روايات

رواية صقور الداخلية الجزء الثاني الفصل السابع والعشرون 27 بقلم الكاتبة المجهولة

رواية صقور الداخلية الجزء الثاني الفصل السابع والعشرون 27 بقلم الكاتبة المجهولة

رواية صقور الداخلية الجزء الثاني الجزء السابع والعشرون

رواية صقور الداخلية الجزء الثاني البارت السابع والعشرون

رواية صقور الداخلية الجزء الثاني الحلقة السابعة والعشرون

مروان بجنون : انتو فاكرين انكو كنتو هتخلصو مني كده بساهل ف المستودع قبل كده بس حظكو بقا أن القنب*له حدفتني بعيد واتعالجت. بقيت احسن بس بسببكو في حر*وق ف جسمي بس خلاص حقي هخدو انهارده منكو وصوب المسد*س علي ورد لأنها اقرب وحدة لحور لانو عايز يوجع قلبها .
حور : اياك يا مروان اعقل وسلم نفسك وفوق بقا .
مروان بشر : ودعي اختك بقا يا حوري وأطلق الرصا*صة اتجاة ورد .
ولاكن بسرعه حور وقفت قدامها واخدت هي طل*قة مكانها ودخلت بجانب قلبها .
حور وقعت علي الارض فاقدت الوعي.
ورد اتصدمت ومقدرتش تنطق وقعت فقدت الوعي جنبها.
ادم & مراد ف صدمه كبيره: حوووووور ووووورررد.
ادم بذعر : حور حور فوقي يا حور متسبنيش ارجوكي حووووووور.
حور كانت فاقده الوعي وبتنز*ف من جانب قلبها .
في جانب تاني مراد .
مراد عمال يفوق ورد مش بتقوم وحط ايدو علي رقبتها ملقاش اي نفس .
مراد بخوف : ادم ورد ملهاش نفس .
ادم بخوف وحط ايدو علي رقبتها هي كمان ملقاش اي .
ادم بصدمة : مفيش اي نبض .
ادم& مراد من كتر الصدمة عقلهم وقف ومش عارفين يعملو مش قادرين يصدقو فكرة أن حور و ورد يمو*تو.
وبيفوقو علي صوت .
مرام و جاسر بيدخلو عليهم .
مرام بحدة :سلم نفسك يا مروان وارمي السلا*ح ال ف ايدك .
مروان لسه هيضغط علي المسد*س ويقت”لها .
جاسر بسرعه ضر”بو رصا”صة ف رجلو .
ومرام ضر”بتو رصا”صة ف دراعو .
مروان بوجع : اااااااه يا ولاد كلش ( عيب نشتم يا بنات 😒😂).نرجع تاني ✨😉.
مروان وقع علي الارض بوجع شديد وعمال ينز*ف من دراعو ورجلو .
وبتدخل مجموعه من الظباط من المديرية ووبيلفو حاولين مروان و معاذ .
جاسر بأمر : اقبضو علي الاتنين دول وحطوهم ف العربية واطلعو انتو علي المديريةو يكونو تحت عيونكم مفهوم .
الظباط امرك يا فندم .
الظباط اخدو معاذ و مروان ومشيو .
مرام بخوف : حور بتنز*ف ليه يا آدم بسرعة قومو نوديها المستشفي و ورد حصلها اي هي كمان .
جاسر : بسرعه قومو يلا نوديهم المستشفي .
ادم و مراد من الصدمة كانت كبيرة عليهم وقامو فعلا كل واحد فيهم شال مراتو وطلعو برا كلهم .
لاقو ف وشهم اللواء شريف وريم .
اللواء شريف بصدمة : حور و ورد حصلهم اي .
ادم : هحكيلك كل حاجه يا فندم بس مش دلوقتي لازم الحق حور دلوقتي هضيع مني .
اللواء شريف : حاضر يبني يلا بسرعة اركبو نروح علي المستشفي .
ريم بدموع : حور و ورد حصلهم اي مرام قولي عشان خاطري .
مرام باطمئنان: متخافيش يا حبيبتي هيبقو كويسين اهدي بس عشان ادم و مراد متوترين .
ريم بدموع : حاضر يا مرام .
وكلهم ركبو واتجهوا علي اقرب مستشفي .
