رواية عشقت عذابي الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم زهرة الربيع
رواية عشقت عذابي الجزء الحادي والعشرون
رواية عشقت عذابي البارت الحادي والعشرون
رواية عشقت عذابي الحلقة الحادية والعشرون
لسه هتطلع شخص قال بغضب مهلك..على فين يا عمري وحط سلاحو في دماغها
فتون بصتلو و اترعبت واتصدمت جدا ده نادر ازاي جيه من وراها وهو كان بره القصر اصلا قالت بصدمه..نادر..نادر ..انت..انت ازاي هنا وحاولت تجري وهيه بتصرخ… الحقونييييي
بس نادر شدها من شعرها وقال بفحيح مرعب ….اششششش صوتك مش عايز اسمعو..كنتي عايزه تهربي …مش كده
فتون لسه هتتكلم حست برجلها مش شيلاها من الخوف ووقعت من طولها
نادر سندها وشالها بسرعه وطلع بيها اوضتهم
بعد شويه جالو تليفون وقال..ها انتو فين وصلتو ..طب ادخلو حالا عايزكم
نادر بصلها بحزن وغضب ونزل بسرعه وكان جايب اربع جردات وقال..انتو هتحرسو القصر انهارده لان زمايلكم في سابع نومه
نادر بص حاوليه وكانو كل اهلو نايمين على الكراسي اتنهد وقال..واحد منكم يطلع بابا اوضتو وواحد يطلع خالد
الجردات ابتدو يشتغلو وواحد منهم لسه هيشيل علا نادر قال بغضب..سبها… اختي انا هدخلها
الشاب رجع لورا بخوف وقال..والهانم
الي هناك حضرتك كمان هتدخلها
نادر بص وكان يقصد نهى نادر ابتسم باستهزاء وشال علا وطلع بيها وهو بيقول..لا دي بتتشال عادي
بعد ما وصلوهم لأوضهم ونادر طلع على اوضتو بغضب شديد وكان مستني فتون تفوق وهو هيموت من الغضب ازاي عايزه تهرب منو
بعد شويه فتون فتحت عنيها ببطأ بتبص حواليها شافت نادر قاعد في وشها والغضب باين في عنيه
فتون اترعبت وبعدت لاخر السرير وقالت بتهته..انا..انا هفهمك …ابوس ايدك تهدى و
نادر قاطعها بغضب وزعيق وقال…اهدى ..بقى عايزه تهربي مع عشيقك وبتقوليلي اهدى يا فاجره
فتون اتسعت عنيها بصدمه وبلعت ريقها برعب وقالت…انت..انت فهمت ايه..انت فاهم غلط هو بس كان هيساعدني مش عشيقي ابدا
نادر مسكها من شعرها وقال بعصبيه..ده على اساس اني هصدق الكلام ده .. نهى اول ما شافتك قالتلك البيه بيدور عليكي ومشالش عينه من عليكي لما جيه هنا انتي بتقرطسيني فكراني نايم على وداني وزقها على السرير بغضب
فتون بقت تبكي وقالت..والله والله انت فاهم غلط..والله ما فيه بنا حاجه انا ملقتش غيره يساعدني
نادر قعد قصادها وقال ..اسمعي عندك اخر فرصه تحكيلي كل الي بنكم وازاي اتواصلتي بيه وانتي هنا وكلمتيه كام مره كل حاجه ..عايز اعرف كل حاجه يا فتوون ومن غيركدب ..فاهمه
فتون قالت برعب حاضر..حاضر..انا والله ما فيه بيني وبينه اي حاجه هو صاحب اخويا سراج ومره سراج قلي ان عدي معجب بيا بس انا مهتمتش لما ..لما جيه هنا اتفاجأ بجوازنا ومعرفش ازاي عرف انك متجوزني علشان تنتقم من سراج اول امبارح رنلي وقلي انا عرفت ظروف جوازك ومستعد اهربك من سجنك ده انا..انا الاول خوفت وقفلت معاه بس..بس بعدها اتشجعت ورنتلو وقولتلو ازاي ممكن يهربني قلي هيكتبلي نوع منوم ابعت حد يجيبو على انو علاج ليا واحطو في العصير واول ما ينامو هيكون مستنيني بالعربيه والباقي عليه
