روايات

رواية خادمة الجسار الفصل الثالث 3 بقلم سمسمة سيد

رواية خادمة الجسار الفصل الثالث 3 بقلم سمسمة سيد

رواية خادمة الجسار الجزء الثالث

رواية خادمة الجسار البارت الثالث

رواية خادمة الجسار الحلقة الثالثة

جه صوت فوقه. كان صوت قمر الغضاب
قمر بغضب. ابعد يدك دي عني
رعد فاق ولق نفسه كان بيتخيل وان هيا لسا فوقه رح زققها من عليه وقام
قمر بغيظ. ولله انت معنكشي ذوق
رعد غمض عينيه وبعد فتحها. قمر ادخلي جوه
قمر بغيظ. وه ادخل ليش وبعدين انت مالكش صالح بيا
رعد بغيظ. الوقت اتاخر وانت قاعده هنا لوحدك يمكن حد يجي يا ذيكي ولا حاجه
قمر بضحك. ههههههه ياذيني انت مهبول ايك محدش يقدر يقرب عل دوار كبير الصعيد او يدخلوه من غير اذنه
رعد.بهدوء. برضو ادخلي الوقت اتاخر
قمر استغربت هدوءه. هوكل سندباد وبعدين اجاي
رعد. بستفسار. مين سندباد دا
قمر. راحت حطت ايدها عل رقبت سندباد. القمر ده
رعد. ببتسمه. هو صحيح قمر شكلك متعلقه بيه
قمر. بحب. قوي قوي دي اخر زكره من ابوي الله يرحمه
رعد بحزن. انا اسف انتي عارف إن في حاجات كتيره مشتركه بينا
قمر وهي بتاكل سندباد. مشتركه بينا احنا مستحيل
رعد. راح حط ايدو عل رقبت سندباد. مستحيل ليه انا ابوي متوفي زيك واحنا الاتنين بنحب الخيل
قمر. واضح قوي بامرت البهدله ال اتبهدلتها بسبب الحصان بتاع الغفير
رعد.. بغيظ.. تعرفي اني غلطان اني بتكلم معاكي
قمر ببرود. محدش قالك تتحدتت معايا
رعد. انت ازاي مش زي مصطفى ولاطنط هناء انتي كائن اخر
قمر.. بغيظ.. وه كائن اخر دانت ااكائن اخر
وبعدين اني بنت كبير الصعيد عاوزني اتحدتت واتمعي اياك
رعد. بغيظ. لا تكلمي ولا تتميعي انا داخل جوه وخاليكي مع سندباد الهي ياكلك
ودخل
قمر بضحك. وه مجنون
❤❤❤❤❤❤❤❤
في المستشفي عند فجر
❤❤❤❤❤
فجر كانو شالو له الرصاصه من كتفه
وهما في العمليه كان مصطفي ال عملها له شالو القناع ال عل وشه
مصطفي عرفو لانه كان جارهم بس نقلو
في الاوضه ال فيها فجر
فجر كان فاق ورجالتو كلهم بره
مصطفي كان رايح يكشف عليه الرجاله منعوه
واحد منهم. ممنوع انك تدخل
مصطفي. بس انا الدكتور وهكشف عل المريض ال جوه ده
الراجل. بس ال تشوفه جوه ماتقولش عليه واصل انت خابر
مصطفي. لي ده مريضي
الراجل. دي اوضته الوحش ومحدش يعرف هو مين ولو حولت تقول هو مين هنقتلك انت فاهم
مصطفي. فاهم ودخل
فجر كان لبس القناع
مصطفي كشف عليه وقال. حمدلله عل سلامتك يا وحش
فجر بتعب. الله يسلمك
هو اني اقدر اخرج ميتا
مصطفي. في اي وقت تحبه بس لازم تخلص المحلول الاول وبعدين تخرج
فجر. شكرا يا دكتور
مصطفي. متغفش محدش عرف انت مين ولا حد هيعرف سرك في بير
فجر بيشبه عليه. هو اني اعرفك حاسس اني شايفك قبل اكده
مصطفي. كان هيتكلم بس واحد من رجالتو دخل
الرجل.يا وحش لازم نخرج من اهنه