كلهم نزلو علي طول ادم ومراد نزلو بسرعة وهما شايلين ورد و حور وبيجرو بيهم
✨ دخلو المستشفي .
ادم و مراد : تروليييي بسرعة .
الممررضين بسرعة جابو اتنين ترولي ادم و مراد حطو حور و ورد عليهم .
الممرضين بقا بيجرو بيهم بسرعه والدكاترة كانت معاهم .
و اللواء شريف و ريم و جاسر ومرام بيجرو وراهم
لحد ما وصلو غرفة العمليات .
مراد وادم وكلهم واقفين برا .
الدكاترة والممرضين دخلو بيهم غرفة العمليات وشالو حور و ورد وحطو كل وحدة علي السرير . شالو ملابسهم وركبلهم بسرعه سلوك وحطوهم علي جسمهم وبداو يشيلو الرصا”صة من حور
و ورد حاطين ليها جهاز تنفس لان ظهرلهم ف شاشة أن تنفس عندها ضعيف جدا ولاقو مفيش اي اثار جرو*ح عليها ف وقفو عندو حور يعالجوها . وموقفين ممرضةعلي ورد
✨برا الغرفة .✨
ادم ومراد واقفين خايفين عليهم هما الاتنين ومتوترين جامد .
اللواء شريف واقف جنبهم هو و جاسر وعمالين يهونو عليهم كل شوية.
ريم كانت عماله تعيط علي حور و ورد لأنهم اغلي حاجه عندها .
مرام ماسكة فيها حضناها وبتعيط هي كمان لأنهم بقو زي اخواتها بظبط وغالين عندها ❤.
مراد شاف ريم عمالة تعيط جامد .
مراد راح ليها وخدها ف حضنو وفضلو يعيطو جامد .
بعد وقت ..
مراد هدي شويه واتكلم بحنيه.
مراد : ممكن تهدي بقا يا ريم ورد وحور هيبقو كويسين وهيقومو بسلامة لازم نبقا أقوياء متنسيش أنهم صقور الداخلية يعني بيقدرو يستحملو اي حاجه وباذن الله هيبقو كويسين علشان عارفين مش هنقدر نعيش من غيرهم صح يا ريم .
ريم بدموع : صح نفسي يبقو كويسين يا مراد .
ادم راحلهم واتكلم بجمود أنا مش عايز حد يعيط حور و ورد باذن الله هيعيشو ممكن بقا هدوء عشان محدش يتوتر فينا . ( كان بيتكلم كده قدامهم عشان بيان ليهم انو مش متوتر ولا مرعوب بس هو ف الحقيقة اصلا هيموت ويعييط بس ماسك نفسو لان لازم يهديهم .
كلهم حاولو يهدو شويه .
جاسر :متقلقش يا آدم حور ورد مش زي اي بنتين عرفتهم الاتنين دول لو وقعو بيقعوو مع بعض لو وقفو بيقفو مع بعض قلبهم متعلق ببعض وان شاء الله.هيقو بعض (يعني قوة) وهيحاربو الوجع عشان يعيشو لاانهم عارفين في ناس وراهم بتحبهم ❤.
كلام جاسر اثر فيهم كلهم ادم ابتسملو ب اطمئنان هو ومراد .
اللواء شريف : قولت الكلام الصح ف الوقت المناسب يبني بارك الله فيك.
جاسر : شكرا ليك يا سيادة اللواء .
مرام بحنان : كلامك شجعنا كلنا بجد وادانا الامل شكرا يا حبيبي ❤.
جاسر ابتسم ليها واخدها جنبو ❤.
وفجأة بيلاقو سعاد داخلة عليهم برهبة .
سعاد بحزن : طمني يا آدم انت ومراد حور و ورد كويسين .
مراد : متخافيش يا امي كويسين انتي جيتي ازاي .
سعاد : صحيت ملقتش حد فيكو واتصلت بيكو محدش رد قلقت وكلمت اللواء شريف وقلي أن حور و ورد اتصا*بو وجبتهوهم هنا انا قلبي وجعني يا مراد عليهم قولي الحقيقه.
ادم : متخافيش يا ماما كويسين اهدي بس هما جوا ف العمليات هنطمن عليهم دلوقتي .
سعاد سكتت علشانهم لأنها عارفة أنهم متوترين جدا .
وكلهم قعدو علي الكراسي ومستنين الدكاترة يطلعو .
بعد مرور ساعة.
✨ف غرفة العمليات ✨.