نادر بصلها بنظرات مرعبه وقال…هو عرف ازاي ظروف جوازنا من سراج مش كده
فتون قالت مش عارفه..والله ما اعرف انا مقولتلوش حاجه انت مش هتأذيه صح
نادر ضحك وقال بنظرة شر…كلمة ااذيه كلمه بسيطه على الي هعمله فيه
فتون مسكت ايده وقالت بدموع..لا ..يا نادر .كفايه بقى ..كفايه اذيه ..هو ..بس صعبت عليه وحب يساعدني حرام عليك بقى
نادر بصلها وابتسم بسخريه وقال…وفري المحايله دي لنفسك لان دورك جاي يا فتون هانم
نادر لسه هيخرج فتون مسكت ايده وقالت برعب..طب.طب اهدى..اهدى وانبي ..هو ..هو انت ازاي عرفت وبعدين ازاي جيت من ورايا انت مش كنت في الشركه امتى رجعت
نادر ابتسم وقال بنظره مرعبه..تؤ ..تؤ…انا مخرجتش اصلا انهارده
فتون بصتلو بصدمه وقالت ايه مخرجتش ازاي
عند سراج وصل القصر وهو في قمة غضبو وكان فؤاد قاعد بيقرى كتاب واول ماشافو دخل وقف وبصلو بسعاده وقال بدهشه..سراج ..انت..انت خرجت ازاي..وامتى حمد الله على السلامه يا بني وحضنو بقوه وشوق ابوي لاول مره
سراج اتفاجأ وحضنو وقال…الله يسلمك يا بابا
فؤاد بعد عنو وقال بسعاده..تعالى..تعالي احكيلي ازاي خرجت انا..انا كنت متأكد ان ربنا مش هيسبنا و
سراج استغرب جدا وقال..استنى بس يا بابا اهدى ..هو ..هو مش انت الي خبيت مريم علشان تقى تخرجني
فؤاد استغرب جدا وقال..مريم مين ..انت بتقول ايه مش فاهم حاجه
سراج فضل واقف بيفكر باستغراب وحيره وبيقول امال مين الي عمل كده و
بس قطع كلامو بصدمه شديده واتسعت عنيه بشده وقال…معقوله…لا ..لا اكيد لا
فؤاد بصلو باستغراب وقال..هو فيه ايه
سراج قال وهو بيطلع بره القصر بغضب…مفيش يا بابا ساعة زمن وراجع
سراج خرج بسرعه وغضب وفؤاد قعد باستغراب شديد واتنهد وقال…الحمد لله
عند تقى وصلت البيت لقت اختها نامت واهلها حواليها قالت..وهيه بتحضنها بخوف..مين الي رجعها
ابوها قال بحزن..رجعت لوحدها ومقالتش حاجه فضلت تعيط لحد ما نامت
تقى بصت لها بدموع وقالت..انا السبب انا السبب
ابوها اتنهد وقال..وانتي ذمبك ايه بس يا بنتي ما انتي حالك من حالها
امها قالت بخوف وعصبيه .لا ليها ذمب..ليها انا قولتلكم الناس دول احنا مش قدهم اصريتو تسجنوه اهو خرج واحنا الي اتأذينا والبنت منعرفش حتى عملو فيها ايه
تقى قالت بسرعه…محدش قرب لها يا ماما متخافيش ..وانتي معاكي حق انا السبب وطول ما نا حواليكم هتفضلو تتأذو انا هحاول معاه بكره انو يطلقني ولو مقبلش هرجعلو على الاقلل اضيع لوحدي
امها وقفت وحضنتها وبقت تبكي وقالت..حقك عليا يا بنتي والله ما اقصد من خوفي عليكم ..حقك علياوانبي
تقى بقت تبكي وابوها قال بقلة حيله ..حسبي الله ونعم الوكيل
عند نادر كان بيتكلم مع فتون وقال .زي ما سمعتي انا كنت عارف انك هتهربي انهارده وعلشان كده عملت اني خرجت وفضلت طول اليوم في اوضة الجنينه
فتون قالت باستغراب شديد..عرفت ازاي انت سمعتني وانا بكلمو
نادر ابتسم بسخريه وقال..لا نهى قالتلي
فتون قالت بدهشه..نهى ..نهى عرفت منين
نادر قال…هيه تعرف الدكتور بتاعك وهو قلها انو هيهربك وهيه كتر خيرها نبهتني
