام
كمال قعد في البلكونه وبيسمتع بالمنظر
وبيتلذذ في الويس٧كي
وبيتكلم مسيرك تجيلي ي جميل وتقع تحت ايدي وساعتها بقي وفضل يضحك
كل ده وملك منكمشه علي نفسها
عند مراد
اميرة.. انت كويس
مراد بتعب ..لا مش كويس
اميره…طب تعالي كده وراحت حضناه حضن طويل بس هو استريح لما هيا حضنتو
بعد فتره اميره خرجتو من حضنها
اميره..مستعد…انك تحكيلي
مراد..كل حاجه في وقتها متقلقش
ونامي يلا
وراح واخدها في حضنه ونايمين
عند مريم
مريم…الله ي عبدالمنعم الله جون حكايه بالله جون عالمي ي ابني
وشغلت اغنيه
انا الاهلي اللي كان والحاضر انا الاسم
اللي هز جبال
من الاول لحد الاخر
هيفضل مصنع الابطال
انا قد الحياه وتحدي
ولسه عندي قوه وعندي
اعدي الف سقف واعدي
اقوم واقع واهز جبال
الام…خلاصصصصص
مريم…حاضر ي ست الكل وطفت الاغنيه استريحتي كده
الام..يبنتي الكوره .ي للولاد
مريم…رجعنا لنفس السيره ي ماما الكوره دي ل كلو
الام..والله طب قومي نامي ومسكت الشبشب
مريم وهيا بتجري انا اصلا كده كده نايمه من زمان
مريم..تصبحي علي خير
الام..وانتي من اهل الخير
>_____
أشرقت الشمس علي أبطالنا
مراد..صباح الخير
اميره..صباح النور
بدأ يمشي ايدو علي خدها وقرب من شفا٦يفها ولسه هيقرب منها
الموبايل رن
مراد ..ايه ده
اميرة…طب رد رد
مراد اتعدل في قعدته
لقي المتصل فارس
مراد
.الو ي فارس
فارس…انا عايزك تجيلي حالا
مراد…ليه
فارس……
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية معالجتي)