رواية عشقت اسد الصعيدي الفصل الخامس 5 بقلم رنا أحمد
رواية عشقت اسد الصعيدي الجزء الخامس
رواية عشقت اسد الصعيدي البارت الخامس
رواية عشقت اسد الصعيدي الحلقة الخامسة
في جناح اسد…
كانت واقفه فرح بصدمه وهي بتسمع كلام اسد .
/انت بتقول ايه.
اسد بابتسامه ساحره /الي سمعتيه ي فرح من اول مره شوفتك فيها وانا مش قادر انساكي فضلت اراقبك في كل مكان شوفت كلامك ضحكتك برائتك خلاص مبقتش اقادر اني أنكر حبي كنت بجهز اني اطلبك من اهلك قبل الي حصل مع عمر حتي هو كان عارف .
فرح بحده وصراخ /الي زيك مستحيل يعرف يحب .
اسد بابتسامه/لا ي فرح بعرف احب وحبيتك من اول لحظه شوفتك فيها .
فرح بحده /الي يحب حد يعمل فيه كده ولا ناسي انك اتجوزتني بالإكراه .
اسد بجديه /مكنش عندي حل غير انك تفضلي معايا هنا غير كده وانا اسف لاني مش هسيبك تبعدي عني ابدا انتي خلاص بقيتي اسيرتي ي فرح .
نزل اسد وفرح سرحت مع نفسها معقول انها ممكن تحب اسد معقول تكون فيه حياه بينهم .
*********************.
في المطبخ….
كانت واقفه رحاب بتعد الاكل بتعب شديد فاتصدمت رباب والده اسد .
/رحاب ي بنتي انت ايه الي عامل فيكي كده .
رحاب بحده /ابنك الي ربنا ينتقم منه .
رباب بغضب /انتي بنت قليله الادب صحيح فيه واحده تقول كده علي جوزها واضح أنه كان عنده حق يلا شوفي شغلك .
حنان الداده بابتسامه /ايه ي بنتي بالراحه كده بلاش تعاديهم ده انت متجوزه اسد الصعيد صاحب الامبراطوريه دي كلها بكره بعد عمر طويل للست رباب هتكوني انتي الامره اناهيه هنا في البيت شغلي دماغك كده .
رحاب وهي تحدث ذاتها بخبث /وماله زي موقعت عمر زمان وكان زي الخاتم في صباعي يخليني أوقع اسد وأبقا صاحبه كل ده .
******************.
في غرفه داليا …
كانت قاعده بانهيار ودموع وحضناها سما بحزن شديد.
/مالك بتعيطي كده ليه مش انتي طلبتي من اسد ينهي جوازكم .
داليا بدموع ووجع /كنتي عايزاني اعمل ايه ي سما هو مش عاوزني مش هتجوزه بالغصب بضغط من عمي وأسد حتي لو روحي فيه .
سما بحزن شديد/معلش ي داليا باذن الله ربنا هيعوضك وباذن الله محدش عارف يمكن حازم يحزم من نصيبك بس بعد مايحفا وراكي وهتشوفي.
داليا بدموع ووجع/يارب ي سما يارب.
سما بابتسامه /أن شاء الله هنزل أنا بقا اشوف سالم وحشني اوي .
داليا بغيظ شديد/برضه سالم سبحان الله الإنسان ده مش مرتحاله ي سما قولتلك ابعدي عنه.
سما بغيظ شديد/اووووف منك ي داليا بحبه ي ناس سلام .
داليا بخوف /ربنا يسترها عليكي ي سما .
******************.
علي مائده الطعام….
كانوا قاعدين جميعهم علي مائده الطعام..
رحاب بنظره خبيثه/انا اسفه ي ماما علي الي قولته معلش أنا كنت موجوعه شويه .
رباب بحده/الي حصل حصل .
اسد بحده /هو فيه ايه ي أما البت دي عملتلك حاجه دستلك علي طرف .
رباب بابتسامه /لا ي ابني محصلش حاجه ابدا .
رحاب بنظره خبيثه/هو انا اقدر برضه ي اسد ده ام الغالي ده انا هشيلكم في عنيا الاتنين .
فرح باستغراب وهمس /هو فيه ايه ي رحاب مالك .
رحاب بنظره خبيثه وهمس /ي عبيطه دي خطه أنا هخلي اسد خاتم في صباعي وأبقا صاحبه ده كله وهتشوفي .
فرح باحتقار وهمس /معقول انتي بالشر ده واضح أن اسد كان عنده حق .
ربيع بجديه /فرح ي بنتي طبعا انتي منورنا بس الست امينه والدتك متتاخريش عليها أنا هكلم عثمان السواق يوصلك النهارده .
اسد بضيق شديد/جرا ايه ي بابا انت زي ماتكون بتطردها .
ربيع بجديه /لا طبعا أنا مقصدتش كده انا خايف علي والدتها .
رحاب بتصنع /فعلا ي فرح لازم تمشي علشان خالتوا وقوليلها متقلقش عليا أنا مبسوطه مع جوزي وحبيبي اسد .
اسد بحده /وانت مالك انتي خليكي في حالك .
فرح بجديه /حضرتك عندك حق ي عمي انا لازم امشي كفايه كده عن اذنكم .
رحاب بنظره خبيثه/حبيبي كل للقمه دي من ايدي .