مصطفي. طيب انا همشي وكتب ليه ادويه قال انه لازم يرتاح ومشي
الراجل. اخد فجر ومشيو وفجر برضو بيفتكر شاف مصطفي فين
❤❤❤❤❤❤❤
الرجل من العصابه كان مراقب فجر ومعرفش يا خدوا من رجالتو وقرر يرقب فجر
❤❤❤❤❤❤
رعد راح اوضته وقد يفكر هو لي اتخيلها كدا وان هي لي باذات ماهو في القاهره وبيشوف بنات كتير اشمعنا هيا قعد يفكر لحد مانام
❤❤❤❤❤❤
مصطفى في المستشفى
كان قاعد يقول معقول فجر هو الوحش بس لي مستخبي لحد ماروح بيتو لقا قمر بتاكل لسا سندباد
راح عندها
مصطفى. قمر انت لسا صحايه
قمر. اه اتاخرت لي
مصطفى. بتعب… كانت عندي عمليه
قمر. مالك يا مصطفي
مصطفي. مش عارف بس تعبان شويه
قمر بقلق. تعبان فيك شي شي بيوجعك
مصطفي. لا يا حبيبتي بس تعبان من العمليه يلا ننام تصبح على خير يا سندباد
وخد قمر وطلعو كل واحد راح اوضته ونام
❤❤❤❤❤❤❤
الصبح
كانو كلهم بيفطروا ورعد معاهم بعد اصرار كتير من مصطفى انه ينزل يقعد معاهم
جه صوت عليهم. بصوت عالي. قمررررررررر
قمر سمعت صوته.. وقامت جريت عليه حضنته
وهو حضنها.
رعد كان واقف مصدوم 😳ازاي تحضن شخص مش عارفه
هناء. ولدي وهو ساب قمر وراح عند امه. باس راسها واديديها. وحشتني قوي يا ما
هناء. انت اكتر يا ولدي
وسلم عل مصطفى وراح عند سهر وهيا مدت ايدها ليه عشان يتسلم عليه
حضنها وهيا كانت مكسوفه
مصطفى بغضب. سييييييف
سيف لف ليه وقال ببرود. نعم
مصطفى. انت اي ال عملتو ده
سيف ببرود. بسلم
مصطفى بغيظ. تسلم مش تحضن
سيف. واذا سهر بتاعتي
مصطفى. نعم اعمل اعتبار لينا
سيف. ليك انت انا اعمل ال انا عاوزه
مصطفى. نعم دب اختي
سيف. واذا دي مراتي
مصطفى. نعم مراتك ازاي دانتو لسا مخطوبين
سيف. انا بعتبرها مراتي وبس لسهر
سهر كانت بتتمنا الارض تنشق وتبلعها
قمر بصوت عالي. سهر مرات اخوي صح يا حبيبتي
سهر حبطتها في بطنها
. اتلمي بدل مافتح نفوخك
سيف استغرب من رعد
. مصطفى مين ده
مصطفى. ده البش مهندس رعد المهندس البيشرف عل بنايت المستشفى الجديده هنا وانا استقبلتو يقعد عندينا اهنه لحد مايخلص
سيف سلم عل رعد
. سيف… انا سيف كبير الصعيد
رعد. اتشرفنا
سيف. الشرف لينا احنا
وه يا جماعه يلا ناكل
فعلا بداوا الاكل ورعد كان مركز مع قمر قوي ومع ضحكها مع سيف وشقوتها ال مشفهاش قبل كدا منها وانها بتكون انسان تاني مع اخوها
جه الحارس عليهم
. يا كبير البيه المامور بره وعاوز حضرتك
سيف. قوله يتفضل
المامور. انا هتفضل من قبل ما يقول وسلم عل سيف
سيف. حماتك بتحبك اقعد افطر معانا
. قمر هاتي طبق
قمر. بهمس…. سم
. حاضر يا خوي
المامور كان بيبص عل قمر بحب
قمر جابت الطبق وهو قعد
المامور. تسلم يدك يا عسل
قمر بغضب…….
سيف. بغضب…. قمر ررررر

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية خادمة الجسار)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى