رواية عشقت اسد الصعيدي الفصل السادس 6 بقلم رنا أحمد
رواية عشقت اسد الصعيدي الجزء السادس
رواية عشقت اسد الصعيدي البارت السادس
رواية عشقت اسد الصعيدي الحلقة السادسة
في جناح اسد…
كانت واقفه مصدومه من كلامه ليها .
رحاب بضيق شديد/ولما انت بتقرف مني اتجوزتني ليه .
اسد بحده /انتي عارفه كويس انا اتجوزتك اوعاكي تفتكري أن اي حاجه بتدور في دماغك هتقدري تحقيقها ده بعدك أنا فايقلك كويس اوي .
رحاب قربت منه بنظره خبيثه/بس انا انسانه ولياحقوق عندك واوعدك هبسطك اوووي .
اسد بغضب جحيمي/أنا واحده زيك متملاش عينيا فاهمه غوري مع ام احمد نضفي البيت هو ده مقامك .
رحاب بحده وتوعد /ماااشي ي اسد اوعدك هتيجي تترجاني اكون ليك وهتشوف .
اسد بغضب جحيمي/ده بعدك ي اختي غوري يالا علي تحت .
نزلت رحاب وجواها غضب الدنيا اسد عرف ازي يكسرها.
اسد بتنهيده اشتياق /وحشتيني اووي ي فرح اوووي ي حبيبتي.
********************.
في جناح داليا ..
كانت قاعده بتعيط في حضن سما بعد الي حصلها من سالم ازي تحب حد ويكون هو قاصد يدمرك بالشكل ده .
سما بدموع وحزن /اهدي بقا ي داليا أنا قولتلك اني مش مرتحاله مصدقتنيش تخيلي دلوقتي لو مكنتش الظباط دول انقذوكي كنت عملتي .
داليا وهي بتلطم علي وجهها بفزع /ي مصيبتي السوده كنت قتلت نفسي فكرك كنت هرجع هنه تاني بفضيحتي .
سما بحزن شديد/الحمد ي حبيبتي أن ربنا بعتلك الي ينقذك ربك كريم واديكي اتعملتي من الدرس اها شوفي بقا حالك وبطلي طيبتك دي .
داليا بدموع /عندك حق قوليلي انتي بقا لسه مصممه علي قرارك بعدك عن حازم .
سما بدموع/خلاص انا قررت ونفذت هو كده هيكون مرتاح وانا كمان هكون مرتاحه الذل وحش ي بنت عمي وانا اتذليت ل حازم كتير جوي كفايه كده .
داليا بابتسامه وحنان /ربنا يبرد قلبنا احنا الاتنين ويرزقنا بالي يستاهلونا بجد .
***********************.
في غرفه فرح …..
كانت قاعده بشرود في كل الي بيحصل فجاه رن تليفونها برقم غريب ردت باستغراب .
/الو مين معايا .
اسد بضيق وغيره /كويس اوي ي عني انتي عارفه اهوه أنه رقم غريب بتردي كده عادي صوتك ده مش مسموح يسمعه راجل غريب فاهمه أنا دمي حامي هتزعلي .
فرح بغيظ شديد/هو انت نعم خير متصل ليه .
اسد بابتسامه خبيثه وهو بيستمتع بعصبيتها /واه عاد فيه واحده برضه تقول ل جوزها حبيبها كده بطمني عليكي ي قمري وحشتيني اووووووي.
فرح بارتباك شديد/متشكره ي سيدي خير فيه ايه تاني .
اسد بغيظ شديد/متشكره هو أنا بعزمك علي العشاء شكلك دبش وملكيش في الرومانسيه .
فرح بغيظ شديد/رومانسيه انت ليه محسسني انك كاظم الساهر.
اسد بابتسامه ساحره /احسن منه والله بس جربيني هعجبك اوي .
فرح بغيظ شديد/بقولك ايه بطل الكلام ده الكلام بين اتنين بيحبوا بعض لكن أنا مش طايقه حتي اسمع صوتك .
اسد بابتسامه خبيثه/طب تعالي معايا وفي حضني وانا هعرف ازي اخليكي تعشقيني وتموتي فيا كمان .
فرح بارتباك شديد/بقولك ايه بطل كلامك ده وعلي فكره انا قولت ل ماما علي كل حاجه.
اسد بفرحه شديده /قولتلها علي جوازنا حلو اوي كده .
فرح بضيق /لا طبعا محبتش سيره جوازنا دي انت عايز امي يجرالها حاجه لما تعرف قولتلها علي موضوع رحاب وانت ليه عملت كده وخود بالك أنها مصممه تنزل الصعيد وترجع رحاب .
اسد بضيق /طبعا بعد كل الي حكيتيه لسه شايفه بنت اختها ضحيه مش كده بس تعرفي ي فرح وغلاوتك عندي أنا مش هرحمها غير لما اشفي غليلي كله منها وابرد ناري .
فرح بخوف من القادم /اسد لو سمحت كفايه كده انا خايفه من اخرت الموضوع ده .
اسد بابتسامه ساحره/يلهوووي تصدقي اول مره اعرف ان اسمي حلو كده لما نطقتيه بشفايفك.
فرح بارتباك شديد/وبعدين معاك بقا وانت هتطلقني امتا أن شاء الله.
اسد بغضب جحيمي/لحد كده وهتشوفي وشي ثاني ولسانك ده هقطعه لو نطقتي الكلمه دي تاني انتي ملكي وبتاعتي أنا عملت كل ده علشان تكوني ليا ومش مستعد اني اخسرك كفايه خسرت صاحب عمري مش هخسر حبيبتي كمان سامعه .