اسد وهو يدفع يدها بحده /اوووف مش عايز من وشك حاجه.
******************.
في القسم …
كان قاعد الظابط جاسر مع صديقه علي .
علي بزهق /اووووف الخدمه في الأرياف دي صعبه اوي الجو نار .
جاسر بضحك /هههههه ي توته انت المفروض تخدم في كوكو بارك .
علي بضحك /ههههه والله عندك حق ساعه بحس ي اخي أن شغله الظابط دي مش لايقه عليا بس يلا الحمد لله تعال بقا نتمشا شويه في البلد يالا .
جاسر بابتسامه /يالا .
*******************.
في غرفه فرح ..
كانت بتحضر شنطتها قرب منها اسد بعصبيه .
/انتي رايحه فين .
فرح ببرود /راجعه بلدي لوالدتي .
اسد بحده /طب وانا .
فرح بجديه /انت ايه مش فاهمه .
اسد بصوت عالي /فرررررح انتي ناسيه انك مرائتي .
فرح بجديه /منساتش ي اسد طلقني احنا مستحيل نكون ل بعض .
اسد بعصبية/ليه مستحيل ايه الي مش عجبك فيا أنا مليون واحده تتمنا التراب الي بمشي عليه .
فرح بفضول /اسد انت ليه اعترفتلي بحبك بسرعه كده .
اسد بابتسامه وهو ماسك ايدها/علشان متكرهنيش ي فرح علشان متفتكريش اني معنديش قلب انا مش وحش .
فرح وهي بتسحب ايدها بارتباك /أنا محتاجه اشوف والدتي وارتاح شويه ي اسد موضوعنا ده مش هينفع يكون كده من فضلك .
اسد بابتسامه/ماشي يستي بس متغبيش وعثمان هيكون معاكي هناك علشان اكون مطمن عليكي اوعدك اني اخليكي تعشقيني ي فرح تعشقي اسد الصعيد ❤️.
*************************.
في ورشه سالم .
كانوا قاعدين وهما بياكلوا وبيضحكوا .
سالم بنظره خبيثه/الحمد لله شبعت ي قمري .
سما بابتسامه/الف هنا وشفاء ي حبيبي همشي أنا بقا لحد ياخد باله .
سالم وهو ماسكها بحده /تمشي فين ي حلوه هو دخول الحمام زي خروجه ولا ايه.
سما بفزع شديد/فيه ايه ي سالم قصدك ايه .
سالم وهو يعتدي عليها /قصدي أننا هنبسط ي حلوه .
لتصرخ سما باستنجاد ليقتحموا جاسر وعلي بعدما سمعوا الصراخ لينقضوا عليه ليفقعد وعيه من شده الضرب ليقبضوا عليه .
******************.
في الخارج …
كانت قاعده سما بدموع بعد ماخدت جاكيت جاسر تسترنفسها بيه .
جاسر بغضب شديد/واضح أن حضرتك كنتي معاه في المكان ده بمزاجك مش كده .
علي بجديه /بالراحه ي جاسر واضح أن الانسه شكلها بنت ناس بالراحه .
سما بدموع ووجع وندم/حضرتك معاك حق أنا كنت بحبه اوي بس عمري مكنت اتوقع كده منه ابدا ابوس ايدك ي حضره الظابط متجيب سيره لحد ابويا واخويا يقتلوني .
داليا بفزع شديد/سما مالك ي حبيبتي فيكي ايه .
علي بإعجاب ب داليا /يلهوووي علي الحلويات بالمكسرات .
جاسر بهمس وغيظ /لم نفسك بقا اوووف .
علي بابتسامه وهيام /مش قادر ي جاسر مزه علي حق شوف رقتها عسل .
جاسر بغيظ /اووووف اتفضلي ي انسه مع بنت عمك شويه شباب كان بيطردوها بس الحمد لله عدت اتفضلوا .
سما بدموع وامتنان /شكرا جدا ل حضرتك.
********************.
في شقه امينه .
كانت قاعده فرح بشرود معقول رحاب طلعت بالشر والطمع ده .
امينه بابتسامه /يلا ي حبيبتي علشان تتغدي.
فرح بابتسامه /حاضر ي ست الكل تسلم ايدك .
امينه بسخريه/بنت خالتك الست هانم مرتاحه بعد ماحطت وشنا في الأرض .
فرح بجديه /ماما الموضوع مش كده خالص أنا هقولك وقصت إليها ما حدث .
امينه بانفعال وعصبيه /ايه ي عني رحاب معملتش كده الي اسمه اسد ده لازم يتربا أنا مش هسكت وهوديه في ستين داهيه .
فرح بسخريه /مفتكرش ي امي انك هتقدري الي عمله اسد كشفلنا حقيقه رحاب الي مخبياها بعد كل الي حصل والي عملته بترسم علي أملاك اسد للاسف بنت اختك طلعت طماعه اوي ي امي .
**********************.
في جناح اسد ….
دخل بضيق انها مش موجوده حاسس ان البيت ممل بس اتصدم من رحاب الي لابسه قميص نوم احمر ويتقرب منه بكل دلع ودلال .
/سيد الرجاله كلها .
اسد بنظره خبيثه /متتعبيش نفسك علشان مهما عملتي مش هتنولي شرف اني المسك لاني بقرف منك
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقت اسد الصعيدي)