فتون بقت مبرقه بدهشه ومش مصدقه وبعدها ضحكت جامد وقالت..وبتسألني مين الي قال لعدي على ظروف جوازنا..طب ماهي واضحه وضوح الشمس ..نهى هانم بتاعتك هيه الي قالتلو انك متجوزني علشان تنتقم من سراج واكيد طبعا هيه الي اقترحت عليه يهربني علشان تيجي تقولك وتطلع البنت الي بتحبك وخايفه عليك
نادر فكر لقا ان فعلا نهى تعمل كده واكتر بس قال..وهيه نهى ايه عرفها اصلا احنا اتجوزنا ليه
فتون ضحكت وقالت..والله انت طيب…نهى عارفه من قبل ما تيجي القصر اصلا قالتلي ده مش بيحبك بيحبني انا وانتي بينتقم من اخوكي مش اكتر ..وايه الي مخليك مستغرب اصلا تلاقي سراج قلها كل حاجه و
نادر بصلها بدهشه وقال…سراج وايه دخل سراج بنهى
فتون عضت على شفتها بخوف بعد ما خدت بالها من كلتمها وقالت…ها…لا..لا متعرفوش ..هتعرفو منين
نادر قرب منها جامد بعد ما اتأكد انها بتكدب وقال وهو بيبص في عنيها…تعرفو منين يا فتون
فتون اتنهدت وقالت بخوف..يعرفها من زمان هما كانو صحاب اوي وكانو .كانو يعني
نادر قال بشك…كانو ايه اتكلمي يا فتون
فتون قالت ..كانو …يووووه انت فهمت بقى هقولك ايه يعني
نادر بصلها بصدمه وقال…هو سراج كان مرافقها قربلها يعني..نام معاها..انطقي
فتون بصتلو بكسوف شديد وقالت…ايوه انا مره شوفتهم كان بابا مسافر وهيه جاتلو وكانو سوا في اوضتو بس معرفش اذا كانو يعني بيعملو كده على طول
نادر شد شعره بتوتر وقال بزهول ..يا بنت الكااااللب هه دانا..دانا كنت هتجوزها…لولا ..لولا ان طارق مات واضطريت العب عليكي كنت هتجوزها
فتون قعدت على الكرسي وقالت بغيره وسخريه ..كل تأخيره وفيها خيره
نادر بصلها وشاف انها غيرانه ابتسم وقرب منها وقال ….وانتي مضايفه منها ليه انتي مش كرهتيني وبتخططي وتهربي عادي كده
فتون رجعت لورا بخوف وقالت…انت السبب في كده انا مبقتش قادره استحمل
نادر قال وهو بيقرب اكتر…تقومي تهربي يا فتون هنت عليكي لدرجادي
فتون بقت ترجع لورا لحد ما لزقت في الحيط وقالت…انا..انا..ابعد يا نادر…ارجوك
نادر قرب منها اكتر ومسك وشها بحنيه وفضل يبص لعنيها وقال…لو كنتي مشيتي ومقدرتش الاقيكي…عارفه ايه الي كان هيجرالي …
فتون تاهت في عيونه وقالت وهيه سرحانه فيه..ايه
نادر قال بحب شديد …كنت هموت..اوعي تسبيني …اوعي وقرب منها وفتون غمضت عنيها باستسلام وقرب من شفايفها
بس بعدو عن بعض بخضه لما سمعو صوت سراج بيزعق ويقول…نااااااااااااادر…انزل يا حيوان
فتون قالت بتوتر شديد وفرحه…ده ده صوت سراج ازاي خرج امتى
نادر اتنهد بغضب وقال بغيظ…ليه ساعه مستنيه ملاقاش يجي غير دلوقتي طول عمره مستقصدني انسان مستفز بجد
فتون مكانتش فاهمه حاجه ولسه هتجري عايزه تنزلو نادر مسك ايدها وقال..استني انتي انا هشوفه عايز ايه الاول وبعدين تشوفيه
نادر نزل وسراج عمال ينادي والحرس رافضين يدخلوه لحد ما خرج نادر وقال سيبوه اتفضل يا سراج
سراج اول ما سابوه مسكو من قميصه بشراسه وقال بغضب….عملت كده ليه ووووووو
يتبع…..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقت عذابي)