فرح بدموع وقلق /والي بيحب حد يعنفه كده انت ليه بتخوفني منك ي اسد براحه عليا .
اسد بهدوء/معلش الي يخوفك ي روح قلب اسد فرح أنا بحبك اوي ومش سهل علي واحد زي يعترف بده بس انتي ليه مصممه تعانديني ادي لنفسك فرصه تقرب مني وصدقيني لو حبيتي بعد كده تبعدي اوعدك هطلقك أنا مستحيل اجبرك تعيشي معايا لو مش عيزاني .
فرح وهي بتمسح دموعها بطفوله /طب خلاص مضطره اقفل احنا شويه وجاين .
اسد بابتسامه واشتياق /مستنيكي ي فرح حياتي .
علي الباب كانت واقفه رحاب كانت جايبه ل اسد الفطار وسمعت كل حاجه حدثت نفسها بغل شديد .
/فرح بقا الحكايه كده ي سي اسد هي دي الي واخداك مني ومش بعيد تكون فرح عارفه كل حاجه من الاول ودي لعبه لعبوها سواء علشان ينتقموا مني بس أنا بقا الي هنتقم منكم انتقام يشفي غليلي .
**********************.
في جناح حازم …
كان لاول مره يجهز هو حاجته لما تكون عنده بطوله مهمه كانت دائما سما باي حاجه تخصه فجاه سمع صوت الباب فتح وكانت سما لاول مره يشوف في عينها البرود والتجاهل ده .
/اتفضل ام نعيمه بعتالك دول بتقول كانوا لسه بيتشفوا.
حازم بابتسامه ساحره/ام نعيمه برضه ولا انتي .
سما بجمود وحده /لا مش انا انا خلاص خرجتك من حياتي وباذن الله ربنا هيكرمني بالي يستاهلني ويعوضني ويقدر حبي صح .
حازم في الوقت ده مش عارف ليه غار غيره عجيبه لمجرد سيره راجل علي لسانها حتي لو مجهول اتكلم بعصبية.
/قصدك ايه انتي في حد في دماغك .
سما بحده /حتي لو فيه أنت مالك ميخصكش في حاجه تعرف أنا نفذت كل الي انت عايزه وبعدت عنك ابعد انت كمان عني وخليك في حالك سلام ي ابن عمي .
********************.
في النقطه …
كان قاعد جاسر سرحان في داليا الي من ساعه مشافها مش قادر ينساها دخل عليه علي بضحك .
/سيدي ي سيدي ده شكل الست داليا دي سرها باتع .
جاسر بغيظ شديد/قصدك ايه بقا ي بارد .
علي بابتسامه خبيثه /قصدي انت عارفه كويس حاسك من ساعه مشوفتها وانت مش قادر تتطلعها من دماغك .
جاسر بجديه /سبحان الله خطفتني بس الي عملته مخليها صغيره في عينيا الي تعمل كده وتفضل في مكان مقفول مع راجل غريب عنها ومن وراء أهلها مش من الساهل تاتمن اسمك وشرفك عليها ولا انا غلطان .
علي بجديه /بص ي جاسر محدش عارف البنت دي بتمر بايه مفيش حد فينا مبيغلطش ادي لنفسك فرصه لو انت فعلا عايز تقرب منها في الحلال طبعا .
جاسر بجديه/طبعا بس انت مالك مش مظبوط سما مش كده .
علي بحزن /سبحان الله رقتها خطفتني بس ي خساره طلعت مخطوبه لابن عمها وبتحبه من زمان اوووي .
جاسر بابتسامه /معلش ي علي ملكش نصيب فيها .
********************.
علي مائده الطعام في قصر القناوي .
كانوا قاعدين بياكلوا في صمت فجاه دخلت امينه بكل غضب .
/مشاء الله قاعد بتاكل ولا همك .
اسد وعينيه علي فرح الي وحشاه/وهحلي كمان ي حماتي نورتي .
امينه بغضب /حضرتك كنت عارف الي عمله ابنك ي ربيع بيه.
ربيع بخجل شديد /أنا كنت عارف كل حاجه ي ست امينه بس حرقته علي صاحبه مكنتش مخليه حد قادر يقف قصاده.
امينه بغضب شديد/يقوم يبهدل بنات الناس معاه بالذوق كده ومن غير شوشره طلق بنت اختي .
رحاب بنظره خبيثه ومسكنه /بس أنا مش عايزه أطلق ي خالتي أنا بحب اسد ومش عايزه غيره .
امينه بحده /بتحبيه بعد كل الي عمله فيكي انتي عايزه تجنيني اسد طلقها من سكات خلينا نمشي .
رباب بجديه/اهدي ي مدام امينه اتكلم ي اسد ي ابني .
بس اسد كان في مكان تاني خالص كان مع فرحه قلبه بس فجاه وبدون مقدمات وبشوق مبقاش قادر يسيطر عليه حضنها حضن مش عادي خلا الكل في صدمه .
امينه بحده وغضب /ايه ده الي بيحصل بالظبط .
رحاب بغيظ شديد/متتخضيش ي حماتي عادي راجل ومراته عادي مابنتك المصون من ورانا كلنا متجوزه اسد وكانت بتبات معاه في أوضته كمان .
فرح بصدمه ودموع /قسما بالله ما حصل ي امي .
امينه بغضب جحيمي وهي بترفع أيده تتضربها بس فجاه اسد مسك أيدها بحده .
/اه ي فاجره .
اسد بغضب /حماااتي أنا مش عايز اغلط فيكي علشان خاطر فرح أنا مرائتي اشرف ست في الدنيا والي يغلط فيها امحيها والي يفكر يمد أيده عليها اقطعها ….
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقت اسد الصعيدي)
كملى من فضلك
كملى وبلاش تأخير