الدكتور ١بياس : الرصا*صة داخلة لجوا اوي .
الدكتور ٢: امسك المقص دا غويط هيقدر يطلعها .
الدكتور ١: اخد منو ال المقص وحاول يطلعها برفق وبعد مرور وقت طلعت الرصا*صة من جسم حور .
الدكتور بنجاح: وأخيرة طلعت .
الممرضين بفرح : الحمد لله انكو انقذتوها .
الدكتور بدأ ينضف الجر*ح لحور وبدأ يخيطو كويس .
وخلصو وووو..
الدكتور ٢:الحمد لله الجنين بخير دي معجزة بجد سبحان الله.
الممرضات : الحمد لله
الدكتور ١ : تعالي نشوف الحالة التانية .
الممرضة : التنفس عندها ضعيف يا دكتور لاكن مفيش اي حاجه تانيه عندها .
الدكتور باستغراب: انقلوها طيب اوضة تانية .
الممرضة : تمام يا دكتور .
الممرضات لسه بيحركو سريرها .
لاقو حور صوت شاشة مرسوم عليها خطوط تبع قلبها بدأت تصفر والنبض بدأ يقل .
راحو بسرعة ليها لسه بيشوفوها .
بيلاقو وردكمان نبض القلب عندها بدأ يقل زي حور بظبط.
الدكاترة كانو هيجننو ازاي الاتنين ف نفس الوقت قلبهم نبضهم بيقل .
دكتور ١: بسرعه اعملها انت صدمات كهرباء ونا هعمل للمريضة تانية .
دكتور ٢ : فهم عليه وراح لورد وبسرعه هو ودكتور بداو يعملو لحور و ورد صدمات كهرباء علشان نبضهم يرجع طبيعي
كلهم برا سمعو صوت صدمات كهرباء.
ادم ومراد مسكو ف ايد بعض جامد مش قادرين يسمعو الصوت .
✨داخل الغرفة.✨
الدكتور ١ : مرة تانيه كمان .
وعملو تاني صدمات ليهم تاني لحد ما بدا نبضهم يرجع كويس تاني .
الدكاترة والممرضين اتنفسو بصعوبة.
الدكتور ١: اول مرة اشوف اتنين كدة نبضهم بيقل وبيرجع تاني مع بعض .
الممرضة ال كانت واقفه علي ورد اتكلمت.
الممرضة : لأنهم توام يا دكتور قلبهم وحياتهم متعلقة ببعض لما قولت اني اطلع ورد من الاوضة حور حست بدا ف قلبها ضعف ولما حور قلبها بيضعف ورد هي كمان قلبها ضعف لان هما الاتنين روحهم متعلقة ببعض .
الدكتور بذهول : سبحان الله بس دول مش شبة بعض خالص سبحان الله كلام جميل جدا واقنعني مكنتش اعرف انك عارفهم .
الممرضة : دا مصر والعالم كلو يعرفهم يا دكتور دول صقور الداخلية حور اشرف و ورد اشرف .
الدكتور ٢: افتكرتهم دول ماشاء الله عملو عمليات كتير وكانو ابطال بمعني الكلمة وكمان يا دكتور في توام كتير مش شبه بعض .
دكتور ١ : عارف أكيد أن في انواع كتير من توام بس مبسوط اننا قدرنا ننقذهم وكمان قدرنا ننقذ ابن حور .
الممرضة: وكمان ورد حامل .
الكل بشهقة : كمان ماشاءالله.
الممرضة : كشفت عليها وانتو بتعالجو حور لاقيتها حامل .
الدكتور : الفرحة هتبقا فرحتين لعليتهم ماشاء الله.
الدكتور ٢: يلا نطلع نسبيبهم يرتاحو .
الكل فهم عليه وطلعو برا الاوضة .
ادم و مراد قامو علية بسرعة طمنونا عليهم .
الدكتور بسرور: الحمد لله قدرنا ننقذ مدام حور وطلعنا الرصا*صة والجنين بخير ومدام ورد الحمد لله بخير والف مبروك المدام حامل .
ادم و مراد بصدمة: وحياة امكو بجد .
كلهم ضحكو عليهم. 😂😂😂.

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية صقور الداخلية)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى